FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
počasí Jeden příspěvek | Celý strom
počasí   3. 1. 2011 / 21:16
jjurach
dnes odpoledne v Bratislavě
6305 B / 600 x 375 / bratislava.JPG
 

počasí   3. 1. 2011 / 21:57
DEJV
no a?
 

počasí   3. 1. 2011 / 22:07
Zase v opozici a zase blbě   
Copak nevidíš tu strašnou mlhu?
 

počasí   3. 1. 2011 / 22:10
Helicopter pilot
No ani né ;o)
 

počasí   3. 1. 2011 / 22:19
DEJV
no joo, opravdu velka, nevidim si ani na spicku nosu
 

počasí   4. 1. 2011 / 11:55
jjurach
rozhovor třech idiotů? asi....
 

počasí   4. 1. 2011 / 16:50
Helicopter pilot
Já nevím, ale ty jsi tu jednou a né třikrát pokud vidím ;o)
 1x  

počasí   4. 1. 2011 / 17:34
jjurach
no teď jsi mě teda dostal
 

počasí   4. 1. 2011 / 18:11
DEJV
btw. kdyz uz ses tak rozvasnil, tak mi rekni, co je na tom tvym prispevku smysluplnyho? popr. k cemu mi ten tvuj obrazek je?.....jestli ses chtel pochlubit jaky je v Blave prave pocasi, tak me to ani moc nezajima a muzu se kouknout na METAR. Jestli si to sem chtel hodit jen jako takovou aktualitu, tak proc si to nenahral na FSScreens?.....a kdyz uz, tak aspon zacinej nadpis prispevku velkym pismenem.
 

počasí   4. 1. 2011 / 18:32
jjurach
Když tě to tak hrozně nezajímá,tak mi řekni,proč to teda komentuješ? Nikoho o komentář neprosím.Ten obrázek se mi líbil tak jsem se podělil.Bohužel je to tu banda namyšlenejch zmrdů.
 

počasí   4. 1. 2011 / 18:52
Helicopter pilot
To že se někomu nezdá tvůj obrázek důležitý/vhodný/normální ještě není důvodem tě titulovat, tak jak tys nás nazval idioty. I když bezesporu by jsme měli na to věčí právo než ty ;o)

Co kdybych vyfotil můj model Migu-21MF co mi stojí na stojánku u počítače a nazval ho třeba "podívejme co mi to tu stojí" Jo, je to o letadlech, ale nezatěžuju takovou hovadinou ostatní ;o)

Přínos tvé zprávy je nulový, bylo to zbytečné tady dávat a je to zbytečný balast, na který tady narazí každý, kdo bude chtít něco seriózního zjistit o vztahu počasí a lítání.
 

počasí   4. 1. 2011 / 18:55
jjurach
Zato z vašich příspěvků bude muset být každý nadšený!!! Bravoooooo
 

počasí   4. 1. 2011 / 18:58
Helicopter pilot
Tak na to bych použil, "Na hrubý pytel hrubá záplata" Nebo trošku upravené "Na blbý příspěvek blbé reakce" ;o)
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:01
jjurach
Tohle nepochopim.Proč reagovat na příspěvek,který mě nezajímá? To prostě nedává smysl!
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:10
Hermann   
a kolikze lidi ten obrazek (prispevek) zajima?
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:11
Helicopter pilot
Smysl v tom je...

Říkej tomu třeba samoregulační faktor, kdy si sami uživatelé sdělí co tu má smysl dávat a co ne...

Zdárný případ je takový Tragéd z Jééé-Zed-Dééé i když se spostou jeho názorů nesouhlasím, svým "kidáním hnoje" tady pomáhá zachovat jakousi úroveň... (i když pochybuju že vidle, né že v ruce nikdy nedržel, ale je ani na vlastní oči neviděl ;o) Ahoj Tragedoj D)
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:16
jjurach
Samoregulační faktor? Spíš si tu spoustu lidí chce dokazovat svojí nadřazenost.
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:19
Helicopter pilot
A co sis dokázal ty, když jsi to tu dal?
Né vážě co jsi tím chtěl dosáhnout?
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:22
jjurach
Už jsem to psal.Ten obrázek se mi líbil,letadla v mlze,přítmí.Chtěl jsem se podělit s tím,že by se to mohlo líbit i někomu jinému.Nic víc.Rád fotím a kdyby se mi taková fotka povedla v reálu tak se radostí zbláznim.Proto mě to tak zaujalo.
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:45
Tragédie v JRD
kdybys takovou fotku nafotil v realu a dal ji sem (i kdyz jsou i vhodnejsi mista, kde se pochlubit), tak nikdo nejspsi nerekne ani ň.

ta negativni reakce okoli (a ja bych se klidne pridal) je v necem trosku jinem. tohle forum je o simulovanem letani, takze vetsina (ne-li vsichni) travi kus sveho casu litanim v fsce/xplanu. A zcela nepochybne kazdy se uz s podobnym obrazkem setkal na svem pocitaci. a v mnohem vyssi kvalite.

