Sice máte chytrý holky, ale Boeing jim stejně nevěří, páč při otevírání dveří, byť odarmovaných, tak to samo kontroluje jestli jsou odarmované všechny. Pokud ne, tak to řve a práskne to toho, kdo je nemá na světelném panelu.
V ábusu, teda je to v postupech Smart Lynx, tak ještě před otevřením dveří se jde vedoucí kabiny zeptat kapitána, jestli může otevřít a ten vizuální kontrolou na displeji, kde se mu zobrazí všechny dveře dá souhlas.
Navíc výhoda 757 a ábusu je v tom, že z venčí jdou dveře otevřít i zaarmované, kdy se během toho otevírání samy odarmují. Zatímco u 737 se holt vystřelí skluz.
Další rozdíl je taky ve způsobu otevírání zaarmovaných dveří. U ábusu v tom pomáhá hydraulika, tady holt se blbostí ten skluz vyhodí. U 737 při otevírání zaarmovaných dveří jdou poněkud ztuha, překonává se odpor skluzu. Takže myslící člověk se u toho zarazí, že to jde najednou ztuha než normálně. U 757 to vidět není, takže i při otevírání odarmovaných dveří jsem se pro jistotu vždy díval, jestli ta armovací tyč nezůstala na podlaze i když indikace na dveřích ukazovala odarmování.
Každé letadlo to má prostě jinak a při létání více typů je potřeba na to myslet, jinak to leze do peněz. Ale to jsem jen odbočil. |
|