FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 21. 2. 2025, svátek má Lenka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Novinka: Zliny s novou tvárou Jeden příspěvek | Celý strom
Novinka: Zliny s novou tvárou   29. 11. 2010 / 21:42
jožo
http://www.zlinaircraft.eu/cz/novinka/46-odtajneno-zliny-s-novou-tvari.html
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   29. 11. 2010 / 22:07
Livien
neee :'( takový hezký éra to byly, tohle vypadá jak RCčko
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   29. 11. 2010 / 22:15
kosata
Holt krásná éra socialistické éry jsou za náma...
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   29. 11. 2010 / 22:17
Tragédie v JRD
kdybys radeji byl rad, zhe se vubec bude neco vyrabet ...
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   29. 11. 2010 / 22:37
Livien
Jseš si jistej?
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   29. 11. 2010 / 22:39
Tragédie v JRD
s cim?
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   29. 11. 2010 / 23:11
Livien
budu tě citovat "zhe se vubec bude neco vyrabet"
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   29. 11. 2010 / 23:23
Tragédie v JRD
tak oni neco predstavi , ty tu prskas, ze to je zase moc moderni a ja nevim co. ja ti na to pisu, ze budme radi, ze se tu bude neco vyrabet, a ty zase pindas, ze kdovi jestl ise to bude vyrabet.

zatim se k tomu stavis jako typickej cech, kterej remca proste kvuli cemukoli, clovek se mu nezavdeci a at udela cokoli, je to spatne. kyselo je moc kysely a zmrzlina moc studena a voda v mori moc slana a na pisecny plazi je moc pisku. des.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou a typičtí češi se starou tváří   30. 11. 2010 / 06:08
Reptile   
Máš naprostou pravdu. A vůbec nejhorší vlastností typických čechů je to, jak hned generalizují a jakýkoli negativismus a defétismus označují za typicky české vlastnosti...
 

Novinka: Zliny s novou tvárou a typičtí češi se starou tváří   30. 11. 2010 / 09:58
Tragédie v JRD
dobre . menim puvodni verzi na novou verzi, kdy z toho vypustme "typicky cech" a dosadme "typicky obyvatel planety zeme" .)
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 10:03
jožo
Ja osobne dávam zapravdu Tragédovi. Neviem prečo "remcáte", éro to bude krásne (aj keď je to vec názoru alebo vkusu). Mne osobne sa páči (v AeroHobby sú väčšie fotografie) výhrady mám len na glass kokpit. (Ten "nemusím" v žiadnom eropláne) Že si to zrejme nebudú objednávať aerokluby je vcelku jasné, ale to bude z iných dôvodov a je to škoda.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 12:00
čmeliak
to je všeobecný trend modernizovať kokpity, pre pilota je tam omnoho viac informácii o danom lete ako pri klasickom budíku. Okrem iného takýto prístroj nahrádza viac analógových prístrojo a samozrejme aj snímačov pre klasické prístroje, tým sa zmenšuje hmotnosť lietadla a zvyšuje sa jeho úžitkovosť a schopnosť predať sa.Ak by to bolo len do simulátora jednoducho zmažeš gaugesa prcneš si tam klasiku.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 12:07
jožo
To ja všetko ovládam a viem že je to lepšie ako analogové prístroje, ale skrátka sa mi to nepáči takisto ako sidestick v Cirruse SR22T. U mňa má prednosť klasika.
(Napr. Citroen C4 som si nekúpil len preto, že mal digitálnu prístrojovku)
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 12:15
čmeliak
Ty si jeden a ďalších 100 si taký citrón kúpili. No hold nebudeš mať ani zléna143.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 12:44
SONP   
A vždyť tak to má být. Kdyby vyráběli nové retro veterány, tak to nebude ani retro, ani veterán. Takže je dobře, že kdo má peníze na nové éro a chce se koukat na TV, koupí si nové a kdo má peníze na údržbu éra starého a chce se koukat na rafičky, koupí si staré.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 13:20
Hermann   
a kdo chce retro ero nove, muze si ho nechat udelat na zakazku ..
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 18:16
kosata
Někdo má holt radši moderní brusy, někdo zase starší typy. Já osobně mám rád starší Zlíny, ale vyvíjet nový letadla se prostě museji. Ono za pár desítek let, kdy to bude zase všechno o kus dál, si na těch dnešních brusech taky rádi z nostalgie zalítáme.
Jinak k novýmu Zlínu: přestože nový letadla obecně se mi nelíběji tolik, jako starší typy, tahle modernizace je pěkná. Možná i proto, že má pořád rysy původní 143-ky.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 18:19
kosata
A souhlasím s tím, že kdyby se vyráběly veteráni, tak to nebudou veteráni. Ale s tím retro už tolik nesouhlasím. To, že se vyrobí nový stroj, který je přesnou kopií nějakého starého stroje, to podle mě retro rozhodně je. Ale ten výsledný pocit nebude takový, jako v původnim, starym.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 13:09
kuma   
No, já mám taky radši budíky, než notebook na palubce...
Kdoví - třeba kdyby byli indičtí pomocní piloti (viz sousední strom o klaunech) cvičeni "po staru a na budíkách", mohli by alespoň tušit, jestli při přechodu letadla do střemhlavého letu raději potlačit či přitáhnout...
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 16:41
Algy   
Bůhví, jestli si spíš "nepotáhli"
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 10:27
Helicopter pilot
Někdy si tu připadám jak v rozvojové zemi... Myslíš že ten tvůj hezký eroplánek z doby naštěstí minulé by dneska někdo koupil jako nové letadlo? Rozhodně jsem rád za každý pokrok který se objeví a posune blíž letadlo ke konkurenci!

