FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 21. 2. 2025, svátek má Lenka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vlastni mesh terenu pomoci Gmax Jeden příspěvek | Celý strom
Vlastni mesh terenu pomoci Gmax   19. 11. 2010 / 13:51
Priskac   
Cest,

no je zopar technik, ale kazda ma svoje uskalia.

1.) mat niekoho znameho kto robi v nejakej geodetickej kancelarii a ta kancelaria ma kontrakt napriklad s obnovou letisk. Ono pri takychto merackach sa chodi okolo celeho letiska (vytvori sa siet bodov) a v kazdom bode sa zmera nadmorska vyska (a toto sa normalne zakresli do mapy). Len tu je problem zohnat niekoho, a navyse je to vynasanie dat s firmy co firmy asi nebudu mat moc radi.

2.) Zohnat si vojenske, alebo turisticke mapy (proste mapy co v najmensej mierke) a pekne si rucne popreskreslelovat vyskove vrstevnice v nejakom softe (fotokram) a urobit si z toho vlastnu mapu terenu

3.) Zaplatit to co som uviedol v bode cislo 1. Cize tu je rovnaky problem ako s ortofoto.

Kde vidim pouzitie tohoto, resp. techniku vlastneho meshu pre malu oblast je napriklad ked si modeluje hrad ktory je na nejakej skale a podobne. Ale na letiska je to uplne zbytocne.

A teraz nieco na zaver. Osobne, do casu kym FSka nebude poznat zakrivene drahy to povazujem za uplne zbytocne (ina vec je Xplane). A teraz poviem dovod. Kedze vieme ze vacsina letisk je na relativne rovnom povrchu (tusim ze v Ceskoslovensku bolo najvacsie zakrivenie drahy v Namesti), tak je to uplne zbytocne sa s tym nejak hrat. Dovod je ten ze AI traffic sa pri tychto veciach nesprava celkom ako by sa mal, problem je s grafickym zobrazenim - napriklad FSka (FS9) pozna zobrazovanie tiena len v horizontalnom smere, rovnako su problemy pri samotnej tvorbe. Boli pokusy, FT malo nejaky pokus nejake letisko v karibiku tusim (a aj to len do FSX) a nejak sa to neujalo, potom bolo nejake letisko v juznej amerike (Sucre ci ako sa to volalo tusim) a rovnako sa to nejak neujalo. (Ina vec bola Lukla a Courchevel, ale takychto letisk nieje moc na svete). Cize pokial by sme u nas mali nejake letiska kde to je rapidne velky sklon drahy tak poviem ok, ale u nas je vacsina letisk na relativne rovnom povrchu kde sa vyskove zmeny pohybuju vacsinou do +-5 metrov co sa da zanedbat. A dalsia vec je ta, ze cas tvorby pri takychto veciach sa oproti "placatym" rapidne zvysuje - dovod preco ani renomovane firmy tuto techniku nepouzivaju, proste nestoji to za to sa s tym patlat.
 
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