| | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 19:39 | |
| | | |
|
| | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 20:16 | |
| | hmm, dopoledne jsem měl skoro pocit, že to dopadne podobně se mnou... holt ten vítr a nízká oblačnost začínající u Pardubic... |
| |
|
| | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 20:22 | |
| | "Pilot a jeden pasažér letěli z Hamburku na ostrov Madagaskar."
Hmm, to to zapichli brzo |
| |
|
| | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 20:27 | |
| | To mohl do toho Maďagaskaru i doklouzat, vždyť je to kousek |
| |
|
| | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 21:14 | |
| | "Pilot, který letěl z Německa do Maďarska" : Idnes.cz |
| |
|
| | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 21:16 | |
| | Tak ted kdo ma pravdu |
| |
|
| | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 21:26 | |
| | ..ich revirom je dialnica, ich tempo je vrazedne...
ale nie, teraz vazne, myslim ze mozu oslavovat dnesny den ako druhe narodeniny, pilot to zvladol asi najlepsie ako len mohol. |
| |
|
| | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 14:05 | |
| | nejspis oba dva
- novinky
Pilot a jeden pasažér letěli z Hamburku na ostrov Madagaskar. Trasa je dlouhá asi 11 tisíc kilometrů, počítali, že desetkrát budou muset přistát a natankovat.
- idnes
pilot letel do madarska.
v podstate se ty dve informace nevylucuji, a spise se navzajem doplnuji .)
|
| |
|
| | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 14:06 | |
| | a kdyz nad tim popremyslim, tak proc by v kontextu tohoto nemohli mit dvojmistnyho pipera, kde by byl misto zadnich dvou mist pridelana treti nadrz (coz je vec , nad kterou jsme se tu take pozastavovali)...? |
| |
|
| | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 14:09 | |
| | | |
|
| | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 14:13 | |
| | To by ale snad doletel dal nez do Madarska, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 14:38 | |
| | Tak jsem si to zkusil zvětšit a fakt to vypadá, že tam nějaká "bedna" je což by nádrž mohla být. |
| |
|
| | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 15:34 | |
| | Tak podle mě to na 99% bude ta 3 nádrž, z téhle fotky už je to zřejmé. |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 16:02 | |
| | Dotaz (technicky), o kolko dokaze taketo daco predlzit dolet takej masine? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 17:57 | |
| | Kuci z USA takhle preskakujou era do EU (a naopak). Udajne se diky tomu dostanou z Goose Bay na Rejkjavik bez pristani v Gronsku. Sice to letej treba 8-10 hod., ale doletej Jakou kapacitu ty sudy maj netusim. Fuel flow muzou mit tyhle hracky od 9 do takovych 12 GPH, cestak 100-130kt. Kalkulacku, šup šup... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 18:07 | |
| | Ten sud vypadá na klasických 42 USG, ale jen tipuju. Standardní se dělají ještě 55. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 18:16 | |
| | Ve skutečnosti v tom maji slivovici |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 21:07 | |
| | 150 litrovej klidně o 4 - 5 hodin |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 16:20 | |
| | To máš asi pravdu, ale keď si z auta vyberiem zadné sedačky a niečo tam naložím, tak to auto bude stále 5-miestne a nie dvojmiestne... Alebo sa mýlim? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 22:39 | |
| | No, ale když vezmeš průměrného novináře, který vidí dvě sedačky a za nim i bednu - a napíše "dvoumístné" - tak je to obdivuhodný výkon, který zaslouží pochvalu. Kde bys čekal, že napíše "čtyřmístné letadlo, s nádržemi douhého doletu na místě zadních sedadel v kabině" - za prvé šéfredaktor by ju to vyškrt, protože by netušil, o čem to ten člověk píše, druhak by to bylo oc slov do telegrafického stylu "aktualit".
