| | | Neleti nejak pomalu? 3. 12. 2004 / 22:13 | |
| | | |
|
| | | Re: Neleti nejak pomalu? 3. 12. 2004 / 22:22 | |
| | Mno, jednak tam má 134, a navíc proč ne? Celkem běžná final speed. Co se ti na ní nelíbí? |
| |
|
| | | | Re: Re: Neleti nejak pomalu? 3. 12. 2004 / 22:24 | |
| | Takhle daleko od RWY? Jak teda rikam, ja litam A310, takze v tuhle chvily uz bych byl na ceste na pole v prostoru Zadni kopaniny |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 4. 12. 2004 / 01:44 | |
| | Boha... ona A310 je trosicku jinsi letadlo .... mezi A310 a 737 je trosku rozdil )
ta rychlost co je na tom panelu je uplne v pohode |
| |
|
| | | Re: Neleti nejak pomalu? 3. 12. 2004 / 22:24 | |
| | Mno já si v klidu, pokud nejsem moc plnej dávám na 737-400 - 145 KIAS a je to v pohodě. |
| |
|
| | | | Re: Re: Neleti nejak pomalu? 3. 12. 2004 / 22:24 | |
| | Sorac, ono je tam dokonce 134, spatne jsem to opsal |
| |
|
| | | Re: Neleti nejak pomalu? 3. 12. 2004 / 22:28 | |
| | Je tam nastaveno jen 134 A podle mého je to normální rychlost. |
|
| |
|
| | | | Re: Re: Neleti nejak pomalu? 3. 12. 2004 / 22:29 | |
| | Fakt? Ty vole, vy na tech bulikach ste divny lidi Skoro bych rekl, ze popirate fyzikalni zakony To ma klapky 30 a sloty 15? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 3. 12. 2004 / 22:33 | |
| | Klapky má plný. To je tam vidět taky. Asi nikam nepospíchá. Já taky na tuhle rychlost brzdim o kus blíže k RWY. Ale jak řikam třeba nikam nepospíchá a nebo se prednim něco fláká na dráze |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 3. 12. 2004 / 22:36 | |
| | Ty jo, ale jako ma fakt pevny nervy, protoze tohle uz neni o moc vic nad padovkou, ne? A hlavne si neumim predstavit, kdyby mu to "strihlo" zezadu, tak de na prdel raz dva Ale to by se teda si takhle nevlekl, kdyby bylo hlaseni o moznosti strihu... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 4. 12. 2004 / 11:10 | |
| | Má klapky 40, sloty FULL EXT. Výšku má 900ft nad prahem dráhy. A/T a A/P má už vypnutý. Perfektně stabilizovaný přiblížení. S lehkou pětistovkou může být Vref+5 třeba 120. Do pádovky je rezerva. V týhle konfiguraci to škruje lehce pod sto, mám i ozkoušeno v praxi ze záletů. V čistý konfiguraci to padá kolem 140. Na windshear je tam ještě záloha.
Nějak jsem nepřišel na to, co by na tý fotce mělo být špatně. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 4. 12. 2004 / 14:20 | |
| | Za chvili tu budou dotazy proc ma letadlo pri pojizdeni kolecka vytazeny |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 5. 12. 2004 / 17:54 | |
| | Ale no tak Ja 737 nelitam a u default byla ta rychlost prece jenom trochu vetsi, tak proto mne to prekvapilo Cekal bych to tak okolo 145 - 150 |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 5. 12. 2004 / 18:06 | |
| | 145 - 150? To je uz trosku jina trida letadla.... v tehle cislech se pohybuje B767 a 747 ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 5. 12. 2004 / 18:56 | |
| | Nebo 737 s obrovskym protivichrem |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 4. 12. 2004 / 15:40 | |
| | Teď jsem si to po sobě přečetl. Ve slově "škruje" mi vypadlo pár písmenek. Mělo tam být "šejkruje" od zahraničního slova shaker, to je ten vibrátor, který těsně před pádem rozvibruje berany, aby to jako simulovalo chvění malýho éra před přetažením. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 4. 12. 2004 / 09:13 | |
| | Špatně vidíš, klapky má na 40 a ta rychlost je úplně v pohodě i s rezervou. Kde vidíš sloty 15? Jsi trošku zmatený Jakou máš rychlost na finále s plnými klapkami na A310? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 4. 12. 2004 / 16:49 | |