Opravdu by mě zajímalo jestli někde ve světě taky remcají za nové technologie ve výrobě letecké techniky... Jestli to není jenom u nás, protože není tolik peněz na nové mašiny!
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 11:30
orlík
No, zrovna tohle je diskutabilní. Protože letectví je silně konzervativní, je podařený éro dobře prodejný i po letech. Jak dlouho se prodávají klasické Cessny? 50 let. Pipery typu Cub se sice přímo nevyrábějí, ale použitý se prodávají za takový ceny, že je evidentní, že by se jistě prodávaly i jako nový, ostatně je řada výrobců, který vyrábějí jejich repliky, resp. LSA-UL verze. A co na tom, že to je éro předválečný. A takových podařených, stále vyráběných old-timer letadel je víc. Andula se taky prodávala hodně dlouho, o Blaníku nemluvě. Možná by i dneska řada Z26 našla své zákazníky. Nemluvě o řadě převálečných a poválečných strojích.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 12:18
Helicopter pilot
To samé, co pro pilota ;o)
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 11:44
FSPilot   
Ono záleží, na jakého záíkazníka se chcou zaměřit... jestli na člověka, který chce takové éro ke komerčním účelům (výcviky pod.) nebo např. pro cestování z bodu A do bodu B a nebo nějakého aeroklubáka, který na to stejně nikdy mít nebude
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 11:59
Premek
Odpovedel sis sam ;o)
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 12:17
Helicopter pilot
Takže "Cesňáku" a Orlíku;o)
Říkáte, že pokrok ve výrobě nových mašin je na nic? Že pevnější-lehčí kompozity, silnější-úspornější motory jsou zbytečné, tedy v podstatě nebudeme se snažit o vývoj nových, lehčích, výkonějších, ale teky úspornějších a bezpečnějších letadel, protože kdysi před čtyřiceti padesáti lety byla ta letadla tak krásná?

Kdo z vás si například všimnul rozdílu zpracování trupů letadel Mig-29 a Jas39? Hladký přesný kompozit verzus HRBOLATÝ plech Migu? Zrovna toto mě trklo hned na první pohled letos na dnech NATO. Jen malý příklad.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 12:54
orlík
Tedy snad jsem nikde nenapsal, že pokrok je na nic. Jen jsem chtěl říct, že v letectví je možné to, co jinde ne, tedy vyrábět a prodávat 50 let v podstatě stejný stroj. Jinak proti moderním brusům samozřejmě nic nemám, naopak, moc se mi líbí. Ale stejně krásný jsou i starý kusy, ne?
Tvůj příklad (srovnání Migu a Gripenu), ale s dovolením, není úplně tím nejlepším příkladem. Porovnáváš dvě odlišné technologie, a především dva odlišné výrobce . "Přesnost" slícování panelů tehdy sovětského stroje Ruslan, nás coby studenty oboru velmi zaujala už někdy v roce 1986,7?
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 13:10
Helicopter pilot
Samozřejmě...
Dvě odlišné technológie, na jedné straně nýtovaný plech jako zástupce "starší konstrukce" a za druhé kompozit jako zástupce "moderní" ;o)

A o tom co se prodává a neprodává se já nepřu, štve mě že se tu objeví moderní letadlo např českého výrobce a hned je tady odsouzeno protože na starý lítající ingot přece nikdo nemá ;o)
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 13:21
orlík
Ale já myslím, že to nikdo neodsoudil. To byl jen v legraci míněný povzdech mladýho kluka. Jasně, že pro hodně mladých lidí má minulá doba jisté kouzlo. Je to živeno taky vzpomínkama těch starších.
Jinak bych si úplně nemyslel, že celokovový letadla jsou technologicky překonaný. Já bych to viděl, jako dvě technologie stavby. Jistě, že kompozity umožňují stavět lepší tvary, ale mají zase jiné nevýhody. (Jak by asi dopadnul takový Cirrus na Aljašce, v zimě, dešti, na sluníčku, celej rok venku, tedy když pominu jeho nepoužitelnost pro takový lítání).
Prostě zpět ke Zlínu - je to pěkná modernizace. Může to být dobrý éro, resp. reálnější na prodej než třeba Cobra, zjednodušeně, protože to už lítá a toto je jen modernizace typu. Stejně se, ale bojím, že na českých letištích jich moc neuvidíme, jestli vůbec nějaký. Neví někdo jak je to u současných Zlínů s resursy?
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 13:22
kuma   
MiG-29 měl v prvních sériích poměrně hodně dílů kompozitových (myslím, že to bylo 27% všech materiálů, ale už to nevím jstěm, heldat se mi to nechce).

