FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 17. 11. 2024, svátek má Mahulena Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná? Jeden příspěvek | Celý strom
Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 12:30
kuma   
Zkoušel jsem hledat, jestli jsme o tom ještě nediskutovali - a neuspěl jsem, proto píšu tento dotaz.

Proč se vlastně na palubách letadel ČSA před vlastním startem a po startu zhasíná světlo v oddělení cestujících? Nějak se mi zdá, že jiné společnosti to nedělají.... zejména v současné době, kdy se do kabiny pilotů nemůže lézt volně a nehrozí, že se otevřou dveře a kapitána oslní světlo od cestujících nějak nemůžu přijít na důvod, proč by tomu tak mělo být...

Mně osobně je to celkem fuk, ale při své poslední cestě jsem si tak nějak všiml, že cestující, kteří s tím nepočítají, jsou tím celkem vystrašeni - čekají co bude - a že ase jako čeká katastrofa...

nevíte náhodou někdo něco blíž?
Dík!
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 12:34
Johnny pilot   
Nejen v letadlech ČSA, i TVS hlásí, že bude osvětlení v letadle na krátkou dobu z bezpečnostních důvodů ztlumeno...
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 12:35
Tragédie v JRD
o tematu, proc se v letadlech pri startu a pristavani zhasina, se tu debatovalo uz mnohokrat. a neni to jen v csa. setkal jsem se s tim zatim vzdycky.

vzdy tu byly dva duvody, ale ktery je ten pravy, uz si nevybavim ... jednim udavanym duvodem je to, aby nebyly zatezovany zdroje energie, kdyz je potreba plny vykon motoru (to mi prijde jako mene pravdepodobne), a nebo ten, aby si oci pax zvykly na venkovni osvetleni (v pripade nejake mimoradne udalosti a eventualni evakuace pod)... (a tento duvod se mi libi take).
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 12:45
adagio   
jo, něco v tom duchu, že osvícenej z kabiny při výskoku ven do tmy nenajdeš směr k letišti, to asi bylo.
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 13:24
Hermann   
mein Gott .. .. mno neni to nahodou proto, ze kdyz dojde k vypadku a v celem letadle to zhasne, tak aby cestujici byli privykli na tmu a snaz se cpali k nouzaku?
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 13:29
Tragédie v JRD
mno, vzdyt to je to, co pisu .)
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 13:35
Hermann   
a ja myslel, ze pises o venkovnim osvetleni ..
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 13:27
AJS
Co jsem zjistil, jsou dva typy společností - jedny světlo na vzlet a přistávání zhasínají, druhé ne. První arumentují tím, že v případě výpadku elektriky jsou oči na tmu zvyklé, druhé, že v případě požáru nebudou cestující oslněni. Chtělo by to asi řešení typu "chytré horákyně" - ani nesvítit, ani nemít zhasnuto

Osobně preferuji jako cestuící variantu "tma", protože když se svítí, je vidět ven prd
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 13:31
Priskac   
no ja Ti nevim, ale moc si ma teraz neukludnil s tym ze mas rad tmu... mat uplnu tmu v kokpite to zavana celkom velkym pruserom...
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 13:50
AJS
No, jednak píšu "jako cestující", a jednak, i jako pilot, musíš mít světla v pilotním prostoru stažená, protože musíš mít oči adaptované na venkovní tmu, abys něco viděl a nenechal se oslňovat vnitřními zdroji světla
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 13:51
Priskac   
jasne, to viem, len ja som to "ironicky" myslel aj na budiky ked zhasnu...
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 13:51
AJS
Jo tááák, pokus o vtip, mě to dneska nějak nemyslí
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 14:00
Priskac   
hele, ale uz ked Ta tu mame, otazka: Je pri nudzovom pristati vzdy nutne pouzit tu nafukovaciu skluzavku? Pytam sa preto, lebo minule co sadala ta 737 Air Explore na Kos-e tak podla mna okrem toho ze to bolo trocha nekoordinovane cele, tak tam nabehli schody, a tusim ze ich poslali potom prec a nafukali tu skluzavku (a popritom pasazieri by rychlejsie vysli tymi schodami). Ma to len tak zaujalo, ze ci na toto su nejake predpisy ze ano vzdy to treba nafukat, aj ked ta porucha nieje az taka vazna, a kastani mozu vystupit po schodoch...

