| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 15:58 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 20:11 | |
| ![](img/nic.gif) | Ta Delta zaměstnává samé alkoholiky jak to tak pozoruju ![](images/smile/08.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 20:12 | |
| ![](img/nic.gif) | To vsechny spolecnosti... ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 21:06 | |
| ![](img/nic.gif) | Tak to jdu vrátit PPLo, to nemám šanci prorazit ![](images/smile/02.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 21:13 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 22:14 | |
| ![](img/nic.gif) | To je PPL na ornitoptéry? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 22:17 | |
| ![](img/nic.gif) | Ted uz to davaj kazdymu... i abstinentum svet sa v rit obracia... ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 26. 1. 2011 / 12:10 | |
| ![](img/nic.gif) | V letecví jsou jenom alkoholici. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 26. 1. 2011 / 12:21 | |
| ![](img/nic.gif) | Nejsou. Znam jednoho abstinenta. Otazkou je, jestli je taky "v letectvi" .) |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 20:29 | |
| ![](img/nic.gif) | Super, v breznu letim s Deltou 767-mou do Detroitu. Tak uz se tesim )
Nahodu, treba kdyz by mel povznesenou naladu tak by me vzal na jump-seat... ) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 20:32 | |
| ![](img/nic.gif) | to jako na klin? ![](images/smile/03.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 20:49 | |
| ![](img/nic.gif) | Cti pozorne, psal jsem na jump-seat, ne jump-stick... ;o} |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 21:06 | |
| ![](img/nic.gif) | Aby to nebylo na jump-site ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 21:08 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 21:16 | |
| ![](img/nic.gif) | Myslis diskuzi na iDnesu, nebo tady?
Pripadnou mi srovnatelne co se kvality tyka ;o) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 21:20 | |
| ![](img/nic.gif) | Tady je ale odbornější ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 21:24 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 21:31 | |
| ![](img/nic.gif) | Coze, one existuje nejaka povolena norma promile, odlisna od nuly? ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 21:33 | |
| ![](img/nic.gif) | ha, nejsem sam, koho to v tom clanku zaujalo ... |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 21:37 | |
| ![](img/nic.gif) | Diskuse na idnesu se netoci kolem niceho jineho. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 21:40 | |
| ![](img/nic.gif) | Jo? Ze me to ani neprekvapuje.. Predpokladam tam spravne existenci statisticky vyznamneho poctu smoulu, ktery resi, proc mame u nas nulovou toleranci, kdyz piloti si to jedno, dve piva dat muzou? .) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 21:43 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 22:20 | |
| ![](img/nic.gif) | Kvalita novinaru, ze? )
Mam pocit, ze basnik tim chtel rict, ze je to ctyrnasobek spolehlive ZMERITELNE hodnoty, ktera, mam pocit, je okolo .2 promile
) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 22:31 | |
| ![](img/nic.gif) | Myslim, ze ve FARech je 0.04 |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 25. 1. 2011 / 22:42 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 26. 1. 2011 / 12:12 | |
| ![](img/nic.gif) | Nevím jak je to u pilotů a atcos v norsku mají taky povolenou nějakou malou hladinu alkoholu![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 26. 1. 2011 / 12:49 | |
| ![](img/nic.gif) | CAA Limity:
a) When:
• acting as a pilot, cabin crew, flight engineer, flight navigator or flight radiotelephony
operator of an aircraft during flight;
• attending the flight deck of an aircraft during flight to give or supervise training,
to administer a test, to observe a period of practice or to monitor or record the
gaining of experience; or
• acting as an air traffic controller in pursuance of a licence granted under or by
virtue of an enactment (other than a licence granted to a student):
the prescribed limit of alcohol is:
i) In the case of breath: 9 microgrammes of alcohol in 100 millilitres.
ii) In the case of blood: 20 milligrammes of alcohol in 100 millilitres.
iii) In the case of urine: 27 milligrammes of alcohol in 100 millilitres.
b) When acting as a licensed aircraft maintenance engineer the prescribed limit of
alcohol in respect of the above is:
i) In the case of breath: 35 microgrammes of alcohol in 100 millilitres.
ii) In the case of blood: 80 milligrammes of alcohol in 100 millilitres.
iii) In the case of urine: 107 milligrammes of alcohol in 100 millilitres.