Při ostrém "polním" nasazení se ale zjistilo, že živostnost kompozitů není taková, jak se předpokládalo z laboratorních simulací a tak byly postupně kompozitové díly znovu nahrazovány duralovou voštinou a titanovým plechem. Tato kombinace drží.

nechci snižovat kvalitu a trvanlivost Gripenů, ale nejsem si jist, zda jejich použítí zatím skutečně není plus minus salónní - a z toho pohledu mi návrat k o generaci starší technologií u frontového kopáče nepřijde jako zpátečnické.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 13:28
orlík
No jo, jsou to trochu odlišný letadla, z odlišné doby a mírně odlišného určení. Srovnání je tak trochu, jako srovnávat třeba Cirruse a Z43. A v Rusku, kde stojí letadla převážně venku to pro kompozity asi vážně není to pravé.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 18:01
Helicopter pilot
No a tím ostrým polním nasazením je myšlena odolnost vůči běžnému opotřebení? Nebo odolnost vůči munici? Ono to je rozdíl...
Taky doba kdy poprvé vzlétl Mig29 je už poměrně dávno a kompozity jsou dost jinde... Teď se s tebou nepřu, jen mě to zajímá...

Nicméně já spíše měl na mysli například na PRVNÍ POHLED výrazný rozdíl v čistotě zpracování povrchů, který (a jsme zase u toho moderní kompozit/klasický plech) u Migu je horší... Tím jsem chtěl demonstrovat že věčina pokroku je ku prospěchu )
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 13:19
kuma   
Nic ve zlém, ale díval ses trochu povrchně

ruské stroje mají tradičně hrubé zpracování, ne nadarmo se podle vystouplých hlav nýtů říkalo Su-7 lokomotiva...

Ale - na MiG-29 se dá přijít na to proč - tam, kde se předpokládá (a potřebuje) laminární proudění - tam je povrch dost pečlivě hladký. Tam kde je to fuk - tam je to fuk. Rusové se s tím prostě neserou, když to není potřeba.

Neříkám, že Gripen nemá plechy slícované jako Rolls-Royce dveře mezi sloupky, ale je otázka, jestli je to k něčemu dobré, nebo je to jen výraz kontroly a propracovanosti, takové technologické rozmařilosti...
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 18:07
Helicopter pilot
Třeba na přídi a přechudu trup prosklení? )
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 18:14
Helicopter pilot
Jó a zapoměl jsem...
O co se tu přeme? Není to náhodou o tom jestli musíme zatracovat každé nové éro protože ty staré jsou srdcovky? Není tohle původní téma? Já uvedl jen příklad pro nějakou demonstraci;o)
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 12:46
Toomitsch
Tak tak, pokud se chteji zamerit na komercn vyuziti (skoly), je daleko lepsi si poridit ero s glass cockpitem... Hlavne v USA je na vycviky hlad po glasech velmi velky...
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 10:28
Buenos Aires   
Jasně, např. Škodovka by měla znovu začít vyrábět "embéčka", to byla přeci hezká auta atd...
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 10:29
Hermann   
presne tak .. a pokud by nechteli delat embecka, at to radeji zavrou, daj lidi na pracek - lepsi nez to co delaji ted
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   29. 11. 2010 / 22:33
Fezoj114
Držím im palce,nech sa ujmú na trhu. Tiež sa mi viac páčili tie staré,ale pokrok sa nedá zastaviť.... bohužial.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   29. 11. 2010 / 22:47
Balooo   
Zlín je mrtev, tohle je firma s historií od 2007, kdy v podstatě vytunelovala Moravan, firmy před, nebo už v kolapsu. Jejich "since 1934" na webu je pekelná drzost. Kdo se chce brodit ve sračkách, tak prosím: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?rowid=AAAE1DAAgAAHzi1ACZ
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 08:11
orlík
To je holt úděl mnoha firem, a mnohem slavnějších. Každopádně éro vypadá dobře, motor má taky dobrej, tak třeba se najde někdo, kdo si to za objedná. Ale aerokluby v ČR to nebudou. I když ta "universálnost" je lákavá...
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 08:32
čmeliak
hlavne tá modifikácia bez zadných sedačiek a s upnutýma lyžema.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 09:27
orlík
Jojo, ta je lákavá. Na Zélandu se lyže vozej na Piperech pod křídlama. V kabině to je aerodynamicky lepší.
 

Novinka: Zliny s novou tvárou   30. 11. 2010 / 09:47
čmeliak
ja by som ešte navrhoval úpravu riadenia a namiesto knipla by boli barany, bol by to zlinopiper 143.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