| | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 19:16 | |
| | Neví někdo, jestli už létají L-39 po té poslední nehodě? |
| |
|
| | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 19:30 | |
| | | |
|
| | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 19:38 | |
| | U mne jo.Dopoledne RC,po obědě FS 9 LKHK-LKPP-LKHK |
| |
|
| | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 20:01 | |
| | LKPP je ktoré letisko prosím ťa? |
| |
|
| | | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 20:20 | |
| | | |
|
| | | | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 22:21 | |
| | | |
|
| | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 19:53 | |
| | | |
|
| | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 19:56 | |
| | Já bych věděl D |
| |
|
| | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 20:34 | |
| | Ta havárka byla proto, že se znovu objevila stará závada motoru, která byla (mylně) považována za vyřešenou. Takže teď se znovu zjištuje příčina. Mechanici z LKNA se přeškolujou na mixéry, nikdo neví co bude. Jistý je jen to, že to Albíci měli "spočítaný" už před nehodou |
| |
|
| | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 20:44 | |
| | mmm, nevyřešilo se to tak, že se prostě ty motory vyměnily, nicméně zrovna v tomhle ne? |
| |
|
| | | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 21:05 | |
| | ne, podle infa co mám, tak se to týká i ostatních Albíků. U nich taky není vyloučený riziko zhasnutí motoru. |
| |
|
| | | | | | Albatrosy 31. 1. 2011 / 00:15 | |
| | Mohli bychom kompletně nahradit Albatrosy konverzí dalších uskladněných L-159 na L-159T1? |
| |
|
| | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 21:58 | |
| | Docela zajímavá informace....
Definitivní uzemnění letadel, která tu i ve světě (typově) nalítala stovky tisíc hodin - a teď definitivní konec pro "novou" závadu...
Ne že by mi to nepřipomínalo blaníky...
A co L-39 v Renu, ty jsou uzemněny taky? |
| |
|
| | | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 22:10 | |
| | no zase tak nová závada to právě není. už se to stávalo a proto se měnily ty motory. |
| |
|
| | | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 22:45 | |
| | myslim, ze do USA nesaha moc ani easy, ani ucl, ani ceske armady spis zajimavejsi by byla otazka, jak a jestli vubec se to dotklo OK-JETu ... (asi ale moc ne, neb TRA 88 je aktivovane celkem pravidelne) |
| |
|
| | | | | Albatrosy 31. 1. 2011 / 00:31 | |
| | | |
|
| | | | | | Albatrosy 31. 1. 2011 / 10:48 | |
| | pěkný, v tomhle případě bych k nám vyjímečně pustil i Santu |
| |
|
| | | | | | | Albatrosy 31. 1. 2011 / 11:33 | |
| | Mimochodem, někde jsem zachytil, že v Pride pracuje na motorech Martin Veit...to jméno by mohlo pár lidem něco říkat |
| |
|
| | | | | Albatrosy 31. 1. 2011 / 10:43 | |
| | Jo, je to dost zásadní informace, snad to dopadne dobře. Myslím že to uzemnění je dočasný, zatím se hledá příčina. O definitivním uzemnění ani konci jsem nic neslyšel. O Renu nevím, ale to už asi odpověděl Míra D.
