| | | počasí 3. 1. 2011 / 21:16 | |
| | dnes odpoledne v Bratislavě |
| |
|
| | | počasí 3. 1. 2011 / 21:57 | |
| | | |
|
| | | | počasí 3. 1. 2011 / 22:07 | |
| | Copak nevidíš tu strašnou mlhu? |
| |
|
| | | | | počasí 3. 1. 2011 / 22:10 | |
| | | |
|
| | | | | počasí 3. 1. 2011 / 22:19 | |
| | no joo, opravdu velka, nevidim si ani na spicku nosu |
| |
|
| | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 11:55 | |
| | rozhovor třech idiotů? asi.... |
| |
|
| | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 16:50 | |
| | Já nevím, ale ty jsi tu jednou a né třikrát pokud vidím ;o) |
| |
|
| | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 17:34 | |
| | no teď jsi mě teda dostal |
| |
|
| | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 18:11 | |
| | btw. kdyz uz ses tak rozvasnil, tak mi rekni, co je na tom tvym prispevku smysluplnyho? popr. k cemu mi ten tvuj obrazek je?.....jestli ses chtel pochlubit jaky je v Blave prave pocasi, tak me to ani moc nezajima a muzu se kouknout na METAR. Jestli si to sem chtel hodit jen jako takovou aktualitu, tak proc si to nenahral na FSScreens?.....a kdyz uz, tak aspon zacinej nadpis prispevku velkym pismenem. |
| |
|
| | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 18:32 | |
| | Když tě to tak hrozně nezajímá,tak mi řekni,proč to teda komentuješ? Nikoho o komentář neprosím.Ten obrázek se mi líbil tak jsem se podělil.Bohužel je to tu banda namyšlenejch zmrdů. |
| |
|
| | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 18:52 | |
| | To že se někomu nezdá tvůj obrázek důležitý/vhodný/normální ještě není důvodem tě titulovat, tak jak tys nás nazval idioty. I když bezesporu by jsme měli na to věčí právo než ty ;o)
Co kdybych vyfotil můj model Migu-21MF co mi stojí na stojánku u počítače a nazval ho třeba "podívejme co mi to tu stojí" Jo, je to o letadlech, ale nezatěžuju takovou hovadinou ostatní ;o)
Přínos tvé zprávy je nulový, bylo to zbytečné tady dávat a je to zbytečný balast, na který tady narazí každý, kdo bude chtít něco seriózního zjistit o vztahu počasí a lítání.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 18:55 | |
| | Zato z vašich příspěvků bude muset být každý nadšený!!! Bravoooooo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 18:58 | |
| | Tak na to bych použil, "Na hrubý pytel hrubá záplata" Nebo trošku upravené "Na blbý příspěvek blbé reakce" ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:01 | |
| | Tohle nepochopim.Proč reagovat na příspěvek,který mě nezajímá? To prostě nedává smysl! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:10 | |
| | a kolikze lidi ten obrazek (prispevek) zajima? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:11 | |
| | Smysl v tom je...
Říkej tomu třeba samoregulační faktor, kdy si sami uživatelé sdělí co tu má smysl dávat a co ne...
Zdárný případ je takový Tragéd z Jééé-Zed-Dééé i když se spostou jeho názorů nesouhlasím, svým "kidáním hnoje" tady pomáhá zachovat jakousi úroveň... (i když pochybuju že vidle, né že v ruce nikdy nedržel, ale je ani na vlastní oči neviděl ;o) Ahoj Tragedoj D) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:16 | |
| | Samoregulační faktor? Spíš si tu spoustu lidí chce dokazovat svojí nadřazenost. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:19 | |
| | A co sis dokázal ty, když jsi to tu dal?
Né vážě co jsi tím chtěl dosáhnout? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:22 | |
| | Už jsem to psal.Ten obrázek se mi líbil,letadla v mlze,přítmí.Chtěl jsem se podělit s tím,že by se to mohlo líbit i někomu jinému.Nic víc.Rád fotím a kdyby se mi taková fotka povedla v reálu tak se radostí zbláznim.Proto mě to tak zaujalo. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:45 | |
| | kdybys takovou fotku nafotil v realu a dal ji sem (i kdyz jsou i vhodnejsi mista, kde se pochlubit), tak nikdo nejspsi nerekne ani ň.
ta negativni reakce okoli (a ja bych se klidne pridal) je v necem trosku jinem. tohle forum je o simulovanem letani, takze vetsina (ne-li vsichni) travi kus sveho casu litanim v fsce/xplanu. A zcela nepochybne kazdy se uz s podobnym obrazkem setkal na svem pocitaci. a v mnohem vyssi kvalite.
