FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 25. 11. 2024, svátek má Kateřina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru Jeden příspěvek | Celý strom
Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 11:10
Mak158474   
Dobrý den pánové, obracím se na vás s dotazem putujícím od mého istruktora plachtění a šéfa v práci.
V šumperku už začíná vrcholit stavba nového prototypu ULL "Ellipse Spirit" primárně určeného na vlekání. Vzhledem k tomu, že je zájem aby do uplně prvotního trupu, který byl užíván jako modelový pro zástavbu řízení atd., byl udělán simulátor tohoto letadla s hlavním důrazem na ergonomii kokpitu (má sloužit pro kritiku a návrhy úprav kokpitu), obracím se tedy na vás.
obracím na zde přítomné vývojáře, kterří by měli uzájem o účast na tomto projektu.

tlumočím tedy dotazy od vyšších pozic a to je:
- zda je toto providitělné a jak?
-základní hrubá kalkulace


děkuji všem za odpovědi, Michael Formánek
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 11:13
Mak158474   
omlouvám se za překlepy, nefunguje mi moc klávesnice a když jo tak nějak divně..
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 11:28
tonde   
první co mně napadá je dát tam LCD display, nebo dva a ve FSPanel studiu rozházet budíky podle potřeby a napojit to na FS. K testu ergonomie kokpitu by to mohlo stačit a stojí to pár šlupek - monitor a FSPanel studio, které je tuším placené. Vzhledem k tomu, že by to bylo jen na test by asi nebylo třeba řešit zda je FSPanel stuido tímto využito komerčně či nikoli. Změny v rozložení panelu bys tím pádem mohl dělat téměř na počkání.
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 12:04
čmeliak
http://www.flyit.com/ a tisíce podobných stránok pre inšpiráciu
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 12:24
PB   
Můj názor je takový, že FS je vhodná platforma na testování právě té ergonomie kokpitu atd, ovšem ne na letové vlastnosti. Mám zkušenosti s výrobou addonu EV-55 od firmy Evektor (ještě není dokonečn, dost mě zdržuje progamování vlastních gauges a jeden školní projekt), ale mohu povrdit, že když jsem vzal hodnoty, které mi výrobce letadla laskavě poskytl (plocha křídel, poloha nosných ploch, těžiště, nádrží,...) a pouze to přepsal do příslušného kódu do simulátoru, byly letové vlastnosti letadla dost nereálné, takže bylo potřeba tyto vlastnosti upravovat stylem pokus-omyl (hlavně poloha těžiště, podélná stabilita,...). Tomuto bych tedy pro vývoj skutečného letadla nevěřil.
Ohledně vlastního kokpitu je to podle mě velmi dobrý nápad. Podle mého názoru je reálné, aby firma vyrábějící ten ULL vyrobila vlastní "kostru" kokpitu, tedy nějakou palubku, sedačky, mechanismus řízení,... a několik FS-znalců pak udělalo jen napojení na flight simulator.

PB
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 13:03
čmeliak
najlacnejšia verzia by bola AL plech vypáliť laserom pre budíky a na zobrazenie budíkov (gauges) použiť monitor, páčky a prepínače použiť z elektra je toho dosť na trhu. Riadenie je asi predmetom ergonomickej tvorby. Ale výstupyzo všetkých tých "hejbátek" je možné napojiť na základnú dosku joisticku, kde sú aj nejaké vypínače k dispozícii. Sadu projektorov, najlepšie tri pripojiť na FSku a riadne repráky.
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 14:02
litinoveweedle (CSA381)
Ahoj,

jednoduchou visualizaci tremi projektory s uhlem pozorovani cca 170st najdes pro inspiraci treba v mem projektu: http://www.youtube.com/watch?v=UsuxILsQEqk

L.
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 14:35
PB   
Já nevim no. Můj názor je ten, že oni potřebují něco na zkoušení ergonomie kokpitu, tj potřebují ten kokpit mít na 100% promakaný. To, jeslti před tím bude 170° plátno a 3 daťáky, nebo jeden 22 palcovej monitor je jím jedno, jelikož se na tom nebudou učit pilotní žáky srovnávací navigaci.
Naopak řešení přípojením pár koupených vypínačů na desku joysticku mi příjde jako docela nereálné a zbytečně amatérské. Kdyby si postavili FSBUS (řekněme tak 2000,- za součástky), tak budou mít dostatek vstupů k připojení vypínačů, LED displejů, otočných koderů (co já vím, ladění rádia, vyvažování,...), proporcionálních ovladačů (řízení, přípusť, směs, vrtule).

