FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 27. 12. 2024, svátek má Žaneta Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Utilitka řešící stavy u čudlíků Jeden příspěvek | Celý strom
Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 16:06
JM   
Nevíte někdo o utilitce, která by uměla řešit provázání proměnné z FSky a polohy tlačítka/spínače na joysticku? Jde mi o dvoupolohové přepínače, které budou chodit synchronizovaně z FSkou. Typicky nějaká světla a podobné věci, chci aby když na joysticku bude spínač trvale sepnut, aby světla svítila, když ho rozepnu, aby se vypla. Musí to koukat na proměnnou v FSce a zaroveň na stav tlačítka na joysticku a podle toho posílat FSce pokyny, co má dělat
 2x  

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 16:21
litinoveweedle (CSA381)
FSUIPC
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 16:22
FSPilot   
Přesně tohle a samozřejmě mnohem víc umí FSUIPC v placené verzi
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 17:17
JM   
Nooo, uplně neřeší to co chci, podle mě. Ano, umí pěkně poslat příkaz FSce při změně stavu čudlík rozepnut-sepnut a čudlík sepnut-rozepnut. Na to si jde dát třeba landing lights on a off. Neřeší ale úvodní sesouhlasení, takže před letem bych musel všema spínačema cvaknout, aby se to srovnalo. Stejně tak se to rozhodí při klikání ve VC, nebo stisknutí klávesy... Potřebuju aby to bylo agresivní a ten spínač byl prioritní. A pokud to něco rozhodí, aby se to samo zas zesynchronizovalo
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 17:28
litinoveweedle (CSA381)
Ale resi,

precti si poradne dokumentaci - jednou z moznosti je treba kratke lua macro

L.
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 17:43
JM   
No jo, readme nečtu Teď jsem teda do manuálu kouknul a to je tak uživatelsky přívětivý a ten manuál tak skvěle napsaný, že jsem tam nic nevykoukal, ale věřim, že to teda jde
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 18:05
FSPilot   
Já si s tím hrál pár měsíců zpět v přesně tom samém kontextu, jaký požaduješ a šlo to, nebo aspoň tak se mi to vrylo do paměti.

V podstatě stačí jen taková úvaha:
- PC rozezná, kdy je čudlík na joyi sepnutý a kdy ne a pokud ho sepneš, vypneš PC, pořád držíš a zapneš PC, tak ho PC bere pořád jako sepnutý, neníliž tak. Pokud je má teorie správná, tak spínání čudlíku v joyi je prachsprosté spínání jakéhosi obvodu a když je obvod sepnutý, signál jde a HW joye pozná, že je sepnutý a naopak.
- FSUIPC pouze přiřadí, co se má v FSce dít, když je čudlík zapnutý a když je čudlík vypnutý. Nic víc v tom není.
- A pokud je tahle úvaha správná, tak to rozeznání sepnutého čudlíku je věc čistě HW a OS a s FSUIPC nemá nic společného
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 19:08
JM   
A fakt ti to i v praxi funguje tak jak jsem popsal, nebo si jenom myslíš, že by to tak mělo fungovat? Můžeš sem kdyžtak vykopírovat kusy FSUIPC4.ini, které jeden takový spínač řeší? Tak, že to hlídá FS proměnnou a když se náhodou liší od toho co říká HW spínač, tak se jí to pokusí překlopit. Teď jsem dokumentaci dal větší chvilku a nějak mě nanapadá, jak to tam udělat...
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 20:41
tonde   
.. mně se nijak nepovedlo rozbehat cokoli s FS aby to poznalo spínač, tak by mně kladný výsledek taky zajímal... Poznalo to pouze impuls a reagovalo to jako klopný obvod - seplo - rozeplo, ale aby to poznalo v jaké poloze je přepínač se mi nepovedlo.
Písni rovnou MzMovi, pokud nebude vědět on, tak nikdo
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 21:10
MzM   
Noo, kdysi jsem četl komplet dokumentaci k FSUIPC jedné ze starších verzí a přiznám se, že nevím, co je lua macro, ale teď jsem četl doc, tak tam něco takového skutečně je, časem prozkoumám. Taky je v FSUIPC něco, co se skutečně umí dívat na stav proměnných (adding offset condition - Wxxxx).
Moc netuším, jak je to v FSX (o který tu nejspíš jde), ale ve FS9 byla spousta příkazů, které mám na přepínačích pouze toggle, tedy musel jsem to na začátku nějak sesynchronizovat. Většinou tak, že jsem začínal ze známého stavu, tak jsem to před startem na čudlíkách nacvakal tak, aby to bylo správně. Pokud by ve FSX byly potřebné funkce ovladatelné pomocí cosi_on + cosi_off, pak by šlo poměrně jednoduše vybrat si jedno tlačítko a na něj napsat jakési ini. FSUIPC dovoluje vyslat různé příkazy na základě stisku více tlačítek. Mluví se o tom v sekci "compound button contitions". Hned pod ní vidím sekci "adding offset condition", kde se mluví právě o akcích podmíněných stavem proměnných ve FS. Konkrétně bych to zkusil stvořit až na zoufalou prosbu. Vůbec se mi do toho nechce.

