| | Mig 29, vstupy vzduchu 12. 12. 2010 / 04:20 | |
| | To jestli tam je nebo není blatník bych považoval za modifikaci pro konkrétní úlohy.
Su-27 má řešenou ochranu proti nasátí nečistot při startu pomocí mřížky, která je umístěná trošku dál uvnitř vstupního ústrojí a automaticky se sklápí po vzletu (senzor na příďáku detekující protažení tlumiče). Je to lepší řešení, vzduch pořád proudí (úbytek je cca 3%).
Mig-29 většiny verzí měl nahoře žaluzie a plné uzavření vstupů hned na začátku, které se opět sklápěly stejným senzorem jako výše u Su-27. Problém tohohle řešení byl poměrně malý objem vstupujícího vzduchu při startu a taky závislost těch krytů na hydraulice, která když nefungovala, tak se zavřely. Nicméně ty horní žaluzie stačily dodávat vzduch až do M.85, i když byl notně omezen max. AoA.
U námořní Mig-29K a pozemní od verzí M měly žaluzie odstraněné a systém vpodstatě převzatý od Su-27, viz výše. |
| |
|