| | | Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 11:42 | |
| | Je nekdo ochoten mi polopaticky, jak pro debila, vysvetlit chovani vykonu,stoupani vrtuli apod. Jsem z toho jelen. Nevim,co mam nastavit, pri startu apod. Je tam ovladani standartniho vykonu a pak jeste pres STRL+F2(F3) ovladani otacek vrtlu nebo stoupani ci jak se to jmenuje.
Diky |
| |
|
| | | Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 12:00 | |
| | Zalezi na tom jaky je to letadlo a zda ma klasickej pistovej motor nebo turbovrtulovej. Jinak u klasickyho vetsinou narazis na tri zakladni packy ovladani motoru. Pripust plynu, kterou ovladas rekneme otacky hlavni hridele, pak ovladani nabehu vrtule (pokud ma letadlo vrtuli stavitelnou) a posledni je ovladani bohatosti smesi neboli pripust paliva. Z toho se da usoudit, co ktera paka ovlada... |
| |
|
| | | | Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 12:08 | |
| | Mam namysli ATR a L410 napr. Vcera jsem koumal tu 410. Ne ze bych s tim nevzlitnul,ale vrta mi to makovici. Ze tam na Throttle quadrantu jsou 2 paky na (ja tomu rikam vykon) ovladani na Joy jako u B737 napr(jinak klavesa F2,F3) Pak jsou tam vedle dve paky (ovladani CTRL F2/F3) , to je asi to stoupani,nabeh vrtule.(To je po spusteni nastaveno nahore). tu bohatost ani nevim, s tim se tak ynejak hybe??? U B737 je to jako Idle oznaceno? tim chcipam motory)) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 12:12 | |
| | 410 je naprosto klasicka, presne jak jsem pred chvilkou popsal. Ovladanim na joy defaultne ovlada tu prvni paku, tedy paku pripusti paliva, resp. otacky hlavni hridele motoru, druhe paky jsou ovladani nabehu vrtule - u 410 pak i revers a posledni je bohatost smesi. Pro vzlet je potreba mit nejbohatsi smes, maximalni nabeh vrtule a pochopitelne maximalni "plyn". |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 12:17 | |
| | Takze laicky receno, vsechno nahore)) Co pak ,kdyz vystoupan na letovou hladinu? Sundam pripust paliva, co s nabehem a bohatosti??? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 12:39 | |
| | Trosicku to pletes Hoakere.Nastaveni nabehu vrtule pro vzlet a pristani neni na max, ale naopak na nizky uhel nabehu.Nejvyssi vykon motoru=nejvyssi jeho otacky a toho nedocilis pri maximalnim nabehu. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 12:42 | |
| | no tak ted jsem jelen. Jak to tedy ma byt????? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 12:50 | |
| | Čím pomaleji se pohybuje letadlo vůči vzduchu, tím menší musí být úhel náběhu. Takže pro start malý, za letu velký.
Představ si vrtuli jako šroub, který se šroubuje do vzduchu, jako do matky. Pokud je stoupání (úhel náběhu) větší, tak šroub na jednu otáčku urazí větší dráhu. Pokud tedy budou otáčky pořád stejné, poletí letadlo s vrtulí na větší stoupání rychleji.
Jenže. Vzduch není matka a vrtule není šroub. Pokud dáš vrtuli na velký náběh a budeš chtít odstartovat, tak vrtule nepotáhne. Bude jen vířit vzduch a budeš se moc dlouho rozjíždět. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 12:58 | |
| | Tzn, Paky na vykon nahoru, paky na nabeh dolu, bohatost(mixture) mam myslim v nastaveni na auto. Takze to ,ze po spusteni hry,je vykon dole,a oprpoti tomu paky nabehi nahore,tak to je spatne,musim ji stahnout dolu??? (L410) |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 13:15 | |
| | Nevím. Já s L410 nelítám. Ale z toho popisu co jsem napsal by neměl být problém si to zkusit. Dej je do jedné polohy a pak do druhé. V které se letadlo odlepí na kratší dráze, ta je ta správná. Jenže já mám pocit, že Ty nechceš pochopit jak to je. Ty chceš kuchařku typu, tuto páku tam, tuto tam, pak zmačkni toto a nakonec toto. Takto se třeba naučíš lítat, ale nebudeš vědět proč to letí... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 13:25 | |
| | Ja rozumim jak to rikas,jen nepoznam,u toho nabehu,v ktere poloze je ten nejvetsi a v ktere nejmensi. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 13:37 | |
| | Tak od začátku. Vrtule může být pevná nebo stavitelná.
