| | | XPL letiště - důležité 4. 10. 2010 / 09:34 | |
| | Ahoj,
včera mně kontaktoval Petr "Artoo" Bednář s tím, že pro XPL 10 uzavírají tvůrci data ke 10/10/10 a jestli bychom jim mohli poslat data.
Na základě toho jsem urychleně umístil to, co mám na web. Jsou to letiště, co dělal Ondra Zima, já je rozsekal do scenérií, aby šlo přidat objekty a verzovat to a přidal aspoň jednu stojánku ke každému letišti plus nějaké drobnosti.
Nejsou tam žádné objekty (budovy), takže se na to můžeme dívat jako na takový AFCAD.
Berme to zatím jako podklad pro XPL. U letišť, kde to autoři povolili, s radostí uveřejníme i budovy.
Bohužel, zrovna včera se ukázalo, že se objeví po čase dosti závažná chyba (nefunkční ILS maják u LKMT). To zamrzí, i když to není věcí letiště ale NavDat, všechny tyto věci je třeba nahlásit.
Já ještě musím dodělat aspoň rámcově Panenský Týnec, Čáslav, Přerov, Kbely a Náměšť.
PROSÍM ABY KAŽDÝ VYZKOUŠEL CO MŮŽE.
XPL budu kontaktovat ve středu, závěrka pro nás by předběžně měla být v pátek.
Mám rozpracované i SLZ plochy, zatím jsem to tam nedával, už takhle budou 80% letišť přidávat (pokud to vůbec vezmou).
Pokud by se někomu graficky nadanému chtělo udělat nějaký úvodní obrázek na uvedený web, reprezentující ČR, letiště a XPLANE, tak budu rád.
Takže:
http://xplane.aspone.cz
Ještě jsem zapomněl - na letiště Medlánky, Mladá Boleslav, Jindřichův Hradec a Chotěšov dám později odkazy na stáhnutí.
A hlaste problémy.
|
| |
|
| | | XPL letiště - důležité 4. 10. 2010 / 16:05 | |
| | Ještě něco volně inspirováno tématem "Garmin GNS430 a SLZ plochy".
Návrh:
SLZ plochy na XPL předávat nebudeme, akorát Milovice tam ještě přihodíme k těm letištím kvůli zarovnání terénu na jejich straně, navíc mají korektní ICAO kód.
Balík SLZ ploch uděláme bokem a bude k volitelnému stažení, takže kdo je chce vidět či z nich lítat, tak si je stáhne.
OK?
|
| |
|
| | | | XPL letiště - důležité 4. 10. 2010 / 20:54 | |
| | | |
|
| | | | XPL letiště - důležité 5. 10. 2010 / 00:40 | |
| | Ahoj, prosim te, mohl bych poprosit o dodelani "boundary" kolem letiste? Kdyz se kopíruje nerovnost terenu, je to v pohodě, ale když používám zarovnání celého letiště na jednu výšku (jako ve FS), pak jsou některé části RWY a TWY ve vzduchu. Neni pak moc dobre, kdyz sjedes z cesty a letadlo se propadne o metr dva. |
| |
|
| | | | | XPL letiště - důležité 5. 10. 2010 / 07:39 | |
| | Pokusím se, nejdřív dodělám těch šest vojenských letišť co chybí a pak půjdu na to. |
| |
|
| | | | | XPL letiště - důležité 6. 10. 2010 / 10:10 | |
| | Takže všechna letiště jsou dovybavena Boundary.
Je doplněn náhodně, obtažen v nějaké rozumné vzdálenosti okolo letiště.
To může - a nemusí - v konkrétních případech pomoci.
Někde to naopak může být kontraproduktivní a může "zplacatět" víc než je zdrávo.
Prostě - zkoušejte.
Chyby hlašte ve tvaru:
LKKO - sjetí u pojezdovky směr sever - propadnutí do terénu.
Význam to má hlavně od těch, co mají původní výškový XPL profil.
Já mám BETA profil z artoo.cz takže nejsem "směroplatný".
|
| |
|
| | | | | | XPL letiště - důležité 6. 10. 2010 / 10:22 | |
| | Ok, večer si na to sednu ... |
| |
|
| | | | | | | XPL letiště - důležité 6. 10. 2010 / 13:44 | |
| | | |
|
| | | | | | XPL letiště - důležité 6. 10. 2010 / 10:33 | |
| | Vezmu si na to nějakej pořádnej kalibr. Třeba Andulu ... |
| |
|
| | | XPL letiště - důležité 5. 10. 2010 / 16:35 | |
| | To Vam akoze pisal Austin, ze potrebuje data ceskych letist ?
