No jéje, leckdy je to ještě mnohem horší Já myslím, že už tu párkrát padlo, že to IVAO bereme moc vážně
K tomu Oceanic - problém je, že ty při tom letu děláš position reporty cca jednou za 40 minut až jednu hodinu. Protože celou dobou neposloucháš rádio (pač to fakt nejde), tak to zapneš a nic moc netušíš co se děje kolem. A stejně tak spousta dalších okolo tebe. Chvilku posloucháš, nikdo nemluví, tak se zahlásíš. Jenže tou dobou už seš někde jinde než u posledního reportu, občas už ta frekvence není tak vhodná a příjem nic moc, na 30° navíc dochází k tomu, že slyšíš i Shanwick i Gander a jejich provoz a někdy se blbě odhaduje kdy do toho vstoupit. A nebo naopak pustíš rádio a už v ten okamžik slyšíš jak se to tam mele pátý přes devátý a někdy čekáš i 5-10 minut, než se dostaneš ke slovu
Ti rádio operátoři (pozn. - nejsou to ATC) už to mají celkem vychytaný a tak letadlům, který letí blízko sebe různě na přeskáčku přidělují ty 2-4 HF frekvence které většinou otevírají, takže snižují pravděpodobnost, že by ve stejnej čas chtělo mluvit víc letadel zároveň. Navíc pokud je těsno, stejně každej hlásí nejprve "Shanwick, Shanwick, Kestrel 16K, Position" a operátor se ozve s něčím jako "Kestrel 16K, Shanwick, you´re number 8, standby" a pak si tě sám zavolá. Jinak hodně letadel už dneska má CPDLC, takže se vlastně při přeletu Atlantiku hlásí jenom dvakrát a nemusí navíc přitom sypat celej Position report, protože ho pošlou digitálně.
Jó když je nad Atlantikem špička, tak to je někdy opravdu maso |
|