Pokud dám na letadlo pevnou vrtuli s velkým úhlem náběhu, bude lítat rychle, ale bude se dlouho rozjíždět. Asi jako auto, když má jen čtvrý rychlostní stupeň.
Pokud dám na letadlo pevnou vrtuli s malým úhlem náběhu, bude lítat pomaleji, ale tuto rychlost dosáhne za chvilku. Asi jako auto když má jen jedničku.
Protože je to blbé, mají lepší letadla vrtuli stavitelnou. Asi jako když auto může měnit kvalty.
Prapor je vlastně při listech natočených na největší úhel náběhu. Takový, že se ani při velké rychlosti letu vrtule netočí. Stoupání pomyslného šroubu je vlastně nekonečné. Aby se vrtule v praporu točila, muselo by letadlo letět nekonečně rychle.
Pokud dáš vrtuli do praporu při nastartovaném motoru při stojícím letadle, tak v lepším případě se nejde rozjet a v horším případě motor zdechne. Prostě tu vrtuli neutáhne. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 13:19 | |
| | Počkej chvíli, už na tohle téma chvíli něco smolim. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 13:20 | |
| | Aha, tak to jsem to zjevne taky delal blbe, nicmene u te 410 to vetsinou fungovalo dobre - vrtule do praporu, plnej kotel a pak tam hodit velkej nabeh a letadlo akceleruje jak raketa... Ale to co pises je rozumny |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 13:43 | |
| | No. Protože spíš dáš vrtule do praporu (vůbec netáhnou, ale naštěstí motory L410 to utočí), pak dáš plný kotel (pořád vůůůůůůůbec netáhnou) a pak dáš konečně vrtule na MALÝ úhel náběhu. Po vzletu bys pak měl postupně úhel náběhu zvětšovat (blížit se k tomu praporu)... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 13:49 | |
| | Ještě že jsem se nenarodil jako reduktor! To byste mě ukroutili u prvního vzletu))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 15:48 | |
| | Eeeeeee, asi si nerozumime, do praporu ja na zemi rikam vrtuli, ktera ma takrka nulovy nabeh (mozna to pojmenovavam spatne, ale myslel jsem rozhodne, ze pred startem dam nabeh 0, tj vrtule neklade zadnej odpor), tj. motor bezi prakticky naprazdno, teda alespon podle toho, jak se ten motor chova, tak bych rekl, ze to tak je. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 13:40 | |
| | No, úhel náběhu vrtulových listů je něco trochu jinýho. O čem píšete je úhel nastavení. A směs u turbopropu taky žádná není.
Zkusim to vzít popořádku.
Je to už pár let, co jsem naposled letěl Turbolet (pokus o rým).
Turbovrtulové motory jsou dva základní typy. Jednohřídelové (Il-18, Tu-114, An-12,24,26, Fokker 27) a s volnou turbínou (zpravidla dvouhřídelové, ale třeba ČS Walter M-602 je tříhřídelový). Základní rozdíl je v tom, že jednohřídelové mají pevně mechanicky spojenou vrtuli přes reduktor s hřídelí motoru, na které je kompresor i turbína.
Motory s volnou turbínou mají zvlášť tzv. generátor plynů (alespoň tak se tomu říkalo u M-601) a zvlášť, bez mechanického propojení, hřídel, na které je reduktor a vrtule. Budu se věnovat jim. Konkrétně M-601, který trochu znám ještě z L-410. Pratt&Whitney z ATR vám popíše Willy
Přípustí plynu (u turbopropů se v angličtině říká Power levers, tryskáče mají Thrust levers) se ovládá "plynová turbína", tj. samotný motor obsahující kompresor, spalovací komoru a turbínu. Ta kromě smradu a hluku vyrábí poměrně rychlé výtokové plyny. No a tyhle plyny pohánějí onu volnou turbínu. Vypadá to tak, že hned za posledním stupněm turbíny generátoru plynů je (opakuji bez mech.spojení) volná turbína, kterou výtokové plyny roztáčejí. Ta roztáčeí přes reduktor i vrtuli. No a jakej to má smysl?