blbym screenshotem o nicem, kde neni ani poradne videt to letadlo, tady opravdu neohromis.
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:48
jjurach
Ohromit jsem určitě nechtěl.A viděl jsem tu mnohem zcestnější příspěvky!
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:50
Helicopter pilot
Jako třeba?
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:53
jjurach
zatmění slunce,co posloucháte za muziku a to je jen dnešek........
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:55
Tragédie v JRD
atarianovy (a spol) vylevy.
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:58
jjurach
Takže jak říkám,je toho tu plno a mnohem zcestnějšího.
 

počasí   5. 1. 2011 / 14:38
Jirka Kallasch   
Do toho spolku se radis taky ?
 

počasí   4. 1. 2011 / 20:05
Stew
Z toho si nic nedělej, to patří už ke zdejšímu koloritu. Bohužel. Pamatuju doby, kdy tu byla parta lidí, kdy klidně i takovýhle obrázek někoho zaujal a třeba se o tom pokecalo, i když "šlo o houno". A nikdo se ti tak přiblble neposmíval jen kvůli tomu, že se ti něco ve FS líbilo a chtěl ses o to podělit.
 

počasí   4. 1. 2011 / 20:12
Tomadox
Mě taky asi uniká o co tady všem těm chytrákům jde...
 

počasí   4. 1. 2011 / 20:26
jjurach
díky
 

počasí   4. 1. 2011 / 20:26
jjurach
díky
 

počasí   4. 1. 2011 / 20:36
MiG-21MFN
ještě, že jsou tyhle temný doby za náma
 

počasí   4. 1. 2011 / 20:50
Pan Letadlo   
Já ty doby ani nezažil... bohudík či bohužel?
 

počasí   4. 1. 2011 / 20:47
Zase v opozici a zase blbě   
Já nevím, ale nejsi tu spíš ty, kdo si tu potřebuje prosazovat svoji nadřazenost nadávkami a označováním nás za "idioty" a "bandu namyšlenejch zmrdů"?
 

počasí   4. 1. 2011 / 20:49
jjurach
to je jen důsledek vašeho chování
 

počasí   4. 1. 2011 / 21:59
Mike2811
Nikoliv, to je důsledek tvého špatného vychování. I když si tu věčně děláme z něčeho srandu, nebo kecáme o sebevětších kravinách, tak se v sobě navzájem chováme slušně. Tak si to uvědom...
 

počasí   4. 1. 2011 / 22:01
Lowmick   
Az na to obcasny posilani do prdele a nadavani do idiotu, co?
 

počasí   4. 1. 2011 / 22:12
Mike2811
Neříkám, že se občas nějaký nový agresor neobjevil, ale stálé osazenstvo se k sobě chová slušně, na tom se snad shodneme...
 

počasí   4. 1. 2011 / 22:03
kuma   
Mnjó, asi tak...
Někdo volá po dobách minulých, ale já si tak říkám, že už dlóóóóuho nikdo nedostal banána, což bylo v dobách minulých docela časté...
V poslední době jsme se (až teď na tohohle bratislavského mlhu) k sobě skutečně chovali velmi korektně (i tradiční oťukávačka TVJZD vs FSP je stále velmi, ale velmi korektní)
 

počasí   4. 1. 2011 / 22:38
FSPilot   
Bo se mirnim... pražak jeden!
 

počasí   5. 1. 2011 / 11:03
AJS
Ty, dochtore, já si myslím, že to lepší nebylo, jen stárnem. Teď tu občas někdo brečí, jak to tu bylo super za "starých dob", třeba v roce 2006, jak se tu všichni měli rádi a pomáhali si, jenže v roce 2006 se brečelo, jak to jde do kytek, jak předloni, v roce 2004, to tu bylo super, jak se tu všichni měli rádi a pomáhali si, jenže v roce 2004 se začalo říkat, že to jde do do šípku, že se lidi jen napadají a píšou příspěvky o prdu, tak to musíme zastavit povinnou registrací, ať je to tak fajn, jako v roce 2002, jenže když si člověk projde historii roku 2002, zjistí, že se to tolik od současnosti nelišilo, jen tím, že byla celková úroveň vzdělanosti simptáků menší a detailnost FSky taky, takže se nemluvilo o počtu stupňů kompresoru CFM-56, ale o tom, jak zaletět ILS, jinak "no change, lights out, check completed", moc rozdílů za těch devět let mé přítomnosti zde nevidím. Naštěstí, protože lektvar, ze kterýho je Pérák umíchanej, je jenom jeden a teď po letech jsem vlastně rád, že k žádným podstatným změnám se nenechal Jirka Masník dotlačit, ač jsem je svého času taky navrhoval.

