Není. Variace na téma je zcela běžná metoda používaná v hudbě. Jak jsem chtěl ukázat ve svých příspěvcích výše, snačí často jen velmi malá nuance v interpretaci a vznikne docela jiný dojem. Změna interpreatce se může odehrávat v hlavě (a rukách) interpreta, ale také v peru skladatele, který připravuje různé aranže.
Například Concierto de Aranchuez Joaquina Rodriga, - původně pro kytaru, pak "zpopularizované" aranží pro harfu - kdo tato provedení zná, těžko dokáže říct, které je lepší. Nebo třeba známé Bouré v podání Jethro Tull. A to nemůuvím o variacích "klasiků" na "klasiky"
To je ale právě to, co se snažím demonstrovat - i když já osobně nemám "přžezpívanou" Tenkrát na západě rád, uznávám, že to je legitimní variace a můj problém je jen můj problém.
Ale přijde mi, že text "Ráje" už je za určitou nepsanou hranicí.... Nepřijde mi zas tak složité to pochopit, asi se ale neumím lapidárně vyjádřit. |
|