FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Co dělá pilot při dlouhém letu? Jeden příspěvek | Celý strom
Co dělá pilot při dlouhém letu?   23. 11. 2004 / 10:50
MT.
Zdravím všechny, při pročítání diskuse mě napadla trochu off-topic otázka. Co dělá pilot, když letí někam daleko třeba 6 hodin? To celou dobu sedí oba (kapitán i druhý pilot) za kniplem a koukají na budíky? Nebo si třeba jeden čte noviny, konverzuje s letuškama, prochází a diskutuje mezi cestujícími? Mám na mysli samozřejmě okamžiky, kdy už je vystoupáno do letové hladiny a do začátku sestupu je to opravdu hodně daleko
Docela by mě to zajímalo. Podle mne to musí být docela nuda. Já když virtuálně letím, občas juknu vedle na manželku (teda spíš na televizi, na kterou kouká), občas se kochám venkovními pohledy (Spot view apod.), občas jdu na záchod atd.
Ahoj.
MT.
 

Re: Co dělá pilot při dlouhém letu?   23. 11. 2004 / 11:01
PitBull
No, asi to tak nějak bude, prostě se nudí. A nebo si zdřímne, a to nemusí být ani dlouhej let, stačí Praha - Kodaň. Viděl jsem na vlastní oči....
 

Re: Co dělá pilot při dlouhém letu?   23. 11. 2004 / 11:22
MilanZ   
Co jsem viděl dokumenty o 747 a 777 tak tam mají spací box a chodí si tam posádka dát "šlofíka". Jak často, jak se střídají apod. bude asi uvedeno v předpisech (podobně se střídají např. i řidiči autobusů). Letušky chodí spát taky, ale mají jenom sklopný sedadla.
 

Re: Re: Co dělá pilot při dlouhém letu?   23. 11. 2004 / 13:18
Balooo   
Letušky nechodí spinkat k pilotům?
 

Re: Re: Re: Co dělá pilot při dlouhém letu?   23. 11. 2004 / 16:16
Christopher 01   
Ja slysel neco o tom, ze nekde v zahranici na Airbusech zavodej piloti se sedlama(elektricky posuvnyma). Prvni jedou uplne dozadu, pak se rekne start a kdo prvni dojede dopredu vyhrava. Vyherce si pak muze "objednat" neco k piti ).
 

Re: Re: Re: Co dělá pilot při dlouhém letu?   23. 11. 2004 / 19:06
A.J.Scandall   
Jo, ale až na hotelu.


Alespoň to tak psali v jednom magazínu)
 

Re: Re: Re: Re: Co dělá pilot při dlouhém letu?   23. 11. 2004 / 20:21
Pilatus
Fajn, tak jsme se zasmáli. Ale jak je to doopravdy? Třeba takovej let Sydney - Los Angeles je docela dlohej... Nebo PRG-JFK apod. Najde se někdo, kdo by nám "virtuálům" mohl říct něco víc? I já sám jsem zvědavej jak ta příslovečná opice.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Co dělá pilot při dlouhém letu?   23. 11. 2004 / 20:41
Luděk Ch.
V letadlech s tak dlouhým doletem jsou opravdu kóje pro posádku, která se během letu vystřídá. Ale není to tak, že by jeden z pilotů odešel na pár hodin spát a pak se vystřídali Mění se celá posádka. Aspoň jsem to viděl v dokumentu o dlouhém letu od někud (to si nepamatuji) do Hong-Kongu. Já jsem letěl dvakrát 10 a půl hodiny (B767) a vždycky to zvládala jedna posádka. Dost se divím, protože jsem toho měl dost i jako pasažér.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co dělá pilot při dlouhém letu?   23. 11. 2004 / 21:04
Swordfish   
JJ.plně souhlasím letěl jsem 767 s Condorem do Dominikánské republiky a jak mám rád lítání tak tady jsem se celkem nudilJe to jako když si sedneš doma do křesla a ve vedlejší místnosti zapneš vysavačA to přistání v Dominikánský bylo jak s Cessnoušup na levý křídlo,šup na pravý pak chvilku kličkování prudkej sestup a už jsme seděli na zemi))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co dělá pilot při dlouhém letu? (OT)   23. 11. 2004 / 21:33
Luděk Ch.
Že by jsme letěli stejným letadlem? Já jsem letěl 10.4.1999 s Condorem, B767 D-ABUZ A to přistání, popsal jsi to přesně. Byl to takový menší vyhlídkový let nad popřežím, najednou ostrá levá, prudce srovnat, kousek dolů a drsné bržďění
 

