| | | Další neštěstí L-39 ZA 16. 12. 2010 / 16:04 | |
| | | |
|
| | | Další neštěstí L-39 ZA 16. 12. 2010 / 16:08 | |
| | S ohledem na to, jak to dopadlo, bych to nenazýval neštěstí, ale štěstí |
| |
|
| | | Další havárie L-39 ZA 16. 12. 2010 / 16:32 | |
| | neví někdo, kolik jich dneska odpoledne lítalo ? (Pár minut před dobou havárie sem jednu L-39 viděl, tak by mě zajímalo jestli to náhodou nebyla ona.)
Už před ohlášením velkejch úspor v CzAF se v LKNA začalo mluvit o ukončení provozu L-39 v CzAF během 2 roků (neprodloužení životnosti nebo tak nějak), tak se to snad tímhle neurychlí... |
| |
|
| | | | Další havárie L-39 ZA 17. 12. 2010 / 09:17 | |
| | S tím mě tak nepadá, jaké mají dnes albatrosy motory? Co jsem slyšel tak prý jsou problémy z lopatkami od té doby co je mají odněkud z ukrajiny nabo někde odtamtud? |
| |
|
| | | | | Další havárie L-39 ZA 17. 12. 2010 / 09:32 | |
| | Ale u CLV tomu Albatrosovi motor vzplanul ne? Tady jen zhasnul... |
| |
|
| | | | | | Další havárie L-39 ZA 17. 12. 2010 / 11:33 | |
| | ...u těch Pardubic se jednalo o tzv."titanový požár" a s největší pravděpodobností i tato havárie.Podle mého známého z LOM...u mají Albatrosy ještě 3 motory s titanovýmy plášti.Na vysvětlenou:mezi lopatkamy rotoru a titanovým pláštěm motoru je nepatrná vůle(čím menší tím menší ztráty na kompresoru) a při přetížení dochází k průhybu hřídele a "natahování "lopatek motoru a ty právě si mohou škrtnout o ten plášť.Jak víme titan vlivem tření může "zahořet".O tom průhybu a natahování se bavíme řádově o desetinách milimetru.Tady ten motor jenom zhasnul,třeba se přidřel s výše uvedených důvodů jenom spekulace.Je to jenom zhruba na objasněnou že se nejedná o lapatky z Ukrajiny či odněkud jinde. |
| |
|
| | | | | | | Další havárie L-39 ZA 17. 12. 2010 / 15:41 | |
| | Ok, díky za vyčerpávající odpověd! |
| |
|
| | | | | | | Další havárie L-39 ZA 17. 12. 2010 / 20:16 | |
| | jen teoretická otázka....tomu by se ale dalo předejít snížením provozních násobků ne? |
| |
|
| | | | | | | | Další havárie L-39 ZA 17. 12. 2010 / 20:33 | |
| | před pár lety měli albici právě z důvodu titanových požárů omezení na určitý čas do 5g, pak se to zase zrušilo. Jenže mašina s max. 5g je celkem na prd, vertikála při bojových manévrech se tahá až ma 6,5g. |
| |
|
| | | | | | | | | Další havárie L-39 ZA 17. 12. 2010 / 20:41 | |
| | však jo, to byla jen teoretická otázka a způsob jak bych to řešil já |
| |
|
| | | | | | | | | | Další havárie L-39 ZA 17. 12. 2010 / 20:52 | |
| | však já ti jen odepsal |
| |
|
| | | | | Další havárie L-39 ZA 17. 12. 2010 / 19:09 | |
| | Můžu o tom zkusit něco zjistit, ale nic neslibuju. |
| |
|
| | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 11:33 | |
| | Zjistil už někdo který to bylo číslo? |
| |
|
| | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 11:46 | |
| | | |
|
| | | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 11:49 | |
| | Prý uvíznul mezi stromy... neshořel, ale i tak je nepravděpodobné asi, že se vrátí do služby... poničený bude... |
| |
|
| | | | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 14:38 | |
| | No myslím, že se nevrátí do služby.
Chcete vystavit fotky? Ptám se, aby mě tady zase někdo nekamenoval za porušení mých vlastních autorských práv...
|
| |
|
| | | | | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 14:46 | |
| | Tady jsou, alespoň něco... |
| |
|
| | | | | | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 15:02 | |
| | Vypadá to tak, že piloti letěli minimálně 3 až 4 km bez motoru a až v pádovce u Biskupic zatáhli za drát. Podle komunikace s věží jim to chcíplo kolem 5 - 6 tisíc ft a vrtulník startoval už necelé 3 minuty po pádu, to značí fakt dlóóóuhý bezmotorový let. |
| |
|
| | | | | | | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 15:24 | |
| | Von je tam aspon klid na premejsleni kdyz tam furt neco nevrci. Znam z vlastni zkusenosti |
| |
|
| | | | | | | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 19:04 | |
| | Tak ono se jim asi v tý vejšce na těch teplotách z toho moc nechtělo i tak jim musela být dobrá kosa |
| |
|
| | | | | | | | | Další neštěstí L-39 ZA 18. 12. 2010 / 00:36 | |
| | Postřeh vŮZPLN č.1:
Na neřízený let celkem zachovalá kraksna
Postřeh vŮZPLN č.2:
Nějak to moc nehořelo |
| |
|
| | | | | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 14:58 | |
| | | |
|
| | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 12:55 | |
| | Aby si ho mohl vyjmout z AI provozu, že jo? |
| |
|
| | | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 13:30 | |
| | | |
|
| | | | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 20:20 | |
| | Dědek mě bude asi proklínat ale nedalo mi to a musel jsem si ten ai provoz upravit ( za dob aktivního lítaní) tak aby mi albíky nevyjížděli např na LKPD i od Máteřova |
| |
|
| | | | | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 20:30 | |
| | Já si taky uzemnil Albíky |
| |
|
| | | | | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 21:06 | |
| | Dědek neproklíná.....dědek je rád,že si to nechtěl po něm aby to udělal. |
| |
|
| | | | | | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 21:41 | |
| | kdybych pokaždý když něco s FSkou potřebuju někoho otravoval tak mě proklíná půlka péráku....se to radši naučim sám |
| |
|
| | | | | | | | | Další neštěstí L-39 ZA 17. 12. 2010 / 22:28 | |
| | Pro tebe cokoli,vždyt víš....ale darovanýmu koni,na zuby nekoukej. Vím že ten trafik je v některých případech trochu jinak ale to je důsledkem nedostatku poskytnutých a nenalezených informací. |
| |
|
|