Dik za odpoved.

Peto
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 14:02
kluk ušatá
Pozar byl na strane schodu
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 14:18
FSPilot   
Myslím si, že evakuace po schodech není ani z daleka tak rychlá, jako po skluzavce... už jen to, že než cestující seběhne po schodech (a to by se ještě mělo brát v potaz, že starší a nemocní lidé a menší děcka se budou dolů klátit pomaleji), nehledě nato, že při "panice" sbíhat schody je akorát o pád na držku a řek bych, že se tak celkem snadno a rychle totálně ucpe cesta pryč od letadla, kdežto po skluzavce sjedou všichni bez ohledu na věk a schopnosti rychlé chůze, za téměř stejnou dobu a ta je mnohem kratší, než doba, kterou by normální člověk seběh po schůdkách. A jestli si vybavíš ty pojízdné schůdky, tak si nedovedu představit, jak po nich "běží" vyděšení lidi... jak by se nepřevrátily nebo nerozpadly, tak by to byl zázrak
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 14:25
Priskac   
no jo, lenze to video bolo skor take vyukove ze ako to nerobit, aspon mne sa tak zdalo ze je to cele nekoordinovane a ako by na to nebola pripravena ani posadka a ani pozemny personal, resp. mal som z toho taky pocit...
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   24. 9. 2010 / 13:02
AJS
O tom, co se těm Air Explore stalo moc nevím, jen útržky. Ale narozdíl od spousty "expertů" na YouTube a jinde v tom zase takové fiasko nevidím.

http://www.youtube.com/watch?v=Kbgp9OEUr8o

Strašně "jednoduché" jsou totiž naprosto jednoznačné situace, jakou je požár jako takový. Je to průser, cokoliv se udělá, se musí dělat pro bezpečnost, postupy jsou jasně dané, takže není co řešit. Život je ale daleko pestřejší.

Vezměme si to popořádku: V době, kdy inkriminované video začíná, stojí letadlo na stojánce, má otevřené dveře od bagáže a vozíky okolo, skoro doražené schody, okolo kužely.

Takže první poznatek - rozhodně se nejedná o situaci, kdy letadlo zachvátil požár, hoří, a na všechno je málo času. Na stojánku se vrátil evidentně celkem v klidu. Dokonce jsem slyšel, že se vraceli jen kvůli signalizaci ENGINE OVERHEAT, což je na hony vzdálené ENGINE FIRE.

A teď si tu situaci představme. Letadlo pojíždí na start a má zmíněnou signalizaci. Letět s tím nemůže, vrací se na stojánku. Posádka se (možná) rozhodla daný motor chcípnout, ostatně proč ne, pojíždění na jeden motor je běžná záležitost. Nic nehoří, nesignalizuje požár, motor je (možná) už típnutý, nic bezprostředně nehrozí. Věž se ptá, co se děje, a posádka odpoví, že měli engine overheat na levém motoru a vrací se na stojánku. Zastaví, k letadlu přijde handling, a zdánlivě nic nebrání tomu, aby si cestující normálně vystoupili, jak, řekněme, po jiné banální závadě (třeba generátor).


Následují varianty:
A) rampák slyšel, že levý motor měl overheat, a nechce přistvit levé přední schody
B) velitel nechce lidi pustit levou stranou, pro všechny případy

V obou případech žádá přistavení schodů na pravou stranu.


Opět varianty:
A) rampák odmítá, protože na to pravé servisní dveře nejsou schválené
B) velitel to nakonec odmítá, ze stejných důvodů. Spíš ale varianta A

A co teď. Čekat s lidmi na palubě do soudného dne? Nebo evakuovat jak zákon káže s rizikem zranění, ale hlavně bez pořádného důvodu?



Anebo použít to, o čem většina "odborníků" vynášejících rychlé soudy vůbec neví, že existuje, a přitom se to naprosto běžně začíná vyskytovat v postupech leteckých společností, a tím je Precautionary Disembarkation?