blbym screenshotem o nicem, kde neni ani poradne videt to letadlo, tady opravdu neohromis. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:48 | |
| | Ohromit jsem určitě nechtěl.A viděl jsem tu mnohem zcestnější příspěvky! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:50 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:53 | |
| | zatmění slunce,co posloucháte za muziku a to je jen dnešek........ |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:55 | |
| | atarianovy (a spol) vylevy. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:58 | |
| | Takže jak říkám,je toho tu plno a mnohem zcestnějšího. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 14:38 | |
| | Do toho spolku se radis taky ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 20:05 | |
| | Z toho si nic nedělej, to patří už ke zdejšímu koloritu. Bohužel. Pamatuju doby, kdy tu byla parta lidí, kdy klidně i takovýhle obrázek někoho zaujal a třeba se o tom pokecalo, i když "šlo o houno". A nikdo se ti tak přiblble neposmíval jen kvůli tomu, že se ti něco ve FS líbilo a chtěl ses o to podělit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 20:12 | |
| | Mě taky asi uniká o co tady všem těm chytrákům jde... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 20:26 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 20:26 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 20:36 | |
| | ještě, že jsou tyhle temný doby za náma |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 20:50 | |
| | Já ty doby ani nezažil... bohudík či bohužel? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 20:47 | |
| | Já nevím, ale nejsi tu spíš ty, kdo si tu potřebuje prosazovat svoji nadřazenost nadávkami a označováním nás za "idioty" a "bandu namyšlenejch zmrdů"? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 20:49 | |
| | to je jen důsledek vašeho chování |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 21:59 | |
| | Nikoliv, to je důsledek tvého špatného vychování. I když si tu věčně děláme z něčeho srandu, nebo kecáme o sebevětších kravinách, tak se v sobě navzájem chováme slušně. Tak si to uvědom... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 22:01 | |
| | Az na to obcasny posilani do prdele a nadavani do idiotu, co? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 22:12 | |
| | Neříkám, že se občas nějaký nový agresor neobjevil, ale stálé osazenstvo se k sobě chová slušně, na tom se snad shodneme... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 22:03 | |
| | Mnjó, asi tak...
Někdo volá po dobách minulých, ale já si tak říkám, že už dlóóóóuho nikdo nedostal banána, což bylo v dobách minulých docela časté...
V poslední době jsme se (až teď na tohohle bratislavského mlhu) k sobě skutečně chovali velmi korektně (i tradiční oťukávačka TVJZD vs FSP je stále velmi, ale velmi korektní) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 22:38 | |
| | Bo se mirnim... pražak jeden! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 11:03 | |
| | Ty, dochtore, já si myslím, že to lepší nebylo, jen stárnem. Teď tu občas někdo brečí, jak to tu bylo super za "starých dob", třeba v roce 2006, jak se tu všichni měli rádi a pomáhali si, jenže v roce 2006 se brečelo, jak to jde do kytek, jak předloni, v roce 2004, to tu bylo super, jak se tu všichni měli rádi a pomáhali si, jenže v roce 2004 se začalo říkat, že to jde do do šípku, že se lidi jen napadají a píšou příspěvky o prdu, tak to musíme zastavit povinnou registrací, ať je to tak fajn, jako v roce 2002, jenže když si člověk projde historii roku 2002, zjistí, že se to tolik od současnosti nelišilo, jen tím, že byla celková úroveň vzdělanosti simptáků menší a detailnost FSky taky, takže se nemluvilo o počtu stupňů kompresoru CFM-56, ale o tom, jak zaletět ILS, jinak "no change, lights out, check completed", moc rozdílů za těch devět let mé přítomnosti zde nevidím. Naštěstí, protože lektvar, ze kterýho je Pérák umíchanej, je jenom jeden a teď po letech jsem vlastně rád, že k žádným podstatným změnám se nenechal Jirka Masník dotlačit, ač jsem je svého času taky navrhoval.
Snad jen, že nemravníci nemravní a neslušníci neslušní, holdující alkoholu a omamným látkám měli jeden čas tu svoj Papuči, a nebyl tak rozšířený zvyk sem donekonečna dávat odkazy typu "jukněte, co jsem vytvořil, to je krásný bobeček". Jinak třeba styl "jsem líný hledat, přineste mi to pod nos" kontra "hledej šmudlo, použij Goooogle" je starý jak Pérák |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 12:34 | |
| | Myslím, že to vidíme úplně, ale ouplně stejně...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 11:42 | |
| | FSP versus JZD - no, dogdore, ve mně až hrklo, když jsem viděl fotku jak se objímají na tuším dnech NATO a hned jsem se lek, že je konec jejich pošťuchovačkám.... Zaplaťtermoska to bylo jen "jako" - nám pro radost DDD |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 13:36 | |
| | Tak naživo už jsem je společně párkrát viděl a to se k sobě chovají fakt nějak jinak. Něco za tím bude... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 6. 1. 2011 / 22:09 | |
| | To víš Tragéd má hned větší ramena, jak sedí za drátem a má po ruce gůgl |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 20:21 | |
| | Tragéd a zachovává úroveň, jo? Tyjo, to je vtip dne |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 22:01 | |
| | Obsahovou celkem jo, vždyť vyjede po všem co zavání kravinou... Co se týče formulace, tam je to očas trochu horší, ale našly se tady v průběhu věků mnoooohem horší případy...