Teď odpovídám i na ostatní: všechno co vím tak sem už napsal, až se dozvím něco novýho, tak zase napíšu. |
| |
|
| | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 22:03 | |
| | A co piloti - žáci? Ti teď nelétají? Nebo valí Zlíny...? |
| |
|
| | | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 22:34 | |
| | No v zimě myslím výcvik neprobíhá. |
| |
|
| | | | | | Albatrosy 31. 1. 2011 / 10:57 | |
| | Vůbec je to taková sluneční armáda. ) |
| |
|
| | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 22:25 | |
| | Cože???????!!!!!!!! kluci uz nebude Flying Rhino aby sme sa opat stretli? |
| |
|
| | | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 22:34 | |
| | proč by nebylo |
| |
|
| | | | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 22:36 | |
| | a co ponukne LKNA okrem Hindov |
| |
|
| | | | | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 23:05 | |
| | mmm, tak tam přece mužou bejt 159 a géčka |
| |
|
| | | | | | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 23:17 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 23:21 | |
| | účastnily se mezinárodního cvičení? asi tak jako každej rok akorát nelítají z NA |
| |
|
| | | Albatrosy 30. 1. 2011 / 22:26 | |
| | Ako kde |
| |
|
| | | Albatrosy 31. 1. 2011 / 10:58 | |
| | Odpovídám na hlavní příspěvek, protože bych chtěl reagovat na vícero příspěvků v této diskuzi.
Dotkne se toto uzemnění i L39 v soukromých rukou? (to bych byl sakra nerad, absolvoval jsem jeden let s OK-JET a od té doby... však víte)
Někde jsem četl (s vysokou pravděpodobností to bylo zde na fóru), že se jedná o vadné motory, které se sebraly někde na Ukrajině. S jinými motory (těmi emerickými pochopitelně) není problém. K dispozici jsou 4 motory - Ivchenko AI-25TL, Ivchenko AI-25TLsh, Lotarev DV-2, Garrett TFE731-4-1T (a jde tam dát i Honeywell F124 z L159?). Proč tedy uzemnit letadlo kvůli závadě na motoru, bez kterého sice nemůže létat, ale vyměnit jej za lepší, lesklejší, novější jde? Trochu mi přijde jako zakázat jezdit autem, protože můžeš píchnout. Bez kola jet nemůžeš tak nikam nepojedeš. |
| |
|
| | | | Albatrosy 31. 1. 2011 / 11:21 | |
| | Jojo, přesně tak. Ten Honeywell je možná problém, údajně se nedá civilně koupit. Ale Garretty jsou hodně populární, většinou to vemou i s avionikou a udělají z toho "139ku".
Problém s Ivchenkama byl v tom, že overhaul je předepsaný tak nějak vágně, někteří si to vykládali jako 2500 hodin, někteří jako 5000, někdo na to prděl úplně, dokumentace nic moc, náhradní díly...no však víme...Tak bylo snažší to omezit nějak celkově, než se to dořeší (mluvím teď o USA).
Co na to Krechi a Libor? Jak se to řeší na JETu? |
| |
|
| | | | | Albatrosy 31. 1. 2011 / 19:05 | |
| | Jen poznamka aby se to nepletlo - Garret je vlastne Allied Signal a to je vlastne Honeywell.. Tudiz jsou z USA dostupne dva motory, oba od Honeywellu ;o) |
| |
|
| | | | | | Albatrosy 31. 1. 2011 / 19:31 | |
| | To je sice pravda a koneckonců novější F124 je víceméně derivátem TFE731. Ale zatímco civilní 731 je vícemnéně produkt starých zlatých časů Garrett AiResearch, F124 je už spíš pod taktovkou Allied Signal.
Historii ale stranou, o co mi šlo je fakt, že F124 si jen tak na trhu nekoupíš |
| |
|
| | | | Albatrosy 31. 1. 2011 / 13:41 | |
| | toto je dost vazne rceni, s tymi motormi, co sa tyka TL alebo TLSh, to by som zjedol je instalacia bude obdobna ale ten Garret, co viem aspon podla prototypov co s nim lietali ma uplne ine Vstupy no a ten DV2, je asi tiez troska iny motor od prevadzkovanych ukrajincov. co sa tyka lietadiel na l-39.cz je spominany pocet 2882 ks, co viem tak TLiek bolo vyrobenych cca 5000. to su tak ani nie dva motory na jeden drak. takze ten overhaul motorov nie je o nic dlhsi ako celkovy TŽ lietadielok.
|
| |
|
|