| | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 25. 9. 2010 / 22:09 | |
| | Zdravim panstvo.
Ako ste si asi vsimli, bola uvolnena nova verzia PT Tu-154M Československá verze. Medzi hlavne upravy patria:
Změny ve verzi 1.2 (odpovídající verzi 2.03 původní ruské instalace)
1. Realizována palivová automatika motorů
2. Realizován ventilace kol podvozku, včetně zohlednění ohřevu brzdových disků v závislosti na podmínkách brzdění (včetně efektu přehřátí brzd)
3. Realizován protipožární systém
4. Realizovány hodiny ITV
5. Realizováno ovládání systému regulace tlaku SRD
6. Při nahrání letadla je automaticky na SRD nastaveno QFE letiště odletu
7. Doplněna možnost nastavení měnění nastavení SRD po desítkách mm pravým tlačítkem myší
8. Realizována kontrola systému sblížení se zemí SSOS.
9. Doplněno několik «falešných» vypínačů na horní část panelu inženýra
10. Realizován vypínač ohřevu dveří.
11. Ozvučení a animace vypínačů panelu
12. Doplněn vertikálně orientovaný přepínač DME
13. Opravena nulová pozice ukazatele hydr. kapaliny
14. Doplněna kontrolka BKK test.
15. Upraveno pořadí poloh přepínače voltmetru sítě 110 V
16. Předělán odpovídač СО-72М.
17. Doplněn systém kontroly ukazatelů vibrace motorů
18. Odstraněna částečná průhlednost ovladačů voltmetru.
19. Opraveny klikspoty ovladače podvozku
20. Doplněno tablo signalizace podvozku pal.inženýra
21. Realizován systém zásobování vodou
22. Oživen systém měření teploty zadního úseku
23. Oživen systém kontroly ohřevu systému vypouštění
24. Opraveno označení fází přepínače voltmetru sítě 36V
25. Animován pohyb ručiček přístrojů panelu PI
26. Tlak oleje nyní odpovídá skutečnosti.
27. Doplněny tlačítka kontroly radiovýškoměru
28. Opravena logika práce tabla «závada motoru»
29. Opravena stupnice radiovýškoměru (z 30 nа 25).
30. Opraven pohyb ručiček ARK při nulovém signálu.
31. Doplněno blokování spouštění motoru č. 3 při otevřeném zadním zavazadlovém prostoru
32. Doplněno blokování spouštění motorů, nejsou li zapnuty všechny pumpy spotřební nádrže
33. Kontrola teploty výstupních plynů motorů pracuje pouze při zapnutém systému a napájení 27V.
34. Odstraněna chyba při možnosti spuštění motorů bez dodávky paliva.
35. Realizována přechodná práce motoru ze zbytků paliva v rozvodech (20 vteřin)
36. Ukazatel vnější teplotu funkční pouze při zapnutém napájení ze sítě 27V.
37. Záložní palivová pumpa pracuje pouze za letu
38. Přepínače regulace teploty systému PKM se nyní pohybují společně
39. Ručičky přístrojů kontroly VSU, SKV a teploty oleje motorů při vypnutí napájení spadnou na levý okraj stupnice
40. Odstraněna chyba při poslechu radiomajáků
41. Ozvučen pult SPU.
42. Realizovány režimy ANT a RAM systému ARK-15
43. Zprovozněn přepínač SPU na overheadu pilotů
K největším změnám došlo u simulace motorů Solovjev D30KU-154. Před letem si pokud možno přečtěte původní ruskou letovou příručku, zejm. hlavu 8.1 RLE a graf 8.1.2 — závislost změny otáček vysokotlakého kompresoru na teplotě a tlaku vzduchu.
Motory D30KU-154 jsou osazeny automatickým regulátorem, který omezuje tlak před vstupem do spalovací komory při nízké teplotě, nebo omezuje otáčky při vysoké teplotě.
Při teplotách nižších 15°C s ohledem na vzrůst hustoty vzduchu automat snižuje maximální otáčky, tah přitom zůstává na hodnotě 105 kN. Při tlaku vzduchu nižším než 760 mm rt.sl. omezení otáček probíhá při nižších teplotách.