Ty limity nemůžou být nulové, protože musí být přesně změřitelné. Být přes limit totiž znamená dalekosáhlé důsledky - okamžitou ztrátu licence a tím ztráta zaměstnání (s velmi pochybnou šancí ho v tomhle oboru ještě získat) a trestní stíhání.
Jinak pokud jde o ty poměrně časté excesy. "Problém" je v tom, že zlatá éra letectví dávno skončila a pobyty mimo základnu už netrvají týden nebo 14 dní, ale většinou pouhou jednu noc s celkovým minimum rest limitem mezi příletem a odletem většinou méně než 24 hodin, občas dokonce tak krátké jako 12 hodin (pominu zatím naprosto neuvěřitelnou snahu EASA tohle ještě více snížit na 7:30). Člověk takhle přijede na hotel v jiném časovém pásmu, dá si pivko-dvě a jde spát. Už tohle může být dost často na hraně - my máme ve firemních postupech např. zákaz konzumace alkoholu 8 hodin před nástupem do služby, s doporučením na 12 hodin (CAA dokonce doporučuje 24 hodin). Někdy je ale dobrá crew, nálada a psychicky méně odolní jedinci se holt neudrží. Důvody proč se na to přijde jsou většinou dva - buď si toho všimne někdo ze security (jsou na to trénovaní a následnou dechovou zkoušku není možné odmítnout), nebo co je skoro i častější - někdo posádku napráská. Ať už vlastní kolegové, tak občas cestující zůstávající na tom samém hotelu, kteří poslední noc před návratem s údivem sledovali posádku svého letu jak paří na hotelovém baru. Neříkám v žádném případě, že to je špatně, předpis je předpis, limit je limit a taky přece jenom je to zodpovědné povolání. Jen se občas stane, že podobně napráskané posádky jsou přes limit v jednotkách procent - jedno neodolatelné pivko navíc příliš pozdě, špatná noc, jiné časové pásmo, únava....a problém je na světě.
Je tu ale ještě jeden problém a to je únava a vyčerpání (teda jestli se takhle správně překládá tiredness a fatigue). Jejich efekty jsou stejné jako efekty alkoholu a speciálně v případě fatigue hodně závislé na tom, jak mají posádky plánované služby. A fatigue, kdo zažil, je strašný svinstvo, kterýmu nepomůže ani krátkých dvacet v kokpitu nebo slušný příděl kofeinu. I přesto ale potentáti z EASA tlačí na hodně hodně dramatické změny limitů, které už tak přetížené posádky dostanou velmi snadno do situací s velmi zásadním vlivem na bezpečnost. To je věc, proti které se teď v zákulisí bojuje a jeden z dalších nekompetentních EU nesmyslů a tlaku na levné létání. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 26. 1. 2011 / 13:37 | |
| ![](img/nic.gif) | ...nějak jsem se zacyklil v těch jednotkách, je někdo schopen to hodit na klasické promile? mně už se pletou jednotky a desetinné čárky... Díky ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 26. 1. 2011 / 14:04 | |
| ![](img/nic.gif) | Britové povolují leteckému personálu 0.4 promile, pokud se nepletu. Bohužel tomu tak není u nás. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 26. 1. 2011 / 14:43 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 26. 1. 2011 / 14:48 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 26. 1. 2011 / 14:29 | |
| ![](img/nic.gif) | 20mg na 100mL v krvi (limit pro letecký personál) je cca 0.2 promile (+/- díky jiným hustotám, apod.) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 26. 1. 2011 / 14:33 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Delta cowboy :) 26. 1. 2011 / 12:27 | |
| ![](img/nic.gif) | Lubi sa mi ilustracne foto md-11 (namiesto spominaneho B767) Ale vlastne mozeme byt radi, ze tam nieje foto z cockpitu vetrona ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
|