Nene, V2 je opravdu bezpečná rychlost pro stoupání. Do pádovky je tam dostatečná záloha. Přesná definice V2 je "nejnižší rychlost při které letadlo splňuje kriteria spojená se stoupáním po vzletu po vysazení motoru" (zdroj Handling the Big Jets, D.P.Davies).
Možná, jak už jsem psal, zmatení ve významu V2 způsobila moje chyba, kterou jsem tu někdy v únoru vypustil. Předpisové minimum dosažení V2 je 35ft nad zemí, nikoliv při odlepení (i když v reálu to tak bývá). Za pomýlení se omlouvám.
Jinak doplním to, co jsem tu někdy včera nebo předevčírem psal - to, jestli F/D (u 737) vede na rychlost V2, nebo V2+20, nebo mezi, záleží na tom, ve který okamžik k vysazení motoru dojde. Když je to před V2, vede na V2, když při anebo dokonce po V2+20, tak vede přesně na oněch V2+20, když někde mezi, drží okamžitou rychlost. Takže stoupat při jednomotorovém letu na V2 je zcela legitimní. Při normálním vzletu však ne (min V2+15)
Jo a ta myška na rychloměru (kursor) se opravdu nastavuje na V2 (skrze MCP, pochopitelně). Jeden ten bílý posuvný "bug" (NG to už nemají, je to otázka starších strojů) se pak nastaví na V2+15. |
|