Ano, v dané situaci je to optimální řešení. Lidí sjedou po skluzavce, v relativním klidu, omezí se množství zranění, nejsou stanovené limity, jak dlouho to má trvat, používá se třeba jen jeden skluz. A přitom u všech dalších dveří jsou připraveni Palubní průvodčí, připravení kdykoliv přejít na plnou evakuaci, vyžádá-li si to situace.

A k Precautionary Disembarkation podle mě došlo. Takže to rozhodně nepovažuji za zmatlanou evakuaci.

Ale zjevné chyby by se našly:

-odpálení levého zadního skluzu do blízkých (leč nedoražených) schodů, je otázka, zda skluz opradu odpálit chtěli, či jej jen zapomněli disarmovat.
-lidé se kloužou z letadla se svými věcmi, což by neměli, ale kdo ví, třeba už stáli v uličce v očekávání běžného výstupu z letadla?! To také pak lze těžko je nechat posadit, vrátit vše do binů a začít s Precautionary Disembarkation.
-hasiči buď přijeli naprosto pozdě (v případě požáru, kterému ale nevěřím), nebo měli neadekvátní reakci (vystříkat motor, který nehoří ani nehořel), anebo špatné informace. V každém případě tam působí jaksi zvláštně

Já se přiznám, a šijte do mě, že mě začíná v poslední době publikování různých takovýchhle situací na netu štvát. Ne snad pro samotný fakt, že se to tam objevuje, ale pro naprosto neadekvátní a přitom odborně se tvářící komentáře, většinou však Mimo Mísu. Laici po jejich přečtení snadno podlehnou dojmu, že se jedná o amatérismus posádky. Třeba když si přečtu komentáře na YouTube, tenhle pocit bych snadno získal. Obávám se, že tahle situace, navíc tímhle stylem rozmáznutá, může Air Explore dát pěknou ťafku, možná to může být i konečná. Osobně si ale nemyslím, že to bylo až takové fiasko
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   24. 9. 2010 / 13:12
Priskac   
Jo diky moc za rozsiahlu odpoved, ja som sa pytal len ako laik. Este raz dik.
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   24. 9. 2010 / 13:13
Tragédie v JRD
Nadhera. Dik.
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 13:33
Kachna   
Já jsem to pochopil tak, že v případě evakuace jsou oči zvyklé na venkovní tmu a lépe se přizpůsobí. Nicméně, ten oheň mi nenapadl,...
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 13:50
AJS
No právě, tady je vidět, že i v letectví existují věci, na které není zcela jednoznačný pohled
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 14:00
Vačice   
No a co ty světla třeba jen ztlumit?
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 16:03
nimbo
To presne spravil easy na lete do a aj z Londýna. časť svetiel bola zhasnutá, časť svietila a kto chcel čítať mohol si zasvietiť lampičku.
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 15:11
parostroj
Zhasíná se proto aby se oči adaptovaly na tmu a bylo dobře vidět na prvky nouzového osvětlení v případě nouzové situace.
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná... (tečka)   23. 9. 2010 / 18:32
kuma   
No jo, tak dík - jsem si na to vzpomněl, protože jsem po dlouhé době letěl s ČSA a v letadle se (na rozdíl od těch všech předchozích letů s jinými společnostmi - BA, AF, Swiss, LH) zhaslo. Takže dedukuji a uzavírám: BA, AF, Swiss a LH - počítají spíše s požárem, než se studenou kraxnou

Dík všem
 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   23. 9. 2010 / 19:25
xWing   
Preco vsetci pisete, aby sa oci adaptovali na vonkajsiu tmu ?
Ved lietadla vzlietaju aj cez slnecny den a tiez zhasinaju svetla.
Zazil som to tento rok, ked som odlietal popoludni z Krety.
V kabine zhasli a cez okna slahalo slnko do kabiny, cize slepy som bol tak ci tak

 

Proč se v letadlech ČSA na start zhasíná?   24. 9. 2010 / 08:06
yvan2000
http://cestovanie.aktuality.sk/cestorady/rady-a-tipy-pre-cestovatelov/tajomstva-letusiek/

Tento príspevok potvrdzuje vaše predpoklady problematiky
 

Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