FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 16. 11. 2024, svátek má Otmar Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: zajimavy sestrih Jeden příspěvek | Celý strom
OT: zajimavy sestrih   12. 12. 2010 / 20:13
leonell
Dovolím si (hodně volně) přeložit jednu zajímavost, kterou jsem našel při hledání informací o Piper Saratoga. Netuším zda je to pravda ale je to zajímavé...

Takže:

Jistý australský doktor se dostavil večer na letiště, aby podnikl se svým Piper Saratoga noční přelet na jiné letiště.

K jeho smůle zjistil, že baterie letadla je zcela vybitá. Jiná nebyla po ruce, dobití nepřicházelo z časových důvodů v úvahu a tak nešťastný pilot zvolil vřele nedoporučovanou, leč přesto funkční variantu - start ručním roztočením vrtule.

Těžko říci, v jakém byl rozpoložení, ale před absolvováním dané operace zcela ignoroval zdravý rozum - o nějakých předpisech ani nemluvě.

Takže poté, co k jeho smůle motor chytil, nezabržděné a nezaklínované letadlo, s plynem nastaveným na 2000 otáček, což je hodnota pro motorovou zkoušku, vyrazilo směrem k dráze.

Překvapený letec se ještě stihl pověsit za konec letadla a nepříliš úspěšně se snažil brzdit či alespoň korigovat směr, protože Saratoga se evidentně chtěla přidružit k opodál stojícím letadlům.

Co se jí, jak je vidět na obrázku, nakonec podařilo
21400 B / 600 x 275 / rletadlo.jpg
 1x  

OT: zajimavy sestrih   12. 12. 2010 / 20:30
Johnny pilot   
No ty vole To musel být pohled Pat Mat, na řítící se letadlo po ploše a pilota bezvládně vysícího a vřískajícího na ocasních plochách
 

OT: zajimavy sestrih   12. 12. 2010 / 20:53
kosata


Trvalo mi několik minut, než jsem se dostal z opakovaných výbuchů smíchu, když jsem si představil, jak to asi mohlo vypadat.
 

OT: zajimavy sestrih   12. 12. 2010 / 21:21
Algy   
Tenhle obrázek je docela známej, ale nikdy jsem k němu neslyšel tu vomáčku!
 

OT: zajimavy sestrih   12. 12. 2010 / 21:36
Brácha
i jeden dílů Bořičů mýtu o tomhle pojednává viz odkaz
http://www.youtube.com/watch?v=BdSWkauL3qM
 

OT: zajimavy sestrih   12. 12. 2010 / 22:16
Algy   
Dobrý! Tenhle jsem neviděl. Dobrej byl i ten, jak tam chtěli obrátit auto na střechu výfukem proudovýho motoru
 

OT: zajimavy sestrih   13. 12. 2010 / 08:40
Helicopter pilot
Ještě zajímavější díl Bořiču Mýtů byl ten, kdy zkoušeli jestli nadzvukový let v malé výšce rozbije okna a skleničky v domě a u auta...
Zajímavé bylo, pokud si dobře pamatuju, že ani při poměrně nízkém letu Hornetu nadzvukovou rychlostí se jim nepovedlo nic rozbít )
 

OT: zajimavy sestrih   13. 12. 2010 / 09:15
Toomitsch
Podle mne tady uz nejde o pohyb nadzvukovou rychlosti ale spis o ten supesonicky tresk...
 

OT: zajimavy sestrih   13. 12. 2010 / 12:10
Helicopter pilot
Čoveěe ty mě musíš mít za idiota )
Samozřejmě že šlo o ten třesk ;o) Ale ani ten třesk myslím nic nerozbil ;o)
 

OT: zajimavy sestrih   13. 12. 2010 / 13:05
Toomitsch
Cituji:že ani při poměrně nízkém letu Hornetu nadzvukovou rychlostí se jim nepovedlo nic rozbít )

Tak nevim, asi ses spatne vyjadril
 

OT: zajimavy sestrih / Bořiči mýtů a aerodynamický třesk... stíhači vyjádřete se :o)   13. 12. 2010 / 13:34
Helicopter pilot
Logicky na letecké fóru předpokládám, že tady 95% účastníků ví, že při nadzvukovém letu vzniká aerodynamický třesk (jak vzniká bude vědět asi polovina).
Každopádně by mě zajímalo co na to naši zdejší nadzvukoví letci... Rozbité okna a zdrclé mlíko v kravském vemenu slýchávám dost často... Názorná ukázka ale mluví proti tomu...
 

OT: zajimavy sestrih / Bořiči mýtů a aerodynamický třesk... stíhači vyjádřete se :o)   13. 12. 2010 / 13:48
Lejzy
http://en.wikipedia.org/wiki/Oklahoma_City_sonic_boom_tests

The noise was limited to 1.0 to 1.5 pound-force per square foot (48 to 72 pascal) for the first twelve weeks, then increased to 1.5 to 2.0 psf (72 to 96 pascal) for the final fourteen weeks. This range was about equal to that expected from an SST. Though eight booms per day were harsh, the peak overpressures of 2.0 psf were an order of magnitude lower than that needed to shatter glass, and are considered marginally irritating according to published standards

However, in the first 14 weeks, 147 windows in the city's two tallest buildings, the First National Bank and Liberty National Bank, were broken.
 

OT: zajimavy sestrih   13. 12. 2010 / 14:22
Algy   
Tak to museli bejt nasraný, když se to nepovedlo! Většinou, když se jim něcoo nepodaří, tak to pak dokonaj dynamitem, aby se neřeklo...
 

OT: zajimavy sestrih   13. 12. 2010 / 20:44
kuma   
No, ona to zas taková sranda (a zas tak vzácná...) bohužel není, tekže FAA kdysi stálo za to o tom dokocen naučit "výukově poučný" film:
http://www.youtube.com/watch?v=InCjZEFnU4E
 

OT: zajimavy sestrih   14. 12. 2010 / 00:36
Kulda   
Ten si teda dobře zatančil...
 

OT: zajimavy sestrih   13. 12. 2010 / 20:51
kuma   
... a pokud jde o "sliced airplane tail: - tak to se občas stane, nejen s andulou na českém letišti ( ), ale i v zámoří:
http://www.youtube.com/watch?v=7oKEfC2lekw
viz čas 2:26
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