P.S: Ty mazej vedle odpovědět na můj elaborát, když už dostanu chuť ve dvě v noci sepisovat litanie, tak si chci počíst reakce... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 22:20 | |
| | No na jednu stranu buzeruje za potencionální kravinu a na druhou rozjíždí gigantózní topoly... co si o tom myslet
PS: dělám diplomku a učím se na zkoušku a tady se akorát s váma zdržuju bando jedna!
okej okej, už tam cosi nacpu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 22:35 | |
| | Tož máš to tam, přeju příjemné čtení,jdu se balit. Vyblil jsem se do systosti a pár dnů se tu možná neukážu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 22:30 | |
| | to tvoje se nedá nazvat příspěvkem..tak se nediv že tě tu za to někdo kamenuje. Dokážeš si představit..kdyby každej trouba co momentálně prožívá nějakej splín u své FS a mrskal jeden screen za druhým...sem házel takovéhle nesmyslné podle tebe příspěvky? Od toho je právě fsscreens.cz. Chápu,že některé příspěvky jsou tu o ničem ale přeci jen už se v nich dá občas najít něco podstatného. V tom,že sem hodíš blbej screen,kterej se neváže k ničemu,než k tvému zkalenému pocitu dát světu vědět jak ti mlžilo v FSce...bych nedával rozhodně jiný přívlastek než hloupost. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 22:36 | |
| | Rozhodně se to týká víc virtuálního létání, než to, co se tu rozebírá od včerejšího večera |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 22:37 | |
| | od včerejšího večera v tom nejedu...a padej se učit zmetku. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 22:39 | |
| | Chovej se korektně! Dědku! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 22:42 | |
| | už mlčim...už mlčim. |
| |
|
| | | | | | | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 22:23 | |
| | pro všelijaké momentky viz ta tvoje....tu funguje tohle:http://www.fsscreens.cz/. Na tvém místě bych volil mírnější slova. Nikdo tu nejni namachrovanej. |
| |
|
| | | počasí 3. 1. 2011 / 22:10 | |
| | | |
|
| | | počasí 3. 1. 2011 / 22:21 | |
| | to je zcela mimoradne, ze je v zime hnusne |
| |
|
| | | | počasí 3. 1. 2011 / 22:24 | |
| | No hlavně v Praze a pak mají furt zavřené letiště |
| |
|
| | | | | počasí 3. 1. 2011 / 22:28 | |
| | Bez si litat s modylkama .... |
| |
|
| | | | | | počasí 3. 1. 2011 / 22:45 | |
| | Nemám |
| |
|
| | | počasí 3. 1. 2011 / 22:32 | |
| | co tak koukam na metary, tak v LZIB meli dnes dohlednost pod 10km jen 2x. Pokazdy v maly snehovy prehance. Jednou 5000, podruhe 7000. Jooo kdyby takhle bylo na Stedry den nebo na Silvestra... |
| |
|
| | | počasí 3. 1. 2011 / 22:37 | |
| | A dneska podvečer na B.Bystricou a nad Zvolenom... |
| |
|
| | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:19 | |
| | Hele to je YAK? kde ho sehnat? krásný Éro a hezká fotka... |
| |
|
| | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:25 | |
| | Je to Beechcraft Baron 58 TC ze stránek Flightsim.com,odkaz ti můžu poslat. |
| |
|
| | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:33 | |
| | Řekl bych že to je RealAir Spitfire. |
| |
|
| | | | | | počasí 4. 1. 2011 / 19:34 | |
| | | |
|
| | | | | počasí 4. 1. 2011 / 21:44 | |
| | Aardvark má pravdu. Je to Spitfair Mk IX od RealAir. |
| |
|
| | | počasí 3. 1. 2011 / 23:16 | |
| | to je ještě nic proti té mojí co mám každý den když se naseru při pohledu na takovejhle baoab. |
| |
|
| | | | počasí 4. 1. 2011 / 00:52 | |
| | A z jaké výšky to je? |
| |
|
| | | | počasí 5. 1. 2011 / 13:31 | |
| | Vidím tam jenom nějakej úd. |
| |
|
| | | počasí 4. 1. 2011 / 17:49 | |
| | Nuda. Minulý týden byla v EBBR taková hmla, že jsem neviděl ani na přístroje. |
| |
|
| | | | počasí 4. 1. 2011 / 18:01 | |
| | Ty si z toho delas srandu, ale kdyz mas nervozniho instruktora (kterej se treba boji litat nocni s jednomotorakem), tak to tak fakt nekdy byva. |
| |
|
| | | | | počasí 5. 1. 2011 / 11:13 | |
| | Von nemusí bejt nervózní, von už může mít třeba jen něco za sebou.
