| | LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :) 28. 1. 2011 / 16:23 | |
| | K těm postupům při ztrátě spojení - něco jiného je standard ICAO, něco jiného jsou národní postupy, někdy dost významně odlišné. Pravidlem ale obecně je, pokud letíš IFR let, tak pokračuješ do destinace. V každém případě ale dodržuješ národní postupy země kde se právě nacházíš a kam letíš. Výjimkou jsou jen situace, kdy je ztráta spojení způsobená např. totálním výpadkem elektrických systémů, kde je třeba z důvodu kapacity baterií nutno s tím přistáním trochu pospíšit (typicky např. 90 minut na B757 při L a R BUS OFF a neúspěšném obnovení z HMG a/nebo APU).
Krom toho taky má spousta letišť svoje vlastní letištní postupy při ztrátě spojení v různých situacích (počáteční a koncové vektorování, goaround, atd.) a tak řešíš situaci podle nich (dost často předepisují např. nějakou dobu holding na clearance limit bodě, aby si řídící dokázali zorganizovat provoz kolem).
Jinak ještě k té ztrátě spojení jako takové...šance, že by éro přišlo kompletně o příjem i vysílání na 2 (3) nezávislých VHF radiostanicích, 1(2) HF setech, nebo někdy dokonce i SATCOMu, ACARSu, apod. se imho na v současnosti používaných letadlech limitně blíží nule. Dokonce i v situaci, kdy letí éro na baterku a má všechny elektrické systémy v háji, tak má pořád aspoň VHF1...navíc na IVAO, kde mají všichni ještě "ACARS" |
| |
|