| | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 18:15 | |
| | je naprosto neskutečné, že každeho druhého pilota musim upozorňocvat na to, že ma špatně nastaveny výškoměr... jakmile je tlak vyšší než 1023 nebo nížší než 0993 tak pod FL180 (převodní výška v USA) musim už intuitivne delat 2000ft rozstupy, protože něco jako převodní hladina a výška stále pilotům na IVAO (nejen tam) nic neříká a mačkají to "blbý B" ... kdy se to už naučíte prosím? |
| |
|
| | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 18:24 | |
| | Když se dívám v IvAe na svou výšku, tak i když jsem podle výškoměru třeba v FL360, tak IvAe zobrazuje třeba výšku 36215 ft - čili není to náhodou tak, že IvAp zobrazuje vždy skutečnou výšku, narozdíl od reálu, kde se ti na radaru zobrazuje výška z odpovídače letadla? |
| |
|
| | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 18:26 | |
| | IVAE zobrazuje altitude (AMSL), ne letovou hladinu |
| |
|
| | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 18:29 | |
| | | |
|
| | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 18:29 | |
| | | |
|
| | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 18:30 | |
| | Sorry, IvAc |
| |
|
| | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 18:52 | |
| | Cože..? V reálu vysílá odpovídač hladinu na 1013hPa bez ohledu na to, co je ve skutečnosti na atlimeterech nastaveno za tlak..
Systém ATC pak tutu hladinu, v závislosti na zobrazované hladině a závislosti na převodní výšce a převodní hladině případně přepočítá na výšku AMSL..
Tedy bude-li tlak 1023hPa, ale pilot bude mít nastaveno 1013hPa a podle instrukce měl letět v A5000ft, tak pak se ATC na radaru zobrazí v A5300ft, tj. tam, kde ve skutečnosti bude, byť pilot na výškoměru bude mít 5000.. |
| |
|
| | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 19:09 | |
| | mozem iba potvrdit, stara sa o to baro-elektrciky prevodnik, nezavisli na ziadnom pristroji na palubovke. Byt tomu tak, bola by zavada na vsetkych pristrojoch v lietadle a ATC by nemohol upozornit pilota ze leti v zlej vyske, alebo naopak..... |
| |
|
| | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 19:17 | |
| | Aha, já jsem žil v této mylné představě asi kvůli FlightRadaru24, který vždy ukazuje hladinu - třeba 36000ft, 37000ft, vždy přesně... |
| |
|
| | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 19:25 | |
| | treba si vsak uvedomit ze toto su pristroje pracujuce so statickym tlakom, ktory klesa s rastucou vyskou nelinearne, to znamena NEPRIAMO umerne. cim je vacsia vyska, tym su dovolene vacsie odchylky, samozrejme ze v ramci noriem RVSM. dokonca je povoleny rozdiel vyskomerov v kabine medzi sebou. pravidlom vsak je, ze sa tieto vyskomery dodavaju do kabin s totoznymi hodnotami na jednotlivych vyskach. ale to som uz isiel prilis do hlbky |
| |
|
| | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 19:44 | |
| | Unfortunately, most radar systems rely on airplane transponders for airplane altitude data, and airplane transponders use the airplane altimeter as a source for this information. Therefore, if the airplane altimeter is unreliable, ATC receives erroneous information from the transponder. This fact was not understood in the accident in Peru and contributed significantly to the confusion.
Boeing Aero Magazine |
| |
|
| | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 19:52 | |
| | To snad není ve sporu s Matesovým příspěvkem.