7xRe: Co dělá pilot při dlouhém letu?   23. 11. 2004 / 21:55
A.J.Scandall   
No, budu upřímnej. Kdykoli přišel firemní email s přihláškou na A-310, klikl jsem na ikonku DELETE. Dálkovky mě neberou a 310 taky ne.
Já nějak radši bouchám FRA, LHR, CDG, AMS a spol, než "dlouhý" linky jako TLV, GYD, BEY etc. Ale to je můj osobní úhel pohledu.

Co se týká činností na palubě, tak musim vyvrátit jeden vžitý mýtus (neříkám tím, ale že je vžitý i tady). S letuškama za letu opravdu nic.

Když je let v pohodě, tak je opravdu na palubě "oceánská pohoda", vyrušená tak možná občasným přechodem na jinou frekvenci, naladěním dalšího VORu, občas nějakým "directem" anebo kontrolou paliva. Ale i tak se to někdy zkomplikuje. Třeba přelet Kypru, to je sranda, člověk by za to Turky a Řeky nakopal. Zvláště když se potřebuje začít klesat.

Když se ale něco se*re, tak je to zpravidla větší mazec, než na krátkých linkách. Příklady - startuje se za situace, kdy předpověď počasí na cílovém letišti je nic moc. Směroplatná ( ) je předpověď v dobe příletu +-1hodina. Takže kolem 5h. To dokážou být předpovědi dost nevypočitatelný, zejména v horách (třeba Jerevan, na Kavkaze, umí být milej). Takže se odletí, a pak se v průběhu letu sleduje vývoj počasí. To dává operačka přes HF, nebo se to pak někdy dá vzít z VOLMETu. A když se to nevyvíjí dobře, není úplná sranda naplánovat, co dál (kam na diverzi, kde je jaký počasí), zejména za situace, že paliva na takovýchhle linkách nebývá nazbyt. A do toho se musí brát v potaz, že linka do Tel Avivu nesmí divertovat do Damašku, linka do Baku nesmí skončit v Jerevanu, Bejrút v Tel Avivu a tak dále.

Dál se čas od času někomu udělá mdlo. Vydrží to ještě dvě hodiny? Vyskytne se závada. Co se píše v MELu? Spraví nám to tam? Všechny tyhle situace na krátkých linkách nejsou tak blbý. A naopak, nad takovým oceánem se to násobí. Proto dálkaři berou víc pěněz než my, i když se víc nadřem.

Je mi jasný, že když někdo s FS9 odstaruje, zapne autopilota, LNAV a VNAV, tak se může sebrat, nechat běžet počítač a jít do práce, a večer s tim přistát na druhém konci světa. Jde to, protože v tomhle směru stojí opravdu výrazná hranice možností počítačové simulace (jedna z mnoha)

A co se týká diskutovaných CREW REST ROOMů, liší se to firma od firmy a linka od linky. Někdy jsou opravdu dvě posádky, někdy jenom třetí pilot. Samotný místnosti pro odpočinek, to prý není až taková výhra. Bavil jsem se člověkem, co lítá na A340, říkal, že to je skoro nepoužitelný a že tam nechodí.

Takže suma sumárum, dlouhý linky opravdu nejsou tolik o lítání (proto tam třeba nechci jít). Ale neznamená to, že dálkovky jsou nuda.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Co dělá pilot při dlouhém letu?   23. 11. 2004 / 21:52
Christopher 01   
No ona to mozna pravda bude, rikal mi to jeden nemecky pilot Canadairu.
 

VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