FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 18. 2. 2025, svátek má Gizela Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Delta cowboy :) Jeden příspěvek | Celý strom
Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 15:58
N.G.
http://zpravy.idnes.cz/pilot-se-opil-tak-ze-nevedel-kam-leti-strizlivet-bude-pul-roku-za-mrizemi-1q0-/zahranicni.asp?c=A110125_133915_zahranicni_aha
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 20:11
FSPilot   
Ta Delta zaměstnává samé alkoholiky jak to tak pozoruju
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 20:12
Lowmick   
To vsechny spolecnosti...
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 21:06
FSPilot   
Tak to jdu vrátit PPLo, to nemám šanci prorazit
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 21:13
DEJV
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 22:14
Sláva
To je PPL na ornitoptéry?
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 22:17
Lowmick   
Ted uz to davaj kazdymu... i abstinentum svet sa v rit obracia...
 

Delta cowboy :)   26. 1. 2011 / 12:10
N.G.
V letecví jsou jenom alkoholici.
 

Delta cowboy :)   26. 1. 2011 / 12:21
Tragédie v JRD
Nejsou. Znam jednoho abstinenta. Otazkou je, jestli je taky "v letectvi" .)
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 20:29
Premek
Super, v breznu letim s Deltou 767-mou do Detroitu. Tak uz se tesim )

Nahodu, treba kdyz by mel povznesenou naladu tak by me vzal na jump-seat... )
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 20:32
Hermann   
to jako na klin?
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 20:49
Premek
Cti pozorne, psal jsem na jump-seat, ne jump-stick... ;o}
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 21:06
FSPilot   
Aby to nebylo na jump-site
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 21:08
Lejzy
Ta diskuse!
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 21:16
Premek
Myslis diskuzi na iDnesu, nebo tady?

Pripadnou mi srovnatelne co se kvality tyka ;o)
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 21:20
FSPilot   
Tady je ale odbornější
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 21:24
Tragédie v JRD
Pokud do ni neprispivas.
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 21:31
-AG-
Coze, one existuje nejaka povolena norma promile, odlisna od nuly?
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 21:33
Tragédie v JRD
ha, nejsem sam, koho to v tom clanku zaujalo ...
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 21:37
Lejzy
Diskuse na idnesu se netoci kolem niceho jineho.
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 21:40
Tragédie v JRD
Jo? Ze me to ani neprekvapuje.. Predpokladam tam spravne existenci statisticky vyznamneho poctu smoulu, ktery resi, proc mame u nas nulovou toleranci, kdyz piloti si to jedno, dve piva dat muzou? .)
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 21:43
Lejzy
Ano.
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 22:20
Premek
Kvalita novinaru, ze? )

Mam pocit, ze basnik tim chtel rict, ze je to ctyrnasobek spolehlive ZMERITELNE hodnoty, ktera, mam pocit, je okolo .2 promile

)
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 22:31
Masak
Myslim, ze ve FARech je 0.04
 

Delta cowboy :)   25. 1. 2011 / 22:42
Lejzy
http://www.flightsimaviation.com/data/FARS/part_91-17.html
 

Delta cowboy :)   26. 1. 2011 / 12:12
N.G.
Nevím jak je to u pilotů a atcos v norsku mají taky povolenou nějakou malou hladinu alkoholu
 

Delta cowboy :)   26. 1. 2011 / 12:49
Rychlokvaška
CAA Limity:

a) When:
• acting as a pilot, cabin crew, flight engineer, flight navigator or flight radiotelephony
operator of an aircraft during flight;
• attending the flight deck of an aircraft during flight to give or supervise training,
to administer a test, to observe a period of practice or to monitor or record the
gaining of experience; or
• acting as an air traffic controller in pursuance of a licence granted under or by
virtue of an enactment (other than a licence granted to a student):
the prescribed limit of alcohol is:
i) In the case of breath: 9 microgrammes of alcohol in 100 millilitres.
ii) In the case of blood: 20 milligrammes of alcohol in 100 millilitres.
iii) In the case of urine: 27 milligrammes of alcohol in 100 millilitres.

b) When acting as a licensed aircraft maintenance engineer the prescribed limit of
alcohol in respect of the above is:
i) In the case of breath: 35 microgrammes of alcohol in 100 millilitres.
ii) In the case of blood: 80 milligrammes of alcohol in 100 millilitres.
iii) In the case of urine: 107 milligrammes of alcohol in 100 millilitres.