Podle mého skromného odhadu by projekt mohl vypadat takto:
PC na kterém to všechno poběží (FSX) - cca 15-20 tis
FSBUS základní deska, IO deska a DISP deska 2-3 tis
dejme tomu dva monitory pod palubku na zobrazení přístrojů - 6 tis za oba dohromady
součástky (ony vypínače, otočné kodery, LED displeje, poťáky) - 1-2 tis

takže celkem je to tak okolo 30 tisíc za elektroniku, když předpokládám, že vlastní kokpit (sedačky, stěny, knipy, palubka, okna,...) si vyrobí firma sama

PB
 1x  

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 15:29
litinoveweedle (CSA381)
- ja jen reagoval na prispevek - nekdo zminoval vizualizaci.

- spis bych sel cestou opencockpits interface - jejich sioc je fakt hezká věcička.

- Na HW určitě přidej. I když budeš počítat jen hloupej LCD cockpit jako mám, já pak si tu uvedenou částku vynásob minimálně 5x a to budeš jen na nákladech za HW (tím nemyslím jen PC HW) A to nikdo ještě nezmínil náklady za práci. Počítej minimálně několik set hodin práce.

- Problémem nejsou náklady za známé položky, jako je SW, nebo PC HW, případně hotové díly jako FSBUS, případně opencockpit interface. Ta největší úskalí a žrouti času a peněz leží v integraci a dodělání věcí, které na trhu neseženeš.

Samozřejmě to řešitelné je. Ale rozhodně ne za 30k KC Dám Ti moc rád 30k Kč, když mi postavíš reálný throtle quadrant k ATR. On se za Ty peníze +- postavit dá, ale jen pokud nebudeš počítat práci. A té bude minimálně na měsíc, spíš na dva na fulltime. A v tom je celý vtip věci.

No a pokud chceš, aby se to nestavělo jako ochotnický projekt s termínem dokončení za několik let, pak budeš muset lidi zaplatit.

S pozdravem
L.

 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 15:41
tonde   
nerozumím tomu, školy nemám, ale připadá mi, že původní dotaz byl na řešení ergomonie kokpitu, pod čímž si představuji kde má být jaký budík, možná i spínač. Vzhledem k tomu, že spínačů v takové mašině moc nebývá, tak bych řek, že to skutečně dáš dohromady za pár korun, protože i ty spínače jsou řešitelné v řádu stokorun...
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 15:57
litinoveweedle (CSA381)
Já nevím o jakou mašinu se jedná, cockpit jsem neviděl.

Ale pokud chceš například dělená podsvětlená tlačítka, která potřebuji já, tak to v řádu stokorun vyřešíš tím, že si koupíš jedno, nebo maximálně dvě... )) koukni třeba na SumMulon nebo Electro-mech, případně Omron. Nebo zkus najít levný dual concentric enkodéry. Budeš rád, když najdeš použitelný do 400Kč za kus.

Takových co si mysleli, že cockpit postaví za 30k Kč už bylo a bude. Ale to je správně, někdo ty slepé uličky prošlapávat musí.

Nechci nikomu brát nadšení a iluze, na tohle si přijde každý sám. Až se tu objeví článek, že chlapci zvládli za 30Kč v reálném čase 1 roku postavit funkční HW cockpit tak veřejně smeknu a půjdu se klouzat.

Do té doby budu zastávat názor, že je to nereálné.

L.
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 15:58
Tragédie v JRD
Pise tralalajt... takze trottle segment z játra asi potrebovat nebude.
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 16:01
Mak158474   
vše zatím vypdá že je mechanické, už sjem viděl páku klapek (asi na 4 polohy) páku aerodynamických brzd ("šoupátko") a další jde mi spíše o jakési to zapojení a aby tzo aji trochu lítalo..
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 16:04
litinoveweedle (CSA381)
Fakt? člověče, já to přeci vím. Bral jsem to jako přirovnání. Podle mě cockpit ani UL neuděláš za 30k. Tak to bylo myšleno. Nic o tom, že stejně budeš muset udělat třecí segmenty, převody na poťáky atd. Hezké generické udělátko abys to nemusel dělat from scratch vychází na 200USD bez poštovného. Další na klapky, stavitelná vrtule? atd...
Nebo můžeš použítek saitek TQ.

Hele já vá přesvědčovat nechci ani nemusím. Naopak, budu v8m dr6et palce, proto6e to s rozpo4tem 30k opravdu budete potřebovat.

