| | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 17:50 | |
| | Zdarec hoši
mam takový problém, nevím jak na rám kabiny.mám celé sklo a ptám se, jak mám na to dát rám. Zkoušel jsem oddělit část bunkcí boolean, ale když změním průhlednost, tak se mi změní na celé kabině. nemám žídné nápady a tak prosím o radu.
Díky za odpověď. |
| |
|
| | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 18:17 | |
| | Cest,
pre sklo si zmen Material ID pre dane polygony a az potom mozes zmenit material. Pokial budu mat vsetky polygony rovnake Material ID tak Ti to bude blbnut.
Peto |
| |
|
| | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 18:21 | |
| | Díky,
Mohl bys mi prosím poradit jak na změnu materiálu? Díky za radu. Jura |
| |
|
| | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 18:26 | |
| | Editable mesh modifier -> zapnes si Polygon -> oznacis si polygony ktorym chces zmenit Material ID -> a v tom bocnom menu si nascrollujes na Material ID (je to standartne nad Smoothing Groups) a zmenis tam cislo na ine nez ma zvysok polygonov. |
| |
|
| | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 18:26 | |
| | | |
|
| | | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 18:28 | |
| | no vidis, a to mam na to aj tutorial |
| |
|
| | | | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 18:31 | |
| | ok, díky, zkusím to |
| |
|
| | | | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 18:44 | |
| | Juchůů, tak to šlo, díky moc za radu a ještě bych potřeboval poradit jak udělatto, aby mi to udělalo opradu rám, protože když se dívám z jedné stany, tak ten rám na druhé straně nevidím... Poradíte prosím ?
Díky moc za odpověď
Jura... |
| |
|
| | | | | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 18:58 | |
| | ...ze by polygony aj z druhej strany? |
| |
|
| | | | | | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 18:59 | |
| | a když bych tam chtěl udělat nějkou tloušťku, tak jak na to prosím mistře ? |
| |
|
| | | | | | | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 19:25 | |
| | No já to třeba dělám takhle: označím polygony na obruči, Extrude- 0,0m a pak vybrané polygony trochu zmenším- tím docílím tloušťky rámu. Jestli nevíš co je extrude, tak viz druhý resp. první videotutorial od Priskáče. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 19:42 | |
| | Já osobně bych to dělal tak, že bych označil polygony zvenku, naklonoval je, obrátil normály a přes uniform scale zmenšil o požadovanou tloušťku - měl bych vnitřní a vnější rám. Pak bych udělal to co radíš ty a následně posvařoval vertexy s vniřkem To ale asi není nejlepší technologie - jsem hroznej bastlič |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 20:23 | |
| | No já taky občas pochybuju, že to, co právě dělám, je nejlepší způsob jak to udělat, ale nakonec je stejně nejdůležitější výsledek |
| |
|
| | | | | | | | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 20:30 | |
| | Hele, já se s tím snačím udělat už docela dobu a pořád nemůžu docílit toho, abych udělal tu stranu, která kouká jakoby dopředu a dozadu letadla, tak je pořád průhledná, nevím čím to je, nebyl by nějaký tutoriál ? fakt mi to pořád nejde. sorry
Když to popíšu podle obrázku, tak vnější strana je červená, vnitřní je zelená a mě se pořád nechce mezi tím objevit ta černá hrana... Nevíte prosím kde dělám chybu ? Opravdu už nevím jak to mám udělat. budu vděčný za každou odpověď. Díky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 23:18 | |
| | Takže:
1)Máme cosi jako je na obr1, naklonujeme a obrátíme normály (flip normal). dostaneme něco jako na obr2
2)máme obr2, vybereme všechny polygony vnitřního válce a zmáčkneme extrude, vytáhneme na nulovou vejšku- aby se to nehejblo.
3) vybrané polygony zmenšíme ve dvou směrech, v tomto případě z, x |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 6. 12. 2010 / 23:48 | |
| | Ivane, toto funguje pri uzavretych objektoch (ako si nakreslil ty). Vtedy Ti to vznikne pekne symetricke. Problem nastava pri "otvorenych" ako je napriklad ten prekryt. Tam treba pouzit to co si nakreslil ty, ale potom sa s tym este treba trocha pohrat, trocha to poposuvat a tak. (3D Studio Max ma na toto priamo funkciu, vola sa ze Shell, a tam sa Ti vytvori skrupina. Zial Gmax toto nema este, cize treba to robit tak ako si popisal a nasledne sa trocha pohrat s tym cez move, pripadne scale.) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 7. 12. 2010 / 00:18 | |
| | Jo, o tomhle "problému"- jestli se to dá takhle vůbec nazvat- vím, ale jsem předpokládal, že šoupnout polygonem už zase nebude takovej problém Spoléhal jsem na tazetelovu kreativitu |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Gmax-jak na rám kabiny ? 7. 12. 2010 / 15:47 | |
| | Díky moc, už to mám, jde to bez problému, díky moc |
| |
|
|