Takže přes FSUIPC by to šlo.

Pak jsem zaregistroval podobnou funkčnost v nové (zatím beta) verzi HIDMacros, kde přibyla možnost puštění makra a pokud jsem dobře četl, tak umí číst stav FS (tuším, že právě přes FSUIPC). Takže tímto prostředkem by to nejspíš šlo taky. Nikdy jsem to ale nedělal. Zkus autora.

Za mě zatím vše, jdu praštit o zem s nějakým vrtulníkem v X-plane.



 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 21:25
FSPilot   
Vždyť jak jsme se kdysi bavili, jak s tím zacházet, tak jsi mi tam ukázal, jak přiřadit čudlík "stisknutý" -> bude dělat to a ono, "nestisknutý" -> bude dělat to a ono a v podstatě tam nic víc nebylo třeba, ne?

Teď jsem zkusmo nastavil na softu Saiteku jeden čudlík jako "i", stisknul ten čudlík, držel a restartoval PC a jak najel win a naskočil ten softík od saiteku, pustil jsem připravený poznámkový blok (přitom pořád držel stisknutý ten čudlík) a z vesela ihned po naskočení okna začlo psát "iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii", takže to Win nebo ten softík od saiteku poznal, v jaké pozici ten čudlík je, aníž bych s ním cokoliv dělal. Možná to závisí na HW...
A myslím si, že kdyby se jen nastavilo v pozici ON - "světla ON", v pozici OFF - "světla OFF", tak by se ty světla měly samy vypnout ikdyby byly zapnuté, nebo je to jinak?
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 21:34
JM   
No mě u toho FSUIPC hlavně přišlo, že veškeré ty makra a jiné ochcapinky se spouští až při samotným impulzu od HW, tj. není tam nic, co by to průběžně hlídalo, jestli je vše tak, jak je aktuálně nacvakán HW. Netvrdím, že tahle funkce je životně důležitá, ono to bude fungovat i bez ní, když se to nějakou jinou cestou nerozhodí. Ale prostě radši bych měl jistotu, že to co mám nacvakáno na HW mám přesně i ve FS.

Jinak ono existuje ještě třetí cesta, že si to nabuším v Javě sám a bude to dělat přesně to co chci Všechny jednotlivý části mám vyzkoušený, čtení joysticku, napojení na FSX přes simconnect, jenom to dát dohromady... akorát je to ta časově nejnáročnější varianta...
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 22:19
litinoveweedle (CSA381)
Tak to ti prislo blbe. Uz po treti tady pisu o Lua macra. Kdyz se kurna ptas, tak alespon poslouchej, kdyz ti nekdo odpovida!

L.

 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 22:40
JM   
Už jsem ticho pane a na nic se již nebudu ptát!!!!
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 22:16
litinoveweedle (CSA381)
No tak jsem asi vetsi guru nez MzM. ))

- musis umet precist offset ve kterem je ulozen stav toho co chces v modelu ovladat a to prikazem readSB (tohle je Single byte, mas i jine - viz doc.)

