FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 16. 11. 2024, svátek má Otmar Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OAT znaky Jeden příspěvek | Celý strom
OAT znaky   10. 10. 2010 / 20:57
Dennny
Nevíte někdo prosím OAT znaky CEF? díky.
 

OAT???   11. 10. 2010 / 08:06
Helicopter pilot
Nějak tě nechápu co vlastě chceš...
Pokud tím OAT myslíš "Operational Air Traffic" tak to se tě netýká, teda aspoň na IVAO a doporučuju ti zůstat výhradně u GAT. Už tak mají kluci od CvAF problémy s operačními lety, kdy jim "civilní" ŘLPák nedovolí zamýšlený let provézt (důvody jsou mi mnohdy neznámé) a každý další kovboj co se nesnaží o soulad mezi vojenským a civilním provozem tuhle situaci jen zhoršuje!
Můj názor...
 

OAT???   11. 10. 2010 / 08:36
Blackrat
Nevím proč by nemohl lítat OAT v LKR nebo TRA když je aktivní vojenský řídící, nebo je (téměř) nulový provoz. Ruku na srdce, krom online úterků je málo kdy aktivní oblast a letadel je poskrovnu. Nicméně musí umět ovládat letadlo a dodržovat pravidla. Ale něco apriori zakazovat mi přijde zbytečný. Nicméně pokud se někdo chová nepatřičně, napomenout a při opakovaném porušení pravidel okamžitě zabanovat nejmíň na měsíc
 

OAT???   11. 10. 2010 / 09:24
Helicopter pilot
Tak já jsem mu nic defakto nezakázal... Já mu doporučil ať lítá GAT. A nediv se mi že reaguju jak reaguju... Bohužel se stává že si někteří vysvětlují OAT jako BORDEL a podle toho i na IVAO lítají. To bohužel přináší odezvu od řídících, kteří vidí v plánu OAT a už mají pajlota ze bordeláře. Vysledek je jaký? Že ti co se snaží lítat slušně mají smůlu, protože ATC jim ze zkušenosti operační let nepovolí...
 

OAT???   11. 10. 2010 / 09:48
Blackrat
Jasně, je to o disciplíně. A chtít po civilním řídícím povolení rozhonu (viz jiný příspěvek) atd je zbytečný, neb ten civil zpravidla naprosto netuší o čem je řeč Prostě napíšu do plánku v poli 18 - RMK/OAT LKR (nebo TRA) xxx Cas od-do, vejska od-do a je to. Přes prostory traťě (většinou) nevedou a tudíž mě tam nikdo nebude otravovat a já nikoho ohrožovat. Většinou už tahle informace v plánku stačí k větší vstřícnosti civilního řídícího - ví co má očekávat. Zásadně po něm nic nežádám, pouze informuji o záměrech. Aktivaci prostoru a podobný vychytávky nechávám na vojenským řídícím pokud je. Od civilního požaduju jen klasické služby jako pro jiný VFR let - dráhu v užívání, počasí, QNH.. Co se nadzvuku týče, tak já ho nelítám, nicméně ten bych asi bez vojenskýho řídícího nezkoušel - přeci jen při letu po rozhonový trati při mach 2 zaberu svojí čiností půl republiky a to už asi vyděsí každýho, což je zbytečný.
 1x  

OAT???   11. 10. 2010 / 09:54
Helicopter pilot
Takže ještě jednou se včerejškem to nemá co dělat... Najdi si moje předešlé příspěvky a zjistíš. že jsem proti bordelu s volačkou cef už delší dobu.
 

OAT???   11. 10. 2010 / 10:06
Blackrat
Já do nikoho nereju Proti bordelu s CEF jsem taky. Jsem proti jakýmukoliv non-araig bordelu na IVAO, ať vojenskýmu nebo jinýmu. Co bych neudělal v reálu nedělám ani tam. Když chci blbnout a že blbnu často, hlavně s vrtulníkem při ladění scenerek, blbnu offline. Jen chci říct, že k civilním řídícím je potřeba zaujmout trochu jednodušší přístup jak jsem psal předtím a "nepřetěžovat je"

S včerejší akcí nejsem obeznámen, koukal jsem na report na CVAFu že ste měli řídícího vojenskýho, tak nevím v čem byl problém. To tam byl takovej šrumec že to nedokázali civ a mil ATC zkoordinovat? V podstatě přece stačí civilovi oznámit že bude let po rozhonce v FLxx a že si to voják odřídí a ohlídá ne?
 