Takže shrnutí - tohle novináři tentokrát nepodělali |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 16. 11. 2010 / 13:29 | |
| | Ešte že nie som novinár... |
| |
|
| | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 21:01 | |
| | | |
|
| | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 21:08 | |
| | ja som si myslel ze len tukli do tej lampy nie ze im to utrhlo cele kridlo |
| |
|
| | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 21:08 | |
| | | |
|
| | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 21:17 | |
| | Neviete ci sa snazil dostat aspon na letisko LKTB ?
|
| |
|
| | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 21:45 | |
| | Víme jen, že se hlásil na letovou věž |
| |
|
| | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 22:07 | |
| | Ale že by to bol dvojmiestny Piper...... Zase novinári napísali blbosť? |
| |
|
| | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:13 | |
| | Možná si to představuji jednoduše, ale to nevěděli dříve, že jim dochází palivo? Po cestě měli několik letišť... |
| |
|
| | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:26 | |
| | Jo, a nebo hned kousek vedle měli Medlánky, že? |
| |
|
| | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:43 | |
| | zase v opozici, a zase blbe - uz te vidim, jak sedas za tmy do "cerneho" nic (nepredpokladam, ze maji v medlankach svetelnou radu na nocni letani). sice nocni vfr nemam (a mit nebudu , ale kdybych si mel vybrat mezi cernym nic a aspon trosku osvetlenou silnici .. vybral bych si spis tu silnici. |
| |
|
| | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:27 | |
| | Před chvílí to trochu rozepsali na idnes. Měli paliva dost, ale po přečerpání do hlavní nádrže se nepodařilo na ni přepnout. |
| |
|
| | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:41 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:45 | |
| | ja bych tipl medlanky (to tam jeste na afisu nekdo sedel?). ty sice od mista nehody nejsou dvacet minut ... nebo nejaky jiny AK letiste , ktery bylo prirozene zavreny, neb tma. |
| |
|
| | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:48 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:50 | |
| | No jo, ale když se pak snažil z Náměště doletět do Brna, tak by nepřistával na severu v Řečkovicích... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:55 | |
| | A neni nahodou Kurim vstupni November? A ta cesta vede na Kurim, ne? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 13:00 | |
| | Jj je. nicmene uz je to na hranici brnenskyho CTR, takze nechapu, co by delal na jiny frekvencni nez rekneme ty medlanky, nebo brno...??? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 13:01 | |
| | Ted nevim...ale bylo tam nekde primo receny, ze letel VFR? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 15:22 | |
| | Emerg se řeší vždy speciálně, tak pochybuji, že by neměl naladěné ŘLP a pokud letěl přes řízený okrsek, tak ho nemuseli chtít přelaďovat... |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:50 | |
| | No... ja nevim ... ale to se asi nedovime .. jsem ty pipine aspon napsal, at tam zmeni letovou vez na ridici vez a na zbytek si pockame, az bude vysledek setreni na uzpln |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:52 | |
| | mmch, ted v tom clanku zase koukam,ze leteli do nemecka (nebylo puvodne, ze leteli do uher?)... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:54 | |
| | Nejdřív z Německa na Madagaskar, pak z Německa do Maďarska a teď do Německa |
| |
|
| | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:54 | |
| | 20 minut muzou byt klidne Kunovice... |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 12:55 | |
| | Ale to by zase nemel 4 minuty na LKTB, to by tam pristal cestou... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 13:00 | |
| | No ja to chapu tak, ze ho to letiste odmitlo, ale jeste mu to letelo...tak chtel do Brna, ale pak zacalo prituhovat a 4 minuty od LKTB si rekl ze uz to nepude... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 13:03 | |
| | Taky to tak vidím, ale v tom případě asi letěl ze severu nebo severozápadu... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 13:09 | |
| | No a kdyby letel od LKKU (tady je taky o vikendu AFIS) tak by ho podle mne mohl o zavreni informovat Brno radar, ale ten by ho zase navedl na LKTB od vychodu a nemotal by se u Reckovic..