Mě vysadil motor dvakrát, já v noci s jednomotorákem taky nelítám |
| |
|
| | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 11:47 | |
| | Jakej motor to byl? A proč vysadil? A kam jsi přistál? Taky jsem v noci v jednomotoráku trochu nesvůj, ale mít za sebou dva nouzáky, tak do toho asi strachem nesednu. |
| |
|
| | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 13:25 | |
| | Myslím že jednou to byla 142, čili M337 a podruhý zlobil jeden na Moravě a tak ho kapitán vypnul a doletěl jen s jednim. Ale nevím, jestli si ten druhej případ správně pamatuju... "4 litre vodky a mnužstvo piv, bardzom fajny kolektiv!"
|
| |
|
| | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 14:00 | |
| | Jo, je to tak, dvakrát M-337, pokaždé kvůli oleji (jednou ucpané olejové filtry, podruhé prasklý chladič oleje, než jsem ho odstavil, vyteklo šest litrů). Na necelých dvanáct set pístových hodin celkem dost, 1x na 600h Ale je fakt, že v obou případech to byla "půjčovací pastouška" bez tatínka a bez maminky. Pokud člověk konkrétní letadlo zná, ví, kdo se o něj stará a co má za sebou, věří tomu taky daleko víc. Koneckonců nikdy za to nemohl přímo motor, v jednom případě šlo o selhání člověka (kdosi nalil špatný olej do motoru, aditivovaný místo minerálního), podruhé o stáří a únavu chladiče |
| |
|
| | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 14:46 | |
| | No tak to máš statisticky opravdu smůlu. Ovšem byly-li to stroje z majetku AK, tak tam je to jistě jiná pravděpodobnost. |
| |
|
| | | | | | | | | vysazení motoru 5. 1. 2011 / 14:57 | |
| | Radimmmme a Lowmicku, to by mě docela zajímaly detaily, pokud je pochopitelně možno je zveřejnit.
Mě totiž vždycky zajímalo, jestli je nejběžnější ztráta tahu okamžitá (á la to co se dělá ve výcviku - stáhnutí plynu a kvapem dolů), a nebo zda motor předtím častěji signalizuje nějaký problém (např. ztrátu tlaku oleje, jinou budíkovou signalizaci nebo prostě cítíš snížený tah motoru).
O tom jsem totiž hodně přemýšlel, když tu kdysi bylo video s motorovým problémem Jaku-52, kde pilot hlásil nulový tlak oleje, ale motor ještě pár minut běžel (zda táhnul nebylo jasné). |
| |
|
| | | | | | | | | | vysazení motoru 5. 1. 2011 / 16:37 | |
| | M137 a M337 ti byz tlaku oleje zdechne sama. Respektive se "uleje". Vstřikovací čerpadlo se s malým tlakem automaticky nastaví na max. dodávku (aby usnadnilo spouštění). Na Kladně už s tím taky mají své zkušenosti,...
Radim: to jsi ty, kterému zakokrhal motor u Buranos Aires? |
| |
|
| | | | | | | | | | | vysazení motoru 5. 1. 2011 / 16:46 | |
| | To vím, to jsem četl v příručce... Mě spíš jde o to, zda častěji motor závadu "telegrafuje" nebo zda je to častěji "blesk z čistého nebe". |
| |
|
| | | | | | | | | | | | vysazení motoru 5. 1. 2011 / 17:28 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 5. 1. 2011 / 23:50 | |
| | kterou? No ja bych dal tu na tom kolotoci! To je jasny... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 00:04 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 08:25 | |
| | Jojo, to jsem byl já, 27.12.1997, to už je dáááávno...
