FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
nepřeháněj to kluci? Jeden příspěvek | Celý strom
nepřeháněj to kluci?   17. 12. 2010 / 21:19
Bjorn
http://www.planes.cz/cs/photo/1094492/a319-115cj-3085-czech-air-force-cef-praha-kbely-lkkb/


?
 

nepřeháněj to kluci?   17. 12. 2010 / 21:20
Jakub Edr
No co, měli led na dráze, tak ho museli něčím odmrazit ne?
 

nepřeháněj to kluci?   17. 12. 2010 / 21:30
Lukas.wz   
Dne 16.12.2010 byl proveden naplánovaný kontrolní let letounu A-319, v jehož průběhu došlo k pravidelné prověrce systému NATINADS. Součástí tohoto je i doprovod stíhacími letouny na cílové letiště (AIRPOLICING).
Po provedení průletu nad cílovým letištěm Praha-Kbely a odletu doprovázejících letounů Jas-39 Gripen, kapitán letounu A-319 požádal o provedení nízkého průletu nad letištěm Praha – Kbely, za účelem křížové kontroly radiovýškoměrů.
V době letu byli na palubě pouze specialisté AČR.
npor. Mgr. Zuzana Špačková
tisková mluvčí 24.základny dopravního letectva

Máš to taky na planes.. A nedělej zbytečně vlny..
 

nepřeháněj to kluci?   17. 12. 2010 / 22:29
litinoveweedle (CSA381)
To je stejné uvěřitelné zdůvodnění, jako proč jsem se dostal na jumpseat do kopitu. Kapitán pravil, že je to kvůli špatné centráži a bylo vymalováno.

Prostě se chtěli proletět, tak se proletěli. A zdůvodnění se vždycky najde - pokud nenastane nějaký průser tak se to asi dá pochopit. I když...
 

nepřeháněj to kluci?   17. 12. 2010 / 22:59
Tragédie v JRD
Takze vlastne veskery bojovy nacvik na gripenech je taky jenom zasterka toho, ze si kluci chteli zalitat a trosku zaakrobatit, viiiid?

k ty diskusi na planes ... docela me prekvapila. urovni se priblizila novinkam a idnesu.
 

nepřeháněj to kluci?   17. 12. 2010 / 23:38
litinoveweedle (CSA381)
No ono se ale, pokud jsem to spravne pochopil, nemluvilo o gripenech, ale o straaasne bojovem A319. - Viz ten odkaz v prvnim prispevku.

 

nepřeháněj to kluci?   17. 12. 2010 / 23:50
litinoveweedle (CSA381)
Ty vis, ze zrovna ja jsem priruckozrout. A319 na podobne kousky proste neni asi vhodna masina. Na druhou stranu dle dostupnych informaci to byla rozlucka party co A319 do vojenskeho letectva zavadela. Takze se chteli proletet, coz taky chapu.

Udelali to tak, aby bylo riziko co nejmensi a to je fajn. Nicmene nikdo nepopre, podobne "co takhle zkusit..." je zbytecnym zvysenim rizika.

Ten kdo to musel resit, jim pravdepodobne nejdrive vynadal a pak to gentlemansky zamaznul to pod koberec - viz on crosscheck radio vyskomeru.

Jak jsem psal, rozumim jim, ale co pilot ( a to i virtualni ) to na to bude jiny nazor. Nekdo by si to nelajznul, jiny jo. Kdyby se ale nedejboze neco stalo a doslo na vysetrovani, jaky myslis, ze by byl oficialni zaver?

Nicmene sam nemam na tuhle situaci jednoznacny nazor - jak uz jsem psal.

L.

 

nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 00:00
Gelba
Sorry za OT, proč se crosscheck po vzletu hlásí do kabiny pro cestující?
 

nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 00:12
litinoveweedle (CSA381)
??? Crosscheck je krizova kontrola. Crosscheck radio vyskomeru v tomto pripade bylo nejspis jejich vzajemne porovnani A319 bude mit nejmene dva kvuli ILS catII/III a autolandu.

Ten crosscheck cabbin crew je podle me to, ze danou kritickou vec zkontroluji dva clenove. Napriklad arm/disarm slidu atd.

Nejak si nemuzu na zadny pokyn pro CC po vzletu kde by byl crosscheck vzpomenout.

L.
 

nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 00:15
Tragédie v JRD
Ten corsscheck nehlasi pajloti do kabiny cestujicich, ale to si tam povidaji poletuchy mezi sebou. ten crosscheck o kterym je rec v souvislosti s temi acky, je crosscheck neceho jineho, nez crosscheck, ktery delaj letuchy.
 

nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 00:31
litinoveweedle (CSA381)
eee ja myslim, ze napriklad:

"Cabin crew approaching gate, all slides disarm and crosscheck please" dava kapca.