Jiná otázka: dokážou u nás ATC radary ukazovat výšku z primárního radaru? |
| |
|
| | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 22:52 | |
| | IMHO primární radar ti žádnou výšku neukáže. Ten zobrazí jen polohu letadla vzhledem k radiolokátoru. |
| |
|
| | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 23:19 | |
| | Prave ze v serialu Mayday ukazovali neco takoveho v pripadu midair collision Embraeru a 737 v Brazilii. Ale nevim, jak je to rozsirene. |
| |
|
| | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 23:25 | |
| | Na to potřebuješ 3D radar (azimut, elevaci a vzdálenost) a to je jak jsem pochopil z debat zatím téměř výhradně výsadou vojenských instalací... |
| |
|
| | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 23:32 | |
| | ja měl za to, že umí každý primární radar zhruba určit výšku letadla, ale pro potřeby řízení provozu jsou ty nepřesnosti natolik velký, že se to používat nedá... každy primár přeci pracuje tak, že v urcitim azimutu vyšle impulsy a z odrazu se vyhodnotí uhel, azimut a vzdálenost.. z toho se da lehce dopočítat výška toho objektu.. nebo se pletu? |
| |
|
| | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 23:35 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 23:36 | |
| | Nojo, vyšle impulsy...ale když se otáčí jenom kolem svislé osy a nemá elektronické vychylování paprsku, tak jak z toho vyčteš elevaci, hmm? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 23:51 | |
| | ale však tu eleveci pro urceni polohy je potřeba znát.. azimut a doba mezi vyslánim a prijmutim toho impulzu přeci nemuze stačit? nevim jeslti mi to takhle pri sobotnim večeru už nemyslí ty primáry pokryjou asi 40° vertikálně, jak bez elevace radar zjistí jestli to ero, co je treba 30nm daleko, neni pod uhlem 5° nebo tech 40°? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 00:15 | |
| | Pokryjou, ale primárním výstupem je defacto jenom vzdálenost a azimut. Proto je to jen 2D poloha. Ten rozptyl úhlů - pro 2D polohu je ti jedno, jestli je to éro 5 nebo 40 stupňů nad horizontem, na základě vzdálenosti získáš relativně přesnou 2D polohu. Dělá to problém čím blíž seš radaru, ale proto taky není jeden, atd. Jak se to řeší systémově v Jenči ti určitě popovídají kluci ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 00:34 | |
| | konkrétně pro případ, že je to ero 30nm daleko od radaru, jsem se dopočítal, že při 40° by na radaru bylo 22,9nm daleko a při 5° 29.9nm... 7nm chyba? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 12:32 | |
| | 7nm ti nepřijde málo..?
Vem si, že každej z těch radarů v systému by se "seknul" o 7 majlí.. K tomu si vezmi, že za každý 4 sekundy, co se ten radar otočí uletí mašina skoro půl majle (při GS500). Nejsem si jistej, jestli tohle by byla přesnost žádoucí pro leteckou doporavu.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 12:57 | |
| | však proto se divim jasně že to je hodně, navíc když primáry v dněšní době slouží vicemene jen pro zpřesnění polohy zjištěnou sekundárem... ale ještě mi to nikdo nevysvětlil, jak teda zaměří tu polohu bez tý elevace.. to samý sekundár - dopadající signál na radar krom azimutu přeci musí znát i pod jakym je vejškovym úhlem to letadlo vůči radaru - tím pádem se dá dopočítat zhruba výška toho letadla (s velkejma chybama to je jasný) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 14:19 | |
| | Nemůže to bejt tim, že většinou je cíl pod pokrytím několika primárů/sekundárů a když všechny tyhle zařízení změří azimut a vzdálenost cíle, z těchto naměřených údajů se udělá nějaký průměr, z nějž vyjde celková poloha opravena o chyby zařízení, že ten celkový údaj je pak celkem dost přesný..?
Představ si to jako trojúhelník, u nějž znáš délku jedné strany (poloha dvou primárů) a kde hledáš třetí vrchol trojúhelníku. Přičecmž znáš úhel sevřený mezi základnou u obou známých vrcholů na základně a stranami směřujícími k tomuto hledanému bodu.. celkem jednoduchá trigonometrie, ni..? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 14:48 | |
| | ja vim co myslíš.. stačily by dva radary.. ale v Praze je jen jeden primár, kterej dělá takový ty hezky ocásky na obrazovce..a právě diky nemu je v TMA sníženej rozstup.. sekundárem je celá ČR pokrytá trojnásobně, ale určitě ne hned od pár tisíc feetů nad zemí.. pak existuje taková vec jako multilaterace.. ale me spis zajima čistě ten primár.. jak to že je v reálu tak přesnej, když nezjistí tu elevaci |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 19:04 | |
| | Ona je republika pokrytá aj primárom kompletne celá. A sekundárom je pokrytá viac ako trojnásobne. Musíš ešte započítať radary zo zahraničia. Dohromady sú do systému dodávané dáta z ôsmich radarov. Tri primáry a päť sekundárov. Osobne by som si nebol istý, že za zníženým rozstupom v TMA môže len ten primárny radar. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 20:38 | |
| | uff.. primárem že je pokrytá celá ČR? já už to tu radši řešit nechci |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 22:42 | |
| | ja mam pocit, ze v tom vypoctu mas nejakou chybu. pokud budu mit ero vzdalene od radaru 30nm a bude ve vysce 10km tak vypoctena vzdalenost bude 30,5 nm
pri vzdlaenosti cca 80nm (coz je dosah prazskeho primaru, aspon podle rlp.cz) a stejne vysce bude vypoctena vzdalenost 80,187 nm
jak jsi prosim te spocital, ze bys tam mel 7nm chybu? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 22:51 | |
| | Hmm.. tak nic. ted si uvedomuju, ze vlastne tohle nic neresi. cim bliz to ero bude k radaru, tim ta chyba bude vetsi, cili jsme tam kde jsme byli. no nic. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 23:05 | |
| | ja moc nechapu zas tvuj výpočet viz obrázek jak to myslim |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 23:08 | |
| | ja to vzal naopak vzal jsem "ground vzdalenost" 30 (a 80) mil a vypocetl, kolik by ti jako vzdalenost vratil radar. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 23:11 | |
| | jj myslel jsem si to |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 23:11 | |
| | ps. nechapu jednu vec. maluvka neodpovida tomu, co jsi psal.