| | ja sem teda s minimalne nalozenou 737-700 nekde kolem MAPt letel na rychlosti kolem 125 KIAS....a uplne v klidu.... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 4. 12. 2004 / 22:55 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 5. 12. 2004 / 17:59 | |
| | No pri 140 a plnejch klapkach a slotech mi zacina zvonit STALL warning u 310 zcela normalne, proto mne to prekvapilo. Sedam tak pri 145-150, ale v tyhle pozici letim vetsinou okolo 155-160, proto mne to dost vzalo |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 5. 12. 2004 / 18:04 | |
| | jak uz jsem ti psal na jinym miste, nemuzes prece srovnavat A310 a B737.... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neleti nejak pomalu? 5. 12. 2004 / 20:31 | |
| | No pockej, to si az tak uplne nemyslim. Pochopitelne pokud se tyka rozmeru, hmotnosti atd... tak ano, ovsem zrovna takova vec jako je pristavaci rychlost by se tolik az lisit nemusela. Prece jenom se jedna o letadla podobne konfigurace... Sice nejsem odbornik pres letovou dynamiku, ale tak nejak pocitove bych predpokladal, priblizne stejne rychlosti. Nakonec A310 se napriklad od A320 taky moc nelisi... co se tyka rychlosti |
| |
|
| | | | | | | | | 1000x Re: NELETÍ VŮBEC POMALU! GRRRRR 5. 12. 2004 / 23:35 | |
| | Ty si prostě nedáš pokoj
Rychlosti na přiblížení se opravdu hodně liší podle váhy. Třeba dneska jsme na cca 51tunách (na přistání pro čtyřkilo docela dost) měli Vref, abych nekecal, 133kts nebo tak nějak. S lehkou opravou na vítr to bylo 139. S lehkou pětistovkou kolem 40tun to je cca 120. Rozpětí 20kts. A prosímtě, tyhle čísla mi věř.
Ostatní tryskový letadla, snad s výjimkou konkorďáka, to maj + - stejný, v tom máš pravdu. Takže jestli s A-310 lítáš na přiblížení 155 nebo 160kts (nebudeme se teď bavit o opravě na vítr, ta u FS asi ani nemá smysl), tak lítáš příliš rychle. Anebo je chyba v programu. A basta fidli.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Re: 100000x Re: NELETÍ VŮBEC POMALU! GRRRRR 6. 12. 2004 / 07:47 | |
| | Jezisi marjaaaaa, ja vam ty cisla verim lidi, jenom jsem vyjadril sve prekvapeni, prave proto, ze A310 od SSW by mi pri tyhle rychlosti uz slo davno do pole Proto mne to velice prekvapilo A dekuju za vysvetleni... |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: 100000x Re: NELETÍ VŮBEC POMALU! GRRRRR 6. 12. 2004 / 09:53 | |
| | Větší letadlo má větší plochu křídel a rychlost by měla být velmi podobná. Nejsi přetížen? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: 100000x Re: NELETÍ VŮBEC POMALU! GRRRRR 6. 12. 2004 / 11:57 | |
| | No to si taky myslim Proto mi to prislo divne. V manualu k A310/302 je psano, ze pristavaci rychlost je na plne klapky a sloty v rozmezi 136-145. Jinak tech vasich 121 je uz davno pod padovkou Ale je teda fakt, ze to SSW pristava spis na horni hranici, nebo malinko nad ni... sedam tak okolo tech 145 a nad inner marker mam tech 150 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | 100003x Re: GRRRRR....UAÚÚÚÚ 6. 12. 2004 / 12:37 | |
| | A už budu vošklivej:
"V manualu k A310/302 je psano, ze pristavaci rychlost je na plne klapky a sloty v rozmezi 136-145. Jinak tech vasich 121 je uz davno pod padovkou " - Jestli je přistávací rychlost v rozmezí 136-145kts (hle, jak jsme se přiblížili původním "strašně nízkým" hodnotám) , tak 121 nemůže bejt pádovka. Protože Vref=1,3 Vs (Vs je pádovka v dané konfiguraci,i když ona se hranice pádu u těhle letadel určuje dost blbě). A protože minimální přibližovací rychlost je Vref+5 (promiň, ale protože v tom máš trochu zmatek, tak zopakuju, že to je rychlost, kterou máš držet od 1000ft AAL při letu v IMC až do začátku podrovnání, snad jen některý starší letadla snižovaly z Vapp na Vref nad MM), takže když od 136-145 odečteme těch 5kts a vydělíme 1,3, dostaneme pádovku 101-108. Žádnejch 121.