Dle mne letel ze SZ/S.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 13:31 | |
| | V tom pripade ale padaji destinace Nemecko, Madarsko, i Madagaskar... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 13:33 | |
| | Proč padá Maďarsko? Spíš myslím, že varianta Německo-Maďarsko tomu odpovídá... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 13:42 | |
| | Jo ja cetl SV |
| |
|
| | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 13:32 | |
| | Archer III a 3 nádrže ??? Lítám s ním docela často, ale je tam L / R a ve středové poloze off. |
| |
|
| | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 13:35 | |
| | Třeba je to speciální long-haul úprava pro lety na Madagascar |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 14:05 | |
| | Pokud letěli na Madagascar tak to je pak jiná Takhle nějak pak vypadají "přídavné nádrže" v Archerovi a přepínání mezi něma může být (za tmy) problematické
Ovšem toho by si určitě "bystré oko" redaktora všimlo a už bychom o tom věděli |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 14:14 | |
| | ...podla poslednych informacii sa jednalo o VIP let, co dokazuje aj prilozena fotografia. Neoficialne zdroje hovoria o zaskodnickej akcie tzv. "Bande styroch". V pripade ze by ste dotycnych niekde uvideli okamzite kontaktuje najblizsiu stanicu policie CR... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 14:29 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 14:57 | |
| | Pane kolego, chce to klud a trocha nadhladu. Uz vcera som pisal ze pilot ma moj respekt, a okrem toho ze na masine sa vymeni kridlo a predny podvozok sa v podstate nic nestalo. Pilot to zvladol najlepsie ako mohol. To ze kazde medium hovori o inej verzii ze skade a kam ta masina je zaklad toho ze tu je debata kde sa len spekuluje. Pokial nebude zaver vysetrovania tak vsetky nase teorie su len teorie, priblizne asi tak aku som nacrtol ja. Cize hlavne je ze sa nikomu nic nestalo a na zvysok si pockajme na zaverecnu spravu z vysetrovania. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 17:57 | |
| | Tak si kupte medvídka mývala kolego. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 18:31 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 18:39 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 18:40 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 19:30 | |
| | Jo, to je on! Kral Julian |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 19:59 | |
| | Zase omyl. Jmenuje se Král Jelimán. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 20:01 | |
| | ...ja sa na ten internet raz naozaj vy...m ...a ze vraj na googli najdes vsetko |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 22:10 | |
| | No nedivil bych se, kdyby byl v překladu do češtiny Jelimán a do slovenčiny Julián... Jak se jmenoval v originálu - víte to někdo?
(fakt dobrý téma, ale Jelimána můžu vždycky! ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 22:27 | |
| | Tohle mě nenapadlo. Je pravda, že ty český překlady bývají docela vynalézavý.
A teď když jsem se kouknul na IMDb, tak v originále se opravdu jmenuje Julien, takže jsme vlastně oba měli pravdu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 16. 11. 2010 / 14:32 | |
| | Rumcajs a Cipísek je na Slovensku Rumpel a Cijašik A měl jsem do krve hádku na výšce se spolužákem, páč já tvrdil že Rumcajs je odjakživa ze Řáholce a on tvrdil, že ze Žiliny. Jenom Manka je tam i tam Manka
Peace, brothers! |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 15:11 | |
| | Ano, to zvetseni opravdu napovida tomu, ze leteli na Madagaskar ))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 16:06 | |
| | No ne, já totiž taky protestuju !!
Každý příspěvek tohoto zrna musí mít v záhlaví zřetelný nápis:
"Čtení tohoto příspěvku s drobky v ústech ohrožuje zdraví čtenáře a hygienu klávesnice!" |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 16. 11. 2010 / 08:05 | |
| | Hmmm...a taki ako Ty tu maju rozhodovat (neviem ci to este stale plati - dufam ze nie) o cenzure prispevkov/prispievatelov?? = FAIL |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 16. 11. 2010 / 09:13 | |
| | No a proč ne?
Absolutně nevidím důod, proč by SUPi (cenzoři, auditoři) nemohli být normální lidé. Naopak - kam to může dojít, když to auditoři začnou moc bžrát, názorně podává dílo Terrycho Pracheta "Hopgsfather" - též úspěšně zfilmované. Doporučuji.
A na druhou stranu - auditoři jsou zde docela užiteční, protože občasné anetické, rasistické, nemravné a jiné podobné výlevy tu občas vyhřeznou, ale není třeba se k nim vracet.
