| | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 08:25 | |
| | | |
|
| | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 08:41 | |
| | Jak se tak koukam na obrazky, tak mi to pripada, jako by mel zaply reverz, kdyz se to stalo. Ohorely je jen ten kus krytu motoru, ktery se pohybuje pri reverzu...je ale mozny, ze to ohorelo az na zemi, ale zase bych rekl, ze nebudou pouzivat reverz na motoru, kterej hori... |
| |
|
| | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 10:35 | |
| | Člověk by řekl že A380 bude to nejbezpečnější letadlo světa a stále se v něm něco rozbíjí |
| |
|
| | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 10:52 | |
| | To není problém letadla, ale motoru. Rolls-Royce dneška holt není Rolls-Royce dob Merlinů a Griffonů
Tahle fotka je zajímavá, vypadá to, jako by proletěli flakem nad Porúřím |
| |
|
| | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 10:56 | |
| | To spíš vypadá, jako by si tam odplivl Vetřelec |
| |
|
| | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 11:14 | |
| | Něco hapalo směrem nahoru. |
| |
|
| | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 13:18 | |
| | No fuj!
si představ, že sedíš u okénka, koukáš na širé moře 10 km pod tebou - a najednou rána - a na náběžce najednou ďoura, jakoby odtamtud vyletěl plivník, když uř ne rovnou Mezištáfl!
Já tam sedět, tak by mojí první starostí po přistání bylo sehnat sprchu a náhradní prádlo... |
| |
|
| | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 22:19 | |
| | Tak to bys mel byt rad, ze se ti to stalo zrovna v A380 tam sprchy i bejvaj. |
| |
|
| | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 13:24 | |
| | A sakra. Asi byli rádi, že jim to neudělalo ďouru do trupu. |
| |
|
| | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 10:38 | |
| | Aby Airbus A380 nesesadil Qantas z trůnu bezpečnosti a bez nehodovosti. |
| |
|
| | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 13:20 | |
| | | |
|
| | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 13:52 | |
| | No právě že jim ten "průstřel" poškodil ovládání motoru č.1, nebyli schopni ho chcípnout, a tak ho museli hasiči "utopit", čímž zhasli plamen.
Je fakt, že zatímco roztržení motoru samo o sobě neberu jako nějakou tragédii, tohle následné poškození křídla a ovládání motoru č.1 už za průšvih považuju. Nevím však, jestli jej mohli alespoň stáhnout na volnoběh, nebo zůstal na režimu, ve kterém byl v době roztržení dvojky. To by totiž pak znamenalo poměrně komplikovanou situaci |
| |
|
| | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 13:55 | |
| | Takovýmu motoru nelze ani utnout palivo? |
| |
|
| | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 14:02 | |
| | No motory se standardně chcípou utnutím paliva, nijak jinak, a zpravidla jsou ty způsoby dva, z nichž jeden je nouzový (u 737 Fire Switch). Zjevně došlo k poškození obou ovládání. Těžko říct, jak to A380 má |
| |
|
| | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 15:15 | |
| | Ako som tam pozeral fotky, tak odišiel asi aj nejaký hydraulický okruh. Vrátka od podvozku ostali všetky otvorené. |
| |
|
| | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 17:26 | |
| | ...třeba na gripenu po nouzovém otevření podvozku zůstanou kryty otevřeny,normálně se po vysunutí zavřou a po vypnutí motoru ("main alternator off") se otevřou,tak třeba je vysouval taky nouzově(postupy?)asi. |
| |
|
| | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 16:58 | |
| | No jo, západní technika. Takový Jak-40 má způsoby dokonce čtyři!
1. Páky ovládání motoru do polohy stop. Od určité série k tomu dávali i západku, aby to piloti nevypínali během letu místo volnoběhu Ta je ale IMHO zbytečná, protože motory na Jak-40 i při klesání jedou alespoň na 80%.
2. Požární stop kohouty
3. Vypnutí palivových pump
4. Posádka se přestane modlit k motorům, aby fungovaly |
| |
|
| | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 17:48 | |
| | Ten bod 4. mě dost pobavil
Myslíte, že u Airbusú se piloti modlí aby jim nespadl systém? páč být tam něco od mrkvosoftu tak by nezačli ani pojíždět a pořád by museli mačkat tlačítko Master Reset. |
| |
|
| | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 17:55 | |
| | A proč jen piloti Airbusů? Copak elektronika není v žádných jiných letadlech?
