FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :) Jeden příspěvek | Celý strom
LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   24. 1. 2011 / 12:35
Gustav ( BHA576 )   
Tak začala akce pro milovníky dlouhých vzdáleností
Večer to i já zahájím
36395 B / 500 x 500 / LH.jpg
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   24. 1. 2011 / 12:39
Zase v opozici a zase blbě   
Někteří rychlíci už ji maji dokončenou

Na fóru se tam vedly docela vášnivé diskuze o tom, že to není Long Haul, ale IFR Deluxe, protože většina legů je jen kolem 5 hodin dlouhá. Taky některé destinace jsou dosti neznámé...
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   24. 1. 2011 / 17:39
N.G.
Na souhlasim ani ji nepoletim bo pro velke masiny je to bez problemu a zadne skutecne planovani neni potreba. Destinace nekde v prdeli takze ridici nebude a budu tam vecne sam. Spis mi to pripada jak kdyby chteli aby to mohla letet ngx ktera v te dobe uz mela byt.
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   24. 1. 2011 / 17:54
Zase v opozici a zase blbě   
Paradoxní je, že právě běžná IFR tour vede po docela velkých letištích, zato Long Haul se vleče po takových zapadákovech. Třeba v IFR tour je EFHK, a v Long Haul EFRO - nějak si v Rovaniemi nedovedu představit 747

Ale výčet neznámých destinací v LH pokračuje - Cali, Isla De Pascua, Puerto Vallarta, Gbadolite - to je ještě horší jak pro VFR tour
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 11:54
N.G.
Tak jsem poprvé nečo napsal na ivao forum a hned mi nějakej manik Sandor Fraiko napsal jestli mi nekdo zaplatil za to co tam píšu
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 12:14
Zase v opozici a zase blbě   
Jo, četl jsem, docela srandovní

Jinak to je asi už zbytečné cokoli na ofic. fórum psát, vždycky ti napíšou jen že 350-ti lidem, co tu tour letí, se to líbí, a že jim nevadí 5 lidí, co brblají
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 12:50
N.G.
To je fakt banda egoistu jejich odpovedi jsou jen osobni utoky to je fakt sila
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   24. 1. 2011 / 14:45
pseudoMates
Gustave, nechci ti brát iluze, ale ta túra je spuštěna minimálně od začátku ledna..
Taky už jí hromada lovců frček má dokončenou (to, že půlku letů prospali, že na většinu letišť nemají ani mapy ani scenerky, to už ani nemá cenu komentovat..)
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   24. 1. 2011 / 14:58
Zase v opozici a zase blbě   
Ještě jsi zapoměl napsat, že někteří si ani nelámali hlavu se psaním na UNICOM, dokonce někteří se přímo připojí na dráhu a do pěti sekund letí
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   24. 1. 2011 / 18:08
PILOT253   
já s tím třeba mám vlastní zkušenost

Letěl jsem LKPR-EGLL - samozřejmě jsem své umysli sděloval na UNICOM -> nad Nizozemskem z ničeho nic TCAS hlásil ,,klesej" -> po manévru jsme tomu éru psal a nevedlo žádné známky života...

Na IVAE jsme zjistil že je to ,,talián" se 767mou a letí ten první log z Budapešti do Nového Yorku - asi si šel panáček lehout a cestu kolem svět míní prospat za knyplem...

 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   24. 1. 2011 / 21:28
Rozšafín Ctibum   
Tyhle "letce" střílet. Už se zase můžete ozvat a budeme je sundavat z nebe. Lovce frček fakt nemám rád
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   24. 1. 2011 / 21:40
Zase v opozici a zase blbě   
No, řekl bych, že většina těchto letců už z Budapešti přes naše území pláchla do New Yorku a už není co střílet
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   24. 1. 2011 / 22:29
Tragédie v JRD
a tak oni snad v tom nju jorku dneska neskonci, ze?
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   24. 1. 2011 / 22:16
fl1ght3r   
To se mi líbí !
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   24. 1. 2011 / 22:29
N.G.
Přesně lidi co ivaa ani nesedí a jen letí bych hnal
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 12:26
kutak
nevim kdy naposled jsi seděl večer na oblasti, ale ja mužu psát 20krát SUPům na wallop že mi ta prolítávájí tihle z IFR toury aniž bych s nima navázal spojení a nikdo se mi neozve... slova sou to pěkný, ale nikdo je z nebe nesundává... a jestli se objeví jeden ochotnej SUP online za čas, tak to je fakt výjimka! SUPy na IVAO prostě nefungují v tomhle ohledu vůbec a je to myslim jeden z velkejch nešvarů se kterym by se melo brzo neco udělat.. odpálej z Madarska, nad Slovenskem dostoupaj a pak jdou na pivo.. anebo jak je posledni dobou v oblibě si tam nastaví 7600 a nazdar
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 12:44
PILOT253   
Kdyby bylo po mém - tak na serveru ivao.aero by byla speciální soucást, kde by se tihle piloti psali popř kde by byla možna degradace a podobně.