A já sám za sebe budu mít radši auditora rozumného, zjevně umírněného, ale normálního, než nějakého puritánského křečoprdelníka. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 16. 11. 2010 / 09:24 | |
| | Dochtore, ja jeho nazor beriem, uvedomujem si ze vcera som to svojimi premudrelymi prispevkami prepiskol (ak to niekoho obtazovalo tak este raz sorry), uz som sa relativne ukludnil a budem sa snazit obmedzit intenzitu prispievania a dostat sa na povodnu normu. Vcera bola proste nejaka vesela nalada (nedrogujem ani nic podobneho), ono mal som pripravenych aj obrazky ku Karlovej teme co sa tyka ochrany zdravia pilotov ale to som uz radsej neuverejnil. Takze slubujem ze odteraz sa budem snazit byt normalny a prispievat len fundovanymi prispevkami... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 16. 11. 2010 / 09:39 | |
| | Na druhej strane nic v zlom, ja len ze parkrat si tu upozornoval ludi za "nevhodne" prispevky, ktore su OT.Peace |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 16. 11. 2010 / 09:40 | |
| | No - ono celý tento thread je OT, takže v pohodě |
| |
|
| | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 15:20 | |
| | Dost se mi líbilo, že respektuje silniční pravidla a stočil se i na směr jízdy |
| |
|
| | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 18:43 | |
| | A eště do odstavnýho pruhu. Vsadim se, že dal i 100m za éro výstražný trojúhelník
To se holt pozná pintlichář |
| |
|
| | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 18:45 | |
| | No ono by bylo asi docela o hubu přistávat proti provozu. Když by sedal proti, tak to vrazí do prvního auta. Takhle sednul mezi auta, ty před nim mu ujeli a ty za nim měli dost času na reakci. |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 18:48 | |
| | Koneckonců jestli jezdí autem (a jakože asi jo), tak má asi zažitý, že prostě má jet (přistávat) na pravý straně a jet pokud možno doprava. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 22:11 | |
| | Akorát Angličani a Austrálci by to měli blbý... |
| |
|
| | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 19:55 | |
| | Takže teď na Nově říkali, že je odmítly Pardubice. |
| |
|
| | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 20:00 | |
| | Asi blby dotaz, ale moze letisko ktore je technicky vybavene na nieco taketo, vhodne aj pre dany typ odmietnut masinu v nudzi? (je jedno ci sa jedna o civilne alebo vojenske letisko). Ako nepoznam celkom letecke pravo, ale toto sa mi zda trocha divne ze by Pardubky odmietli len tak masinu v nudzi, aj keby tam mali hoc aky silny traffic. Sa pamatam ze tusim pred asi troma rokmi sadala civilna masina pri emergency normalne v Malackach, co je vylucne vojenske letisko a dokonca ktoreho mapy nemali ani piloti na palube. |
| |
|
| | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 20:08 | |
| | No otázka je, jestli nad těmi Pardubicemi už vyhlásili stav nouze, a nebo chtěli jen "pro jistotu" přistát. Dokud se vrtule točí tak nehoří, že? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 20:15 | |
| | Dle TV Nova měli požádat o nouzové přistání.
Pokud se pletu, tak mě opravte, ale pokud pilot nahlásí problém s palivem a požádá o přistání, tak to musí být sakra dobrý důvod ho odmítnout. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 20:40 | |
| | No to je prave otazka jak to tam vykladal. Pardubice te nevezmou pokud neni v provozu civil (handling) a nenechaj te ani proklesat oblacnost pres pitomej ILS (!!!!!). V pripade emerg samozrejme ano. Ale jde o to, jestli se ho pilot nahodou pouze neptal, zda-li tam muzou pristat a natankovat... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 21:21 | |
| | Takže klíčová slova jsou "emergency landing",ano? Pokud takto žádost o přistání pilot formuloval, tak asi mají na LKPD problém. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 21:38 | |
| | Klicove je nouzove pristani. V pripade, ze to pilot podal pouze jako "fuel stop" nebo cosik v tom smyslu, tak pak ano, predpokladam ze ho pardubak poslal nekam... (= do Globusu) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 21:52 | |
| | "emergency landing" a nouzové přistání je jedno a totéž, jestli se nepletu, že ano? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 21:40 | |
| | Já bych řekl, že klíčová slova jsou PAN PAN, resp. MAYDAY...Všechno ostatní je jen taková debata a tom co bych já chtěl a jaké jsou možnosti/zájem druhé strany s tím něco dělat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně - Human Factors 15. 11. 2010 / 21:56 | |
| | No, a vsadil bych se, že ani PAN ani MAYDAY na Pardubické frekvenci nezaznělo... Pokud není všechno úplně v p...i, tak mozek pilota se zdráhá fráze použít, aby pak nemusel vysvětlovat neoprávněné použití tísňové korespondence.