A btw, ty musíš pořád ve Windowsech mačkat Master reset? |
| |
|
| | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 18:04 | |
| | a btw. vy mate vubec ve Windowsech nejakej Master reset? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 18:12 | |
| | Master reset na PC a ne v PC |
| |
|
| | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 18:14 | |
| | Stejně nejlepší éro všech dob je Tu-154 |
| |
|
| | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 18:17 | |
| | To možná, ale i na Tučku se občas něco podělalo. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 18:20 | |
| | Boha jeho něco se podělá na všem. Jestli nechápeš trochu srandy tak se přestaň vyjadřovat.
Už dlouho se říká že Airbus je létající playstation. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 18:33 | |
| | Já samozřejmě chápu srandu - nechápu ale proč se každá porucha Airbusů automaticky ihned svádí na playstation |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 18:40 | |
| | Protože tůčko. Co na tom nechápeš. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 18:45 | |
| | A já myslel, že protože bagr |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 18:50 | |
| | Ne, tady si na péráku, tady jen bo tůčko nebo bo mig-21. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 18:51 | |
| | tak to potom jo. Veliká omluva |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 18:42 | |
| | Ale tedy nikdo nic nesvádí |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 19:09 | |
| | Jo, máš pravdu. Nikdo nic nesvádí, jen má blbý kecy |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 20:09 | |
| | v tom bylo neco "srandovniho"? me tam teda nic moc vtipnyho neprislo. spis.. trapnyho. |
| |
|
| | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 21:47 | |
| | No, jestli se jim to kouše jako moje FS, tak to teda potěš koště! |
| |
|
| | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 7. 11. 2010 / 13:09 | |
| | No, jak říkáš, to že má nějaká mašina problém s motorem, to bych za nějak velký problém nepovažoval - stává se to (pro nakukující novináře - VELMI ZŘÍDKA) a od toho jich tam je víc než jeden A tím pádem bezpečnost zaručená...
Co mě ale na tom hodně zarazilo je fakt, že se jedná o uncontained engine failure a s tím mají bohužel Trenty v poslední době tak trochu zásadní problémy. Dost mně to překvapuje, lítáme 20 let na RB211 a spolehlivější motor aby člověk pohledal...ale u těch Rolls Roycích novinek se mi zdá, že něco trochu přepískli... Překvapuje mě to i z toho důvodu, že failure containment testy u certifikace motorů jsou v téhle době hodně hodně striktní a každý výrobce z nich má trochu vítr. A to nejenom proto, že defacto přijde o hezkých pár miliónů na zničených motorech. Na jednu stranu chápu, že jestli se jim roztrhl turbine disc (jak to zatím vypadá), asi těžko někdo vyrobí rozumně lehký engine casing, který tenhle brutální kus odlitku nějak zastaví...Na druhou stranu tenhle typ failure ukazuje na opravdu hodně vážný problém někde ve výrobním procesu...
Co mně zarazilo ale ještě víc je stupeň poškození vlastního éra - jestliže něco z motoru takovým způsobem proletí křídlem, tak je to opravdu jen dílem velké dávky šťastné náhody, že s tím doletěli zpátky. Byť jak se zdá přišli "jen" o část hydrauliky, možná jeden slot a elektrické ovládání motorových systémů (FADEC pokud se nepletu při ztrátě vstupního signálu prostě drží poslední nastavený výkon), samotný fakt že něco proletí křídlem ve kterém jsou tuny paliva - to mi vstávají vlasy hrůzou na hlavě. Asi měli štěstí a trefilo to dry bay, nebo těch pár míst v křídle, kde zrovna není nádrž...