Při teplotách pod 0 nebo nad 30 °C, v závislosti na tlaku vzduchu, při dosažení vzletového režimu 98%, automat omezí další nárůst otáček, přitom se může tah motorů s růstem teploty snižovat.
Práce automatiky se tak může odrazit zejména na vzletu s stoupání při nízkých a vysokých teplotách.
!!Pro instalaci tohoto patche je potřebné mít nainstalovánu ve FS9 předchozí verzi (PT Tu-154M Československá verze 1.1)!!
Před instalací si ručně zazálohujte váš stávající soubor aircraft.cfg!!!
Viacej sa dozviete v readme ktore sa Vam automaticky otvori po nainstalovani.
Dufam, ze sa Vam nova verzia bude pacit a zazijete s nou vela nezabudnutelnych zazitkov.
Vas Project Tupolev CZ team & kpt. Letal.
|
| |
|
| | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 10:14 | |
| | Super.Díky moc |
| |
|
| | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 12:15 | |
| | Díky za super stroj
Dneska jsem to zkoušel, ale moc mi tam neseděly ty výkony a rychlosti podle tabulek.
Měl jsem prázdné éro a jenom 10t paliva, TOW 70176 kg, LW 64329 kg, RWY 3500m, na letišti 14°C a vítr 6kts do zad. Podle těch tabulek měly být V1=230 Vr=230 V2=250, klapky 28°, Vref=235 a N1=82%.
Při vzletu se letadlo začalo rozjíždět velmi pozvolna. Za půlkou dráhy jsem to nevydržel a zvýšil jsem tah na 95% a při V2=250 se to odlepilo těsně před koncem RWY, tedy skoro po 3500m rozjezdu. S prázdným érem je to docela zvláštní.
Během přiblížení mi zase při rychlosti pod 250km/h začalo řvát varování velkého úhlu náběhu, přitom Vref měla být až 235km/h.
Můžou to být nějaké bugy, nebo dělám něco blbě? Na té Tu-154M mám online přes 200h a nikdy nebyl problém ani při plném naložení a palivem na 6 hodin letu. |
| |
|
| | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 12:36 | |
| | Odpoviem teraz len z pohladu tvorcu, co sa tyka dynamiky, tak do dynamiky som nesahal, co sa robilo tak boli nove textury pristrojov a panelov + nejake veci v konfigurakoch pre panely. Cize pokial je to bug, tak treba skusit aj rusku verziu ci to aj tam robi.
Ma este napadalo, prepisoval si v aircraft.cfg tu zmenu co je pisana v readme? ([GeneralEngineData])
Takze len tolko z mojho pohladu. Ale myslim ze na toto Ti odpovie lepsie Vojta alebo Baloo, oni poznaju lepsie letove charakteristiky.
Peto |
| |
|
| | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 14:24 | |
| | Změny v aircraft.cfg jsem nedělal. Teď na to koukám a píše se tam, že to mám změnit když použiju starý soubor. Já jsem to nechal normálně nahradit, takže je to tam tak jak to má být. Je tam ta nová dynamika a pak min_throttle_limit=-0.54 jako v readme. Takže to vypadá, že tohle mám správně.
Lítal s tím teď ještě někdo? |
| |
|
| | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 15:12 | |
| | N1=82%, znamená to, že na budíkách vpravo uprostřed na hlavním panelu máš 82%? Teď jsem ve fázi změny PC, takže neověřím, ale jestli si dobře pamatuju, tak nominál je kolem 92-93%. 82% je level flight, případně glisáda s mechanizací. |
| |
|
| | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 15:23 | |
| | Ano, 82% na těch budíkách na hlavním panelu. Na ručičkách je N1. No a podle tabulky v manuálu je Nominal 82.0...85.0% ve sloupci КHД/N1 a pak 93.0...95.0% ve sloupci КВД/N1.