Stav = ipc.readSB(offset)

- pak si nactes stav cudlitka - bud ho pres FSUIPC namapujes primo na nejaky nepouzivany ofest a pouzijes to same, nebo pouzijes ipc.buttons("joyletter")

Cudlitko = ipc.testbutton(joynum, btn)

no a pak potrebujes nekonecny cyklus a v nem dve podminky:

while 1 do
Stav = ipc.readSB(offset)
Cudlitko = ipc.testbutton(joynum, btn)

if Stav == 1 and not Cudlitko then
ipc.writeSB(offset, 0)
end
if Stav == 0 and Cudlitko then
ipc.writeSB(offset, 1)
end
ipc.sleep(100)

end


Jednoduche, ale ucinne.

L.
 1x  

Utilitka řešící stavy u čudlíků   18. 11. 2010 / 08:39
MzM   
si piš, že jsi větší guru
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   18. 11. 2010 / 08:47
me2d
Jo, v HIDmacros by to ted slo - pres FSUIPC nebo SimConnect.
Jedinej problem by byl s tim "vracenim" switchu, kdyz se to prepne rucne ve VC. Asi bych tam musel doklepnout nejakou optional on-timer procedurku, ktera by to zkontrolovala.
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   18. 11. 2010 / 09:12
JM   
Sice jsem si nějak pamatoval, že betu HIDmacros si dával k dispozici, ale nějak mě netrklo na to teď mrknout víc. To zatím vypadá na nejsympatičtější řešení
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   18. 11. 2010 / 09:23
me2d
Jo, ted mam zase obdobi, ze se v tom docela vrtam, takze nasloucham feature requestum .
Podle toho co si popisoval bych tam pridal mozna tu funkci volanou na timer a funkci na osahani aktualniho stavu tlacitek game devicu (ted jenom zmena triggeruje makro a musel by sis to ukladat do promenny).
Takze jestli to nejak vymyslis, dej vedet a uvidime.
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   18. 11. 2010 / 09:30
JM   
Ono teoreticky bez toho timeru se obejdu, pravděpodobnost že si do toho drbnu ve VC, případně že jsem tak blebej a mám jednu věc na vícero tlačítkách je dost malá. Takže je potřeba to jenom nějak zesynchronizovat na zacatku, a na to si muzu udelat skriptik na specialni INIT tlacitko nekde na klavesnici. Až budu mít chvilku tak si tu betu stáhnu a trošku si s tím pohraju a když mě něco napadne tak dám vědět
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   18. 11. 2010 / 09:32
MzM   
Skoro bych se orientoval na tohle HIDMacros, páč to bere čudlíky z DX zatímco FSUIPC z API, takže na čudlíky větší jak 32 u FSUIPC nevidí (na osy větší jak 6 taky ne)...
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   18. 11. 2010 / 23:21
mípa   
Je to stále stejný problém. FS je řízen eventy - ty se standardně posílají vždy při změně stavu (jak binární tak i nalogové osy). Buď se to musí uložit ve výchozím stavu a čudlíky při vypnutí FS uvádět vždy do tohoto stavu nebo udělat makro jak píšou widle.
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   18. 11. 2010 / 09:03
Premek
Jirko, a jeste jedna vec - mas na mysli 'spinac' nebo 'prepinac'?
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   18. 11. 2010 / 09:16
JM   
Asi spínač, nebo přepínač jen s jednou zapojenou částí Ale spínač fungující v režimu, že to je dlouhodobě seplé, což u běžných joysticků není, tam to jenom na okamžik zmáčknu.
 

Utilitka řešící stavy u čudlíků   17. 11. 2010 / 21:24
čmeliak
nechcem sa moc odborne vyjadrovať k FSUIPC, lebo nemám platenú verziu, ale s týmto problémom sa asi budem musieť vysporiadať aj ja,lebo si robím home cockpit. Vsadil som na mikroprocesorom riadené dosky od http://www.opencockpits.com/catalog/electronic-cards-iocards-master-digital-inputsoutp-c-21_27.html s nadstavbou a to sú vstup. a výstup. IO karty, ktoré teda spolupracujú s FSUIPC ale stav jednotlivých prepínačov určite riešia. Je to určite nákladnejšie ako malá utilitka. nj.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