SONP: v případě té Z-142 (byla to OK-KNL), to bylo jako když utne. RRRRRRRRRR-chcíp. Asi bych to odhalil pár sekund předem, kdybych sledoval tlak oleje, ale na to člověk nekouká pořád, naposledy si přesně vzpomínám, že jsem se na něj díval tak 5minut před vysazením, a byl OK. Ale každá příčina má své různé projevy a kdyby byl problém třeba s dodávkou paliva či vstřikovačkou, mohlo to být spíš RRRRR-HAF HAF-RRRRRR-PRD PRD-RRR--RR-R---chcíp
Podruhé, na té dvoustovce, jsem motor odstavil sám, všiml jsem si, že mám tlak oleje na nule, ale nikoliv na té "mechanické", ale na nule na stupnici, podíval jsem se doleva na odtokovou hranu, tam na mě ze spodní strany křídla přes odtokovku zvědavě vykukovalo pár kapiček oleje, tak jsem na nic nečekal, trochu nastoupal, jedničku chcíp a zapraporoval. Byl jsem deset minut letu od letiště, tak jsem pokračoval na jeden motor, no, byl jsem tam sám, paliva moc nebylo, a přesto nemůžu říct, že by se té Moravě nějak chtělo. Skončil jsem na rychlosti 180, takže jen kousek nad minimálkou pro jednomotorový let. Mít to plný a být dál od letiště, asi bychom museli do pole. Po přistání jsem viděl, jak jse motorová gondola celá politá olejem, v nádrži chybělo 6 nebo 7 litrů, tzn. kdybych to nechcípl, zdechlo by to za okamžik samo. Ukázalo se, že byl prasklý olejový chladič.
Mezi těmito vysazeními bylo asi deset let. Je na nich krásně vidět rozdíl v mém přístupu a vývoj v mentalitě pilota s tím, jak mu přibývají zkušenosti. Po prvním případě jsem si připadal jako geroj, křtěný ohněm, dostal jsem pochvalu do zápisníku a před nastoupeným aeroklubem mi předseda předal sklenici naložených buřtů (kdo mě jen trochu zná, chápe pointu). Pak jsem měl pár incidentů, to už jsem takovej geroj nebyl, a najednou jsem zjistil, že v letectví je mezi hrdinou a čů***em strašně tenká hranice, a člověk neustále se probírá tím, jestli něco neudělal špatně, jestli něco neměl udělat jinak, jestli něco nezanedbal, jestli ho někdo nepojebe, a jestli vlastně není lepší, když se nic neděje a člověk není stavěn před své "hvězdné chvilky"
Čímž se oklikou vracím k tomu, čím tahle diskuze u lowmicka začala, já určitě nejsem v eroplánu nějakej posera, ale už jsou prostě věci, které mi za to nestojí a které fakt dělat nemusím, a klidně ať si mě někdo má za přizdisráče
Tady je seznam toho, co nedělám a dělat nehodlám:
-vlekat transparent
-vlekat z polí
-noční s jednomotorákem
-IFR s písťákem či s jednomotorákem
A tady seznam toho, co naopak tuze rád:
-akrobacie, klidně až do 100m, které mám povolené
-skupiny, včetně všeho, co k tomu patří
-IFR létání s vícemotorákem, který má turbínové motory, pořádné odmrazování a plnohodnotný hajzlík
To jsou zase kecy, co!? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 09:23 | |
| | Kecy naprosto výborný a poučný, dík...
Akorát ten IFR s písťákem mě mrzí, poněvadž bych to rád někdy zkusil a zároveň se považuji tak trochu za přizdisráče... Tak mám aspoň o čem přemýšlet |
| |
|
| | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 13:03 | |
| | Mno jo, moc dlouhy a zas bez obrazku...
V mym pripade to bylo jak rika Radim "RRRRR-HAF HAF-RRRRRR-PRD PRD-RRR--RR-R---chcíp". Motor pro fungovani potrebuje smes paliva a vzduchu. My jsme diky zaseklym palivomerum meli jen ten vzduch. Vic detailu k tomu asi ani neni potreba.
K tomu zbytku dole - jak jsem se zminil o intruktorovi, ktery kdyz je nervozni, tak zapaluje jednu cigaretu od druhe. Rozhodne jsem tim nechtel rict ze to byl posera. Byl to clovek, ktery letal cely zivot a zacinal na takovych strojich jako je C11 apod. Jen me to pripada lehce vtipne, kdyz plasiz nekde s pistovym jednomotorakem za tmy podle pristroju, a nejednou pres dym prestavas videt i ty budiky
- transparenty vlekam rad, sice uz me to taky parkrat vytrestalo (vzlet do kopce s extra dlouhym prosteradlem pri 35°C na neposekany draze. Jindy zase roztrhani transparentu a pristani s tou nechutne tezkou tyci protoze mi ze zeme nahlasili ze se pretrhlo lano), apod. Nicmene patri to k tem druhum letani, kde pruser pilot moc neovlivni (utrzenej transparent nad mestem, pad jeho soucasti mezi lidi).
- vleky z poli jsem zatim jeste nemel moznost vyzkouset. Ale ani si jejich vycvik neplanuju delat, protoze to je opravdu jedna z veci kterou nemusim.