Přiznám se, že nevím co je КHД a КВД |
| |
|
| | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 15:30 | |
| | КHД компpессоp низкого давления - nízkotlaký kompresor
КВД компpессоp высокого давления - vysokotlaký kompresor
Na západních strojích je N1 nízkotlaký a N2 vysokotlaký (případně je i N3). U ruských by to mělo být opačně, tj. N1 je vnitřní, tj. vysokotlaký kompresor/turbína. |
| |
|
| | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 15:44 | |
| | Aha, takže na panelu p.inženýra je teda ručička "1" jako normálně N2 a ručička "2" je N1 Ručičky na hlavním panelu teda ukazují N2. Už to kontroluju přímo v kokpitu a otáčky sedí i podle tabulek. Díky za vysvětlení.
Ještě by mně tedy zajímalo proč řve úhel náběhu, když letím v plné konfiguraci v ILSu běžným způsobem, na palubě jenom 5t paliva a jinak vůbec nic a rychlost mám vyšší než Vref. |
| |
|
| | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 16:19 | |
| | A jakou máš centráž, pokud máš úplně prázdný letadlo? |
| |
|
| | | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 19:32 | |
| | No zadavač stabilizátoru na červené dopředu, protože to bylo přes 32%. Palivo podle plánovače a to je asi tak všecnho s čím se tam dá hýbat. Nebo je tam ještě nějaká finta? S tou první verzí jsem žádné problémy neměl. |
| |
|
| | | | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 19:34 | |
| | len taka otazka pomimo, robi Ti to aj ruska verzia? |
| |
|
| | | | | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 20:42 | |
| | Ruskou jsem nezkoušel, protože jsem na to neměl čas. To byl jenom takový testík asi na 45 minut na základní funkce a procedury. Víc jsem nestihl. |
| |
|
| | | | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 21:36 | |
| | Budu vařit z vody, nemám FS v provozu: Není 32% limitní zadní centráž? A neměl by být zadvač stabilizátora vzadu, ne vepředu? Ve virtuálním cockpitu je to nad hlavou kapitána, tak zkontroluj. |
| |
|
| | | | | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 21:56 | |
| | Je to uprostřed na hlavním panelu a myslím si že to mám správně, protože podle manuálu je to >32% CAX žlutá
28-32% CAX bílá
21-27% CAX zelená
FS teď po ruce nemám, tak nemůžu nic dalšího zkoušet. Zítra to ale zkusím i s lidma na palubě, abych věděl jestli to neblbne jenom při prázdném éru. |
| |
|
| | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 15:24 | |
| | zkus ověřit nastavení v utilitě ovladačů,... |
| |
|
| | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 20:37 | |
| | Díky za novou verzi!!! Vyskytl se mi však problém - nyní nereaguje plynová páka na seiteku, přidávat a ubírat plyn musím pomocí kláves F1,F2,F3,F4 na klávesnici, v předchozí verzi to fungovalo a na ostatních letadlech i nadále funguje.Jinak se zdá být vše v pořádku. Ruskou verzi nainstalovanou nemám. Omlouvám se za neodborné vyjadřování, jsem začátečník. Poradíte? Děkuji. |
| |
|
| | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 20:49 | |
| | Zkontroluj si jestli máš ve složce Gauges/Tu154m_cfg/JOY/ soubor joy.cfg. Pokud né, vem ho ze staré instalace, nebo musíš znovu zkonfigurovat nastavení ovládání v PT utilitě a tento soubor by se ti tam měl vytvořit. Používám Saitek berany, páky i pedály a vše v nové verzi funguje bez problému tak jako u předešlé verze. |
| |
|
| | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 21:47 | |
| | Díky moc z radu, zkusil bych tu konfiguraci, ale nemohu vyčíst údaje z tabulky na obrázku, jsou rozmazané. Nešlo by to zvětšit? Asi toho chci moc, ale mějte prosím trpělivost s penzistou. |
| |
|
| | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 21:52 | |
| | Nejjednodušší je znovu nastavit joystick přes servisní utilitu, viz podrobný český manuál. Občas i rychlejší, než laborace s konfiguračními texťáky s nejistým výsledkem. |
| |
|
| | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:10 | |
| | Děkuji, snad se k tomu nějak dopracuji, jinak bych Vám pane Balooo chtěl říci, že díky Vašim radám v příspěvcích na fóru jsem se naučil tůčko docela slušně ovládat a z mého pohledu ho považuji za nejlepší virtuální letadlo. |
| |
|
| | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:19 | |
| | Nafotím, tak jak to mám nastavené pro Saitek, hodím to do souboru a pak tady dám odkaz na stažení. |
| |
|
| | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena nastavení ovládání 26. 9. 2010 / 23:35 | |
| | | |
|
| | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena nastavení ovládání 27. 9. 2010 / 11:50 | |
| | Díky moc Vám i panu Balooo za radu a pomoc, pomohlo to, už je to v přádku. |
| |
|
| | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:05 | |
| | Též jsem to prolítl. Zatím jsem TU amatér, ale vypadá to, že to funguje (letově stejně jako 1,1). Akorát jsem nenašel čudlíky na otvírání dveří a nákladního prostoru. Tam kde to bylo u stařší verze to teď nechodí.
