Cest,
no je zopar technik, ale kazda ma svoje uskalia.
1.) mat niekoho znameho kto robi v nejakej geodetickej kancelarii a ta kancelaria ma kontrakt napriklad s obnovou letisk. Ono pri takychto merackach sa chodi okolo celeho letiska (vytvori sa siet bodov) a v kazdom bode sa zmera nadmorska vyska (a toto sa normalne zakresli do mapy). Len tu je problem zohnat niekoho, a navyse je to vynasanie dat s firmy co firmy asi nebudu mat moc radi.
2.) Zohnat si vojenske, alebo turisticke mapy (proste mapy co v najmensej mierke) a pekne si rucne popreskreslelovat vyskove vrstevnice v nejakom softe (fotokram) a urobit si z toho vlastnu mapu terenu
3.) Zaplatit to co som uviedol v bode cislo 1. Cize tu je rovnaky problem ako s ortofoto.
Kde vidim pouzitie tohoto, resp. techniku vlastneho meshu pre malu oblast je napriklad ked si modeluje hrad ktory je na nejakej skale a podobne. Ale na letiska je to uplne zbytocne.
A teraz nieco na zaver. Osobne, do casu kym FSka nebude poznat zakrivene drahy to povazujem za uplne zbytocne (ina vec je Xplane). A teraz poviem dovod. Kedze vieme ze vacsina letisk je na relativne rovnom povrchu (tusim ze v Ceskoslovensku bolo najvacsie zakrivenie drahy v Namesti), tak je to uplne zbytocne sa s tym nejak hrat. Dovod je ten ze AI traffic sa pri tychto veciach nesprava celkom ako by sa mal, problem je s grafickym zobrazenim - napriklad FSka (FS9) pozna zobrazovanie tiena len v horizontalnom smere, rovnako su problemy pri samotnej tvorbe. Boli pokusy, FT malo nejaky pokus nejake letisko v karibiku tusim (a aj to len do FSX) a nejak sa to neujalo, potom bolo nejake letisko v juznej amerike (Sucre ci ako sa to volalo tusim) a rovnako sa to nejak neujalo. (Ina vec bola Lukla a Courchevel, ale takychto letisk nieje moc na svete). Cize pokial by sme u nas mali nejake letiska kde to je rapidne velky sklon drahy tak poviem ok, ale u nas je vacsina letisk na relativne rovnom povrchu kde sa vyskove zmeny pohybuju vacsinou do +-5 metrov co sa da zanedbat. A dalsia vec je ta, ze cas tvorby pri takychto veciach sa oproti "placatym" rapidne zvysuje - dovod preco ani renomovane firmy tuto techniku nepouzivaju, proste nestoji to za to sa s tym patlat. |
|