A komu pisal potom pre slovenske letiska ?
|
| |
|
| | | | XPL letiště - důležité 5. 10. 2010 / 17:00 | |
| | | |
|
| | | | | XPL letiště - důležité 5. 10. 2010 / 17:06 | |
| | No do pr*** to je dost sibenicny termin, rad by som bol, keby tam boli aj slovenske letiska.
Si ochotny mi dat nejaky rychlokurz WED cez Skype alebo TS ?
|
| |
|
| | | | | | XPL letiště - důležité 5. 10. 2010 / 17:09 | |
| | | |
|
| | | | | XPL letiště - důležité 5. 10. 2010 / 17:50 | |
| | Jestli tomu teda dobře rozumim, tak ty letiště se použijou jenom pro úpravu terénu, ne že by tam přidávali ty budovy? |
| |
|
| | | | | | XPL letiště - důležité 5. 10. 2010 / 17:53 | |
| | Tak já nevím, co je "plausible dynamic world", ale na fotorealistické či aspoň nějaké budovy na českých letištích bych moc nespoléhal.
Pokud tedy mluvíš o XPL10. Pokud mluvíš o tom snažení, tak co si uděláme to budeme mít. |
| |
|
| | | | | | | XPL letiště - důležité 5. 10. 2010 / 20:34 | |
| | Můj dotaz směřoval na hlavně na to, co se posílá LR. To sou jen dráhy, pojížděčky, světla a cedule, ne? |
| |
|
| | | | | | | | XPL letiště - důležité 5. 10. 2010 / 23:17 | |
| | Ano, jenom obsah APT.DAT, čili jak říkáš. Žádné objekty. |
| |
|
| | | | | | | | | XPL letiště - důležité 5. 10. 2010 / 23:19 | |
| | Ok, díky za upřesnění.
Jinak bych se rád taky zapojil do testování, ale koukal sem, že se ti ten seznam docela rozrostl. Nebylo by dobré nějak evidovat, kdo už co otestoval? |
| |
|
| | | | | | | | | | XPL letiště - důležité 5. 10. 2010 / 23:35 | |
| | Tak ať sem každý pošle co hodlá otestovat. Nejdůležitější bude otestovat ty Boundary, jak psal Radoslav. Ty tam ale budou až zítra večer. |
| |
|
| | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 11. 10. 2010 / 09:53 | |
| | Takže včera v noci jsem to odeslal, dneska ráno mi potvrdili příjem a začlenění do XPL databáze.
Protože se tady nikdo neozval tak jsem alespoň každé z těch letišť zkontroloval pohledem a zmenšil boundary tam, kde blízká řeka tvořila vodopád. U dvou letišť - LKHB a LKMB to nepomohlo, ale není to zase tak moc vidět, navíc mám terén od Petra Bednáře, takže se to může lišit. Teoreticky zmenšením boundary se mohl vrátit efekt spadnutí z dráhy, ale to umíme přinejhorším řešit v rámci letiště, narozdíl od terénu, s kterým se jednouše nedá dělat nic.
Dále jsem Robina požádal o odstranění (českých) SLZ ploch z databáze s tím, že jsou špatně a připravíme si je bokem. Už teď se na to netěším - je v tom hroznej bordel, letiště jinde než jsou naznačeny, dráhy do trojůhelníku, přes kopec, atd.
Na moji poznámku o karlovarském ILS mne požádal, ať to dám dohromady a pošlu.
Protože xWing si posunoval localizér je třeba aby ty mé údaje někdo ověřil, xWing používal převedené letiště a dráhu, třeba to měl šoupnuté ?!?
Taktéž pošlete typy na chybějící navdata.
Leoš |
| |
|
| | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 11. 10. 2010 / 16:56 | |
| | Leosi, dik za tvoji praci a obetavost, mit vetsinu ceskych letist defaultne v XPL10 bude luxus. |
| |
|
| | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 11. 10. 2010 / 17:37 | |
| | Většinu té otročiny udělal Ondra Zima ("andrew"), tomu patří hlavní dík.
A jak to myslíš "většinu českých letišť" ?
Tam jsou všechna letiště (v pravém slova smyslu ) evidovaná na ŘLP.
Plus LKBU (které na ŘLP chybí ale jsou v Databázi 2010), LKML,LKHR jako bývalé letiště ale dnes SLZ plochy, Pacov,Všechov,Bechyně jako stará letiště (a možná SLZ plochy - v DB nejsou) a jako bonus Čáslav, Kbely, Náměšť, Přerov.
|
| |
|
| | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 11. 10. 2010 / 17:55 | |
| | To je fantasticka prace, panove... Gratuluju! |
| |
|
| | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 11. 10. 2010 / 17:57 | |
| | Tak to jo, tim lip
Samozrejme dik Ondrovi! |
| |
|
| | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 11. 10. 2010 / 21:44 | |
| | >Protože xWing si posunoval localizér je třeba aby ty mé údaje někdo ověřil, xWing používal převedené letiště a dráhu, třeba to měl šoupnuté ?!?
