Nevim, kolik máš najeto kiláků na dálnici.. Já za poslední necelé dva roky asi 38000km.. Zažil jsem loňskou zimu a mám zhruba představu o tom, kdy a jak jezdí pluhy.
Ten sníh se nerozjezdí, dělají se tam spíš koleje. Proto tam ty pluhy jezdí, aby z těch kolejí udělaly jednolitej tvar. Čili buď ten sníh "zarovnají", aby ho bylo všude stejně a ty koleje tím pádem jsou mělčí, nebo je to suchej sníh, že to odhrnou až na asfalt, posypem solí zmizí i ty drobné zbytky sněhu a je z toho mokrá dálnice.
Ono totiž rozježděnej sníh může vzniknout ve městě, poněvadž tam obvykle bývá i vyšší teplota. Ne o moc, ale dva, tři stupně to budou.. To přispívá ke vzniku oné břečky, která ve městě na silnici je (za předpokladu, že není minus 10, jako dneska ráno). Na dálnici, kde fouká vítr a kde není nic, co by jí alespoň trochu ohřívalo (domy, fabriky atd.), to tak v drtivé většině případů není. |
|