FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 23. 12. 2024, svátek má Vlasta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak je to s rychlosti tesne po vzletu? Jeden příspěvek | Celý strom
Jak je to s rychlosti tesne po vzletu?   12. 12. 2004 / 12:03
Rambo
V ciselniku SPEED se nastavuje V2, ale mne to po vzletu zrychluje vzdy na vic. Kdyz se snazim udrzet tu rychlost, tak to zase strasne rychle stoupe...Litam na PMDG 737, zatizeni mam asi 65 tun i s palivem. Je pravda, ze nepouzivam Reduced-TO ani assumed temp., ale stejne je mi to divny. Takze zaverem: Muze se po vzletu zrychlovat i na vic nez V2, nebo se musi letet presne rychlosti V2 a zrychlovat az v Acc. altitude?

Diky.
 

Re: Jak je to s rychlosti tesne po vzletu?   12. 12. 2004 / 12:18
PavelS
Předpokládám, že hlavní problém je v tom, že se má stoupat nikoliv V2 , ale V2+15kts.
Doporučuju prostudovat velmi detailní příspěvky na toto téma z konce září od Scandalla a dalších zde na periskopu, kde to je popsáno, včetně navazujících činností a rychlostí.
 

Re: Jak je to s rychlosti tesne po vzletu?   12. 12. 2004 / 12:42
Luděk Ch.
Po vzletu musíš akcelerovat na V2+15(20), V2 je rychlost, kdy se letadlo odlepí, ale není ještě bezpečná pro stoupání. Měl by jsi po odlepení sledovat ukazatele flight directoru, ty tě samy povedou k této rychlosti. A určitě sis všiml, že ti autopilot po aktivaci sám těch 20kt na MCP přičte a drží tuto rychlots. Víc a podstatně detailněji viz. příspěvky AJS v tomto týdnu
 

Re: Re: Jak je to s rychlosti tesne po vzletu?   12. 12. 2004 / 13:56
Švící
Jenom pro upřesnění, V2 je definovaná jako bezpečná rychlost vzletu, takže i pro stoupání bezpečná je, ale přesto se stoupe na V2+20 kt
 

Re: Re: Re: Jak je to s rychlosti tesne po vzletu?   12. 12. 2004 / 16:12
Luděk Ch.
V2 je rychlost, kdy se letadlo teprve bezpečně odlepí od země, takže to přece nemůže být bezpečná rychlost pro stoupání. Stačilo by, aby lehce fouklo ze zadu a seš zase na zemi.
 

Re: Re: Re: Re: Jak je to s rychlosti tesne po vzletu?   12. 12. 2004 / 17:50
A.J.Scandall   
Nene, V2 je opravdu bezpečná rychlost pro stoupání. Do pádovky je tam dostatečná záloha. Přesná definice V2 je "nejnižší rychlost při které letadlo splňuje kriteria spojená se stoupáním po vzletu po vysazení motoru" (zdroj Handling the Big Jets, D.P.Davies).
Možná, jak už jsem psal, zmatení ve významu V2 způsobila moje chyba, kterou jsem tu někdy v únoru vypustil. Předpisové minimum dosažení V2 je 35ft nad zemí, nikoliv při odlepení (i když v reálu to tak bývá). Za pomýlení se omlouvám.

Jinak doplním to, co jsem tu někdy včera nebo předevčírem psal - to, jestli F/D (u 737) vede na rychlost V2, nebo V2+20, nebo mezi, záleží na tom, ve který okamžik k vysazení motoru dojde. Když je to před V2, vede na V2, když při anebo dokonce po V2+20, tak vede přesně na oněch V2+20, když někde mezi, drží okamžitou rychlost. Takže stoupat při jednomotorovém letu na V2 je zcela legitimní. Při normálním vzletu však ne (min V2+15)

Jo a ta myška na rychloměru (kursor) se opravdu nastavuje na V2 (skrze MCP, pochopitelně). Jeden ten bílý posuvný "bug" (NG to už nemají, je to otázka starších strojů) se pak nastaví na V2+15.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak je to s rychlosti tesne po vzletu?   12. 12. 2004 / 18:12
Luděk Ch.
Tak sorry za mystifikaci a díky za opravu
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