V kokpitu máme vedle plynových pák (power levers) i páky ovládání nastavení vrtulových listů (tedy žádný úhel náběhu). Jimi nastavujeme listy od jemného úhlu (kdy kladou nejmenší odpor, představme si, že s letadlem ještě stojíme na zemi), přes hrubý úhel (laicky řečeno nejhrubší úhel pro použití za letu), prapor (listy jsou při pohledu zepředu nastaveny na nejmenší odpor vzduchu, ale když se motor točí, tak naopak kladou dost velký odpor proti otáčení vrtule). Poslední je revers. Beta režim pro zjednodušení vypouštím.
Takže na vzlet se dají páky od vrtulí dopředu, na jemný úhel, a přidá plyn na určitou hodnotu. Letadlo se rozjede a vzlétne. Tak, ale co se děje dál? Mezi motorovými přístroji je, zpravidla úplně nahoře, ukazatel kroutícího momentu. Anglicky to je torque, odtud zkratka TRQ (možná u jiných letadel jinak, nevím). Čím při konstantním plynu a dopředné rychlosti přestavujeme úhel nastavení listů vrtule na hrubší úhel, tím tenhle moment roste. A naopak, při konstantních otáčkách vrtule (podotýkám, že vrtule těhle motorů jsou constant-speed, takže se vrtulovejma pákama de facto ovládají otáčky vrtule, nikoliv úhel listů přímo) přidání plynu zvyšuje TRQ, ubrání plynu snižuje. Takže aby nedošlo k překročení momentu, je třeba při snižování výkonu nejdřív stáhnout plyn a pak teprve stáhnout otáčky vrtule.
V praxi to vypadá tak, že na vzlet se dají páky od vrtulí úplně dopředu. Pak se přidává plyn, až TRQ dosáhnou určité hodnoty. Na L-410 jsme startovali na tuším 90% (u turbínových motorů jsou zpravidla všechny hodnoty kromě EGT/ITT v procentech). Po vzletu se lehce stáhly plyny a zároveň otáčky vrtule na - teď nechci kecat, je to pár let - 1900ot/min. TRQ nejprve klesly a pak s ubráním otáček zase vzrostly. V horizontu se ekvivalentně zase stáhly plyny, ale ne moc, a pak vrtule na menší otáčky (kolik? Už nevim....) a plyn se doladil tak, aby TRQ byly na určité hodnotě (asi 85% , ale nebijte mě, kdyby to bylo jinak). Tím byl definovaný režim motoru (otáčky vrtule/TRQ). Rychlost letadla kolik vyšla, tolik vyšla (rozdíl proti tryskáčům, tam se míří na konkrétní rychlost a tah motoru je proměnná, to má co do činění s nižší rychlostní stabilitou proudových letadel) Při klesání se plyny stahovaly podle potřeby. Na finále před přistáním, kdy už plyny byly na menší přípusti, se vrtule přestavily na jemný úhel (a to pěkně zavylo), kvůli G/A. TRQ pochopitelně klesly.
Moderní turbopropy, jako ATR, to mají jinak, jednodušší, to by ale mohl vysvětlit Willy, ten to lítá.
A starý šunky s jednohřídelovejma motorama, tak to je pro mě španělská vesnice
P.S. a s tou směsí - u turbopropů pilot žádnou směs neovládá, nic takového tam není. Množství paliva do motoru přímo řídí palivová jednotka. Ty "směsi", jak se tu o nich mluvilo, jsou stopkohouty, které jenom otevřou, resp uzavřou přívod paliva. L-410 měla na to samostané páky, u ATR se to (prý) udělá tak, že se vrtulové páky přesunou přes hrubý úhel a prapor na doraz. Dovedete si představit ten kroutící moment, kdyby se to udělalo při plném plynu? To by asi reduktor nerozdejchal....