Jinak obecně k problémům Trentů - moderní RR motory jsou známé tím, že mají trošku problémy s technologií v době, kdy jsou ještě "v záběhu". Nedávno jsme i u nás měli engine stall na jedné A330. Důvodem je atrition lining v Intermediate Pressure Compresoru. Pro vysvětlení ostatním - atrition lining je taková vrstva mezi kovovým pláštěm kompresorové části motoru a konci lopatek, která je z materiálu, který se řízeně opotřebovává při provozu tím jak se rychlostí rotace a teplotou délkově roztahují lopatky. Je tam proto, aby mezi lopatkami a stěnou kompresorové části byla za běhu motoru co nejmenší možná mezera - čím menší, tím menší únik vzduchu a tím lepší komprese. Výrobce to nějak nastaví s tolerancí "dovnitř", provozem se to "odrbe" na ideálně správnou velikost a pak už to běží jako po drátkách. Problém Trentů je konkrétně v tom, že se toho materiálu někdy urve trochu víc, dostane se do High Pressure Compresoru, kde díky teplotě shoří (což se občas projeví i smradem v kabině) a díky hoření dojde k narušení jemně vybalancované tlakové rovnováhy a tak ke stall nebo dokonce surge motoru. Není to nic vážného, projevuje se to většinou do 100 cyklů od výroby nebo generálky (max. výskyt do 500 cyklů). Výrobce o tom ví a doporučuje standardní postupy pro engine surge nebo stall a normální maintenance procedury s příslušnou boroskopií.
Není to ale pochopitelně zas tak úplně košer...
Na celé kauze mě ale trochu zarážejí (už ani neříkám překvapují, pčekvapení to rozhodně není dvě věci:
1.) Všude se o tom píše jako o problému A380 - přitom tohle éro je v tom celkem nevinně, naopak, vzhledem k poškození smekám konstruktérům. Ale co čekat, že
2.) Jako vždy se okamžitě ozvou americké lobby kolem GE, PW a FAA a začnou horlivě všechny přesvědčovat, že Rolls Royce a Airbus a vůbec cokoliv z Evropy je shit, mělo by se okamžitě zakázat a penízky nasypat pěkně nám, protože my víme jak všechno dělat správně a kvalitně. S okamžitým efektem na hodnotu akcií samozřejmě...Asi bych lhal kdybych tvrdil, že se jim divím...ale je to už trochu trapný poslední dobou po hysterii kolem BP Event Horizon.
Jinak to vypínání hašením byla moc pěkná podívaná Zajímalo by mně, kolik do toho museli "nalít", když si vezmu kolik toho takovej motor přežije bez zhasnutí... |
| |
|
| | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 7. 11. 2010 / 13:30 | |
| | Díky za přednášku..
A když si člověk odfiltruje debilní kecy o Tučku a Win a playstationu a MasterReset tak je to i poučné vlákno.. |
| |
|
| | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 15. 11. 2010 / 17:36 | |
| | Drobný update pro ty, co se trochu zajímají o motory a nedávnou kauzu s uncontained engine failure RR Trent 900 na Quantas A380.
Z průběhu vyšetřování zatím vyplývá, že došlo k úniku oleje v místě dutin Intermediate/High pressure turbíny. Olej pronikl z některé z kompoment v daném místě (sběr a odtok oleje nebo jeho přívodní potrubí) a díky jeho hoření a následné expanzi došlo pravděpodobně k roztržení IP turbínového disku. Takový typ závady má bohužel za následek kompletní destrukci celé užitečné motorové části a další související problémy (těžký turbínový disk rotující za velmi vysokých otáček je hodně těžko zastavitelný projektil) a tak se stalo co se nakonec stalo. Podrobnější údaje jsou zatím stále předmětem vyšetřování.
Pokud jde o důvod toho problému jako takového, je to pravděpodobně opět jedna z oněch "záběhových" bolístek Trentů. Otázkou je, jestli nějak souvisí s jiným problémem a to je už dříve řešené "provozní usazování" IP turbínového disku na jeho hřídeli. Stává se totiž, že se v provozu na daném vroubkování hřídele posouvá v její ose mírně směrem dozadu a může tak dojít jednak k unikání oleje a druhak dokonce i ke kontaktu lopatek turbíny se statickými komponentami turbínové části.
Pro oba případy EASA vydala (v případě toho oleje dokonce Emergency) Airworthiness Directive, zejména v tom druhé s hodně striktními kontrolami. Uvidíme jak to bude řešit RR.
http://ad.easa.europa.eu/ad/2010-0236-E
http://ad.easa.europa.eu/ad/2010-0008R1 |
| |
|
| | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 15. 11. 2010 / 17:42 | |
| | Jinak Rolls Royce zaím nedodal slíbenou podrobnou zprávu, takže prozatím ta jeho původní:
http://www.rolls-royce.com/civil/news/2010/101108_trent_900_statement.jsp
Za zmínku stojí určitě odstavec:
"The Trent 900 incident is the first of its kind to occur on a large civil Rolls-Royce engine since 1994. Since then Rolls-Royce has accumulated 142 million hours of flight on Trent and RB211 engines."
