| | | Komunikace ATC 17. 11. 2010 / 21:34 | |
| | Ahoj, prosím Vás snažím se vydedukovat co má následovat to ČSAčko 032 v čase záznamu 4:25.
Prosím poraďte nebo dneska nejdu spát...
Díky za informaci
http://www.9g.cz/_doc/atc-OKZUD06.mp3 |
| |
|
| | | Komunikace ATC 17. 11. 2010 / 21:37 | |
| | CSA032 Follow Marshaller, naslyš |
| |
|
| | | Komunikace ATC 17. 11. 2010 / 21:41 | |
| | "Follow marshaller", což znamená dále podle pokynů řídícího odbavovací plochy (toho pimpomgáře, co ukazuje, kam má éro zaparkovat a má buď světelné tyčky, nebo takové pimpongové pálky ) |
| |
|
| | | | Komunikace ATC 17. 11. 2010 / 21:54 | |
| | Díky moc teď můžu jít v klidu spát. Já na to nemohl za boha přijít a vrtalo by mi to celou noc v hlavě. Díky za klidné spaní...
|
| |
|
| | | Komunikace ATC 17. 11. 2010 / 22:36 | |
| | ta komunikace je mazec to není Slavkov u Brna |
| |
|
| | | | Komunikace ATC 17. 11. 2010 / 22:44 | |
| | Stím stebou naprosto souhlasí,Chudák řídící s takovouhle korespondencí bych ho rovnou poslal do patřičných míst |
| |
|
| | | | | Komunikace ATC 17. 11. 2010 / 22:46 | |
| | Paráda Nemas este niake ? |
| |
|
| | | Komunikace ATC 17. 11. 2010 / 22:51 | |
| | vím že jak končí ta nahrávka, tam to ještě pokračuje tak, že řídící tomu zlínu řekne že at točí smer letiste a pristane, že s takovým materiálem nemíní pracovat tovím, tu nahrávku už jsem totiž slyšel |
| |
|
| | | | Komunikace ATC 17. 11. 2010 / 22:57 | |
| | A nemáš ju celú ? |
| |
|
| | | | | Komunikace ATC 17. 11. 2010 / 23:26 | |
| | někde jsem to poslouchal na netu, už ani nevím kde to bylo, snažil jsem se to vygooglit a nic |
| |
|
| | | | | | Komunikace ATC 18. 11. 2010 / 00:01 | |
| | | |
|
| | | | | | | Komunikace ATC 18. 11. 2010 / 11:11 | |
| | to je ono to je fakt mazec upřímnou soustrast jak upřímnou soustrast to je fakt mazec |
| |
|
| | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 16:30 | |
| | To je debakl.....Otakar karel...ludvík 06 to mě prostě dostává |
| |
|
| | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 16:46 | |
| | A co se Ti na tom nelíbí? To je Česká hláskovací abeceda... |
| |
|
| | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 18:59 | |
| | ceska hlaskovaci abeceda? A ta se nejak pouziva??? |
| |
|
| | | | | | Komunikace ATC 20. 11. 2010 / 01:02 | |
| | Česká hláskovací abeceda je už pár let zrušena a nesmí se používat. |
| |
|
| | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 17:01 | |
| | Co tě na tom dostává ? Však to ječeská hláskovací abeceda |
| |
|
| | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 19:06 | |
| | Teď se mi nechce to hledat v tom záznamu, jestli to tam bylo takhle, ale nemělo by se říkat "Oto" a ne "Otakar"? |
| |
|
| | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 19:08 | |
| | a nebo by to melo byt Oscar |
| |
|
| | | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 20:25 | |
| | Možná se pletu, ale neni česká abeceda ještě povolená (samozřejmě jenom u nás)? Akorát se doporučuje používat radši anglickou, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 20:57 | |
| | Ne "ještě povolená".... prostě u nás se smí používát česká i anglická...samozřejmě už většina postupně přechází na anglickou... |
| |
|
| | | | | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 21:07 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 21:25 | |
| | Nevim no, abych pravdu řekl, tak tyhle předpisy moc neznám.
Ale taky je pravda, že na frekvencích velkých letišť jsem zachytil češtinu jenom párkrát (pravda, moc aktivní posluchač nejsem), ale na malých letištích to neni nic vyjímečnýho. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 21:34 | |
| | To ze to neni nic vyjimecneho neznamena, ze se to smi pouzivat...Bohuzel "stare struktury" tezko predelas a ceskou abecedu uslysis jeste dlouho, ale dle predpisu se pouzivat nesmi... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 22:38 | |
| | Přesně tak...a proto Kestrel nad ČR - zásadně česky ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Komunikace ATC 20. 11. 2010 / 01:00 | |
| | Kestrel česky tak to si někdy rád poslechnu ještě jsem to neslyšel.To mnohem častěji česky mluví korea air. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 23:34 | |
| | Jak řikám, předpisy v radiotelefonii moc neznám (a hledat se mi teď taky nechce), takže netvrdim, že řikám pravdu.