Snad jen, že nemravníci nemravní a neslušníci neslušní, holdující alkoholu a omamným látkám měli jeden čas tu svoj Papuči, a nebyl tak rozšířený zvyk sem donekonečna dávat odkazy typu "jukněte, co jsem vytvořil, to je krásný bobeček". Jinak třeba styl "jsem líný hledat, přineste mi to pod nos" kontra "hledej šmudlo, použij Goooogle" je starý jak Pérák
 

počasí   5. 1. 2011 / 12:34
kuma   
Myslím, že to vidíme úplně, ale ouplně stejně...
 

počasí   5. 1. 2011 / 11:42
tonde   
FSP versus JZD - no, dogdore, ve mně až hrklo, když jsem viděl fotku jak se objímají na tuším dnech NATO a hned jsem se lek, že je konec jejich pošťuchovačkám.... Zaplaťtermoska to bylo jen "jako" - nám pro radost DDD
 

počasí   5. 1. 2011 / 13:36
Mike2811
Tak naživo už jsem je společně párkrát viděl a to se k sobě chovají fakt nějak jinak. Něco za tím bude...
 

počasí   6. 1. 2011 / 22:09
FSPilot   
To víš Tragéd má hned větší ramena, jak sedí za drátem a má po ruce gůgl
 

počasí   4. 1. 2011 / 20:21
FSPilot   
Tragéd a zachovává úroveň, jo? Tyjo, to je vtip dne
 

počasí   4. 1. 2011 / 22:01
Mike2811
Obsahovou celkem jo, vždyť vyjede po všem co zavání kravinou... Co se týče formulace, tam je to očas trochu horší, ale našly se tady v průběhu věků mnoooohem horší případy...

P.S: Ty mazej vedle odpovědět na můj elaborát, když už dostanu chuť ve dvě v noci sepisovat litanie, tak si chci počíst reakce...
 

počasí   4. 1. 2011 / 22:20
FSPilot   
No na jednu stranu buzeruje za potencionální kravinu a na druhou rozjíždí gigantózní topoly... co si o tom myslet

PS: dělám diplomku a učím se na zkoušku a tady se akorát s váma zdržuju bando jedna!
okej okej, už tam cosi nacpu
 

počasí   4. 1. 2011 / 22:35
FSPilot   
Tož máš to tam, přeju příjemné čtení,jdu se balit. Vyblil jsem se do systosti a pár dnů se tu možná neukážu
 

počasí   4. 1. 2011 / 22:30
Kendy   
to tvoje se nedá nazvat příspěvkem..tak se nediv že tě tu za to někdo kamenuje. Dokážeš si představit..kdyby každej trouba co momentálně prožívá nějakej splín u své FS a mrskal jeden screen za druhým...sem házel takovéhle nesmyslné podle tebe příspěvky? Od toho je právě fsscreens.cz. Chápu,že některé příspěvky jsou tu o ničem ale přeci jen už se v nich dá občas najít něco podstatného. V tom,že sem hodíš blbej screen,kterej se neváže k ničemu,než k tvému zkalenému pocitu dát světu vědět jak ti mlžilo v FSce...bych nedával rozhodně jiný přívlastek než hloupost.
 

počasí   4. 1. 2011 / 22:36
FSPilot   
Rozhodně se to týká víc virtuálního létání, než to, co se tu rozebírá od včerejšího večera
 

počasí   4. 1. 2011 / 22:37
Kendy   
od včerejšího večera v tom nejedu...a padej se učit zmetku.
 

počasí   4. 1. 2011 / 22:39
FSPilot   
Chovej se korektně! Dědku!
 

počasí   4. 1. 2011 / 22:42
Kendy   
už mlčim...už mlčim.
 

počasí   4. 1. 2011 / 22:23
Kendy   
pro všelijaké momentky viz ta tvoje....tu funguje tohle:http://www.fsscreens.cz/. Na tvém místě bych volil mírnější slova. Nikdo tu nejni namachrovanej.
 

počasí   3. 1. 2011 / 22:10
Johnny pilot   
Pěkné pěkné
 

počasí   3. 1. 2011 / 22:21
Tragédie v JRD
to je zcela mimoradne, ze je v zime hnusne
 

počasí   3. 1. 2011 / 22:24
FSPilot   
No hlavně v Praze a pak mají furt zavřené letiště
 

počasí   3. 1. 2011 / 22:28
Tragédie v JRD
Bez si litat s modylkama ....
 

počasí   3. 1. 2011 / 22:45
FSPilot   
Nemám
 

počasí   3. 1. 2011 / 22:32
Lowmick   
co tak koukam na metary, tak v LZIB meli dnes dohlednost pod 10km jen 2x. Pokazdy v maly snehovy prehance. Jednou 5000, podruhe 7000. Jooo kdyby takhle bylo na Stedry den nebo na Silvestra...
 

počasí   3. 1. 2011 / 22:37
jožo
A dneska podvečer na B.Bystricou a nad Zvolenom...
40929 B / 600 x 349 / Nad B. Bystricou.jpg
32242 B / 600 x 337 / Zvolen_smer Očová.jpg
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:19
Praktik
Hele to je YAK? kde ho sehnat? krásný Éro a hezká fotka...
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:25
jjurach
Je to Beechcraft Baron 58 TC ze stránek Flightsim.com,odkaz ti můžu poslat.
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:33
Aardvark   
Řekl bych že to je RealAir Spitfire.
 