Ty limity nemůžou být nulové, protože musí být přesně změřitelné. Být přes limit totiž znamená dalekosáhlé důsledky - okamžitou ztrátu licence a tím ztráta zaměstnání (s velmi pochybnou šancí ho v tomhle oboru ještě získat) a trestní stíhání.

Jinak pokud jde o ty poměrně časté excesy. "Problém" je v tom, že zlatá éra letectví dávno skončila a pobyty mimo základnu už netrvají týden nebo 14 dní, ale většinou pouhou jednu noc s celkovým minimum rest limitem mezi příletem a odletem většinou méně než 24 hodin, občas dokonce tak krátké jako 12 hodin (pominu zatím naprosto neuvěřitelnou snahu EASA tohle ještě více snížit na 7:30). Člověk takhle přijede na hotel v jiném časovém pásmu, dá si pivko-dvě a jde spát. Už tohle může být dost často na hraně - my máme ve firemních postupech např. zákaz konzumace alkoholu 8 hodin před nástupem do služby, s doporučením na 12 hodin (CAA dokonce doporučuje 24 hodin). Někdy je ale dobrá crew, nálada a psychicky méně odolní jedinci se holt neudrží. Důvody proč se na to přijde jsou většinou dva - buď si toho všimne někdo ze security (jsou na to trénovaní a následnou dechovou zkoušku není možné odmítnout), nebo co je skoro i častější - někdo posádku napráská. Ať už vlastní kolegové, tak občas cestující zůstávající na tom samém hotelu, kteří poslední noc před návratem s údivem sledovali posádku svého letu jak paří na hotelovém baru. Neříkám v žádném případě, že to je špatně, předpis je předpis, limit je limit a taky přece jenom je to zodpovědné povolání. Jen se občas stane, že podobně napráskané posádky jsou přes limit v jednotkách procent - jedno neodolatelné pivko navíc příliš pozdě, špatná noc, jiné časové pásmo, únava....a problém je na světě.

Je tu ale ještě jeden problém a to je únava a vyčerpání (teda jestli se takhle správně překládá tiredness a fatigue). Jejich efekty jsou stejné jako efekty alkoholu a speciálně v případě fatigue hodně závislé na tom, jak mají posádky plánované služby. A fatigue, kdo zažil, je strašný svinstvo, kterýmu nepomůže ani krátkých dvacet v kokpitu nebo slušný příděl kofeinu. I přesto ale potentáti z EASA tlačí na hodně hodně dramatické změny limitů, které už tak přetížené posádky dostanou velmi snadno do situací s velmi zásadním vlivem na bezpečnost. To je věc, proti které se teď v zákulisí bojuje a jeden z dalších nekompetentních EU nesmyslů a tlaku na levné létání.
 

Delta cowboy :)   26. 1. 2011 / 13:37
tonde   
...nějak jsem se zacyklil v těch jednotkách, je někdo schopen to hodit na klasické promile? mně už se pletou jednotky a desetinné čárky... Díky
 

Delta cowboy :)   26. 1. 2011 / 14:04
Kachna   
Britové povolují leteckému personálu 0.4 promile, pokud se nepletu. Bohužel tomu tak není u nás.
 

Delta cowboy :)   26. 1. 2011 / 14:43
Lejzy
Nebo nastesti?
 

Delta cowboy :)   26. 1. 2011 / 14:48
Rychlokvaška
0.2
 

Delta cowboy :)   26. 1. 2011 / 14:29
Rychlokvaška
20mg na 100mL v krvi (limit pro letecký personál) je cca 0.2 promile (+/- díky jiným hustotám, apod.)
 

Delta cowboy :)   26. 1. 2011 / 14:33
Rychlokvaška
A připojím ještě malou agitku:
http://www.youtube.com/watch?v=FX9QSGSWbkE

A poprosím české aerolinkové kolegy, aby se zapojili do kampaně proti EASA.
 

Delta cowboy :)   26. 1. 2011 / 12:27
dalat
Lubi sa mi ilustracne foto md-11 (namiesto spominaneho B767) Ale vlastne mozeme byt radi, ze tam nieje foto z cockpitu vetrona
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