| | | FS9: Mizení objektů ve scenérce 21. 12. 2010 / 10:46 | |
| | Zdravíčko,
snažím se provézt něco s tou scenérkou LKMT, ale vyskytuje se mi tam taková potvora chyba.
U objektů, které mám kolem centrální odbavovačky mi mizí objekty. Děje se to tak, že vše vypadá normálně, ale když jsem na nějakém konkrétním místě (těch míst je víc a různě v okolí na zemi i ve vzduchu) a podívám se pod nějakým úhlem na ty objekty, tak zmizí (např. když točím pohled kolem letadla, tak při nějakém úhlu pohledu se to stane, nebo když jsem v kabině a jsem nějak natočený k těm objektům).
Na objektech není žádný alfa kanál, žádné efekty. Jsou to prosté otexturované objekty z gmaxu. Dělá to u každého letadla.
Zkoušel jsem vyhodit exclude z AFdat, vyhodit některé objekty, které mizí, ale nic nepomáhá.
Možná může být vodítko, že když překonvertuju texturu na 24-bit, tak se na objektu neobjeví (musí být ve formátu DXT1). Nevím proč to tak je
Hilfe hilfe, jinak dáreček nebude |
| |
|
| | | FS9: Mizení objektů ve scenérce 21. 12. 2010 / 11:23 | |
| | Máš to jako jeden megaobjekt z gmaxu, nebo jednotlivě?
Na tý verzi co je teď volně jsem si všiml stromů, že jsou nějak blbě při mlze - jsou asi jako jeden megaobjekt pro celý letiště a mlhu přes ně FSka dělá na základě referenčního bodu, který budou mít někde uprostřed letiště. Pak mám sice mlhu všude správně, ale stromy z toho lezou nezamlžený. |
| |
|
| | | | FS9: Mizení objektů ve scenérce 21. 12. 2010 / 11:27 | |
| | No ty stromy jsou jako 2 objekty (v nové verzi už budou buď naplácané defaultní, jestli se mi to podaří, nebo nebudou žádné).
Ale jestli teda chápu dobře, tak FSka ty objekty teda "schová", když se člověk "kouká mimo referenční bod", podle kterého je to umístěno, tzn., že to dělá právě ten bod?
Vymyslel jsem si totiž techniku, kdy můžu jednoduše usazovat objekty tak, že mám v Gmaxu podklad a na ten to umístím a nemusím řešit nějaké souřadnice pro každý objekt, protože všechny ho mají stejný. Takže zřejmě v tomhle bude ten problém, což? |
| |
|
| | | | | FS9: Mizení objektů ve scenérce 21. 12. 2010 / 11:55 | |
| | Noooo, už to je desně dlouho co jsem nějakou scenerku dělal, takže uplně na jisto ti to neřeknu, ale s celkem velkou pravděpodobností si myslím, že ten problém bude právě v tomhle. Třeba ti tu ještě odpoví někdo, kdo dělá scenerky i teď a ví jak to je přesně... |
| |
|
| | | | | | FS9: Mizení objektů ve scenérce - vyřešeno 21. 12. 2010 / 13:01 | |
| | Člověče, tak je to fakt tím. Teď jsem překopal věžku a už to nedělá (a terminál zmizel na dobro
Takže vylepšovák je na nic a každý objekt je třeba usazovat samostatně s vlastními souřadnicemi, což je hrozná škoda.
díky, dáreček bude |
| |
|
| | | | | | | FS9: Mizení objektů ve scenérce - vyřešeno 21. 12. 2010 / 13:06 | |
| | Když už jsme u toho - už mám v těch různých verzích LKMT celkem guláš. Nejdřív jsem měl verzi bez nového terminálu a bez hangáru JobAiru. Pak jsem z Kendyho stránek nedávno stáhl novější verzi už s terminálem, hangárem, stánkem atd.. A teď se dělá ještě nějaká novější verze? Cui bono? |
| |
|
| | | | | | | | FS9: Mizení objektů ve scenérce - vyřešeno 21. 12. 2010 / 13:25 | |
| | Protože můj původní záměr je už dávno překonán, tak to dodělávám tak po kousíčkách a vydávám jako aktualizace (aby se na to nemuselo čekat, až zas budu mít někdy čas). Takže systém je takový, že každý vydaný zip má název, ze kterého je možno vyčíst, kdy byla verze vytvořena/vydána a nejaktuálnější verze je LKMT101023.zip (vydáno 23.10.2010) a Kendyho stránky jsou jediné místo, odkud jde scenérka stáhnout (pokud vím).
Původní záměr byl totiž jen udělat nějaké aktuální AFdata, protože se očekávala bombová scenérka LKMT a jelikož jsem tehdy měl čas a očekávání padly, tak jsem jen tak z chvíle nudy udělal pár jednoduchých objektů, ať ty AFdata nejsou takové suché... no a teď už je to jak je to
Až dokončím tuhle verzi (pak odemě žádná aktualizace asi delší dobu nebude - není čas), tak bude ke stažení zase u Kendyho, ale i tady.
Kuba Koutný udělal pěkné světla, ale upravil jsem pojezdový systém, aby seděl na orto ČR, takže nevím, jeslti se to Kubovi bude chtít klikat zase |
| |
|
| | | | | | | FS9: Mizení objektů ve scenérce - vyřešeno 21. 12. 2010 / 15:05 | |
| | Udělat jako knihovnu a umístit buď přes
Instant Scenery nebo EZ scenery |
| |
|
| | | | | | | | FS9: Mizení objektů ve scenérce - vyřešeno 21. 12. 2010 / 16:32 | |
| | Vynašel jsem jinou možnost Umístím éro, kde chci mít objekt, v AFX získám přesné souřadnice na 6 des. míst (nebo kolik to tam má) a ty pak zkopčím do XML pro usazení objektu a je to Nakonec je to jen o málo složitější, než původní záměr
Jinak díky ti za radu se stromky, momentálně si hraju na zuřivého zahradníka |
| |
|
| | | FS9: Mizení objektů ve scenérce 21. 12. 2010 / 14:05 | |
| | mne mizli textury na objekte hoci boli namapované v FSke sa nezobrazili. FSka 24bit. texturu nezobrazí vždy je treba konvertovať min DXT1 alebo DXT3, DXT5 alebo 8, 16 , 32bit formát. Ale je tu problém, ak používaš viac textúr na jeden objekt a polygóny objektov sú zlúčené príklad: mám texturu tatranského profilu 256x256 a namapujem ho na dvere, stenu mám tiež univerzálnu texturu omietka 256x256 alebo iný formát ale ked tie dvere spojím s budovou, zrejme dochádza súboju dvoch textúr a niektorá sa nobjaví v fske.
Čo sa týka viacerých objektov v scenerke, ktoré sú na jednom exportovanom mdl, to by nemal byť problém. Všetky sú rovnocenné a mali by byť trvale zobrazené. |
| |
|
| | | | FS9: Mizení objektů ve scenérce 21. 12. 2010 / 14:25 | |
| | | |
|
| | | | FS9: Mizení objektů ve scenérce 21. 12. 2010 / 16:34 | |
| | Jo, to zmizení terminálu bylo způsobeno mým zmatkem, jak jsem zkoumal, jestli to nezpůsobuje nějaký objekt, tak jsem měl v tu dobu bglko terminálu smazané No jsem jeliman, každopádně ted už to vypadá době a hýbe se to směrem vřped |
| |
|
|