počasí   4. 1. 2011 / 19:34
DEJV
 

počasí   4. 1. 2011 / 21:44
jožo
Aardvark má pravdu. Je to Spitfair Mk IX od RealAir.
 

počasí   3. 1. 2011 / 23:16
Kendy   
to je ještě nic proti té mojí co mám každý den když se naseru při pohledu na takovejhle baoab.
4673 B / 500 x 500 / mlha.jpg
 

počasí   4. 1. 2011 / 00:52
FSPilot   
A z jaké výšky to je?
 

počasí   5. 1. 2011 / 13:31
Už přistávám?
Vidím tam jenom nějakej úd.
 

počasí   4. 1. 2011 / 17:49
Pan Letadlo   
Nuda. Minulý týden byla v EBBR taková hmla, že jsem neviděl ani na přístroje.
 

počasí   4. 1. 2011 / 18:01
Lowmick   
Ty si z toho delas srandu, ale kdyz mas nervozniho instruktora (kterej se treba boji litat nocni s jednomotorakem), tak to tak fakt nekdy byva.
 

počasí   5. 1. 2011 / 11:13
AJS
Von nemusí bejt nervózní, von už může mít třeba jen něco za sebou.

Mě vysadil motor dvakrát, já v noci s jednomotorákem taky nelítám
 

počasí   5. 1. 2011 / 11:47
orlík
Jakej motor to byl? A proč vysadil? A kam jsi přistál? Taky jsem v noci v jednomotoráku trochu nesvůj, ale mít za sebou dva nouzáky, tak do toho asi strachem nesednu.
 

počasí   5. 1. 2011 / 13:25
Vita Zenisek
Myslím že jednou to byla 142, čili M337 a podruhý zlobil jeden na Moravě a tak ho kapitán vypnul a doletěl jen s jednim. Ale nevím, jestli si ten druhej případ správně pamatuju... "4 litre vodky a mnužstvo piv, bardzom fajny kolektiv!"
 

počasí   5. 1. 2011 / 14:00
AJS
Jo, je to tak, dvakrát M-337, pokaždé kvůli oleji (jednou ucpané olejové filtry, podruhé prasklý chladič oleje, než jsem ho odstavil, vyteklo šest litrů). Na necelých dvanáct set pístových hodin celkem dost, 1x na 600h Ale je fakt, že v obou případech to byla "půjčovací pastouška" bez tatínka a bez maminky. Pokud člověk konkrétní letadlo zná, ví, kdo se o něj stará a co má za sebou, věří tomu taky daleko víc. Koneckonců nikdy za to nemohl přímo motor, v jednom případě šlo o selhání člověka (kdosi nalil špatný olej do motoru, aditivovaný místo minerálního), podruhé o stáří a únavu chladiče
 

počasí   5. 1. 2011 / 14:46
orlík
No tak to máš statisticky opravdu smůlu. Ovšem byly-li to stroje z majetku AK, tak tam je to jistě jiná pravděpodobnost.
 

vysazení motoru   5. 1. 2011 / 14:57
SONP   
Radimmmme a Lowmicku, to by mě docela zajímaly detaily, pokud je pochopitelně možno je zveřejnit.

Mě totiž vždycky zajímalo, jestli je nejběžnější ztráta tahu okamžitá (á la to co se dělá ve výcviku - stáhnutí plynu a kvapem dolů), a nebo zda motor předtím častěji signalizuje nějaký problém (např. ztrátu tlaku oleje, jinou budíkovou signalizaci nebo prostě cítíš snížený tah motoru).

O tom jsem totiž hodně přemýšlel, když tu kdysi bylo video s motorovým problémem Jaku-52, kde pilot hlásil nulový tlak oleje, ale motor ještě pár minut běžel (zda táhnul nebylo jasné).
 

vysazení motoru   5. 1. 2011 / 16:37
Kachna   
M137 a M337 ti byz tlaku oleje zdechne sama. Respektive se "uleje". Vstřikovací čerpadlo se s malým tlakem automaticky nastaví na max. dodávku (aby usnadnilo spouštění). Na Kladně už s tím taky mají své zkušenosti,...

Radim: to jsi ty, kterému zakokrhal motor u Buranos Aires?
 

vysazení motoru   5. 1. 2011 / 16:46
SONP   
To vím, to jsem četl v příručce... Mě spíš jde o to, zda častěji motor závadu "telegrafuje" nebo zda je to častěji "blesk z čistého nebe".
 

vysazení motoru   5. 1. 2011 / 17:28
Kachna   
záleží kterou
 

vysazení motoru   5. 1. 2011 / 23:50
Atarian   
kterou? No ja bych dal tu na tom kolotoci! To je jasny...
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 00:04
Kachna   
no, ta by byla dobrá
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 08:25
AJS
Jojo, to jsem byl já, 27.12.1997, to už je dáááávno...