OAT???   11. 10. 2010 / 10:34
Snake.d   
Čauky já lítám u CVAF Mi-24 z LKNA, před tím než nás přesunuli z LKPO tak jsem lítal i tam. Máme tam zony který jsou v TMA a mimo a když napíšu do FP že budu využívat zonu tu a tu tak mi nikdy řídící neřekl že mi to zakazuje. Jde o to aby se dodržovali jak příletový tratě do zony a taky o to provádět úkoly co mají hlavu a patu. Dodržuju to podle pravidel co se lítají na výcvik na Mi-24 a jak píšu... nikdy jsem neměl s řídícím problém.
 

OAT???   11. 10. 2010 / 13:27
Blackrat
Ahoj, naprostej souhlas. Jinak ty tvoje materiály týkající se lítání v Náměšti jsou naprosto suprový a moc díky za ně!
 

OAT???   11. 10. 2010 / 12:14
Helicopter pilot
Voj. řídící byl až na přistání )
 

OAT???   11. 10. 2010 / 12:43
astrak
Ale to Ti civilní ŘLP ani povolovat nemusí. Ty jsi pod velením vojenských ŘLP a nikoliv civilních. Ty maximálně informuješ civilní věžku o tom, co chceš provést. Viz. můj příspěvek níže.
 

OAT???   11. 10. 2010 / 09:31
Rozšafín Ctibum   
Zajímavý příběh, který vkládá nové skutečnosti do včerejší situace zahlceného oblastníka a pilota, žádající OAT, rozhon a nepamatuji přesně, co všechno.

Není to o žádné presumpci viny OAT letců, ale vybral sis prostě špatný čas. Stačilo počkat, až by byl na frq trochu větší klid..
 

OAT???   11. 10. 2010 / 09:34
Helicopter pilot
No tak tenhle příklad jsem tady neuváděl protože to s tím nemá co dělat... Pokud to chceš řešit tady klidně můžem.
 

OAT???   11. 10. 2010 / 09:37
Rozšafín Ctibum   
Jop proč ne, nejsem proti. Nevím na síti o jiném případu, že by někdo nepovolil jakýkoliv let. Schovívaví jsme až dost, když si tak vzpomenu na ty přistání A380kou do LKKV...
 

OAT???   11. 10. 2010 / 09:43
Helicopter pilot
Poslal jsem ti SZ. Rozhodni ty, jestli to tu mám dát veřejně. Já po veřejném řešení tohoto případu netoužím )
 

OAT???   11. 10. 2010 / 09:58
Rozšafín Ctibum   
LOL . Ne
 

OAT???   11. 10. 2010 / 10:06
Helicopter pilot
Jsem rád že jsme si to nějakým způsobem vysvětlili, myslím že tohle by tu opravdu nepařilo
Akorát bych uvítal kdyby k tomuhle našemu rozhovoru tady vůbec nedošlo... Nemá s původním tématem co dělat a vypadá to že tu kopu kvůli tomu, že mi nebyl povolen rozhon... Což NENÍ PRAVDA.
 

OAT???   11. 10. 2010 / 09:51
Helicopter pilot
A nebyl to ROZHON A KDOVÍ CO VŠECHNO JEŠTĚ, ale byl to JEN ROZHON s popisem jak ho hodlám provézt ať teda jsme přesní.
 

OAT???   11. 10. 2010 / 19:04
kutak
já opravdu neměl čas číst tvůj román, co jsi napsal na chatu, když jsem řídil asi 15 letadel po celý republice včetně letišť.. neměl si ani podaný letový plán.. je to přinejmenšim nevhodný psát ATC soukromé zprávy na 5 řádků, když na frekvenci neni 10s ticho,,, nejdřív řešim koordinační zprávy, kterých bylo taky požehnaně, a až pak zprávy pilotů (a z toho tak 50% ignorouju). A k tomu rozhonu - o tom slově jsem vážně doposud neslyšel a po tvojí poznámce "a to jsi C2 jo?" jsem ti jediný napsal, že ti to nepovolim... příště si podej letovej plánek a na frekvenci se pobavíme o povolení pokud bude na to čas.. nejsem stroj abych řídil úplně všechno, koordinoval a ještě psal každýmu po chatu. Takže proč jsem ti to nepovolil? za 1.z důvodu provozu a za 2.naštval si mě. Těšilo mě.
 