Tady to ještě dopadlo dobře, tady před lety už hůře... http://en.wikipedia.org/wiki/Avianca_Flight_52 |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně - Human Factors 15. 11. 2010 / 22:01 | |
| | Ano, to přesně sedne - úplně se mi vybavil ten díl Leteckých katastrof, kde to rozebírali. No přece dokud se motory točí, tak kam kvaltovat... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně - Human Factors 15. 11. 2010 / 22:16 | |
| | V tom máš Vojto bohužel pravdu. I přesto, že něco jako "neoprávněné použití tísňové korespondence" je nesmysl. Předpis jasně říká, že pokud máš jakékoliv POCHYBNOSTI (nemusí to být ani jistota) o bezpečnosti daného letu, můžeš klidně tísňové volání použít. Od toho tam je, tíseň není specifikovaná jako seznam okolností, ale prostě cokoliv co za tíseň považuješ ty jako PIC.
Je to trochu škoda, že to každý považuje za něco nepatřičného - přitom jediné co je potřeba udělat je pak posléze vyplnit pár formulářů...
V tomhle ohledu se mi moc líbí místní UK záležitost - NATS provozuje D&D - Distress and Diversion Cell. Takové oddělení, které konstatně monitoruje 121.5 a které si můžeš zavolat kdykoliv tě to napadne. Jedna z jimi poskytovaných služeb je např. training fix - vysíláš, oni zaměří tvou polohu a tu ti sdělí zpět. Super věc na zvýšení sebevědomí nováčků a jistého strachu z použití tísňové frekvence nebo volání. Taky se to občas hodí, když člověk neví kde je ;o)
Naprosto opačný přístup, než který jsem zažil na školení Raditelefonisty, kde bylo použití MAYDAY nebo 121.5 téměř na úrovni vyhlášení 3. světové války. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně - Human Factors 15. 11. 2010 / 22:21 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 21:58 | |
| | Nechci s tebou polemizovat, ale podle mě PAN PAN znamená pouze vyšší prioritu zprávy/zpráv při radiovém provozu. MAYDAY znamená současně vyhlášení stavu tísně a nejvyšší (možná i absolutní) prioritu v radiovém provozu. Pokud blábolím nesmysly, rád se nechám poučit. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 22:08 | |
| | The states of emergency are classified as follows:
a) Distress (MAYDAY) - A condition of being threatened by serious and/or imminent danger and
of requiring immediate assistance.
b) Urgency (PAN PAN) - A condition concerning the safety of an aircraft or other vehicle, or of
some person on board or within sight, but does not require immediate assistance.
Jde o situaci na palubě letadla a nutnou asistenci ve vzduchu a na zemi, o nějaké priority na frekvenci zase tak úplně nejde. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 22:20 | |
| | No, konkrétně - kdybych viděl, že mám paliva na nule, ale větrák se ještě točí, volal bych PAN-PAN-PAN - protože nikdy nevíš, jestli to zakokrhá za 15 nebo za 2 minuty.
V momentě, kdy by to zakokrhalo je na místě MÉDÉ-MÉDÉ - protože pak akorát potřebuješ, aby aspoň přiblizně věděli, kde hledat, když jdeš dolů... Pokud máš na dokluz letiště, chceš to letiště vyklizený, připravený, hasiče, sanitky.... Pokud nemáš na dokluz nic, hlásíš polohu, kam padáš (pokud to jde stihnout...)
Nejsem si jist, ale takhle to mám zafixováno já... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 22:31 | |
| | Naprosto v pořádku S tím, že pokud si nejseš jistý a vyhlásíš MAYDAY, nikdo ti za to hlavu trhat nebude. Koneckonců můžeš MAYDAY taky zrušit... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 16. 11. 2010 / 10:44 | |
| | Svatodušní svátky. Svatodušní svátky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 16. 11. 2010 / 20:05 | |
| | Tak udajne se v Pardubicich pouze ptal, jestli muze pristat. Na to mu samozrejme oznamili, ze letiste uz je zavrene. Tak mazal do Brna. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 16. 11. 2010 / 20:18 | |
| | no jo, Perníci...jak je tma tak to zavřou, to jen my v HK musíme čekat až si v noci přiletí milostpáni od Heritage, že? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 16. 11. 2010 / 20:53 | |
| | Budte tam radi, ze posledne z Recka jsme mazali do LKPR, protoze prilet jsme meli mezi 3:00-4:00 rano. To by asi Vilda nerozdejchal |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 16. 11. 2010 / 21:01 | |
| | chudák no, to by ho už při pomyšlení na tu ranní hodinu, trefil šlak a bylo by to asi na Jergyho |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 16. 11. 2010 / 21:02 | |
| | Jo ten to beztak vzdycky schyta
no na sobotu si pripravte svicky |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 17. 11. 2010 / 12:54 | |
| | jojo, on se ale už ani nebrání
paráda, jdu je koupit |
| |
|
| | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 20:08 | |
| | Jestli jsem se nepřeslechl, tak je odmítli v Pardubicích.