- nocni s jednomotorakem... Zatim tomu odolavam, i kdyz par zavad uz se objevilo... nastesti ne takovych, ktere ovlivnuji bezprostredne po jejich vzniku vykon motoru. Ta tma tomu dava hrozny nadech "samote v prostoru", kor za IMC podminek, pobliz bourky, nad kopcema,...
- viz vyse.
S oblibou v letani skupin, popr. IFR s letadlem ktere ma dobre odmrazovani... s tim naprosto souhlasim K tomu kdyz clovek chytne sunrise/sunset nad 8/8... baaaaah
PS: to moje nejsou kecy, ani moznosti, ale shrnuti. Zadny obrazek nedavam bo byste me sjeli za kontrast a nasviceni. A hudbu si pustte vlastni v radiu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 13:16 | |
| | ad. plnohodnotný hajzlík, no ještě že jsi na Cessně a ne na bulíku, kdy ti nejde ten vepředu a ty letíš na kanáry. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 19:15 | |
| | Jestli něco v dopraváku nesnáším, tak "uličku hanby" při cestě dozadu na hajzlík. Pominu-li 737, je ale bphužel záchod vzadu mým osudem...
Na druhou stranu záchod s okýnkem a výhledem na křídlo je jen na Cessně, to je luxusní záležitost |
| |
|
| | | | | | | | | | vysazení motoru 5. 1. 2011 / 17:51 | |
| | Myslím, že na to neexistuje jednoduchá odpověď, nevím jak probíhal tvůj výcvik PPL, ale můj instuktor tomu docela věnoval dost času - situacím, které mohou nastat, co to signalizuje a co se dá čekat... Nastat může (nezávisle) - pokles tahu, pokles tlaku oleje, vzestup teploty oleje, nebo se prostě ozve rána a ten klacek prostě trčí, nebo se ozve rána a kolem kabiny proletí vrtule, svištíc dávající poslední sbohem... Každá situace a taky každý motor má jiné řešení - přistávat před sebe, nebo snížit výkon a kulhat na letiště, nebo zkusit bezpečnostní přistání, protože sedá čekat že asi tak 10 minut motor poběží, než definitivně zdechne... A to nemlvím o požáru. |
| |
|
| | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 09:25 | |
| | To je mi samozřejmě jasné, proto mě zajímají ty konkrétní případy... Každý motor má navíc asi svoje, napřiklad zprávy o incidentech FAA a ÚZPLN jsou plné vysazení Lycomingů na Cessnách z důvodu carb ice. A nejvíc se mi líbila Cessna v Brně, která letěla vyhlídku, točila jenom doleva, přelilo se jí palivo do levé nádrže a pilot tam měl myslím pravou nádrž a škyt... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 14:45 | |
| | No, maslím, že toto by v reálu ve skutečnosti muselo proběhnout trochu jinak...
Kterouže to LMÚ máš na mysli? Pokud si pamatuju palivivou soustavu cessny, k vysazení z důvodu přelití benzínu bez pochybení pilota) dojít nemůže, protože "cross-feed" poloha palivovégho kohoutu je na podlaze mezi piloty - chtěl bych vidět tu zatáčku, dy se všechen (!) benzín naleje z jedné nádrže do druhé - a ještě tak, že přestane týct z tý naplněný nádrže do karbecu.
Snad tak leda kdybych měl v nádrži jen 5 litrů, kohout přepnutej jen na jednu samotnou (pravou či levou) nádrž - a při tom točil na stejnou stranu kam je kohout na uchu zatáčky o náklonu větším než 60°, pěkně utažený, ale při tom skluzový, v tu chvíli by si asi mohlo potrubí ke karburátoru cucnout bublinu... Během vyhlídky by ale asi každej měl mít paliva trochu víc a kohout na "both" - a točit míň utažený, a kdyý točit, tak s kuličkou mezi čárkama...
Páč ten palivovej systém je fakt trotlfest - pokud bys točil sebeutaženější zatáčku, ale s kuličkou mezi čárkama, tak ti nádrž dá palivo do poslední kapky... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 14:45 | |
| | Omlouvám se za překlepy...
Kéž by tak zas mohl fungovat "edit".... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 14:58 | |
| | Máš samozřejmě pravdu, četl jsem to před delší dobou, a nějak se mi to za tu chvíli v hlavně upravilo... Přesněji to bylo tak, že měl paliva málo a nesymetricky (zřejmě vlivem těch zatáček) a vysadilo mu to v zatáčce. O poloze kohoutu lze jen spekulovat, po přistání ho měl na BOTH.