Fungovalo by to tak, že kdyby jsi nějak třeba namátkou zjistil že letoun nekomunikuje a má stále nastavený odpovídač v normálním režimu či v režimu 7600 a letí stále svou trasu dál a dál, záznam ze své komunikace s ním by jsi poslal adminovi, který by měl na starost tenhle "trestnou sekci" IVAa a dál by věděl jak co řešit, proč nebyl přítomen atd...

 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 12:47
Zase v opozici a zase blbě   
A nebo jak ve vlaku tlačítko bdělosti, který se musí každých pět minut mačkat
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 12:51
Premek
A nebo Alpha scramble, jak se pise ve vedlejsim vlakne:

Nekomunikujes, sestrelime... ;o)
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 12:50
Tragédie v JRD
Koukam, za praskat a fizlovat nam jde porad

ale ted vazneji, prosim, vysvetli mi , co je spatneho na tom, ze letadlo s odpovidacem 7600 leti po sve trati?
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 13:58
PILOT253   
no - když se ti v realnem životě vysere radiostanice a nemáš záložní letíš dál? - neletíš a přistaneš na nejbližším letišti
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 14:14
Tragédie v JRD
No, mozna kdyz letis jako nerizeny VFR a nekde nad vysocinou se ti zese*e radio. Coz ale zrovna neni tak uplne pripad, o kterem se bavime.

Ty (a ted veeeeeeeelmi zjednodusene) naopak pokracujes (s odpovidacem na 7600) po schvalene trati (eventualne directu, a pak po schvalene trati, apod.), udrzujes vysku, a pokracujes nad cilove letiste, kde pristanes.

Vice viz L4444 (nebo ktere je to cislo).
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 14:22
kutak
když mas VMC podminky tak pristanes na nejbližšim možnym letišti... odpálit to z LHBP do JFK, po pár minutách 7600 a pokracovat tak nejakých 7 hodin nebo kolik trva ten let? to asi ne
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 14:31
Tragédie v JRD
Dovedes si predstavit, ze Boeing 747 v FL400 mozna za VMC se jen tak po dane dobe (ano, dle predpisu) veme, a rozhodne se pristat na nejblizsim letisti?

Ja teda pri dnesni hustote provozu a podobnym vecem si to opravdu predstavit nedovedu.

Mmch, tady je k tomu docela fajnova debata.
http://forum.planes.cz/viewtopic.php?t=15&sid=32c615fd795e7407c9f1941588688ea6
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 14:34
kutak
nevim proc by nemohl? zklesá pod mraky do minimální traťový výšky podle mapy.. rozstupy od okolního provozu mu dělá řídící a za VMC někde pristane.. jasný jak facka
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 14:36
Tragédie v JRD
Jo. na papire se nam to zda jasny jako facka.
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 14:42
kutak
mužem na IVAO zkusit udelat event nějáký přelet za VFR s letadlama kategorie Medium a výš LKKV-LKPR třeba... Jumbo holdující na Tango ve 2500feetech proč ne
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 14:39
PILOT253   
rozhodně mě přijde jasnější a rozumnější přistát na prvním možném letišti - to ero po tu dobu 7h letu uděla na obloze řídícím víc nepříjemností než jen těm chudákům, kde jím to éro hodlá sedat...


Mám dotaz, je možné že vás k letišti doprovodí stíhačky? s odpovídačem 7600...
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 14:45
pseudoMates
Předpokládám, že to je jen vtip..
Ne, opravdu to nejde tak, že když ztratíš spojení, tak první, co uděláš je, že zjistíš, jestli jsi ve VMC a přistaneš z jakékoliv výšky a polohy na nejbližším vhodném letišti..
Je to tak, jak píše tragéd.. Normálně pokračuješ se 7600 po plánované trati.
Dokonce ani když ztratíš spojení po vzletu, tak se dle vyjádření jednoho kapitána od ČSA, nikdo nebude ani zaobírat myšlenkou na návrat ADEP.. Všichni budou pokračovat na ADES.. I kdyby to měl bejt let dlouhej 8 hodin..
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 14:47
Zase v opozici a zase blbě   
Takže je to vyřešeno - všichni piloti na IVAO sq 7600 a nazdar
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 14:51
PILOT253   
No já to nevím jelikož se mi to ještě nestalo a snad ani nestane - každopádně nikde jsme se k tomu nedočetl až tady.