L.
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 16:12
tonde   
...kdybys řek, že příjdeš na simbeer nahatej a objednáš tak rundu u baru pro všechny a oblíkneš se až na konci, tak bych do toho podle prvního zadání i šel
Tak jak jsem to pochopil já je to dle mého názoru do 30k zvládnutelné - bez DPH ať nežeru
Peace, brothers!
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 15:55
Mak158474   
pánové ono už je to postavené a vzhledem k tomu že je to jen ULL tak bych v tom neviděl tolik problému jako u přípustí plynu u ATR, je řízení je kostra je palubovka, jen se k řízení nebude připojovat táhla ale potáky
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 17:25
kuma   
Na to, tonde, nepotřebuješ vzdělání, já už jsem to pochopil. Četl jsi "Rozmarné léto"? - konkrétně tu pasáž, kdy se Antonín Důra rozčiluje a říká: "Statečnost? Zdvihněte mi stokrát metrický cent a budu s vámi hovořit o statečnosti"...načež uchopí jakýsi pařez a začne jej zdvihat nad hlavu.. a tak dál, až abbé opáčí "Mistře, stal jste se žroutem, nebo mluvkou?"

Dominik chce nenápadně (podprahově) upozornit na to, jaký skvělý home-cockpit má doma na ATR. Dobrá, souhlasím a gratuluji, je to ohromný kus práce a výborná hračka, jen tak dál, závidíme. Nicméně je třeba dodat, že s tématem tohohle stromu to nesouvisí ani za mák, protože k čemu by byl skororeálný throttle quadrant z ATR v mock-upu kabiny UL letadla, že...
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 17:52
litinoveweedle (CSA381)
Sice hezký pokus o vysvětlení ale ne, bohužel to tak není. Sám bych byl rád, kdybys měl pravdu.

Já s tím co mi vzniklo doma až tak spokojen nejsem. Bral jsem to jako proof of concept - poměrně rychle mít něco, v čem se dá létat.

Finální cíl jsem chtěl mít mnohem realističtější. Jenže! (a to je právě to na co jsem chtěl upozornit) další cesta je kvadratická. Za každý další krok blíže realitě rostou náklady (ať už přímé, nebo skryté - jako např. čas) s druhou mocninou.

Už jenom plány na něco takového jako je AFCS, nebo TQ, případně proporcionální řízení jsou jednak o řád složitější a také minimálně stejně nákladné jako to, co mi zatím sedí doma.

I když tohle je podle mě zkušenost, kterou jak je vidno musí každý učinit sám. Neodrazuji nikoho, jen na základě vlastní zkušenosti říkám: Miřte níže a všechny odhady násobte 10. A možná se jednou přiblížíte cíli.

Toť vše howk.

 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 18:25
Algy   
I přesto, hodil bys nějakej screenek, jak to tvoje zařízení vypadá? Mě by to zajímalo...
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 15:52
Mak158474   
bude glass kokpit (předem se omlouvám všem že odpovídám stručně ale odpovídem na každý příspěvek zvlášť)
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   21. 12. 2010 / 09:58
čmeliak
je ale otázka, či to chcete celú tú srandu na hranie alebo podkladový model na tvorbu reálneho lietadla. V FSX je glasscockpit default aj na Cessnu, ale to je tak na hranie sa s profivýrobkom to má málo čo spoločné. Je to viacmenej atrapa (niečo čo vyzerá a tvári sa ,že to je ale je to nefunkčné). V prípade, že idete na základe toho vyvíjať reálne lietadlo, tak všetky mechanické veci (hejbátka,svetielka, vypinače...) musia byť vyrobené strojne (sústruh, fréza, brúska, CO2zváračka, ohýbačka strojné nožnice) a tu narastajú náklady do závratných čísel.
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 15:51
Mak158474   
Ahoj o toto mi konkrétně jde... (nebo spíše nám) máme kus trupu kde se udělá reálný kokpis, vše naprosto stejné jako v letadle co poletí, ale táhla budou napojeny na potenciometry atd.. jinak ty letové vlastnost jdou pouze doplňkové, v uvahu bylo domluvit se s někým kdo už má např dynamica nebo tak a udělat drobné změny... nejde o letový model, ale o kokpit
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 14:50
zLKNA
"základní hrubá kalkulace"

V případě použití FlightGearu v linuxu (http://www.flightgear.org/ ) jsou náklady na software nula Kč (jinak jen náklady na operační systém). Programy na vývoj 3D modelu, panelu, scenérie, atd., jsou taky zadara (Blender, GIMP, ...). Např firma LFS Technologies v linuxu vyvinula full scale cockpit simulator Boeingu 737 NG ( http://www.lfstech.com/ ).