Jo a pokud o tom někdo víte víc, klidně mě opravte, nejsem si turbovrtulovými motory jistej tolik jako rychlostmi na přistání)))
|
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 13:53 | |
| | No s tím "úhlem náběhu" máš samozřejmě pravdu. Protože stavitelná vrtule je stavitelná proto, aby úhel náběhu listu proti proudu vzduchu pro všechny možné režimy byl pořád přibližně konstantní. Lépe je tedy mluvit o stoupání vrtule. Dík za upozornění.
Jinak přesně jak to popisuješ to krásně funguje na L049 Lockheed Constellation. Co já jsem se s ním natrápil, když mi při klesání zdechal (příliš velký pitch vrtulí) nebo mi při G/A netáhl, když jsem vrtule před dosednutím nevrátil ). |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 14:20 | |
| | Ten constellation je super. Jinak na panelu borťáka jsou budíky ukazující hodnotu BMEP. Vrtá mí to v hlavě, že by to byl kroutící moment? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 13:22 | |
| | Hele, zas tu nepis blboste - kdyz vynechame nabeh vrtlue, tak... bohatost smesi nesouvisi s tim jestli zrovna vzletavas nebo jestli letis... ta souvisi s tim, v jake nadmorske vyscce jses, a pokud jsi s tim turboletem startujes treba (napr.) 10000ft, tak pokud by jsi dal max. bohatost smesi, tak jediny co udelas, tak ten motor utopis |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 13:25 | |
| | Vidim jednoduchou otazku, citim z toho ten zajem - Reknete mi kde to mam zmacknout - proto volim jednoduchou obecnou odpoved |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 14:08 | |
| | oprava.. ten priklad s tim turboletem byl spatne.. bylo mysleno nejake letadlo kde clovek opravdu nastavuje smes, treba cessna atd |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 15:59 | |
| | Ok, zplacal jsem vic veci dohromady |
| |
|
| | | Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 20:53 | |
| | Až pochopíš princip nastavení úhlu vrtule a jeho vztah k výkonu motoru, určitě se začneš ptát, co že to je vlastně na těch budíkách
"Engine Instruments" ? Ve zkratce :
TORQUE - točivý moment hřídele, jednotky PSI ( tlak jedné libry na čtvereční palec )
ITT - operační teplota v turbíně (°C x 100), červená linie cca na 1150°C
PROP RPM - otáčky vrtule ( x 100 otáček za min. ), červená linie cca na 2450 otáčkách ( dle typu stroje )
% RPM ( N1) - to samé, ale v procentech 100%=max, tzn. cca 33.000 otáček
FUEL QTY - množství benzínu
FUEL FLOW - okamžitá spotřeba paliva ( galony za hodinu )
Jinak si všímej při úhlu nastavení vrtule otáček motoru. U pevné vrtule se otáčky motoru mění. Při startu jsou nejmenší - jako když se pokoušíš rozjet u auta na trojku - motor sotva zvládá, otáčí se pomalu, má velký odpor ( dráha, váha letounu atd. ). Ve vzduchu, po dosažení letové hladiny, jsou otáčky největší - motor se rozběhl naplno, překonává menší odpor než na zemi, zjednodušeně řečeno.
U stavitelné vrtule by otáčky motoru měly být konstantní. Pro vzlet nastavíš malý úhel, vrtule klade vzduchu malý odpor a motor se tak už na zemi může rozběhnout na plno, do vysokých otáček. Jak se odlepíš a kola se ti přestanou lepit do asfaltu, letadlo získá na rychlosti a motor řve, jedeš prostě v autě padesátkou, ale máš tam stále jedničku. Motor se začíná přetáčet, (na to bacha ) protože nemusí překonávat už tak velký odpor. No a ty mu naložíš tím, že zvětšíš úhel nastavení vrtule. Motor má zas nějakou práci a nepřetáčí se. Tím udržuješ otáčky motoru konstantní a víš přesně, kdy a kam máš power leverem pohnout.