SONP: v případě té Z-142 (byla to OK-KNL), to bylo jako když utne. RRRRRRRRRR-chcíp. Asi bych to odhalil pár sekund předem, kdybych sledoval tlak oleje, ale na to člověk nekouká pořád, naposledy si přesně vzpomínám, že jsem se na něj díval tak 5minut před vysazením, a byl OK. Ale každá příčina má své různé projevy a kdyby byl problém třeba s dodávkou paliva či vstřikovačkou, mohlo to být spíš RRRRR-HAF HAF-RRRRRR-PRD PRD-RRR--RR-R---chcíp

Podruhé, na té dvoustovce, jsem motor odstavil sám, všiml jsem si, že mám tlak oleje na nule, ale nikoliv na té "mechanické", ale na nule na stupnici, podíval jsem se doleva na odtokovou hranu, tam na mě ze spodní strany křídla přes odtokovku zvědavě vykukovalo pár kapiček oleje, tak jsem na nic nečekal, trochu nastoupal, jedničku chcíp a zapraporoval. Byl jsem deset minut letu od letiště, tak jsem pokračoval na jeden motor, no, byl jsem tam sám, paliva moc nebylo, a přesto nemůžu říct, že by se té Moravě nějak chtělo. Skončil jsem na rychlosti 180, takže jen kousek nad minimálkou pro jednomotorový let. Mít to plný a být dál od letiště, asi bychom museli do pole. Po přistání jsem viděl, jak jse motorová gondola celá politá olejem, v nádrži chybělo 6 nebo 7 litrů, tzn. kdybych to nechcípl, zdechlo by to za okamžik samo. Ukázalo se, že byl prasklý olejový chladič.


Mezi těmito vysazeními bylo asi deset let. Je na nich krásně vidět rozdíl v mém přístupu a vývoj v mentalitě pilota s tím, jak mu přibývají zkušenosti. Po prvním případě jsem si připadal jako geroj, křtěný ohněm, dostal jsem pochvalu do zápisníku a před nastoupeným aeroklubem mi předseda předal sklenici naložených buřtů (kdo mě jen trochu zná, chápe pointu). Pak jsem měl pár incidentů, to už jsem takovej geroj nebyl, a najednou jsem zjistil, že v letectví je mezi hrdinou a čů***em strašně tenká hranice, a člověk neustále se probírá tím, jestli něco neudělal špatně, jestli něco neměl udělat jinak, jestli něco nezanedbal, jestli ho někdo nepojebe, a jestli vlastně není lepší, když se nic neděje a člověk není stavěn před své "hvězdné chvilky"


Čímž se oklikou vracím k tomu, čím tahle diskuze u lowmicka začala, já určitě nejsem v eroplánu nějakej posera, ale už jsou prostě věci, které mi za to nestojí a které fakt dělat nemusím, a klidně ať si mě někdo má za přizdisráče

Tady je seznam toho, co nedělám a dělat nehodlám:

-vlekat transparent
-vlekat z polí
-noční s jednomotorákem
-IFR s písťákem či s jednomotorákem

A tady seznam toho, co naopak tuze rád:

-akrobacie, klidně až do 100m, které mám povolené
-skupiny, včetně všeho, co k tomu patří
-IFR létání s vícemotorákem, který má turbínové motory, pořádné odmrazování a plnohodnotný hajzlík



To jsou zase kecy, co!?
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 09:23
SONP   
Kecy naprosto výborný a poučný, dík...

Akorát ten IFR s písťákem mě mrzí, poněvadž bych to rád někdy zkusil a zároveň se považuji tak trochu za přizdisráče... Tak mám aspoň o čem přemýšlet
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 13:03
Lowmick   
Mno jo, moc dlouhy a zas bez obrazku...

V mym pripade to bylo jak rika Radim "RRRRR-HAF HAF-RRRRRR-PRD PRD-RRR--RR-R---chcíp". Motor pro fungovani potrebuje smes paliva a vzduchu. My jsme diky zaseklym palivomerum meli jen ten vzduch. Vic detailu k tomu asi ani neni potreba.

K tomu zbytku dole - jak jsem se zminil o intruktorovi, ktery kdyz je nervozni, tak zapaluje jednu cigaretu od druhe. Rozhodne jsem tim nechtel rict ze to byl posera. Byl to clovek, ktery letal cely zivot a zacinal na takovych strojich jako je C11 apod. Jen me to pripada lehce vtipne, kdyz plasiz nekde s pistovym jednomotorakem za tmy podle pristroju, a nejednou pres dym prestavas videt i ty budiky

- transparenty vlekam rad, sice uz me to taky parkrat vytrestalo (vzlet do kopce s extra dlouhym prosteradlem pri 35°C na neposekany draze. Jindy zase roztrhani transparentu a pristani s tou nechutne tezkou tyci protoze mi ze zeme nahlasili ze se pretrhlo lano), apod. Nicmene patri to k tem druhum letani, kde pruser pilot moc neovlivni (utrzenej transparent nad mestem, pad jeho soucasti mezi lidi).
- vleky z poli jsem zatim jeste nemel moznost vyzkouset. Ale ani si jejich vycvik neplanuju delat, protoze to je opravdu jedna z veci kterou nemusim.
- nocni s jednomotorakem... Zatim tomu odolavam, i kdyz par zavad uz se objevilo... nastesti ne takovych, ktere ovlivnuji bezprostredne po jejich vzniku vykon motoru. Ta tma tomu dava hrozny nadech "samote v prostoru", kor za IMC podminek, pobliz bourky, nad kopcema,...
- viz vyse.

