Hmmm, tdy zrovna jednoho co to zkusil máš. Ale počasí jsem si stahovat ani nemusel.Naopak nejradši bych dal CLEAR ALL WEATHER, kdyby to šlo. Já zas nejsem takovej hrdina.
Takovejhle vichr jsem ještě nezažil. Sice to bylo do čumáku (sedali jsme na 31), ale nad Bílou Horou byl docela slušnej střih větru. Po usazení se v ILS jsem si to vzal do teplejch, to je v takovýchhle případech podstatně lepší. Nepamatuju se, že bych kdy dřív musel na finále chvílema dávat plnej plyn. Je zajímavý, že až v takovýhle přídadech si člověk uvědomí zpoždění proudovýho motoru. Ty dvě sekundy, než se to ze zhruba 50%N1 roztočí, přijdou jako věčnost. Ještě kolem 400ft nad zemí byl vítr 50kts, pak už jsem ho nesledoval. Sedali jsme se čtykilem (klapky 30, dát 40 je v takovejch případech blbost), Vref+20 (cca 155kts), přesto jsem měl při podrovnání pocit. že stojíme. Asi bysme vyjeli i na pojížděcí P Ale samotný přistání už nebylo žádná trága.
Jinak horší to bylo jednou v zimě v šest ráno po návratu z nějaký hrozný noční linky, sněžilo, nizký mraky, blbá dohlednost, vítr sice "jen" 30kts, ale lehce z boku, boční složka byla přesně 10kts, což je limit na kontaminovanou dráhu, no to bylo o dost nepříjemnější. To jsem si na finále říkal, jestli neni lepší se takhle po ránu probouzet někde jako každej jinej normální chlap (tj. s nějakou fešandou anebo s opicí na krku)
|
|