(FG je dále dostupný pro Win 32, Mac OS X, IRIX, Solaris)

Další uživatelé FlightGearu: NASA, vývojová centra (Aeronautical Development Agency, Bangalore India, Institute of Aerospace Engineering at the RWTH Aachen), několik univerzit (např. http://hcilab.uniud.it/pan/index.html )
viz http://wiki.flightgear.org/index.php/Professional_and_educational_FlightGear_users

Používá se i u nás - viz nějaká konference Univerzity obrany (http://www.unob.cz/skola/uo/fvt/struktura/k206/Documents/veda/MDSPSL2010_Sbornik.pdf ), na ČVUT (http://dce.felk.cvut.cz/waszniowski/HIL_FBW/HIL_FBW.htm )

Letovej model pro FG může bejt např. JSBSim; JSBSim funguje na principu výpočtu sil a momentů na zadanej 3D model. Používá se i profesionálně (viz uživatelé FG). Zdá se že je to docela dobře udělanej model, např. při přistání si pilot musí dát záležet (narozdíl od MS FS), nebo chytne "kozla"; nevzpomínám si, že by se mně toto stalo v MS FS. Letový modely pro FG se snaží o max. preciznost simulace (většinou vznikají na univerzitách), ale je možný i definovat si svůj vlastní model.

FG je možný propojit s různejma softama: MathWorks, Simulink, Matlab.

Velká výhoda oproti MS FS je ta, že FG (včetně letovejch modelů) je opensource, takže je možný provádět úpravy vlastního programu, hledat chyby, zkoumat jak to funguje, atd. Prakticky všechna nastavení, definice panelů, aerodynamiky, "logiky", atd. jsou v souborech v textovým formátu, není potřeba zápasit s binárníma souborama.
Díky "otevřenosti" by mělo bejt jednodušší i připojování periferií a zase přizpůsobování, řešení konfliktů, hledání chyb, atd.

Licence FG je GPL (http://cs.wikipedia.org/wiki/GNU_General_Public_License ). Na webu se někdy o výkladu licencí vedou nekonečný diskuze, ale když to zjednoduším, tak GPL říká: s programem pod GPL je možný dělat cokoliv, ale když ten program někdo zveřejní, tak na požádání musí zveřejnit i zdrojovej kód.

FG používá OpenGL, HW nároky se liší podle addonů a jsou přibližně stejný jako u MS FS9.


Zbytek v SZ.
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 15:05
PB   
Jenže u toho FG - jak udělaj hardware? Jelikož pro to neexistuje žádná již prošlapaná cestička jako u FS (FSBUS, Opencockpits) tak budou muset psát vlastní SW. Neříkám že to je nereálné, ale je to časově náročné + potřeba pracovní síly. Kdežto u FS daj sice pár korun za operační systém (stačí WINXP) a za licenci na FSku, ale nebudou muset platit tým programátorů, kteří jim k tomu připíšou nějakej I/O interface a navrhnou FUNGUJÍCÍ hardwarové řešení.
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 15:32
litinoveweedle (CSA381)
Souhlas, tedy pokud nedisponují týmem doktorandů někde na VS, kterým se to rozdá jako zajímavá práce Určitě volte věci, které jsou odzkoušené, co nejrozšířenější a hlavně dostupné komerčně - tj zaplatíš - dostaneš hotové. A to i za cenu nutných kompromisů. Úspora času se v tomto případě téměř okamžitě vyrovná zvýšené náklady na pořízení.

L.
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 20:15
zLKNA
Pravda, MS FS má lepší podporu, ale co třeba Phidgets nebo PIC HomeCockpit Controller ? (žádnej sem nezkoušel, nemůžu zhodnotit)
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 16:01
Priskac   
Cest,