Tj dava kapitan, ale kontrolui se poletuchy mezi sebou - jak jsi psal.
 

nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 00:44
Rychlokvaška
To má každej jinak, u nás máme chytrý holky co ví samy že se crosscheckuje, tak jim říkáme jen "Cabin Crew, prepare doors for arrival"

Crosscheck je prostě cross-check. Jeden udělá, druhej (třetí, desátej) zkontroluje. Pilot pilota, letucha letuchu, ATC pilota, pilot letuchu (!), to je fuk
 

nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 01:45
litinoveweedle (CSA381)
No jo, ja to znam stejne jen z doslechu, ATR zadny slajdy nema, k čemu taky.

Spis jsem myslel, ze zareagujes na ten puvodni topic.

L.
 

nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 07:14
AJS
A pak jsou firmy, kde kapitán hlásí "Cabin Crew, Approaching stand". Slyšel jsem už lecjakou kokotinu, ale takovouhle, kterou má nejmenovaný "vlajkový" dopravce nejmenované středoevropské země, ještě nikoliv...

Jinak ty kontroly radiovýškoměrů, to je dobrej nápad, to by se mohlo zavést i v civilu! A ještě by se mohla zavést kontrola čistoty hřbetu trupu ze země průletem nad dráhou na zádech...
 

nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 08:07
Rychlokvaška
Taky myslím že se těch kontrol provádí málo...přitom jsou ty radiovýškoměry tak důležitý! Jdu to navrhnout SOP Working Group.
 

nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 11:25
Latom   
Sice máte chytrý holky, ale Boeing jim stejně nevěří, páč při otevírání dveří, byť odarmovaných, tak to samo kontroluje jestli jsou odarmované všechny. Pokud ne, tak to řve a práskne to toho, kdo je nemá na světelném panelu.
V ábusu, teda je to v postupech Smart Lynx, tak ještě před otevřením dveří se jde vedoucí kabiny zeptat kapitána, jestli může otevřít a ten vizuální kontrolou na displeji, kde se mu zobrazí všechny dveře dá souhlas.
Navíc výhoda 757 a ábusu je v tom, že z venčí jdou dveře otevřít i zaarmované, kdy se během toho otevírání samy odarmují. Zatímco u 737 se holt vystřelí skluz.
Další rozdíl je taky ve způsobu otevírání zaarmovaných dveří. U ábusu v tom pomáhá hydraulika, tady holt se blbostí ten skluz vyhodí. U 737 při otevírání zaarmovaných dveří jdou poněkud ztuha, překonává se odpor skluzu. Takže myslící člověk se u toho zarazí, že to jde najednou ztuha než normálně. U 757 to vidět není, takže i při otevírání odarmovaných dveří jsem se pro jistotu vždy díval, jestli ta armovací tyč nezůstala na podlaze i když indikace na dveřích ukazovala odarmování.
Každé letadlo to má prostě jinak a při létání více typů je potřeba na to myslet, jinak to leze do peněz. Ale to jsem jen odbočil.
 

nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 15:03
Rychlokvaška
Čoveče tak to jste měli nějakou jinou 757mu, naše dveře spolu nemluvěj, ani s kokpitem, jenom open/closed.
Holky si mezi sebou potvrdí že doors jsou for arrival a pak jim kapča přes intercom povolí otevřít...ale zkontrolovat nemá co.

Jinak naše futra mají taky power assist.
 

OT: nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 07:46
leonell
>jaky myslis, ze by byl oficialni zaver?

Nevim. Ale zato vim, ktery blbci by to zase zaplatili.
 

OT: nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 09:41
Blackrat
No myslím že určitě tady hrozilo 1000 x menší riziko, než pokoušet se o přistání za skoro nulový dohlednosti na k tomu nevybaveným letišti, jak je běžnou praxí u našich severovýchodních sousedů

Fotka je to pěkná a pohled naživo na Airbus doprovázený 4 Gripenama v ostrý stoupavý zatáčce po průletu byl ještě parádnější..
 

OT: nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 10:51
Už přistávám?
Kocourkov. Aspon ze neodhodili motory jako ten ferda nadrze.
 

OT: nepřeháněj to kluci?   18. 12. 2010 / 12:58
AJS
To odhození motorů se klidně může stát. Jednou jsme s kamarádem šli kouknout na letišti Kingman v Arizoně do C-123 Provider, letuschopného. Piloti nás pustili dovnitř, do kokpitu, jen nás varovali, ať nemačkáme takové dva přepínače na stropním panelu, že se tím odhazují ty přídavné proudové motory. Když jsem tam lezl, zaslechl kamarád, jak jeden tomu druhému potichu říká: "Watch him, he looks like German" (Dohlídni na něj, vypadá jako němčour)
 

Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