Tak děkujeme za světlo vědění, které jsi vnesl mezi nás tmáře.

Takže tím pádem nijak ty piloty "letící" a také léžící/spící na IVAu řešit ani nemusíme - stačí nastavit 7600 a frčky ať se hrnou
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 14:52
kutak
já si snad ten předpis znova přečtu!! nevim co je běžný, nebo co má v provozních postupech ta a ta společnost.. mě by jen zajímalo jak moc je to bezpečný letet nekolik hodin bez spojeni, místo toho aby to otočil a proste pristal
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 14:56
Tragédie v JRD
mrkni se i do ty diskuse na planesech ..
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 15:04
kutak
ja už diskuzím nevěřim, viz třeba moje mylný příspěvky tady už budu držet klapačku
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 14:58
pseudoMates
bylo nám to řečeno takto..: "kdo tomu pilotovi, který ztratí spojení po vzletu, dokáže, že měl VMC..??"..
Předávání provozu se ztrátou spojení s doprovodem stíhačů je i součástí pokračovacího výcviku ATC na simulátoru.. Ani jednou se to netrénovalo tak, že by posádka nastavila 7600 a začala klesat neznámo kam a neznámo s jakým úmyslem..
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 15:02
kutak
tak asi to tak je... ja si jenom pamatuju že jsem se to tak učil,, jen mi přijde divný letět nějáký longhaul takovou dobu v poklidu bez spojení přes Atlantik
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 15:05
pseudoMates
U Atlantiku netušim, jak to bude.. Nicméně, když nad tim tak přemejšlim.. Letový plán je podaný, cestovní hladina je známá.. V podstatě to není nic proti ničemu tam neletět.. Jediný problém je hustota provozu na Oceanicem během špiček.. Těžko říct.. Nicméně.. Pokud by byla ztráta spojení daleko před vstupem do NATu, je dost možné, že zasahující stíhačky by donutily to éro sednout.. Ale to už je jen spekulace.. Těžko říct, jaké jsou postupy stran přeletu vody se ztrátou spojení..
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :) - NAT ztráta spojení   28. 1. 2011 / 15:47
Rychlokvaška
Tak zas tak těžko říct to není, je to součástí MNPS manuálu ;o)

- Ztráta spojení na VHF před vstupem do NATu se řídí AIPem konkrétní země pro standardní postupy při ztrátě spojení, nicméně pilot má možnost pokračovat podle podaného letového plánu do MNPS (i bez clearance), za použití naposledy přidělené domestic hladiny bez plánovaných step climbů, až do navázání spojení na druhé straně. Ty by měly být nekonfliktní i v případě totálního komunikačního blackoutu.

- Ztráta spojení na HF před vstupem do NATu se vykomunikuje na VHF - je možné pokračovat, nebo divertovat, záleží na posádce

- Ztráta spojení na HF v NATech se řeší buď náhradní frekvencí, nebo SATCOMem, nebo VHF relay na 123.45 nebo 121.5. Pokud ani jedno nefunguje, tak se pokračuje podle poslední clearance a pak se navazuje spojení na hranici s domestic na VHF, nebo pokud ani to nelze, tak opět standardní AIP procedury dané země pro ztrátu spojení.
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 15:06
Tragédie v JRD
ja bych rekl, ze to uz zase prehanis.

Pokud se nepletu, tak kdyz letis transatl, tak na vychozim letisti nedostavas letovy povoleni az do JFK (nebo kam mas namireno), ale jen k prvnimu bodu natu (a nat stejne, co jsem tak pochytil, dostavas az pri oceanic clearance, takze bys stejne nevedel kam letet dal).

takze predpokladam, ze ty doletis na posledni pod schvalene trate a pak jsou nejakymi NAT OPS reseny postupy pro ztratu spojeni apodobne.
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 15:15
kluk ušatá
Ja bych se treba vubec nedivil, kdybys priletel nad oceanic a najednou zjistis, ze HF radio funguje, tudiz atlantik letis v klidu na spojeni
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 15:50
Atarian   
Ztrata spojeni je jedna vec, ale co takovy ucpani zachodu nakladovym listen CSA?
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 16:01
PILOT253   
opět diskuze končí v hajz_u
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   28. 1. 2011 / 15:56
Rychlokvaška
Letový povolení sice nedostáváš, ale letový plán podáváš (což je prvotní žádost o NAT track nebo random route, hladinu a rychlost). Takže když pak nedostaneš Oceanic Clearance, máš při ztrátě spojení možnost pokračovat podle podaného letového plánu (bez step climbů).