S oblibou v letani skupin, popr. IFR s letadlem ktere ma dobre odmrazovani... s tim naprosto souhlasim K tomu kdyz clovek chytne sunrise/sunset nad 8/8... baaaaah

PS: to moje nejsou kecy, ani moznosti, ale shrnuti. Zadny obrazek nedavam bo byste me sjeli za kontrast a nasviceni. A hudbu si pustte vlastni v radiu.
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 13:16
Latom   
ad. plnohodnotný hajzlík, no ještě že jsi na Cessně a ne na bulíku, kdy ti nejde ten vepředu a ty letíš na kanáry.
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 19:15
AJS
Jestli něco v dopraváku nesnáším, tak "uličku hanby" při cestě dozadu na hajzlík. Pominu-li 737, je ale bphužel záchod vzadu mým osudem...

Na druhou stranu záchod s okýnkem a výhledem na křídlo je jen na Cessně, to je luxusní záležitost
 

vysazení motoru   5. 1. 2011 / 17:51
kuma   
Myslím, že na to neexistuje jednoduchá odpověď, nevím jak probíhal tvůj výcvik PPL, ale můj instuktor tomu docela věnoval dost času - situacím, které mohou nastat, co to signalizuje a co se dá čekat... Nastat může (nezávisle) - pokles tahu, pokles tlaku oleje, vzestup teploty oleje, nebo se prostě ozve rána a ten klacek prostě trčí, nebo se ozve rána a kolem kabiny proletí vrtule, svištíc dávající poslední sbohem... Každá situace a taky každý motor má jiné řešení - přistávat před sebe, nebo snížit výkon a kulhat na letiště, nebo zkusit bezpečnostní přistání, protože sedá čekat že asi tak 10 minut motor poběží, než definitivně zdechne... A to nemlvím o požáru.
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 09:25
SONP   
To je mi samozřejmě jasné, proto mě zajímají ty konkrétní případy... Každý motor má navíc asi svoje, napřiklad zprávy o incidentech FAA a ÚZPLN jsou plné vysazení Lycomingů na Cessnách z důvodu carb ice. A nejvíc se mi líbila Cessna v Brně, která letěla vyhlídku, točila jenom doleva, přelilo se jí palivo do levé nádrže a pilot tam měl myslím pravou nádrž a škyt...
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 14:45
kuma   
No, maslím, že toto by v reálu ve skutečnosti muselo proběhnout trochu jinak...

Kterouže to LMÚ máš na mysli? Pokud si pamatuju palivivou soustavu cessny, k vysazení z důvodu přelití benzínu bez pochybení pilota) dojít nemůže, protože "cross-feed" poloha palivovégho kohoutu je na podlaze mezi piloty - chtěl bych vidět tu zatáčku, dy se všechen (!) benzín naleje z jedné nádrže do druhé - a ještě tak, že přestane týct z tý naplněný nádrže do karbecu.

Snad tak leda kdybych měl v nádrži jen 5 litrů, kohout přepnutej jen na jednu samotnou (pravou či levou) nádrž - a při tom točil na stejnou stranu kam je kohout na uchu zatáčky o náklonu větším než 60°, pěkně utažený, ale při tom skluzový, v tu chvíli by si asi mohlo potrubí ke karburátoru cucnout bublinu... Během vyhlídky by ale asi každej měl mít paliva trochu víc a kohout na "both" - a točit míň utažený, a kdyý točit, tak s kuličkou mezi čárkama...

Páč ten palivovej systém je fakt trotlfest - pokud bys točil sebeutaženější zatáčku, ale s kuličkou mezi čárkama, tak ti nádrž dá palivo do poslední kapky...
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 14:45
kuma   
Omlouvám se za překlepy...
Kéž by tak zas mohl fungovat "edit"....
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 14:58
SONP   
Máš samozřejmě pravdu, četl jsem to před delší dobou, a nějak se mi to za tu chvíli v hlavně upravilo... Přesněji to bylo tak, že měl paliva málo a nesymetricky (zřejmě vlivem těch zatáček) a vysadilo mu to v zatáčce. O poloze kohoutu lze jen spekulovat, po přistání ho měl na BOTH.