OAT???   11. 10. 2010 / 19:21
Helicopter pilot
Takže to vidíš takhle? Fajn;o) Já tvůj případ tady neřešil, naopak jsem se snažil věnovat původnímu tématu, ale dobrá, chceš to propírat veřejně, je to tvá volba.

Já to vidím tak. že jsem se s tebou chtěl domluvit o provedení letu a nestavět tě před hotovou věc. Takže v podstatě jediné o co šlo bylo, aby jsi mi zarezervoval TRA70 a pak prostor od fl400 nahoru... ktomu jsem ti ještě napsal přesně kudy poletí a kde poletím do M1 a kde nad M1. Samozřejmě byl jsem ochotný čekat až bude vólno, nijak jsem na tebe neapeloval, ani tě nenutil, časově netlačil.
ANO na otázku co to je rozhon jsem odpověděl že C2 by to měl vědět(faj nic se neděje nevěděl jsi) jenže ty jsi řekl cituji "Na podobné kecy tu nejsme zvědaví, negativ nepovolím" Takže jsem se už vykašlal na nějaký let, protože z nevychovancem se bavit nemusím! A chtěl jsem jen odůvodnění, se kterým jsi se nenamáhal!!! O nějakém provozu mi tu nemluv... čekat jsem ochotný byl! Domluvit jsem se chtěl! A Stavět tě před hotovou věc jsem tě nechtěl!

Prostě můj názor je, že jse tě dotklo že jsem si dovolil ti vytknout něco co nevíš, tak jsi mi to dal sežrat.
 

OAT???   11. 10. 2010 / 19:27
Vačice   
Nevím jak to bylo, nebyl jsem tam takže se k tomu nebudu vůbec vyjadřovat, ALE nezlob se na mě Tome bod číslo dvě mi příjde tak trošku jako v mateřské školce.

Tak a už mlčim.
 

OAT???   11. 10. 2010 / 19:36
kutak
ono na IVAO je to jako v mateřské školce poměrně často, někdy doslova
 

OAT???   11. 10. 2010 / 19:43
Vačice   
Ano to je.
 

OAT???   11. 10. 2010 / 19:39
Helicopter pilot
1) Z provozu? Kde byl v mé zamýšlené cestě provoz???
2) Ano naštval a tak jsis vybil vztek a nepustil jsi mě!!!
Víš jde o to chtít a nechtít dalo se to řešit, ale ty jsis zvolil cestu JÁ TADY POROUČÍM a ty sis dovolil mi něco vytknout tak TADY SI TO TADY VYŽER
 

OAT???   11. 10. 2010 / 19:53
kutak
nevim co jsem poručoval, ATCo jen dáva povolení a informuje, no a tobě jsem to prostě nepovolil.. a jak píšu, neměl jsi ani podany letový plán a řešit po chatu povoleni jsem nehodlal, tim končim
 

OAT???   11. 10. 2010 / 19:57
Helicopter pilot
Fajn přiště tě postavím před hotovou věc...Pardón že jsem to chtěl s tebou nejdřív probrat. Ještě se mi prosím vyjádři k té tvé větě, že jsi jen řekl že mě nepovolíš, po tom co jsem ti napsal že rozhon je nadzvuk a že bys to měl vědět jako C2, která ve skotečnosti zněla "Na podobné kecy tu nejsme zvědaví, negativ nepovolím".
 

OAT???   11. 10. 2010 / 20:00
Helicopter pilot
Víš co? Kašli na to...
Teď děláme přesně to co jsem nechtěl! Rozmazávat to tady...
 

OAT???   11. 10. 2010 / 12:40
astrak
Na IVAO je s OAT dost problém. Osobně si myslím,, že by se takové akce měly provádět jen u eventů, protože postupy pro OAT se jinak dost těžko dělají a málo který řídící (i pilot) je zná (hlavně u věžníků). Správně by měla proběhnout koordinace TWR civilní s operačním střediskem vojáků, kde by věžníkovy přinejmenším oznámili co se bude dít a dále by se to řešilo. Při OAT ani piloti u civilní věžky nežádá letové povolení a okamžitě jedná, pojíždí, provede vzlet a spol. Co jsem slyšel, tak už jen toto dost řídících překvapí, ale i většina vojenských pilotů o tomto neví.
 