Toliko laicky řečeno. A nekamenujte mne, že tohle je u támhletoho turbíka trochu jinak. Je, ale doufám, že princip je podobný
|
| |
|
| | | | Re: Re: Vrtulove letadla 6. 12. 2004 / 21:49 | |
| | Zkousim ATR a kdyz spustim let astojim na letisti,tak paky Propeller jsou nahore,paky vykonu jsou dole, tzn nejmensi plyn. I tak se mi letadlo po odbrzdeni zacina docela dost rychle rozjizdet. A vcelku se to nemeni kdyz paky nastaveni vrtule dam az dolu k oznacene oblasti cerveno bile, coz predpokladam,ze je prapor. Ale kdyz je zase vratim az nahoru,tak se mi letadlo zastavi,vrtule bezi a zaboha to nemuzu uz znova rozjet(( Po chvili verglovanipakama mi to zacne couvat a pak se mi to zapichne ocasem do zeme((( Ach jo |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 08:09 | |
| | Vrtulová letadla mají ve FS po načtení VŽDY vrtule nastavené na nejmenší náběh, tj, pro vzlet (páky ovládání náběhu nahoře). Takže se tím vůbec nemusíš zabývat do doby, než dosáhneš letovou hladinu. Já osobně s náběhem nehýbu ani během letu, protože to FSka simuluje hodně blbě. Mělo by být možno při nastavení vyššího náběhu dosáhnout větší rychlost i při nižších otáčkách motorů (i spotřebě paliva), ale není to pravda a rychlost se spíš sníží. Takže nejlepší je, nechat náběh tak, jak je a vůbec s tím za letu nehýbat, protože to nefunguje, jak by mělo. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 08:29 | |
| | MAs pravdu,vubes to za letu nereaguje. Akorat jsem vcera provedl nejakou kombinaci a letadlo stalo a nechtelo se rozjet a pak mi zacalo couvat a neslo to za boha vubec zmenit. Jedine na co jsem prisel je,ze se mi to pri vychozim nastaveni pri pojizdeni po taxi rozjizdi moc rychle. Jedine co ma malicko vliv na snizeni toho rozjizdeni, je ubrani te dvojice pak uplne vpravo. (Idle, asi to bude ovladani bohatosti smesi). Tak nevim( |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 08:36 | |
| | To, že se ti při pojíždění samo rozjíždí i při plynu na minimu může znamenat, že máš špatně zkalibrovaný joystick (pokud už ho máš), tak zkus motory dostat na minimum stisknutím F1. Ale některé letadla i v reálu mají snahu se při volnoběhu rozjíždět a musí se při pojíždění občas přibržďovat, aby se moc nerozjelo. Takže to nemusí být chyba. Ale rozhodně bych toto neřešil manipulací s jinými pákamy, než plynovými, tím změníš režim motorů a nemusíš mít potřebyný výkon pro vzlet. Ten náběh vrtule za letu trochu reaguje, když se podíváš na otáčky motorů, tak to uvidíš, ale nefunguje to správně, tak to nepoužívám. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 08:53 | |
| | Ja mam nejakou starsi verzi ATR42,tam bych rekl ze to nereaguje vubec,aspon jsem to nezaznamenal. A s tim rozjizdenim to asi nebude Joyem,dela mi to jen to ATR,ale paky na quadrantiu jsou dole,na rozmezi mezi dopredu a reverz.Tak nevim,jedine co to tlumi,je to Idle |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 09:07 | |
| | No Idle, to je volnoběh ¨Ale jak říkám, některé letadla i v reálu na volnobě trochu jedou, takže to nemusí být chyba. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 14:02 | |
| | Ach jo, tak já se ti tu něco snažim napsat, abys pochopil, jak to funguje, a ty napíšeš něco o ovládání bohatosti směsi.... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 15:17 | |
| | Ale to jo,prave ze kdyz se to co si popsal snazim realizovat v praxi ve FS,tak to nic nedela((( Vubec to na to nastaveni vrtuli nereaguje |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 16:04 | |
| | v praxi se to pokousej realizovat v realu ... cili ze by jsi si sednul do realnyho letadla....