Sice můžeme polemizovat co se dá schovat pod "first of its kind", na druhou stranu celkem slušná statistika.
|
| |
|
| | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 17:29 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 18:07 | |
| | Něco mi říká, že PIC ten line check asi tentokrát dostal hned na místě ;o)
Je to super čtení, spousta kompetentních a rozvážných rozhodnutí, dobrých tipů, ukázková spolupráce...
Pozn. Pod čarou - věřím, že Pavel Mácha po přečtení pochopí, nakolik je jeho výplod Piloti vs strojníci mimo mísu ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 18:12 | |
| | pavel macha se tim nebude zabyvat. ten si momentalne vzal na paskal tralalajty, a zda se, ze ma tak na mesic vystarano |
| |
|
| | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 18:32 | |
| | No to je fakt, teď je na řadě trlalajtová mafie a tralalajtový IFR |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 18:39 | |
| | Až na to, že v poslední době tam píše tolik kravin mimo mísu, že už definitivně ztratil kredit. Jestli tedy nějakej někdy měl. Jestli ještě vloni mi stálo za to ho při článcích o akrobacii upozorňovat na rozdíly mezi "SAFETY" a "SECURITY", a tudíž se říká safety pilot, a ne security pilot (to by musel lítat s bambitkou), případně že Single European Sky nemá nic do činění se Schengenem, teď už to nemá smysl, takovejch kravin je tam v každém článku bambilion. Jen tě obdivuju, žes ještě měl tolik síly mu napsat takový dlouhý článek Teď už je to jen ubohá hlásírna pomluv |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 18:53 | |
| | Bohužel hodně čtená hlásírna jak to tak vypadá, včetně míst nejvyšších
Ostatně autor chodí na výzvědy i sem, tak si tak nějak myslím, že si toho ještě přečteme hromadu... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 19:17 | |
| | Hele, tak klidne at je to ctene. Dulezite je, co si z toho ctenari berou A pokud to berou jako lehce zabavne cteni na dlouhou chvili, tak je vse v poradku .)
K tem vyzvedam - jeste nez jsi tohle napsal, tak jsem byl 100% presvdcen, ze prave z tohoto duvodu jsi si tu do nej rypnul |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 19:18 | |
| | Šak víme |
| |
|
| | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 18:18 | |
| | Když jsem viděl to poškození("průstřel" palivové nádrže u hořícího motoru), tak i velkou kliku |
| |
|
| | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 18:22 | |
| | To teda jo a nejen kvůli té nádrži...
Jsem zvědavej na co přijdou po analýze onoho "dark residue" v té nádrži. Jestli to není jenom kontakt horkých trosek se základovou barvou, ale něco tam byť na chvíli zahořelo, tak asi začne hodně lidí chodit do kostela (mešity, chrámu, hospody) ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 18:26 | |
| | no, vypadá to jako saze. Ale nebudeme předbíhat závěrům vyšetřovatelů. Přeci jen plná nádrž moc nehoří a v tom měli zřejmě pánové kliku,... |
| |
|
| | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 18:22 | |
| | Divil jsem se, že tam kroužili tak dlouho a vyhodnocovali. Co by dělali, kdyby museli přistát rychle s tak velkou váhou? |
| |
|
| | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 18:31 | |
| | Takhle komplexní letadlo nejde bohužel jen tak otočit a posadit zpátky na zem...teda jde, ono všechno jde, pořád je to "jenom" letadlo a asi by se o to taky pokusili např. v případě nezvládnutelného požáru. Ale vzhledem k tomu s jakou rezervou přistáli v tomhle případě, asi by to neskončilo tak dobře a pravděpodobná by byla evakuace někde za dráhou po přejetí s příslušnými důsledky...
Někde začít holdovat, vyřešit systémové problémy a závady, rozhodnout se co dál, zvážit alternativy, informovat o tom posádku a ATC, dořešit případné nesrovnalosti nebo nový vývoj a nakonec si ještě jednou projít jestli jsou rozhodnutí správná a na nic se nezapomnělo - to je prostě takový sled kroků, který je potřeba v takové situaci (téměř) vždy udělat, přesto, že to zabere nějaký relativně dlouhý čas.