no po precitani toho vyssie, mozno moj trocha iny pohlad na toto, ale. Pokial to ma byt primarne urcene na ergonomiu kokpitu, tak je sumafuk ze do akej miery bude realny letovy model. V prvom rade by som si zohnal nejaky designerov (zasiel by som asi na nejaku CVUT za buducimi priemyselnymi dizajnermi, a opytal sa ich ci by nemali zaujem navrhnut zopar kokpitov z ergonomickeho hladiska, zadat im vstupne data - rozmery, nech to je co najmodulovejsie, povedat im co vsetko tam chcete mat a nech urobia nejake navrhy - tu totiz ide nie len o rozlozenie pristrojov (co v sucastnej dobe sa riesi aj tak cez displaye), ale napriklad aj to ze v akej polohe a na com tam bude pilot sediet a podobne. Cize toto nieje len o pristrojoch ale aj o celkovej ergonomii kokpitu. Rovnako by som im dal k dispozicii nejaky katalog pristrojov aby vedeli ze co tam chcem mat). Nasledne by som designerov asi skontaktoval s niekym z leteckej fakulty ci co to je na CVUT, proste nejakeho odbornika na lietanie, ktory si s designermi pokeca o tom ze kde maju byt priblizne rozmiestnene pristroje, ze ako to je vo vacsine lietadiel, lebo dizajner nemusi vediet to ze kde ma byt knipel alebo POMka. Ak by bolo toto, tak by som zostrojil zopar kokpitov, ale s tym ze zaklad by bol rovnaky a kedze som vyssie spominal to ze to ma byt modularne, tak aby sa nejak jednoducho dali vymenit moduly s cim by sa prerobil kokpit. Ide o to aby sa nemuseli vyrabat viacere kokpity, ale by to bola skladacka. Pre zaciatok by takto stacili uplne pristroje nacmarane na papieri, a iba by sa zistovalo optimalne riesenie rozmiestnenia pristrojov, a pokial by sa povedalo ze ano, toto rozmiestnenie je najlepsie, tak by sa tam urobili pristroje (kedze aj tak v tom ere bude asi displej tak to je asi jasne ako). A potom pokial by ste chceli tak sa okolo toho urobi platno a vyber simu je uz uplne jedno, 3D model masiny sa aj tak nebude robit - kedze to bude realny fyzicky kokpit, prostredie uz je, cize bude treba popisat matematicky model a potom to spojit s pristrojmi. Ale toto uz nieje model na zistenie ergonomie.

Takze len tolko.

Peto
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 16:12
Mak158474   
Ahoj, v současné době je kompletně celé letadlo navržené (i sedladla i celý kokpit) tetnto simulátor má sloužit hlavně na výstavách, aby si do toho letadla mohli lidi sednout pomačkat si čudlíky, chytit si sidestick a říct nám, že na tamto tlačítko strobáku nedošáhnou atd.. popř aby si vyzkoušeli jaký je to za ten sidestick tahat, jak se jim nastavujou klapky, esi nesou moc vzadu atd. atd...
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 16:15
Priskac   
cize ak som Ta dobre pochopil tak v podstate Vam staci nieco v zmysle "poutova atrakce", ze?
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 16:16
Mak158474   
aj tak by se to dalo říct... "funkční maketa kokpitu".... máme kokpit a chceme ho připojit..
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 16:18
Priskac   
v tom pripade by som volil FSku, vyzera to pekne, ludom sa to bude pacit, a hlavne prepojenie HW - SW uz je vyriesene a popisane. Pripadne ze mate vela penazi tak na simmarkete najdes uz urobene pristroje.
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 16:13
Priskac   
Jo, a este k tomu zaveru. Je naozaj jedno ze na platforme akeho simu to urobite, pretoze je viac nez pravdepodobnejsie ze na vycvik by sa to nedalo pouzit, lebo na to aj tak by ste zrejme neziskali licenciu. Ziskat povolenie a licenciu na podobne veci je take zlozite, a je okolo toho tolko zariadovania a papierovania ze takato bezna firma na to nema ani financie a ani ludske zdroje (zrejme asi preto si velke spolocnosti ktore vyrabaju realne era nerobia sami trenazeri, ale robi im to niekto iny).
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 16:16
Mak158474   
ano, nemá to být trenažer..
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   20. 12. 2010 / 16:57
PB   
Takže vlastně to je jak píšu - firma nechť si udělá ten vlasntí kokpit kterej už maj navrženej, ta troška elektroniky do toho už nebude takovej problém přes FSBUS apod
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   21. 12. 2010 / 10:26
čmeliak
http://airforcemedicine.afms.mil/idc/groups/public/documents/afms/ctb_109237.pdf podľa toho názvu lietadla som vygoglil celkom slušný kokpit aj s hejbátkami aj s cenami
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   21. 12. 2010 / 12:41
kuma   
... bych chtěl vidět toho perverta, kterej si zrovna tohle koupí a namontuje domů, aby s tím (na tom) trávil chvilky svého zaslouženého volna!
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   21. 12. 2010 / 13:07
čmeliak
též som sa divil, jak to chcú zapojit na FSku kurňá.
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   21. 12. 2010 / 13:26
jožo
Mne tam tieš chýba knipel, ale keby tam sedela nejaká pajlotka a stál tam pri nej doktor, tak by možno nejaký knipel našla...
 

Dotaz na tvůrce addonu, modeláře letových vlatmností a elektrikáře pro tvorbu simůlátoru   21. 12. 2010 / 15:03
kuma   
čelně umístěný sidestick...
 

Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