| | | Kluzaky #2 - screeny 13. 10. 2010 / 23:53 | |
| | s podstatne vyssi ucasti to taky byla podstatne vetsi legrace
diky vsem za ucast a priste se zkusime "klouzat" nekde jinde v nejaky jiny den
Milan |
| |
|
| | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 08:20 | |
| | Jestli bych mohl něco navrhnout, tak jako další event bych teď udělal něco jiného než kluzáky, ty můžou zas chvíli počkat. Napadá mě třeba nějaké polítání s ultralighty (existuje třeba pěkný model Eurostaru), např. v Medlánkách, pro které je krásná scenerie od Bumpera. |
| |
|
| | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 08:36 | |
| | Bylo to parádní, jen škoda že to občas hrozně cukalo, hlavně na začátku v Mikulovicích. Nevíte někdo jestli jde někde nastavit v IVAPU třeba pomalejší refresh nebo to jinak vyřešit? Chvílema jsem měl já i David ve vlečný 0FPS (
Jinak let jako takovej byl suprovej. Moje dojmy jsou následující:
Nejdřív jsem si dal vlek do 2km nad letiště v Mikulovicích, což bylo zbytečný moc, protože jihovýchodně od letiště za řekou jsem narazil na 5m/sec stoupák, který mě vytáhl až do FL65 a asi by mě vytáhl i výš, ale vejš se bez odpovídače nesmí, takže ARAIG ukončuju stoupání a hlásím na INFO zahájení akrobacie pro rychlejší vytracení výšky, protože si chci dát ještě jede vlek, aby si i David (OK-DLA) zavlekal. Mezitím začíná přibývat účastníků a to jak kluzáků, tak i motorových. Dokonce nás navštívila i CEF Alca, pravděpodobně za účelem nácviku přistání na nezpevněných plochách Bohužel, plynulost simulace se limitně začala blížit nule a netrvalo dlouho a spadlo mi to jak onomu Máchalovi.
Takže restart kompu a FS, vše znova nastavit a hurá na další pokus! Bohužel jsem si zapoměl zapnout fraps, takže jsem během dalšího lítání fotil zuřivě, ale bez filmu
Domlouvám se na vlek, čekáme až odletí 159ka a jdeme na to. Znova do dvou kiláků, protože ostatní už pomalu vyrážejí do Šumperka. V čele kolony je Milan a vybírá si trasu přes Šerák a Keprník. Já prozměnu letím podél silnice č.44 vedoucí z Jeseníku přes Bělou pod Pradědem a Červenohorské sedlo. Jížně Jeseníku u Adolfovic nacházím stoupák. No dobře, věděl jsem že tam je z testovacího letu, o souřadnicích všech ostatních v GoogleEarth nemluvě - to jsem ale nepoužil, nechtěl jsem si zkazit radost z neznámého Točím do 9800ft AMSL, abych měl dost výšky na přelet masivu Pradědu. Mezitím končí Mikulovice info, ale zatím zůstáváme na frekvenci a navzájem si vyměňujeme postřehy z dosavadního průběhu a dáváme si tipy na termiku. Milan už je hodně vpředu ve psí výšce někde u Loučný nad Desnou. Mezitím přešel na Šumperk Info a my jsme se o něj trochu báli že zkončí na poli. Nakonec se naštěstí chytil Já dělám kolečko okolo Pradědu a fotím přehradu dlouhé stráně u které nacházím další stoupák. Mám přibližně 2km, takže mi to na dokluz určitě dá, takže jen prolítvám. Přecházím taky na Šumperk a s vysunutejma brzdama klesám do údolí u Loučný, kde dva kluzáky zuřivě točej a posléze odlétaj k letišti. Chtěl jsem se zařadit do formace za Milana, bohužel mi zase brutálně spadlo FPS a zatáčku o 360° jsem absolovoal asi na 6ti snímcích, takže z toho nic nebylo Hlásím vstup do ATZ Šumperk, oznamuju polohu, vejšku a úmysl zklesat na okruhovou vejšku a přistát. Zatímco přistávají ostatní, lítám nad Šumperkem a kochám se. Hlásím zařazení na okruh, trochu prodlužuju po větru a přistávám. Můj první přelet úspěšně končí. Provozu ubývá a nad letištěm probíhá akrobacie - Zlínek OK-MNK a taky nějaká extra. Volám OKMNK a prosím ho, jestli by mně nevytáhl do 3500 stop. Trochu jsem se divil že komunikuje ve stopách, když má v Zlínku výškoměr v metrech, ale no problém - konverzní tabulka na zdi to jistí, Zlínek přistává, a po chvíli hlásíme: "OK-4812, připraven!" a vlečná: "Šumperk INFO, OK-MNK +1, na vyčkávacím dráhy 36, vstup na dráhu a vzlet!". Šumperk potvrzuje, upozorňuje na provoz a my letíme. V kilometru se odpojuju a letím nad tmavé pole severovýchodně od letiště, kde tuším stoupák - bodejť by taky ne, když jsem ho tam ani ne před dvěma hodinama udělal Točím na 2km a vracím se stejnou trasou do Mikulovic, loučím se s ostatníma, přecházím na UNICOM a přistávám. Parádní večírek, moc díky všem organizátorům, AFISákům, vlekařům i ostatním pilotům za skvělej zážitek!
