Dovolil bych si akademickou otázku, jestli při IFR letech není prdelní sonda spíš na škodu ;o) Případů kdy si piloti mysleli že letí rovně a přitom klesali a ještě ve spirále (následované nárůstem rychlosti a v horším případě destrukcí letadla) je nepočítaně. Protože prostě letět v mraku, mlze, naprosté tmě a bez referencí - na to ty nesmysly v uchu nestačí ;o)
Pokud jde o ten nácvik - myslím si že IFR lítání je právě oblast, kde je FSka výbornej trenažér. No a pokud zapomeneš na katastrofální defaultní ATC, můžeš začít lítat online, kde se dočkáš snahy o maximální přiblížení realitě a to jak v prostředí (navigační zařízení, FIXy, SID/STARy, tratě, přiblížení všeho druhu), tak i v postupech (pro letadla příslušný příručky skutečných výrobců a aerolinek, mapy a pravidla z AIPu a oficiálních předpisů, frazeologie dle předpisů, atd.). |
|