Nemohu si pomoci, u mně je to dobře, pokud tedy šlo o lokalizér.
Ale i glideslope mi přišel v normě. |
| |
|
| | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 11. 10. 2010 / 22:44 | |
| | Tak podle papin dole jsi moc vysoko ne? |
| |
|
| | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 11. 10. 2010 / 22:49 | |
| | To bude červená, takže nízko. Radši to zkusím ještě jednou. |
| |
|
| | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 11. 10. 2010 / 23:32 | |
| | Dobrý postřeh. Nevím proč, ale PAPI mělo nastaveno 3.5 stupně místo 3 stupňů.
|
| |
|
| | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 08:18 | |
| | Hosi, to je uplne jedno
Hlavne ze nam to vsetkym dobre léce
|
| |
|
| | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 08:28 | |
| | Pro mně to tedy jedno není.
A kromě toho pak budeme při nějaké IFR tour vypadat jako pitomci.
|
| |
|
| | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 11:29 | |
| | | |
|
| | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 13:10 | |
| | Díky, udělám večer hloubkovou revizi v LKKV
Mám ale takové neurčité mrazení, že buď budeme mít dráhu podle ortofota nebo ILS podle AIP. Ale nechci předbíhat večerní výsledek.
|
| |
|
| | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 16:43 | |
| | No ja si myslim, ze ked posunies localizer presne na stred, nemas co stratit. Dolezite je aby bol zachovany ten uhol 291* ked chceme byt podla AIP.
Len netusim ako vyriesit GS, aby bol podla AIP ale aby to viedlo do zony TD.
|
| |
|
| | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 17:13 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 17:24 | |
| | Já mám problém už v tom, že ten lokalizér jde šikmo, aspoň podle LocalMap. Přitom jeho směr je 293 geo, dráha je taky 293 geo, ve WEDu je taky 293, ortho sedí a lokalizér je šikmo
Udělal jsem znovu letiště, konce dráhy dle reálných souřadnic, lokalizér dle reál souřadnic i GP dle reál souřadnic (ten byl vizuálně špatně).
Zatím jsem nezkoušel kam letadlo sedne, podle mně ta poloha u GP má vliv jen na umístění objektu majáku. Nicméně lokalizér je šejdrem pořád.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 17:34 | |
| | Jsou vsechny smery magneticke/ prave ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 17:36 | |
| | Jinak se omlouvam, ze nepomaham, ale jsem zavalen praci a vubec se nedostanu do Windows abych kolegovi poslal materialy, natoz abych lital ( |
| |
|
| | | | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 18:06 | |
| | 293 je pravy z AIP. WED sedi na ortho a ma 113 takze asi taky pravy.
V NAVDATA je 293 a ma popsano ze se zadava pravy. Jdu zkusit mu tam zadat magneticky.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 17:39 | |
| | Pockaj, ale toto neries vo WED, to uz musis v XPL v Local map, mod Editor.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 18:06 | |
| | Leosi, skus toto moje nastavenie dat do earth_nav.dat
4 50.20698166 12.90066624 1988 11155 18 293.072 KVY LKKV 29 ILS-cat-I
6 50.20043182 12.92933369 1988 11155 10 300293.000 KVY LKKV 29 GS
U mne dobry
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 18:07 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 19:02 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 19:40 | |
| | Asi nejrozumnější řešení je displaced threshold 29 o 180m, tím se posune dosedová plocha na úroveň PAPI a sedí tak proti ní jak PAPI tak ILS. Nicméně nesedí značení dráhy.
Obávám se že jinak posunout dosedovou plochu bez scenérky nepůjde. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 20:16 | |
| | Ja by som to uz nehrotil
Uprimne... Ja ako bezny virtualny pilot (airliner) si pozriem v mape uhol priblizenia na localizer, v nasom pripade 291, vysku a vzdialenost v ktorej mam zachytit GS a zacat klesanie. V pripade NDB DME priblizenia, je dolezity uhol klesania 3*
A co som Ti poslal udaje, sedia docela plusminus presne.
Myslis ze niekdo bude riesit, ci je budka GS umiestnena spravne ?
Ja osobne som to nikdy nepotreboval
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 21:24 | |
| | To, co jsi ty poslal, sice vede na zacatek drahy, jenze nesedi na PAPI, takze pilot letici ILS bude s neduverou zirat na PAPI signalizujici mu, ze je nizko.
Kdyz nekdo poleti podle PAPI a bude tam vykresleno misto dosednuti na kraj dnesni drahy, tak bude s hruzou v ocich koukat, jak ho PAPI vede nekam ke stredu drahy.
