| | | OT: Koureni v cockpitu 15. 10. 2010 / 20:18 | |
| | ahoj,jsou v cockpitu nejake detektory koure?nebo daji se nejak obejit..zajima ne jestli je mozne,aby jeden z pilotu kouril..nejde mi o let,ale o pushback a pojizdeni.. |
| |
|
| | | OT: Koureni v cockpitu 15. 10. 2010 / 20:21 | |
| | ... v jakem kokpitu? (typ éra)
Pokud myslíš jako většina těch co se konkrétně nevyjádří "ty letadla, které vozá lidi" toš určitě detektory maji a v kabině 100% |
| |
|
| | | | OT: Koureni v cockpitu 15. 10. 2010 / 20:23 | |
| | | |
|
| | | | | OT: Koureni v cockpitu 15. 10. 2010 / 20:30 | |
| | Určitě ano, jelikož detektor kouře může rozpoznat kouř dřív než samotná posádka...
Navíc, nevím jak je to u jiných společností, ale jak ČSA tak Travel mají zakázáno kouřit uvnitř letadel ... |
| |
|
| | | | | | OT: Koureni v cockpitu 15. 10. 2010 / 20:39 | |
| | Embraer 170 neznam,ale u letadel rady A320 a B737 je smoke detector pouze na toaletach a cargo prostorech.Jsou piloti kteri v cockpitu kouri hlavne tedy na zemi.Da se to poznat tak ze si nevypnou recirkulacni fan ktery ma na starost obeh vzduchu v letadle.Pak to muze byt citit. |
| |
|
| | | | | | OT: Koureni v cockpitu 15. 10. 2010 / 21:25 | |
| | To ty detektory přeceňuješ. Člověk určitě zaregistruje zápach a kouř dříve, než elektronický detektor. Z toho důvodu je taky zbytečné, aby byly nainstalovány v místech, kde jsou lidé (kokpit, kabina cestujících) |
| |
|
| | | | | | | OT: Koureni v cockpitu 15. 10. 2010 / 22:49 | |
| | zas takovej oxid uhelnatej... hm hm |
| |
|
| | | | | | | | OT: Koureni v cockpitu 16. 10. 2010 / 08:35 | |
| | Detektor kouře a detektory na CO (oxid uhelnatý) IMHO pracují na zcela rozdílném principu. V dopravních letadlech (a moderních budovách) jsou detektory kouře, aby zachytily čoudík z doutnajícího materiálu (izolace, obložení, cigareta...). Detektor na CO je obvykle založen na principu chemické reakce s barevným indikátorem - a jde vyloženě o záležitost kokpitu u letadel s motorem (a výfukovým potrubím, případně topením) v těsné blízkosti kabiny - kde (tak jak narážíš) CO je "silent and smokeless killer" Myslím ale, že o tom téma neběží... |
| |
|
| | | | | OT: Koureni v cockpitu 15. 10. 2010 / 20:39 | |
| | Embraer ERJ 170 má čidla pro detekci kouře v prostoru motorů, APU, v nákladovém prostoru a na toaletách.
|
| |
|
| | | OT: Koureni v cockpitu 15. 10. 2010 / 21:23 | |
| | Třeba v kokpitu posádek BAe-146 (španělských) nejmenované zásilkové společnosti operující v Brně, občas není před odletem skoro vidět Takže detektory tam určitě nemají, ty by se udusily |
| |
|
| | | | OT: Koureni v cockpitu 16. 10. 2010 / 01:01 | |
| | My se učili že čidla se umisťují pouze na rizikové místa.....již zmiňované toalety, prostory motorů, zavazadlový prostor atd |
| |
|
| | | OT: Koureni v cockpitu 16. 10. 2010 / 10:07 | |
| | V L- 29 se vesele kouřilo za letu , důkazem byl plná přihrádka nedopalků po letu . Byla to taková kapsa na doklady . |
| |
|
|