Bez toho můžeš napáchat víc škody než užitku. |
| |
|
| | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 18:31 | |
| | Jo, takovejhle scénář by ani na simulátoru nikdo nevymyslel...
Při čtení mě napadlo několik věcí
1. bylo jich tam jako na lodi, kapitán, první důstojník, druhý důstojník, inspektor ve výcviku dohlížející na kapitána, a inspektor inspektorů inpektující inspektora. Přesto nikde ani zmínka o nějaké zmatečnosti, jaká byla v podobném případě na palubě B707 BOAC někdy v roce 1966 na LHR. Naopak mi z toho přijde, že velice dobře v kritických fázích fungovalo CRM a rozdělení činností mezi všechny na palubě. Doufám, že zpráva něco nezamlčuje a nežiju v blažené naivitě. V takovéhle situaci ten alespoň jeden člověk v posádce navíc (jako dříve borťák) může být velkou pomocí. Dobrý příklad týmové práce.
2. všichni byli velice zkušení, zajisté páni v nejlepších letech, žádný trumpety, co neví, jak vybrat Boeing z klesání. Třeba jen nejméně zkušený z této posádky, druhý důstojník, jakožto palubní benjamínek, měl přes 8000h (odhadem stále ještě o 2000h víc, než třeba já).
3. ukázalo to krásně, že jedna věc je dostat letadlo na zem, druhá je pokračovat v činnosti i poté a spolupracovat se záchrannými složkami. Tahle fáze čtení mi přijde jako nejpoučnější. Tam padlo několik velice dobrých úvah. Jen bych neměl nervy v téhle situaci čekat 55 minut, než zahájím vystupování cestujících
4. Je vidět, že pakliže se něco opravdu semele, můžeme zapomenout na "jednu izolovanou závadu", se kterou se při vývoji a certifikaci letadla počítá. A to je přesně ten moment, kdy by se měli jít vycpat všichni ti chytráci, mající rádoby chytré kecy o tom, že piloti v letadle jsou k ničemu. I když se jedná o nejmodernější a nejsofistikovanější (a dle mě nejošklivější) letadlo na světě, přesto je role člověka v takovéhle situaci nezastupitelná. Ať už jako letce, nebo "strojníka". Jde jen o to, aby ve své "životní situaci" zareagoval tak, jako tihle pánové.
5. Jsem rád, že po sérii kraksen a incidentů, způsobených blbci, jako ten Ind, co si při přestavování sedačky drbl do beranů a nevěděl, co s tím, se v posledních letech stalo několik incidentů, kde katastrofu odvrátili letci, kteří na svůj titul "letec" můžou být hrdí. A 320 Hudson River, Tu-154 Ižma, A380 Singapur, doufám, že i Tu-154 Domodědovo se mezi to bude moci zařadit, a že se neukáže pochybení na jejich straně
6. Na tyhle situace krásně pasuje anglické rčení, že "dnes si vydělali všechny své peníze". Že vlastně ty leta sbírání zkušeností a pobírání peněz za hezkou prácí zúčtovali ve "svůj" den. Klobouk dolů a nám nezbývá než doufat, že se nám takovéhle scénáře vyhnou a když ne, tak že zareagujeme taky tak
|
| |
|
| | | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 9. 12. 2010 / 18:50 | |
| | Jojo, pravdu díš pane kapitáne....
1.) Jojo, aspoň z toho bude dobrá dokumentace, každý z nich toho měl i dost nalítáno na A380, tak se z jejich povídání určitě poučí i Airbus. Z toho popisu mi dokonce pocitově přišlo, že i přes plnej flight deck nechali pořád jednat hlavně PIC a spíš jenom doplňovat jeho činnost. Takový až chladný "je to jeho line check tak ať se snaží" Myšleno nadneseně a pozitivně - tak to má být, není nic horšího než 3 kapitáni, kteří všichni hrají PIC. Líbilo se mi třebas odeslání SO do kabiny na výzvědy...to je tak primitivní věc, které se i přesto spousta lidí pořád vyhýbá. Co je na tom jít "dozadu" omrknout třeba námrazu na křídle? (samozřejmě s úsměvem, že o nic nejde
3.) Přesně tak. CRM není jen o kokpitu, nebo kabině...ale taky o ATC, hasičích, bagážnících, pushbackářích...ostatně i cestujících. A nemusí se jednat jenom o krizovou situaci, kdy se vyplatí brát všechny jako "jeden team".