Podotýkám, že pokud na spojení jsi a clearance nemáš, tak naopak nesmíš pokračovat.
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 16:41
Lowmick   
No a taky jak moc je bezpecny sklesavat za IMC do MEA, kdyz nevis jestli cestou nekoho nepotkas
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 16:55
kutak
tak předpokládám, že po těch 7minutách co vysílá 7600 mu řídící udělájí místo
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 17:00
Tragédie v JRD
kde? pod nim, pred nim, vedle nej, vlevo, vpravo? ted cestou pred nim bude bourka, tu se rozhodne obletet... je tam podle me prilis neznamych na to, aby v dnesni dobe byl takovy postup bezpecny.
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 17:45
Lowmick   
No a co kdyz tooo... co kdyz mas MEA v Ecku? Tam potkas nejakyho vetrone nebo soudruha bez odpovidace a to ti zkazi prinejmensim celej zbytek dne

A kdyz uz teda budes klesat do mraku s touhou pod ne spadnout, jak vis ze nejsou az na zem

Ja bych radsi letel dal......
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 18:09
kutak
tak větroně a další ufouni budou v Ecku za VFR.. když předpisově dodrží vertikální odstup od základny, tak je Jumbo vyletuvší z mraku nemuze překvapit to se mimojiný děje běžně když IFR žádaj sklesat pod TMA do Ecka třeba díky CB ne? a není součástí nějákýho předletovýho buletinu počasí na letištích po trati (tzv.Enroute Weather)?
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 18:39
pseudoMates
že odbočuju.. ale začínáš mi timhle teoretizováním připomínat takový ty ... ocelový hrábě...... nebo vymatlaný hrábě..?.... nebo jak se to jmenuje.. ha!!.... slátaninové vidle..! už jsem si vzpomněl.. (to si neber osobně.. tak špatně na tom nejsi.. jen mi to přišlo v některejch aspektech podobný. )
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 18:43
kutak
já vim neják mě to teoretizování chytlo poslední dobou

S pozdravem
K.

 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 18:50
pseudoMates


S pozdravem
Q.

(kde je "M"..? )
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 16:49
PILOT253   
tak mě ještě napadl dotaz - dá se popřípadě vést komunikace přes HF když VHF selže nad evropů?
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   28. 1. 2011 / 16:23
Rychlokvaška
K těm postupům při ztrátě spojení - něco jiného je standard ICAO, něco jiného jsou národní postupy, někdy dost významně odlišné. Pravidlem ale obecně je, pokud letíš IFR let, tak pokračuješ do destinace. V každém případě ale dodržuješ národní postupy země kde se právě nacházíš a kam letíš. Výjimkou jsou jen situace, kdy je ztráta spojení způsobená např. totálním výpadkem elektrických systémů, kde je třeba z důvodu kapacity baterií nutno s tím přistáním trochu pospíšit (typicky např. 90 minut na B757 při L a R BUS OFF a neúspěšném obnovení z HMG a/nebo APU).

Krom toho taky má spousta letišť svoje vlastní letištní postupy při ztrátě spojení v různých situacích (počáteční a koncové vektorování, goaround, atd.) a tak řešíš situaci podle nich (dost často předepisují např. nějakou dobu holding na clearance limit bodě, aby si řídící dokázali zorganizovat provoz kolem).

Jinak ještě k té ztrátě spojení jako takové...šance, že by éro přišlo kompletně o příjem i vysílání na 2 (3) nezávislých VHF radiostanicích, 1(2) HF setech, nebo někdy dokonce i SATCOMu, ACARSu, apod. se imho na v současnosti používaných letadlech limitně blíží nule. Dokonce i v situaci, kdy letí éro na baterku a má všechny elektrické systémy v háji, tak má pořád aspoň VHF1...navíc na IVAO, kde mají všichni ještě "ACARS"
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 13:01
kutak
ja bych spíš převedl tu kompetenci vyhodit ze síte na 24h na mnohem víc aktivních řídících
 

LHWT 2011 je tady,takže přerostlíci do akce :)   25. 1. 2011 / 11:56
Medcin
No co co? Jirmus ARAIG!
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