Je to tento incident, shodou okolností je to OK-JKF, na které jsme prováděli silvestrovské létání...: http://www.uzpln.cz/zazpr09/z357.pdf
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 16:33
kuma   
Nic ve zlém, všichni přežili, komise shledala, rozhodla, uzavřela, amen.

Nicméně - z pohledu cessnomila (a když si představím, že by se mi tohle stalo, tak co bych schytal od svého instruktora) vidím těžiště průseru v trochu jiíncýh momentech:

- palivový systém cessny má jednu vychytávku - náporovou "odvzdušňovací" trubičku v levé nádrži, která vytváří nad hladinou nádrží mírný přetlak. V běžném provozu to nehraje zas tak velkou roli, ale za letu to urychlí průtok paliva potrubím, při přerušení dodávky paliva se to může hodit (aspoň to vědět). Komise nezmiňuje.

- lze spekulovat, že pilot letěl už od začátku pouze na jednu (asi tu plnější) nádrž. Vylétal palivo (30 litrů odpovídá délce letu) a zdechlo to. V jakékoliv jiné situaci (palivo na "both" = "cross-feed") by se asymetrie paliva při letu srovnávala. Mému názoru odpovídá text ve zprávě, který popisuje, že když motor zdechnul, pilot přepnul na "both" Tak ale měl mít nastavený kohout už od startu (viz příručka cessny "preflight checklist")

- i když nemůžu zaručit, že to dokážu tak jak se to má, jsem neustále otloukán že v určitém časovém intervalu mám aktivně a vědomě zkontrolovat motorové budíky, včetně palivoměrů (5-10 minut: Palivový kohout - palivoměry, tlak a teplota oleje, suction, EGT, otáčky, chod motoru). Pokud by motor bral z jedné nádrže a ve druhé by to trčelo nehnutě, asi by si toho člověk mohl všimnout... Taky by si měl všimnout, že letí na jednu nádrž - ušetřil by si problémy

- nevím jak byli vysoko při vysazení, ale je zvláštní, že se mu to nepodařilo nahodit... Stát se to jistě může, stres to asi byl, ale pokud příčinou vysazení skutečně byla bublina v palivovém systému, tak po přepnutí na plnou nádrž by po několika sekundách (na protečení paliva) mělo vše fungovat normálně... Je mi podezřelé, že touhle okolností se komise vůbec nezabývala. V jakém režimu byl motor v době vysazení, jak byla nastavena směs, ohřev, přípusť, nastřikovací pumpička??

- vadí mi, že inspektoři ÚZPLN píšou o přelévání paliva v zatáčkách - kurňa! pokud je zatáčka zalétnuta aspoň trochu čistě, tak se palivo NEMŮŽE přesunout z jedné nádrže do druhé - to by musel lítat jen samé výkluzy nebo samé skluzy (ale ne skluzy a výkluzy, zase by se top vyrovnalo). Navíc - pokud měl palivový kohout jen na jednu nádrž, tak se palivo přelít nemůže (leta v letu na zádech odvzdušňovací hadičkou přes centroplán).

- v "Závěrech" mi pak teda chybí, že pilot neudělal DÚ na ČPZ a proč už to znova nenahodil...

SHRNUTO: ta zpráva ÚZPLN stojí pěkně za prd.
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 19:00
Lejzy
To máš pravdu, ve správné zatáčce se ani pasažérům nevylije kafe, natož aby se přelívalo palivo.
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 20:33
Rychlokvaška
Nojo pane, ale to seš ty...PILOT. A bohu dík za takové piloty. Rozumíš letadlu a jeho systémům, děláš checklisty, kontroluješ Ts&Ps, koukáš do zatáčky, používáš carb heat...u lítání přemýšlíš a máš zodpovědnost, cvičíš nouzové situace a přemýšlíš o nich než se do nich dostaneš, máš vyhlídnuté nouzové plochy a při tom všem máš ještě dostatek kapacity na kochání se krajinkou.

Bohužel ne všichni řidiči letadel jsou takoví piloti.

Airmanship milý Watsone....airmanship.
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 20:38
kuma   
Pořád přemýšlím, komus psal tenhle příspěvek a jestlis myslel mne, tak tos ulít, protože já jsem v porovnání s váma tady pořád jen žáček, co má dost boulí mezi ušima, protože muj instruktor má správně pádnou ruku a dost dlouhou rákosku
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 20:50
Rychlokvaška
No tebe Vašku samozřejmě...žáček nežáček s boulí nebo bez, máš správný přístup, znalosti a názory...kdybys někdy viděl co má licenci, ocenil bys sám sebe mnohem výše
 

vysazení motoru   7. 1. 2011 / 08:41
AJS
Nevim, proč sem taháš, že nějaký piloti maj svoje lodičky