Ale podle mě českou abecedu používaj už jenom piloti, který prostě jsou tak vychovaný od mládí a přeučit se na anglickou by bylo pro ně těžký. |
| |
|
| | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 14:06 | |
| | Tak to je síla - to jsem nevěděl, že může být i v reálu... Ještě i jméno po tom "chudákovi" chtít Jen jedna věc - TWR chce ohlásit hladinu - neměl by spíše chtít výšku, když není v letové hladině (alespoň jak jsem to pochopil z nahrávky)? |
| |
|
| | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 14:18 | |
| | Tady vidíš, že v reálu se stávají občas i mnohem horší věci, než na virtuálních sítích. A takové drobné věci jako zaměnění výšky a hladiny jsou téměř na denním pořádku. Ber to tak, že i v reálu ti, co řídí a co pilotují jsou také jen lidé, nejsou to "stroje".
P.S. Tento příspěvek neberte úplně vážně. |
| |
|
| | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 14:21 | |
| | Mno, já co jsem slyšel, tak frazeolka ATC byla vždy dobrá. U pilotů to byla sice hrůza, ale když ATC dělá takovou vědu (i když oprávněnou) a nechává si ještě potvrdit hladinu, tak bych mu osobně také něco řekl Už vidím, jak se malý Zlínek hrabe do FL |
| |
|
| | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 14:47 | |
| | Prostě řídící jen asi neměl svůj den, a místo toho, aby chudákovi pomohl, tak ho prostě vykázal ven |
| |
|
| | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 15:04 | |
| | jak pomoct? to, ze ho poslal ven a uz ho do CTR nepustil bylo logicke vyusteni toho, co tam ten idiot predvadel.
sorry, ale pilot, ktery ani nevi kde je a co dela, nema v CTR co delat. a to, jestli ATC pouzival vyska nebo hladina, je IMHO v tuto chvili druhorade. |
| |
|
| | | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 15:16 | |
| | | |
|
| | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 14:23 | |
| | Tak tohle neberu moc vážně. Tohle je u mě základní věc, rozeznat výšku a hladinu, ne? To hle by si asi nikdo plést neměl |
| |
|
| | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 14:25 | |
| | | |
|
| | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 19:01 | |
| | Panove, ujasnete si nejprve pojmy vyska, nadmorska vyska, hladina a letova hladina...Pokud chtel ATC oznamit hladinu, chtel to spravne... |
| |
|
| | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 14:21 | |
| | Asi ho chtěl vytrénovat, ale ten by vyštreslej sám, i bez ATC
Stejně ho ale musel vidět na radaru, ne? I když UL asi odpovídač nemá. |
| |
|
| | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 14:23 | |
| | Většina malých letadel nemá odpovídač, tak ho vidí na radaru jen jako křížek. Ale je otázka, do jaké míry mohou na TWR používat radar i když s ním jsou vybaveni. |
| |
|
| | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 14:27 | |
| | Jak to myslíš? Přece mám radar, tak ho používám, nebo ne? Nebo myslíš že ho trackoval dalekohledem? |
| |
|
| | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 14:31 | |
| | Od toho je to věžník, aby hlavně koukal ven. Radarník sedí jinde. |
| |
|
| | | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 15:05 | |
| | A vežník nemá přehledový radar? |
| |
|
| | | | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 15:12 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 15:27 | |
| | To si děláš srandu, ne? Radar sice mají naše věžky, ale radarově řídí radarová stanoviště - TWR není radarové stanoviště. A ke všemu na SR je to dokonce tak, že radar mají jen na LZIB a jinde nikde. Na LZIB_TWR jsou na radar školení, ale nesmí ho používat pro řízení. Nevím, do jaké míry se smí v ČR používat radar na TWR, ale vzhledem k tomu, že většina malých letadel nemají odpovídače a TWR tam vidí jen několik křížků, tak jim stejně nebude moc platný... |
| |
|
| | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 14:33 | |
| | Proc by ULL nemelo odpovidac? Sice jich není mnoho, ale jsou ... i s "S"kovými odpovidaci. |
| |
|
| | | | | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 15:04 | |
| | Samozřejmně, že může mít odpovídač, ale nebejvá to tak často zvykem. |
| |
|
| | | Komunikace ATC 19. 11. 2010 / 15:08 | |
| | Tuší někdo, jakou toto "vystoupení" mělo dohru?
Slyšel někdy o tom pilotovi ještě někdo? Já bych řek, že s jeho vědomostma se sotva dožil přistání |
| |
|
|