Podle mne je dodrzeni mista dosedu (= soulad PAPI, ILS a dosedu) a posunuti prahu drahy nejlepsi ze spatnych variant. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 21:32 | |
| | Ale ja som neriseil PAPI. To ze PAPI vedie na stred drahy znamena, ze je nieco spatne. Aj povodne ILS 29 viedlo na stred drahy, kym som si to neupravil.
Nepredpokladam, ze v reale je TD zona v strede drahy, ci uz cez PAPI alebo ILS
Nemas tam nahodu nejako zmenenu vysku terenu, co si spominal ? Ci to nerobi problem.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | XPL letiště - důležité - NAVDATA 12. 10. 2010 / 21:45 | |
| | Nejdou přidávat obrázky tak jen popisem.
V reálu se dosedá na tlustě vyznačené místo na dráze, v LKKV je to ZA pozicí PAPI a odpovídá to (až na pár metrů) diskutované pozici GS. Viz mapy.cz nebo AIP.
Přesná pozice GS, kde sedí přesně i pozice radiomajáku GS na orthofoto, je:
6 50.20121900 012.92595300 1989 11155 10 300293.437 KVY LKKV 29 GS
Problém XPL je, že ve WED bohužel NENÍ možno posunout indikaci místa dosedu, ta je pevně daná od počátku dráhy.
To je celé. |
| |
|
| | | XPL letiště - důležité - CO SE TO STALO? 21. 10. 2010 / 19:50 | |
| |
Web xplane.aspone.cz byl pozastaven. Mohlo se tak stát z několika důvodů:
* + Porušování přísného zákazu hostování jakékoliv komerční prezentace zahrnující i případy pouhého testování. Pro komerční prezentace (obsahující nabídku služeb s IČ nebo DIČ) je určena služba placeného webhostingu, na kterou můžete do 20.11.2010 přejít. Více informací získáte na adrese http://www.aspone.cz/20150/Webhosting-Paid-hosting.aspx.
* + Web neměl po dobu 30 dnů žádnou aktivitu nebo po celou dobu prezentace vykazuje chybu.
* + Web jinak porušoval naše podmínky hostování |
| |
|
| | | | XPL letiště - důležité - CO SE TO STALO? 21. 10. 2010 / 21:35 | |
| | Netuším. Psal jsem jim.
L. |
| |
|
| | | | | XPL letiště - důležité - CO SE TO STALO? 21. 10. 2010 / 22:01 | |
| | můžeme to klidně hostovat na letecke-forum.info ozvi se mi přes PM |
| |
|
| | | | XPL letiště - důležité - CO SE TO STALO? 21. 10. 2010 / 22:25 | |
| | Podle informace od jejich supportu odstaveno automaticky pro neaktivitu.
Už to zase běží.
L. |
| |
|
| | | | | XPL letiště - důležité - CO SE TO STALO? 21. 10. 2010 / 22:41 | |
| | | |
|
| | | | | XPL letiště - důležité - CO SE TO STALO? 21. 10. 2010 / 23:09 | |
| | Neaktivitu ? Co je to za blbost ?
Hod tam warez a uvidis aka bude aktivita
|
| |
|
| | | XPL letiště - je to venku!!! 11. 1. 2011 / 10:25 | |
| | Paráda! Nejnovější beta (9.65) už obsahuje aktualizovaný apt.dat s kompletními daty pro všechna letiště v ČR evidovaná na ŘLP (+ bývalá vojenská letiště). Mám radost a za sebe chci poděkovat všem zúčastněným, hlavně Leošovi, který to dal všechno pěkně do kupy. |
| |
|
| | | | XPL letiště - je to venku!!! 11. 1. 2011 / 12:07 | |
| | | |
|
| | | | | XPL letiště - je to venku!!! 11. 1. 2011 / 12:59 | |
| | Není zač. Ostatně díky patří Ondrovi, který většinu tu letišť udělal, já to jen upravil a dokomunikoval. |
| |
|
| | | | | | XPL letiště - je to venku!!! 11. 1. 2011 / 13:50 | |
| | Moc pěkné, díky! Už aby byla ne-beta...
Vita |
| |
|
| | | | XPL letiště - je to venku!!! 11. 1. 2011 / 18:01 | |
| | Tak to je parada, gratulujem. Myslel som, ze to bude vonku az v X-Plane 10
Inac Austin ma pekny bordel na webe, co sa tyka verzii XPL.
Updater je akoze na 9.62
Ked chcem pozriet changelog http://www.x-plane.com/changelog.html je tam len 9.50
V sekcii Beta ma verziu 9.64
Hrozne
|
| |
|
|