Páky na saitek ovladači mi fungují stejně jako před tím, takže taky žádná změna. |
| |
|
| | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:10 | |
| | nic si z toho nerob, ten ovladac zadnych dveri tam nieje, soudruzi ho tam zabudli urobit (aj v ruskom modeli)... |
| |
|
| | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:13 | |
| | To je sranda ? normálně pod SHIFT+7 tam je.... |
| |
|
| | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:14 | |
| | jo, ale predtym sa to dalo aj priamo z panelu bortaka, nemusel si si otvarat to male podokno.... |
| |
|
| | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:16 | |
| | nevím, sice dveře moc neotevírám, ale zkus shift+8, já tam panel dveří mám
|
| |
|
| | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:08 | |
| | Objevil jsem zajímavou věc...VSU mi jde nahodit pouze z baterek.Když předtím připojím pozemní zdroj,tak smůla.Nevím,ale mělo by to šlapat,né ? |
| |
|
| | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:09 | |
| | EDIT: u verze1.1. to makalo normálně |
| |
|
| | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:24 | |
| | Zdravím pane, teď jsem to zkoušel, funguje normálně ... Parking Brakes / baterie / připojení pozemního zdroje / měniče / spuštění VSU ... vše bez problémů.
Co a jak máš uloženo jako default flight ?? |
| |
|
| | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:27 | |
| | | |
|
| | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:28 | |
| | všechno vypnutý a uložený....u cessny |
| |
|
| | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:31 | |
| | nastartuj cessnu a načti Tu-154, možná to je tím ??? |
| |
|
| | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:33 | |
| | až zítra....vyzkouším a ozvu se....Jinak super věc...držel jsem reverzy až do zastavení a dostal jsem po "kulách" mechanici kontrola motorů a pajloti vysvětlení proč a nač... |
| |
|
| | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 27. 9. 2010 / 14:53 | |
| | tak to funguje díky |
| |
|
| | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:34 | |
| | | |
|
| | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 26. 9. 2010 / 22:57 | |
| | kolega Vevericiak to uz dostal vcera ako domacu ulohu ) |
| |
|
| | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 27. 9. 2010 / 01:56 | |
| | Vím že se to tu už řešilo ale doufal sem že verze 1.2 cz mi pomůže ale bohužel problém stále přetrvává a to šílená nadspotřeba mého tůčka. Tedy při použití FSPAX mám spotřebu na hladině po hodině letu 25 tun/hod na vzletu a stoupání dokonce 55 - 60t (za co by se nemusel stydět ani Concorde), Tučko mám opravdu rád ale bohužel je pro mě za stávajícího problému nelétatelné. Zkoušel sem re-instal jak PSPAX tak i TU-154 a i FSky ale bez výsledku. TU-154B-2 mi to nedělá.