Jako by nestačilo, že Holanďani vymysleli kdysi letadlo F-27 a dali mu jméno Loď Přátelů
 

vysazení motoru   7. 1. 2011 / 10:20
Premek
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 18:29
Algy   
O tý perný historii tohohle éra ses mi nějak nezmiňoval...
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 19:27
SONP   
Sám jsem se o ní dnes dozvěděl, že to byla ona... Nicméně stroj za to tentokráte nemohl, takže žádná změna
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 20:57
Algy   
Jasně
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 15:01
orlík
Myslím, že to bylo tak, jak píše SONP. Tedy i ty - lítali opravdu "na výpary", a tak se stalo, že to málo, co tam bylo přeteklo do opačný nádrže, než na kterou bylo přepnuto. A to by mohlo být i odpovědí na otázku, co se děje před vysazením motoru - nejčastěji se před ním vyprázdní nádrže.
 

vysazení motoru   6. 1. 2011 / 15:07
kuma   
no a v tom je právě ten fór, že v cessně přepínáš nádrže jen když na zemi stojíš bokem do kopečka nebo máš únik paliva za letu z jedný nádrže. Ve všech oastatních případech a režimech máš mít kohout na "both" - a to je pak safe...
 

počasí   5. 1. 2011 / 11:57
tonde   
což znamená, že dle statistiky bys měl mít nalétáno okolo 10.000 hodin Neb jsem kdysi četl, že na pilota vyjde statisticky vysazení motoru jednou za 5.000 hodin, čemuž se smál jeden bývalý kolega, starý práškař z Košic, který se při dovršení náletu 10.000 hodin smál, že mu nevysadil ani jednou. Nesmál se dlouho, následující měsíc mu čmelák zdechl 2x DD Statistika nelže
Peace, brothers!
 

počasí   5. 1. 2011 / 12:28
orlík
Tak to máme stejnou statistiku, a taky znám jednoho práškaře, co má tolik hodin, akorát mu tu statistiku vysazování trochu kazí hodiny na ultralightech, tam je těch zdechlejch motorů mnohem víc, resp. bylo, dříve za dob motorů automobilových.
 

počasí   5. 1. 2011 / 12:58
Lowmick   
No 5000 fakt jeste nemam, a jedno vysazeni uz bylo. Teda ale ne v noci. Nejak jsem si na ty jednomotoraky zvyk. Uz mi nevadi ani velka voda nebo IMC.

2 motory - 2x vetsi pravdepodobnost vysazeni
 

počasí   5. 1. 2011 / 13:06
tonde   
...což znamená, že cca 4.200 hodin by ti vysadit neměl
 

počasí   5. 1. 2011 / 13:09
Tragédie v JRD
lowmick si par lucky pointu vybral na silvestra. takze bych to zkratil na 2100
 

počasí   5. 1. 2011 / 13:10
Lowmick   
No a do te doby se treba zadari neco vicemotoroveho.... hm hm, tak ja snad zacnu pomalu i setrit na duchod
 

počasí   5. 1. 2011 / 13:15
tonde   
DDDDDDDDDDD LOL, udělám ti cenu na OK-MEP DDDDDDDDDDD teď sis naběhl DDD
 

počasí   5. 1. 2011 / 13:26
Lowmick   
No moment, porad mam jeste 2100 hodin na rozmyslenou (a navic se trochu bojim, aby mi OK-MEP ten rezurz naopak trochu nezkratil ).
 

počasí   5. 1. 2011 / 13:28
Vita Zenisek
To asi nemůže ne? Přece bys ty, takový orel, nelezl do ultroše!
 

počasí   5. 1. 2011 / 13:29
Lowmick   
Ale zadnej orel.
A vubec, ty bys tam snad vlez?! No rekni.
 

počasí   5. 1. 2011 / 13:32
Vita Zenisek
No... Já vlezu v podstatě do čehokoli, co má alepsoň trochu pevný křídlo a je to aerodynamicky řízený... Ikdyž tebou zmiňovaný stroj má na můj vkus moc motorů a vejde se do něj zbytečně moc lidí.
 

počasí   5. 1. 2011 / 13:34
Lowmick   
Noooo.... moc lidi... kdybys rekl treba moc deti, tak souhlas.
 

počasí   5. 1. 2011 / 14:02
tonde   
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=391178&lan=0
...děte do prdele oba dva.... (to druhý sem si votpustil )
 

počasí   5. 1. 2011 / 14:38
Vita Zenisek
Hm, v tamte casti vlakna jsem dosud nebyl a nejak mi to nechybelo
 

počasí   6. 1. 2011 / 13:21
Latom   
Už jsi někdy jel v trabantu se 4x4 a s GPSkou? No tak to je skoro to samé, jen to navíc letí. Ale polítání je v tom hezké.
 

počasí   5. 1. 2011 / 14:05
MzM   
V Brně (datum tam je)
(černé fleky jsou havrani, bobek na obzoru je bohunická nemocnice)
7805 B / 600 x 356 / IMAGE_206.jpg
 

počasí   5. 1. 2011 / 14:56
Balooo   
Dvě půlky a uprostřed je díra, ze který občas vyletí něco černýho. To je BRNO!
 

počasí   5. 1. 2011 / 16:04
MzM   
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