A ještě douška na závěr - na středním a konečném přiblížení je 737 classic jedno z nejrychlejších tryskových letadel. Třeba NG je o 5-10kts pomalejší při srovnatelných váhách. A nový Airbusy jsou taky pomalejší (ono k čemu taky velkou rychlost, když to prodlužuje dojezd a zvyšuje opotřebení brzd). Takže pochybuju, že by u A-310 na normální přistávací váze byla Vref+ nad 155kts. A jestli ti to tak u modelu od SSW při normální přistávací váze vychází, tak je někde něco špatně. Třeba v tom, jak říkám, že FS je pořád jenom hra... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: 100003x Re: GRRRRR....UAÚÚÚÚ 6. 12. 2004 / 13:00 | |
| | Při přistávací hmotnosti kolem 120 tun (MLM je 124000kg) bejvá rychlost tak 137-140kt. Při nižších váhách tak 128 - 130kt
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: 100003x Re: GRRRRR....UAÚÚÚÚ 6. 12. 2004 / 13:13 | |
| | Ufff, díky, teď můžu konečně otřít pot z čela... ale byla to fuška))
Hoaker, doufám, že to nebereš nějak zle? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: 100003x Re: GRRRRR....UAÚÚÚÚ 6. 12. 2004 / 13:18 | |
| | Tedy musím uznat, že elektrikář to má někdy hooodně náročný )))) Jinak moc hezké pojednání na téma Pilot vs Takypilot. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: 100003x Re: GRRRRR....UAÚÚÚÚ 6. 12. 2004 / 13:41 | |
| | No a teď si předsav, že bych zůstal u transformátorů a rozvoden a teď ve volnym čase na internetu diskutoval nad kompenzací jalové energie!?!? To bych byl zralej na Chocholouška.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: 100003x Re: GRRRRR....UAÚÚÚÚ 6. 12. 2004 / 14:05 | |
| | Ne, vubec to neberu zle. Jako ja proste nespim s manualama od realnejch letadel pod polstarem, a protoze jsem mel zjevne chybnou povedomost, tak mne proste ta skutecna rychlost velice prekvapila |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: 100003x Re: GRRRRR....UAÚÚÚÚ 6. 12. 2004 / 14:14 | |
| | No, to já na manuálech v posledních čtrnácti dnech spim a dost to tlačí |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: 100003x Re: GRRRRR....UAÚÚÚÚ 6. 12. 2004 / 14:50 | |
| | Ucis se Airbus?
Jinak mas s tim Hoakerem svatou trpelivost. Na tvem miste uz bych nenachazel silu reagovat ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 100003x Re: GRRRRR....UAÚÚÚÚ 6. 12. 2004 / 16:04 | |
| | No jo, tak mne povazuj treba za blba, co halt v zivote nesedel za letu v kokpitu 737, mne je to jedno. Myslim, ze kdyz neco nevim a optam se na to, tak to jeste neni nutny takhle komentovat (( |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: 100003x Re: GRRRRR....UAÚÚÚÚ 6. 12. 2004 / 13:31 | |
| | Ale jo mas pravdu prepocet Vref vuci Vs jsem si taky nasel, ale proste rikam, jak se mi chova A310 do SSW a ten proste na 121 neleti ani pri plnych klapkach a skoro prazdnej, takze asi mas pravdu, ze halt realita je neco jineho... Prave proto, ze nemam zadne zkusenosti s temahle letadlama z realu, tak mne to prekvapilo.... ende! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: 100003x Re: GRRRRR....UAÚÚÚÚ 6. 12. 2004 / 13:48 | |
| | ....no jo, vykasli se na Airbusy - porid si PMDG, tam jsi k ty realite aspon o kousicek bliz nez tady |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: 100003x Re: GRRRRR....UAÚÚÚÚ 6. 12. 2004 / 16:06 | |
| | Eeeeeeee, no nevim, jestli jsi videl SSW, ale tohle bude mozna jedina muska... jinak si troufam rict, ze je 310 od SSW s PMDG minimalne srovnatelna, co do komplexnosti a kvality provedeni. |
| |
|
| | | Re: Neleti nejak pomalu? 6. 12. 2004 / 00:28 | |
| | Dneska jsem si na to při přisání na LKPR vzpoměl, tak jsem šel schválně až na Vref.
Viz screen.
|
|
| |
|
|