FS je hooodne limitovana radou veci ... a s tim nic nenadelas |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 19:01 | |
| | To asi preziju, ale jedna vec mi neleze do makovice. Kdyz stahnu vykon pres F2 az jakoby na hranu s reversem,tak se to uplne zastavi to letadlo a kdyz znovu lehce pridam zacne couvat a uz ho nikdy nedam do pohybu vpred(((((((((((((( |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 18:13 | |
| | Skus to na Andule An - 2, myslím ze tam to funguje lepsie.
Stupaci režim: otacky motor 1700 - 1800
vrtula 700 - 800
Cestovny režim 1600
vrtula 600
Po starte stiahnut najprv plyn ( otacky motoru ) a potom upravit stupanie vrtule do pozadovanej hodnoty.
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 09:38 | |
| | IMHO to zavisi na modelu a na jeho air souboru .. treba v Twin Otters od Lago je to znat docela podstatne .) |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 11:17 | |
| | Jak říkáš Ale tento parametr FSka simuluje fakt dost blbě, podle mě hodně nereálně a air soubor na tom moc nezmění, kromě reakce motorových budíků. Protože podle mě by se při letu v hladině měl stáhnout plyn třeba na 80% a pomocí náběhu vrtule docílit toho, aby otáčky byly v zeleném políčku a rychlost by se měla spíš zvyšovat až na cestovní. Přesněji by to asi popsal kolega Willy. Bohužel v FSce se mi zdá, že při zvýšení náběhu vrtule jen klesnou otáčky a rychlost letu se spíš snižuje, místo toho, aby rostla Což je podle mě blbost. Twin Otters mám taky (i když už jsem s ním dlouho nelítal) a nezdá se mi, že by to fungovalo líp. Ale asi by to chtělo komentář od povolanějšího. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 13:53 | |
| | Je tedy fakt, že jsem si včera pohrál s L-410 a zjistil jsem další obor, ve kterém FS není simulátor, ale jenom hra - turbovrtulové motory. Bohužellllll :-/
Jinak na volnoběh jezdí všechny letadla s turbínovejma motorama, se kterejma jsem měl tu čest (všechny dva . Na L-410 se to řešilo prestavováním vrtule do Bety anebo dokonce do praporu, u Boeinga se přibrzďuje. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 15:13 | |
| | Myslím pane pilot, že by to chtělo zkusit něco lepčejšího než 410ku (jakkoliv je dobrá). Pokud jde o turbopropy, tak třebas Aeroworx Beech Super KingAir 200, nebo Flight1 ATR72.
Jinak ale díky za obsáhlý povídání, nedělej si nic z toho že to někdo i přesto nechápe, vždycky je v tom spousta zajímavého....
D. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 17:51 | |
| | O tý ATR vážně uvažuju, protože.... a vůbec.
Pak uvidim. Ď za tip. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 22:43 | |
| | nooo... nie celkom ))) Len si treba zobrat ten spravny model. A to v sucastnosit v FSke je len jeden jediny a to Dash 8 od Fanda.
V podstate proceduralny trenazer Dash 8-300 ktory chlapec vyvijal pre Tyrolean a onedlho (hmmm to uz tvrdi snad vyse roka...) vyjde ako payware DH8-Q300 a DH8-Q400 ale klasicka 300vka ostane ako freeware. Simuluje beta rezim a takmer vsetky tlacitka simuluju to co maju robit takisto FMS aj ked ta este nieje uplne hotova. Vizualne je to default dash z fsky cize nic moc a panely si treba pozvetsovat k svojmu obrazu lebo default vela ludom nevyhovuje ale zase k podivu vcelku setrny k FPS - osobne nemam problemy na Athlone 900
Rozhodne ale nie panel pre zaciatocnikov toto je real deal...
Takze vsetci zaujemci o "skutocne" polietanie si v turbopropoch zabudnite na ATR a hopky hupky na http://fandafans.fseurope.net/
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 23:10 | |
| | A funguje to pod FS2004?? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrtulove letadla 7. 12. 2004 / 23:16 | |
| | ano, ale treba nainstalovat update pre FS2004, tusim je to 1.004b update - vid download stranky na fanda fan club webe
|
| |
|
|