Je to tento incident, shodou okolností je to OK-JKF, na které jsme prováděli silvestrovské létání...: http://www.uzpln.cz/zazpr09/z357.pdf |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 16:33 | |
| | Nic ve zlém, všichni přežili, komise shledala, rozhodla, uzavřela, amen.
Nicméně - z pohledu cessnomila (a když si představím, že by se mi tohle stalo, tak co bych schytal od svého instruktora) vidím těžiště průseru v trochu jiíncýh momentech:
- palivový systém cessny má jednu vychytávku - náporovou "odvzdušňovací" trubičku v levé nádrži, která vytváří nad hladinou nádrží mírný přetlak. V běžném provozu to nehraje zas tak velkou roli, ale za letu to urychlí průtok paliva potrubím, při přerušení dodávky paliva se to může hodit (aspoň to vědět). Komise nezmiňuje.
- lze spekulovat, že pilot letěl už od začátku pouze na jednu (asi tu plnější) nádrž. Vylétal palivo (30 litrů odpovídá délce letu) a zdechlo to. V jakékoliv jiné situaci (palivo na "both" = "cross-feed") by se asymetrie paliva při letu srovnávala. Mému názoru odpovídá text ve zprávě, který popisuje, že když motor zdechnul, pilot přepnul na "both" Tak ale měl mít nastavený kohout už od startu (viz příručka cessny "preflight checklist")
- i když nemůžu zaručit, že to dokážu tak jak se to má, jsem neustále otloukán že v určitém časovém intervalu mám aktivně a vědomě zkontrolovat motorové budíky, včetně palivoměrů (5-10 minut: Palivový kohout - palivoměry, tlak a teplota oleje, suction, EGT, otáčky, chod motoru). Pokud by motor bral z jedné nádrže a ve druhé by to trčelo nehnutě, asi by si toho člověk mohl všimnout... Taky by si měl všimnout, že letí na jednu nádrž - ušetřil by si problémy
- nevím jak byli vysoko při vysazení, ale je zvláštní, že se mu to nepodařilo nahodit... Stát se to jistě může, stres to asi byl, ale pokud příčinou vysazení skutečně byla bublina v palivovém systému, tak po přepnutí na plnou nádrž by po několika sekundách (na protečení paliva) mělo vše fungovat normálně... Je mi podezřelé, že touhle okolností se komise vůbec nezabývala. V jakém režimu byl motor v době vysazení, jak byla nastavena směs, ohřev, přípusť, nastřikovací pumpička??
- vadí mi, že inspektoři ÚZPLN píšou o přelévání paliva v zatáčkách - kurňa! pokud je zatáčka zalétnuta aspoň trochu čistě, tak se palivo NEMŮŽE přesunout z jedné nádrže do druhé - to by musel lítat jen samé výkluzy nebo samé skluzy (ale ne skluzy a výkluzy, zase by se top vyrovnalo). Navíc - pokud měl palivový kohout jen na jednu nádrž, tak se palivo přelít nemůže (leta v letu na zádech odvzdušňovací hadičkou přes centroplán).
- v "Závěrech" mi pak teda chybí, že pilot neudělal DÚ na ČPZ a proč už to znova nenahodil...
SHRNUTO: ta zpráva ÚZPLN stojí pěkně za prd. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 19:00 | |
| | To máš pravdu, ve správné zatáčce se ani pasažérům nevylije kafe, natož aby se přelívalo palivo. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 20:33 | |
| | Nojo pane, ale to seš ty...PILOT. A bohu dík za takové piloty. Rozumíš letadlu a jeho systémům, děláš checklisty, kontroluješ Ts&Ps, koukáš do zatáčky, používáš carb heat...u lítání přemýšlíš a máš zodpovědnost, cvičíš nouzové situace a přemýšlíš o nich než se do nich dostaneš, máš vyhlídnuté nouzové plochy a při tom všem máš ještě dostatek kapacity na kochání se krajinkou.
Bohužel ne všichni řidiči letadel jsou takoví piloti.