psal jsi, ze by na radaru bylo 22,9. jenze ani jedno z tech letadel neni v pozici, ktera by ukazovala na radaru 22,9. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 23:19 | |
| | tak radar zjisti šikmou vzdálenost.. to je těch 30nm.. tu taky předpokládam zobrazí na obrazovce... jenže už neví jestli je to 30majli v uhlu 40° nebo 5° nebo jakymkoli jinym provoznim rozsahu... takže fyzicky je horizontalně blíž než tech 30nm |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 23:24 | |
| | jo, samozrejme. to mas pravdu
jinak mimochodem, sikma vzdalensot 30nm v tom tvem pripade (40stupnu) odpovida vysce cca 114000 feetum ))
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 23:43 | |
| | DDD ježiš... jak se dá smazat celý tohle vlákno? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 24. 1. 2011 / 01:13 | |
| | Proc bys ho chtel mazat? vzdyt ono je celkem k veci. jenom byl blby puvodni priklad.
Pokud beru letadlo ve FL420, tak pri jeho vzdalenosti 100km je maximalni chyba kolem 140m.
jenze s tim jak se priblizuje, tak (maximalni) rozdil mezi skutecnou a "namerenou" vzdalenosti je skoro kilometr.
coz sice nejsou tak megaobrovska cisla, jako vysla tobe, ale v podstate vysledek je stejnej - moc pouzitelne to asi samo o sobe nebude. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 24. 1. 2011 / 02:03 | |
| | Ono to je použiteľné celkom dobre. Minimum separácie je teraz 5nm (9,2km) s výnimkou TMA Praha (3nm pri všetkých fungujúcich systémoch). 1km je veľa, no aj keby sa prejavil špatným smerom u obidvoch lietadiel, ostáva mi tam krásnych 7km, čo je síce zníženie rozostupu, no na bezpečné vyhnutie až až. Ten rozdiel polôh o kilometer je na rôznych azimutálnych uhloch, to znamená, že tie éra sú v rozdielnych výškach a tým pádom je tam separácia vertikálna, čiže nejaká chyba ťa v tejto chvíli nezaujíma. Keď budú tie lietadlá na jednej hladine alebo blízko vertikálne, tak tá chyba bude malá. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 24. 1. 2011 / 02:16 | |
| | a tohle bylo pro vysku FL hodne nahore, mimo TMA.
pokud to omezim na FL160, coz je plus minus horni hranice tma, tak je tam v celym funkcnim rozsahu radaru max. chyba mensi nez 0,5 km (az pri vzdalenosti mensi nez nejakych 6km to vyletne k jednomu kilometru - coz by uz ale melo byt stejne mimo viditelnost radaru - pokud plati ten limit kolem 40 stupnu nahoru)
a pokud to stahnu jeste min na nejaky FL80, tak je tam max. chyba pod 0,3km (a ke kilometrove chybe to vystreli az v podste nad letistem)
Hmm.. ono to neni vubec moc .. a kdyz se na to clovek podiva, tak .. proc ne, ze? |
| |
|
| | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 22:59 | |
| | Ve sporu ne, spíš mi z toho Matesova příspěvku trochu připadlo, že by měl být v transponderu něco jako další výškoměr, což (bohudík i bohužel) není pravda.