Když jsem to hltal jako detektivku, tak se mi moc líbilo to vystupování...nemůžeme vypnout jedničku, nehoří to, přistavíme schody ať můžou aspoň lidi vystoupit. Říkám si dobrý, kvůli počítání, to by mně nenapadlo, já bych tu pravou stranu asi nechal hned nafouknout. A pak mně napadlo - přistaví schody, kurňa jak budou chtít pak nafouknout slajdy, když bude zle? A zase hned odpověď - dáme je jen k R1, abychom mohli slajdy použít kdyby něco na ostatních. Pak ty pokusy s přečerpáním paliva a pojistkama, zjevně komunikace s technikama firmy...fakt ukázkový.
4.) Do kamene tesati.
5.) Přidal bych ještě BA777 Heathrow.
6.) Nojo, přesto je to pořád lepší než kvůli výplatě chodit do práce, no ne? |
| |
|
| | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 15. 11. 2010 / 21:01 | |
| | | |
|
| | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 17. 11. 2010 / 21:01 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 17. 11. 2010 / 21:24 | |
| | Jeste ze to neletelo do trupu. Stejne tak si ve vrtulakach nerad sedam presne vedle vrtule, mam z toho divny pocit. |
| |
|
| | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 17. 11. 2010 / 21:37 | |
| | Tušíte někdo, co jsou ty dvě okrový trubky z posledního obrázku? (myslím, že to ta rozpojená z fotky) |
| |
|
| | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 18. 11. 2010 / 01:16 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 18. 11. 2010 / 09:26 | |
| | ufff tak to je masaker
to som vobec netušil, že to bola tak vážna záležitosť
neni taká závada dovodom na " uzemnenie " tychto motorov ???? |
| |
|
| | | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 18. 11. 2010 / 10:11 | |
| | no vzdyt letadla uzemnili a s rollsem se uz dohodli na vymene motoru .... |
| |
|
| | | | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 18. 11. 2010 / 10:01 | |
| | Jak uz psal Radimmm, jako by proleteli flakem... | |
| |
|
| | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 15:26 | |
| | Všechny 380 uzemněny : Qantas and Singapore airlines have both effectively grounded their A380 fleets following today’s earlier incident involving a Qantas A380. Lufthansa is expected to follow suit shortly. Qantas, Singapore and Lufthansa’s A380s are all powered by the Rolls-Royce Trent 900 engine.
|
| |
|
| | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 23:16 | |
| | Copak on někdo lítá na něčem jiném, než na těch Trentech ? |
| |
|
| | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 4. 11. 2010 / 23:35 | |
| | No jasne... Emiráti, Etihad, Air Austral, Air France, Korean. |
| |
|
| | | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 5. 11. 2010 / 14:41 | |
| | No jo, to jsem nevěděl, dík... |
| |
|
| | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 5. 11. 2010 / 15:13 | |
| | Aspoň jsem dneska ve FRA viděl A380. Pěkně tam kolem ní tajtrlíkovali... |
| |
|
| | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 5. 11. 2010 / 17:53 | |
| | Jen taková perla, dneska měl problém s motorem další eroplán Qantasu, tentokrát Jumbo, a zase se vracelo zpátky. Opět ze Singapuru, a aby se neřeklo, na palubě bylo dost cestujících, kteří včera byli na palubě té 380ky. Jestli je to pravda, tak bych nechal prověřit ty cesťáky, není-li mezi nima někdo s negativním vlivem na motory Rolls-Royce |
| |
|
| | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 5. 11. 2010 / 17:57 | |
| | Nebo mechanici něco dělají špatně |
| |
|
| | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 6. 11. 2010 / 13:39 | |
| | Myslím, že po takovém štěstí už bych šel shánět lodní lístek... |
| |
|
| | | | | Austrálsky Airbus núdzovo pristálo v Singapure 6. 11. 2010 / 22:40 | |
| | Při mym štěstí, by ta loď plula kolem Somálska |
| |
|
|