|
| |
|
| | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 10:44 | |
| | K problémům s cukáním - proč napoužíváte FSXkovej mulťák? Ten se jim velmi povedl...
Je to proto že používáte kombinaci různých simů? |
| |
|
| | | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 11:13 | |
| | bylo to pres IVAO a pouzivalo se jak FS9, tak FSX
jinak muzu potvrdit, ze pri defaultnim multiplayeru v FSX jsem se s cukanim nesetkal |
| |
|
| | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 11:07 | |
| | Jenom bych upřesnil, že kluzáky bez odpovídače můžou do FL095. Pokud se domluvíš s ACC, tak je možné letět i výše. Navíc v tuhle dobu bývají aktivní TRAs pro Long Wave, které jsou přes celé Jeseníky až někam ke Krkonoším a taky na polské straně až do FL240. Takže kluzáci fakt můžou řádit jak je libo |
| |
|
| | | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 12:04 | |
| | | |
|
| | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 08:41 | |
| | Mohl bych si pár foteček vypůjčit k sobě na facebook? V rámci propagace Virtual AK ? |
| |
|
| | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 09:22 | |
| | jasne
ber, co hrdlo raci |
| |
|
| | | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 11:23 | |
| | Ahoj je to nadhera skoda ale priste se ucastnim,jen mam otazku.je pravda ze fs9 nedokaze simulovat proudy nebo dokaze? Diky |
| |
|
| | | | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 15:03 | |
| | FS9 termiku umí, ale musí se tam dodat jako addon - pro tuhle akci jsme například použili tuhle od Pavla Tomana: http://ptpstudio.wz.cz/11_005.htm . Pavel ji tvořil ručně, ale dá se to třeba pomocí programu Thermiek, Cumulus! nebo CSS (Cross Country Soaring). Více info třeba tady: http://www.virtualsoaring.org/
Samozřejmě můžeš použít taky profesionální ActiveSky. |
| |
|
| | | | | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 15:27 | |
| | ty, Milane, mas s temito programky nejakou zkusenost?
dalo by se to pouzit pro dalsi kluzakove akce?
a co na to FSX? |
| |
|
| | | | | | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 16:24 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 17:02 | |
| | no jo, ale neni to akorat pro FSX? |
| |
|
| | | | | | | Kluzaky #2 - screeny 16. 10. 2010 / 17:14 | |
| | Super díky moc ) |
| |
|
| | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 13:47 | |
| | Jak jsem psal v minulém vlákně, děkuji všem za parádní akci i za trpělivost se mnou.
Jedna technická k těm screenům výše: Jak to, že tam máte vidět to "vlečný lano?" Já ho neviděl, když mě táhli. |
| |
|
| | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 13:49 | |
| | Protože má FSX a tahala ho default vlečná |
| |
|
| | | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 18:16 | |
| | Aha, já měl za to, že v FSX vlekat nelze, ale asi lze, jak vidim. Mě se to zdálo divný. |
| |
|
| | | | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 18:24 | |
| | Nelze, lze se jen nechat vlekat a to i offline. Ale nelze se nechat vlekat jinym uzivatelem na IVAO |
| |
|
| | | | | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 18:28 | |
| | Aha, takhle je to! |
| |
|
| | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 16:32 | |
| | | |
|
| | | | Kluzaky #2 - screeny 14. 10. 2010 / 18:15 | |
| | Noo, hezký švíky s tim děláte!!! |
| |
|
|