Takže sice špatně nastavený výškoměr je díky přepočtům v letadle i na zemi ještě relativně řešitelný nějakou dohodou pilot-atc, ale špatný výškoměr jako takový (resp. nějaký ten ADC nebo ADIRU které ho živí) - z toho už na zemi nic smysluplného nikdo nevyčte, stejně jako v letadle (což si v případě Aeroperu bohužel chybně mysleli). |
| |
|
| | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 19:51 | |
| | Hehe, není nic jednoduššího, než pod převodní výškou/hladinou klikat B, ať mám QNH a nad převodní výškou nastavit standard, který uvidím na přístroji (29.92 nebo 1013 je jednoduše zapamatovatelné)
tam je spíš problém, že pajloti neví, co to TA/TL znamená a co mají dělat. |
| |
|
| | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 19:54 | |
| | A nebo prostě zapomenou, jako meteorolog vím, jak funguje tlak a letové hladiny, ale někdy prostě zapomenu přenatavit, většinou směrem nahoru. |
| |
|
| | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 21:08 | |
| | jenže to zapomenutí by v realu mohlo mít dost fatální následky.. tohle se zapominat proste nesmí |
| |
|
| | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 21:12 | |
| | Njn, chtělo by to nějaké všeobené checklisty, se základními věcmi, platnými pro většinu letadel. |
| |
|
| | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 22:49 | |
| | Na tyhle věci si najděte nějaký systém z hlavy, na to nemusí být checklist...s tím QNH/standard se mi celkem líbí naše firemní SOP - jakmile dostaneme povolení do FL, tak přenastavujeme ihned na standard, jakmile do altitude, přenastavujeme hned na QNH. Prostě to jde ruku v ruce - MCP+výškoměr. To samý třebas SID odlet - pokud je initial clearance do FL, tak je nastavení standard posledním bodem na after takeoff checklistu (který je už beztak jen challenge / response, faktické nastavení je prostě v sekvenci podvozek, CLB, VNAV, klapky, výškoměr). |
| |
|
| | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 23:12 | |
| | Mno a kdyz vas ATC nahodou zastavi ve stoupani jeste pod/nad TA/TL? |
| |
|
| | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 23:17 | |
| | No pokud se to nějakou náhodou stane (mně osobně popravdě ještě nikdy), tak platí to samý - "stop climb alt xxx" je automaticky sekvence MCP+výškoměr zpátky na QNH.
Výjimkou je USA a Kanada, kde je těch 18000 opravdu vysoko pro spoustu věcí co se dějí pod a jiný QNH dostává člověk každou chvíli. Tam přelaďujeme prostě posledních 1000ft nad/pod TA. |
| |
|
| | | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 23:21 | |
| | Jinak je potřeba říct, že každá taková změna zahrnuje oba piloty - jeden zahlásí změnu bez udání hodnoty (PF), druhej potvrdí a nahlas zkontroluje výškoměry - nastavení, prolétávanou výšku a povolenou + zdůvodnění povolené jako bezpečné.
Navíc přechody ze std na qnh a opačně jsou pro jistotu ještě součástí after take off a approach checklistu. |
| |
|
| | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 23:22 | |
| | No ja se to snazim delat nejak tak, ale ne vzdycky je clovek dostatecne pozorny, kdyz je to jen sim a clovek treba resi jeste neco dalsiho. |
| |
|
| | | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 23:27 | |
| | Proto říkám sekvence - ber to prostě jako jeden úkon, jedno bez druhého je nedělitelné. |
| |
|
| | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 22:50 | |
| | Ono se stačí naučit takové rituály a spojit je s každou částí letu - když bychom se bavili o úplně "banálních věcech", tak např. při přistání chvíli před dráhou mrknu vždycky na kola, že jsou dole (ikdyž jsem je kontroloval x-krát předtím), po vzletu a kdykoliv, kdy kontroluju nebo nastavuju něco s výškou, tak mrknu, jestli mám QNH nebo standard, než se začnu rozjíždět po dráze, kouknu znova na vyvážení atd. To jsou takové jednoduché věci, ale protože je to sim, tak na to člověk většinou moc nehledí, ale aspoň ty nejdůležitější ze všech, aby se dalo vůbec nějak letět nebo přistát je dobré mít na paměti
A můžu potvrdit, že i v reálu jsem takhle párkrát přišel na nějaké opomenuté věci, ale chvalabohu, že všechno kontroluju třebas i 10x A některé věci kontroloval člověka i baví - jak se můžou mačkat čudlíky a točit točítka, tak to je zábava, to člověk kontroluje furt |
| |
|
| | | | | | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 22. 1. 2011 / 23:07 | |
| | jo bejvávalo kdy na krátkym finále zaznělo v kokpitu "landing gear, landing gear" |
| |
|
| | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 00:18 | |
| | Výškoměr je pro sraby. Pravý pilot lítá podle oka. |
| |
|
| | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 23. 1. 2011 / 13:42 | |
| | otázka je jak dlouho |
| |
|
| | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 25. 1. 2011 / 17:05 | |
| | Nepatří toto spíš na IVAO forum? |
| |
|
| | | | tlak 1023 a výš, 0993 a níž - pozor na převodni výšku a hladinu !!! 25. 1. 2011 / 17:13 | |
| | Tam taky, ale sem to rozhodně taky patří. Mnohem víc než třeba různé offtopikové výblitky. |
| |
|
|