Moje PC:
Pentium Dual-Core 2.60 GHz CPU
RAM: 4 GB
Grafika: GeForce 9600 1024
Systém: MS WindowsXP SP3
Už fakt nevím co s tím a jsem z toho dost nešťastný a TU-154 je jediné éro co mě drží u FS9.Díky za radu.
|
| |
|
| | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 27. 9. 2010 / 08:45 | |
| | | |
|
| | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 27. 9. 2010 / 11:51 | |
| | Ano bez FS-PAX to spotřebovává palivo normálně |
| |
|
| | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 27. 9. 2010 / 11:58 | |
| | V tom bude asi ta potíž. PT TU-154M je sama o sobě tak složitý add-on, že se nesnese s celou řadou dalších addonů. Namátkou si vzpomínám třeba na ActiveSky, kde vzniká problém s pravidelných zamrzání pitotova systému.
Spíš bych tedy u nové Mky doporučil další add-ony vynechat, jinak nelze ručit za výsledek |
| |
|
| | | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 27. 9. 2010 / 12:30 | |
| | S těma pitkama se mi to stává poměrně často, takže let bez ActivSky a bez FSPAX. Problém je že dříve mi to problém nedělalo. Spíš mě napadlo jestli jsem sám s tím to problémem. |
| |
|
| | | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 27. 9. 2010 / 14:25 | |
| | Měl by někdo prosím aircraft cfg. k TU-154 jde mi jen o
[WEIGHT_AND_BALANCE] díky |
| |
|
| | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 27. 9. 2010 / 10:07 | |
| | | |
|
| | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 27. 9. 2010 / 18:51 | |
| | Zdravim kolegové ,
Stala se mi taková věc po vzletu z LSGG sem v offlinu vypnul tak ve FL120 všechny tři motory ..a najednou se mi objevila hláška o tom že sem při přistání přepálil pneumatiky ...divný . Je to normální nebo nějakej bug ? |
| |
|
| | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 27. 9. 2010 / 19:07 | |
| | můj osobní názor...gauges na ty hlášky je udělané tak, že se ti zobrazí po vypnutí motorů a nějak asi nepočítá, že si je vypneš ve vzduchu
Tupolev je docela spolehlivý stroj a většina problému je způsobená lidským faktorem |
| |
|
| | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 27. 9. 2010 / 19:18 | |
| | No jo , to je taky fakt , ale proč by mi to hlásilo že sem při PŘISTÁNÍ propálil gumy ..když sem nepřistával ..nebo pokaždý když sednu se mi to zobrazí ? .. Ano , všechny dosavadní problémy s tučkem jsou jaksi o ,,Lidském Faktoru,, ale tohle mi nejde do hlavy . |
| |
|
| | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 27. 9. 2010 / 20:08 | |
| | To je jednoduché, vypnul jsi motory, tedy musle jsi přistávat, no a když jsi přistával v 500 km/h, tak jsi propálil gumy.
Mě to po přistání ty motory samo vyplo. A zahlásilo mi to, že jsem měl revers pod 100 km/h, a že se bude muset udělat prohlídka motorů, jestli tam není nepořádek a bude po mě požadováno písemné vysvětlení, proč jsem to tak udělal.
|
| |
|
| | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 27. 9. 2010 / 20:54 | |
| | To u mě to soudruzi taky napsali , že chtějí písemné vyjádření ..no jo díky za vysvětlení přistávat v 500km/h neni pro gumy to pravý |
| |
|
| | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 28. 9. 2010 / 09:26 | |
| | ...apropo...při opravdovým přistání musíš zapnout ventilátor brzd ( povoleno zapínat při aproach ) jinak tě soudruzi opět po..bou... |
| |
|
| | | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 28. 9. 2010 / 12:17 | |
| | .. odzkoušeno ..dneska sem si dal pár letů a soudruzi přestali buzerovat ..akorát mě tam chybí animace reverzů .zvuk slyšim ale na éru se nic neděje |
| |
|
| | | | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 28. 9. 2010 / 12:23 | |
| | tak to je divný,protože se kryty reverzů normálně vysouvají...ledaže bys měl tu154B2 tam to bylo trochu jinak |
| |
|
| | | | | | | | | | PT Tu-154M Československá verze 1.2 - uvolnena 28. 9. 2010 / 12:44 | |
| | | |
|
|