zdroj: TV Nova |
| |
|
| | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 23:10 | |
| | ...pilot dvoumotorového letadla...
jestli mi paní policajtka najde 2 motory, budu se jí do konce života klanět |
| |
|
| | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 23:15 | |
| | ??? já tam vidím dvoumístného? Ale i to je volovina |
| |
|
| | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 23:19 | |
| | V tom videu si poslechni první větu |
| |
|
| | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 23:26 | |
| | Když nic jinýho, tak je alespoň docela hezká |
| |
|
| | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 23:21 | |
| | Ale tak na ní nebuď tak přísnej, já kdybych byl policajt a popisoval najetí obchodního trojstěžníku kýlem na mělčinu, tak bych taky řekl, že nákladní trojstožárovník najel podvodní směrovkou na zvýšené dno Třeba vyšetřuje nehodu letadla poprvé. Já když měl před třinácti lety nehodu při pojíždění s padesátkou, tak se mě pan VB taky ptal, jestli jsem do té cedulky najel popředu nebo nacouval
|
| |
|
| | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 14. 11. 2010 / 23:32 | |
| | VB před třinácti lety? Je zase něco jinak?? |
| |
|
| | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 00:09 | |
| | Já jim furt říkám esenbáci a Venca s Bohoušem |
| |
|
| | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 07:59 | |
| | | |
|
| | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 14:44 | |
| | bol som na mieste kratko po tejto nehode a mozem vam povedat, ze nech uz pricinou bolo cokolvek tak ten pilot mal
a) velke stastie
b) predviedol naprosto spickove pristatie ! ten usek neni nijak zvlast dlhy, resp na zaciatku aj na konci ja zatacka, po lavej strane su stlpy vpravo popri ceste stromy, cca 200 m pred " zaparkovanim" lietadla je navyse most (!) resp.,lavka pre chodcov., k tomu vsetkemu cesta plna aut s nedelnym provozom- proste obrovske stastie a obrovske umenie pilota ! ak chcete viac fotiek z miesta cinu su tu : http://www.sendspace.com/file/rxzos9 |
| |
|
| | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 15:20 | |
| | Igor, nebol si to ty kto zastavoval premavku? Dakde som cital ze nejaky pilot co isiel okolo to videl a zastavovali cestnu premavku...
Pytam sa teraz seriozne, nerobim si prdel (vynimocne).
Peto |
| |
|
| | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 15:28 | |
| | nene, nebyl to on skyfly se o tom pristani dovedel ode me v dobe, kdy o tom referovala ceska televie .) |
| |
|
| | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 18:42 | |
| | presne tak,
ale jakmile som sa to od tragéda na FB dozvedel sadol som do auta a za 5 min, po predbehnuti celej kolony aut a hadke s 2 policajtami, som bol s fotakom na mieste, Piper mal motor este teply
|
| |
|
| | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 18:55 | |
| | O com si sa s policajtmi hadal ? Resp. cim si argumentoval, ze musis ist na miesto pristatia ? |
| |
|
| | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 19:32 | |
| | Ved s tym ze je lekar predsa, nie? Napriklad ze pilot moze mat ladvinove kamene |
| |
|
| | | | | | | | | OT - Piper přistál na čtyřproudovce v Brně 15. 11. 2010 / 19:51 | |
| | Inac s tymi policajtami ma napadla prihoda, ked mojho ucitela ktory isiel z meracky (merania) zastavili policajti a zacali byt privelmi mudry, a ked videli v zadu v aute aparaturu tak sa opytali ze co to je (mysleli si ze to je kradnute) tak im to zacal vysvetlovat, a asi po 20 minutovej prednaske o tenzometrii, tenzometroch, mechanike a podobne ho policajti radsej poprosili nech uz ide s tym ze mu aj pokutu odpustili. Cize obcas staci len to ze im urobis prednasku az ich dostanes do stadia ze sami zistia ze to ze Ta zastavili bol v podstate ich omyl a nie ich povinnost.... |
| |
|
|