OAT???   11. 10. 2010 / 19:06
kutak
přesně tak
 

OAT???   11. 10. 2010 / 20:26
kuma   
No, jak to tady jako zcela nezúčastněnj čtu, tak právě tomuhle se Helicopilot chtěl vyhnout.. Příště to tak ale asi udělá, protože - jak jinak, že...
 

OAT???   12. 10. 2010 / 10:36
astrak
Ono je to bez koordinace s operačním dost složité pro civilního věžníka. Pokud je to IFR, tak má úplně jiný plánek než civilisté, není schopen (nebo lépe řečeno částečně abych někoho neurazil) udržet se přesně v hladině a ke všemu má na spěch, takže ono ho povolovat ani moc nejde...
 

OAT???   11. 10. 2010 / 21:24
Lejzy
Tak ze to veznici nevi mas naprostou pravdu - minimalne u mne. Asi bych na takovy postup koukal hodne vyjevene a ptal se co to dela.
 

OAT???   12. 10. 2010 / 10:33
astrak
Já jsem bohužel nikdy neměl to štěstí si to okusit, ale musí to být síla pro věžníka, když hned musí dávat éra mimo, aby měl přednost OAT.
 

OAT znaky   11. 10. 2010 / 13:02
Dennny
Super klasika... strom o hovně a odpověď na otázku žádná...
 

OAT znaky   11. 10. 2010 / 13:15
Vačice   
Na blbou otázku blbá odpověď.

Tvá otázka lze pochopit ve více významech:

A) Myšleno čím se vyznačuje OAT a jak se provozuje u CEF (CVAF)
B) Myšleno označení letadel provádějících OAT u CEF (CVAF).
 

OAT znaky   11. 10. 2010 / 13:22
Blackrat
Si mě předběhl
 

OAT znaky   12. 10. 2010 / 14:42
Dennny
Myslel jsem jak má třeba Praha terén magic, tak jaké se používají např. v rámci hotovostních vzletů apod.
 

OAT znaky   12. 10. 2010 / 14:53
Lejzy
Magic je snad AWACS, ne?
 

OAT znaky   12. 10. 2010 / 18:17
Dennny
Já nevím... proto jsem se ptal a tak mi to tady napsali.
 

OAT znaky   12. 10. 2010 / 18:39
Hermann   
takze ses ptal na neco takoveho?: http://www.fas.org/man/dod-101/usaf/docs/mcm3-1-a1.htm
 

OAT znaky   12. 10. 2010 / 18:54
Dennny
Na tohle ne, nicméně děkuju a nastduju si to. Myslel jsem přimo ty volací znaky. Např volací znak hotovosti TIGER. Awacsu MAGIC a tyhle ty.
 

OAT znaky   12. 10. 2010 / 18:58
Hermann   
mno hledej brevity code
 

OAT znaky   13. 10. 2010 / 16:09
Dennny
Díky.. ale tam jsem taky nenašel to, co jsem potřeboval. Potřeboval jsem to vědět pro CEF. Tzn. volací znaky hotovosti, escorty atp.
 

OAT znaky   13. 10. 2010 / 16:59
Blackrat
Jako nechci tě od toho nijak zrazovat, nicméně mnoho těch volaček jsou poměrně tajná záležitost - netvrdím že všechny (jako již zmiňovaný Magic), nicméně plno jich vychází v taktických rozkazech pro nasazení letectva od nadřízených stupňu velení NATO. Kluci z CVAF, který sou zároveň i v real CEFu budou vědět co se smí zveřejnit a co ne. Já si teda netroufám, svou těžce vydřenou prověrku mám rád
 

OAT znaky   14. 10. 2010 / 19:18
Dennny
Díky aspoň za takovouhle odpověď. Ještě jednou díky. Mnozí určitě vidí, že je lepší napsat takovou odpověď, než celý strom o ničem.
 

OAT znaky   11. 10. 2010 / 13:21
Blackrat
A čo si predstavuješ pod takým pojmom OAT znaky? Nic takovýho není - OAT/GAT se píše maximálně do plánku RMK/OAT AKTIVACE TRA 78. Někde jsem to taky viděl v poli trať - kde je takto vyznačen úsek letu probíhající mimo pravidla ICAO, syntaxi bych ale musel pohledat.

Jestli myslíš volačku, tak tu máš dle http://www.cvaf.net/taktika/volacky
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