FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Co dělá pilot při dlouhém letu? Jeden příspěvek | Celý strom
7xRe: Co dělá pilot při dlouhém letu?   23. 11. 2004 / 21:55
A.J.Scandall   
No, budu upřímnej. Kdykoli přišel firemní email s přihláškou na A-310, klikl jsem na ikonku DELETE. Dálkovky mě neberou a 310 taky ne.
Já nějak radši bouchám FRA, LHR, CDG, AMS a spol, než "dlouhý" linky jako TLV, GYD, BEY etc. Ale to je můj osobní úhel pohledu.

Co se týká činností na palubě, tak musim vyvrátit jeden vžitý mýtus (neříkám tím, ale že je vžitý i tady). S letuškama za letu opravdu nic.

Když je let v pohodě, tak je opravdu na palubě "oceánská pohoda", vyrušená tak možná občasným přechodem na jinou frekvenci, naladěním dalšího VORu, občas nějakým "directem" anebo kontrolou paliva. Ale i tak se to někdy zkomplikuje. Třeba přelet Kypru, to je sranda, člověk by za to Turky a Řeky nakopal. Zvláště když se potřebuje začít klesat.

Když se ale něco se*re, tak je to zpravidla větší mazec, než na krátkých linkách. Příklady - startuje se za situace, kdy předpověď počasí na cílovém letišti je nic moc. Směroplatná ( ) je předpověď v dobe příletu +-1hodina. Takže kolem 5h. To dokážou být předpovědi dost nevypočitatelný, zejména v horách (třeba Jerevan, na Kavkaze, umí být milej). Takže se odletí, a pak se v průběhu letu sleduje vývoj počasí. To dává operačka přes HF, nebo se to pak někdy dá vzít z VOLMETu. A když se to nevyvíjí dobře, není úplná sranda naplánovat, co dál (kam na diverzi, kde je jaký počasí), zejména za situace, že paliva na takovýchhle linkách nebývá nazbyt. A do toho se musí brát v potaz, že linka do Tel Avivu nesmí divertovat do Damašku, linka do Baku nesmí skončit v Jerevanu, Bejrút v Tel Avivu a tak dále.

Dál se čas od času někomu udělá mdlo. Vydrží to ještě dvě hodiny? Vyskytne se závada. Co se píše v MELu? Spraví nám to tam? Všechny tyhle situace na krátkých linkách nejsou tak blbý. A naopak, nad takovým oceánem se to násobí. Proto dálkaři berou víc pěněz než my, i když se víc nadřem.

Je mi jasný, že když někdo s FS9 odstaruje, zapne autopilota, LNAV a VNAV, tak se může sebrat, nechat běžet počítač a jít do práce, a večer s tim přistát na druhém konci světa. Jde to, protože v tomhle směru stojí opravdu výrazná hranice možností počítačové simulace (jedna z mnoha)

A co se týká diskutovaných CREW REST ROOMů, liší se to firma od firmy a linka od linky. Někdy jsou opravdu dvě posádky, někdy jenom třetí pilot. Samotný místnosti pro odpočinek, to prý není až taková výhra. Bavil jsem se člověkem, co lítá na A340, říkal, že to je skoro nepoužitelný a že tam nechodí.

Takže suma sumárum, dlouhý linky opravdu nejsou tolik o lítání (proto tam třeba nechci jít). Ale neznamená to, že dálkovky jsou nuda.

 
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