| | | Výklad METARu 26. 9. 2010 / 09:22 | |
| | Zdar,
PRAHA FIR SEV ICE FCST BTN FL 095 AND FL 180 MOV TO NORTH NC
Upozornění na námrazu v dané výšce, ale co je to NC na konci?
|
| |
|
| | | Výklad METARu 26. 9. 2010 / 09:35 | |
| | | |
|
| | | | Výklad METARu 26. 9. 2010 / 10:02 | |
| | Díky, pořád je to lepší než co jsem našel já - NO CLOUDS
|
| |
|
| | | Výklad METARu 26. 9. 2010 / 10:23 | |
| | | |
|
| | | | Výklad METARu 26. 9. 2010 / 11:01 | |
| | | |
|
| | | XPL Mooney a icing - Výklad METARu 26. 9. 2010 / 14:23 | |
| | A že jim to vyšlo, viz obrázek (tvořící se námraza na křídlech, vrtuli, skle - pitotka má zapnutý výhřev).
Pár poznámek pro majitele Carenado Mooney M20J pro XPL.
Model, ani standardní reálná předloha, NEJSOU vybaveny proti-námrazovými systémy používanými pro lety do známé námrazy, proto také letoun NESMÍ do takových podmínek letět.
Nicméně v reálu existuje option, zvaná TKS, která spočívá v montáží lišť na náběžné hrany křídel, zadní řídící plochy, vrtuli a na čelní sklo. Tyto lišty pomocí malinkých otvorů vypouštějí po aktivaci alkoholový roztok, který vydrží 2.5h (standardní icing).
Detaily zde:
http://www.weepingwings.com/docs/Mooney_No_Hazard.pdf
Jak jsem psal, Carenado model to nemá.
[rýpnutí]
Na co by mu to ostatně bylo ve FSX, že?
[/rýpnutí]
My si umíme pomoci - namapujte funkci anti_ice_toggle v ice sekci na tlačítko joysticku. Tím aktivujete námrazovou ochranu a námraza postupně začne mizet a už se nebude tvořit (než to zase vypnete).
|
| |
|
| | | | XPL Mooney a icing - Výklad METARu 26. 9. 2010 / 14:29 | |
| | Leoši, ty jsi poklad a nevyčerpatelný zdroj informací ...
Díky za zajímavé info. |
| |
|
| | | | | XPL Mooney a icing - Výklad METARu 26. 9. 2010 / 14:42 | |
| |
Ono by bylo ideální, kdyby to tam Dan Klaue přidal. Jsou to dva přepínače, první má funkci TKS ON/OFF a druhý NORMAL/MAXIMUM. První je jasný a druhým se přepíná intenzita vypouštění, pro normální icing je to NORMAL (vydrží 2.5h) a pro heavy icing MAXIMUM (a menší výdrž, kolik nevím). Zatížení 92 lbs s plným zásobníkem, vliv na výkon údajně žádný.
Máš lepší angličtinu, kdyžtak mu to předhoď, úplně by ale stačilo to uvedené napojení na anti_ice_toggle a ten druhý přepínač jen na parádu.
|
| |
|
| | | | | | XPL Mooney a icing - Výklad METARu 26. 9. 2010 / 14:45 | |
| | Díky za kompliment , no já mu to klidně napíšu, otázka je, jestli se se mnou bude ještě po tom románu, co sem mu tam v pátek napsal, bavit ... |
| |
|
| | | | | | | XPL Mooney a icing - Výklad METARu 26. 9. 2010 / 15:06 | |
| | Určitě bude. Ostatně bude mít zájem si oproti Carenado trochu zvednout reputaci a tady to má skoro bez práce. Spíš aby to hoši z Carenado kvůli FSX nestopli.
|
| |
|
| | | | | | | | XPL Mooney a icing - Výklad METARu 26. 9. 2010 / 15:28 | |
| | "Spíš aby to hoši z Carenado kvůli FSX nestopli."
- teď úplně nerozumím ... |
| |
|
| | | | | | | | | XPL Mooney a icing - Výklad METARu 26. 9. 2010 / 15:37 | |
| | Pokud to tam DK přidá, tak uživatel FSX může vcelku logicky říci proč to nemá letadlo stejné firmy i ve FSX.
|
| |
|
| | | | | | | | | | XPL Mooney a icing - Výklad METARu 26. 9. 2010 / 15:42 | |
| | Jo, takhle. No to sme klidní. Mam pocit, že soudruhům z Carenada je ta XPL verze vcelku u zadku ... |
| |
|
|