Airmanship milý Watsone....airmanship. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 20:38 | |
| | Pořád přemýšlím, komus psal tenhle příspěvek a jestlis myslel mne, tak tos ulít, protože já jsem v porovnání s váma tady pořád jen žáček, co má dost boulí mezi ušima, protože muj instruktor má správně pádnou ruku a dost dlouhou rákosku |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 20:50 | |
| | No tebe Vašku samozřejmě...žáček nežáček s boulí nebo bez, máš správný přístup, znalosti a názory...kdybys někdy viděl co má licenci, ocenil bys sám sebe mnohem výše |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 7. 1. 2011 / 08:41 | |
| | Nevim, proč sem taháš, že nějaký piloti maj svoje lodičky
Jako by nestačilo, že Holanďani vymysleli kdysi letadlo F-27 a dali mu jméno Loď Přátelů |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 7. 1. 2011 / 10:20 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 18:29 | |
| | O tý perný historii tohohle éra ses mi nějak nezmiňoval... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 19:27 | |
| | Sám jsem se o ní dnes dozvěděl, že to byla ona... Nicméně stroj za to tentokráte nemohl, takže žádná změna |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 20:57 | |
| | Jasně |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 15:01 | |
| | Myslím, že to bylo tak, jak píše SONP. Tedy i ty - lítali opravdu "na výpary", a tak se stalo, že to málo, co tam bylo přeteklo do opačný nádrže, než na kterou bylo přepnuto. A to by mohlo být i odpovědí na otázku, co se děje před vysazením motoru - nejčastěji se před ním vyprázdní nádrže. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | vysazení motoru 6. 1. 2011 / 15:07 | |
| | no a v tom je právě ten fór, že v cessně přepínáš nádrže jen když na zemi stojíš bokem do kopečka nebo máš únik paliva za letu z jedný nádrže. Ve všech oastatních případech a režimech máš mít kohout na "both" - a to je pak safe... |
| |
|
| | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 11:57 | |
| | což znamená, že dle statistiky bys měl mít nalétáno okolo 10.000 hodin Neb jsem kdysi četl, že na pilota vyjde statisticky vysazení motoru jednou za 5.000 hodin, čemuž se smál jeden bývalý kolega, starý práškař z Košic, který se při dovršení náletu 10.000 hodin smál, že mu nevysadil ani jednou. Nesmál se dlouho, následující měsíc mu čmelák zdechl 2x DD Statistika nelže
Peace, brothers! |
| |
|
| | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 12:28 | |
| | Tak to máme stejnou statistiku, a taky znám jednoho práškaře, co má tolik hodin, akorát mu tu statistiku vysazování trochu kazí hodiny na ultralightech, tam je těch zdechlejch motorů mnohem víc, resp. bylo, dříve za dob motorů automobilových. |
| |
|
| | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 12:58 | |
| | No 5000 fakt jeste nemam, a jedno vysazeni uz bylo. Teda ale ne v noci. Nejak jsem si na ty jednomotoraky zvyk. Uz mi nevadi ani velka voda nebo IMC.
2 motory - 2x vetsi pravdepodobnost vysazeni |
| |
|
| | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 13:06 | |
| | ...což znamená, že cca 4.200 hodin by ti vysadit neměl |
| |
|
| | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 13:09 | |
| | lowmick si par lucky pointu vybral na silvestra. takze bych to zkratil na 2100 |
| |
|
| | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 13:10 | |
| | No a do te doby se treba zadari neco vicemotoroveho.... hm hm, tak ja snad zacnu pomalu i setrit na duchod |
| |
|
| | | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 13:15 | |
| | DDDDDDDDDDD LOL, udělám ti cenu na OK-MEP DDDDDDDDDDD teď sis naběhl DDD |
| |
|
| | | | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 13:26 | |
| | No moment, porad mam jeste 2100 hodin na rozmyslenou (a navic se trochu bojim, aby mi OK-MEP ten rezurz naopak trochu nezkratil ). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 13:28 | |
| | To asi nemůže ne? Přece bys ty, takový orel, nelezl do ultroše! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 13:29 | |
| | Ale zadnej orel.
A vubec, ty bys tam snad vlez?! No rekni. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 13:32 | |
| | No... Já vlezu v podstatě do čehokoli, co má alepsoň trochu pevný křídlo a je to aerodynamicky řízený... Ikdyž tebou zmiňovaný stroj má na můj vkus moc motorů a vejde se do něj zbytečně moc lidí. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 13:34 | |
| | Noooo.... moc lidi... kdybys rekl treba moc deti, tak souhlas. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 14:02 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | počasí 5. 1. 2011 / 14:38 | |
| | Hm, v tamte casti vlakna jsem dosud nebyl a nejak mi to nechybelo |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | počasí 6. 1. 2011 / 13:21 | |
| | Už jsi někdy jel v trabantu se 4x4 a s GPSkou? No tak to je skoro to samé, jen to navíc letí. Ale polítání je v tom hezké. |
| |
|
| | | počasí 5. 1. 2011 / 14:05 | |
| | V Brně (datum tam je)
(černé fleky jsou havrani, bobek na obzoru je bohunická nemocnice) |
| |
|
| | | | počasí 5. 1. 2011 / 14:56 | |
| | Dvě půlky a uprostřed je díra, ze který občas vyletí něco černýho. To je BRNO! |
| |
|
| | | | | počasí 5. 1. 2011 / 16:04 | |
| | | |
|
|