| | | Nouzove pristani PMDG na vode. 18. 11. 2004 / 20:45 | |
| | Driv nez se zacnu ucit tuhle dalsi "kapitolu" letani , chci se zeptat, jestli nekdo nemate s timhle zkusenosti.... jestli to vubec FSka a PMDG dokazou - jestli ma vubec cenu to zkouset a nekoncil jsem porad v CRASHi! |
| |
|
| | | Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 18. 11. 2004 / 21:31 | |
| | Zkousel jsem podobny kejkle.. jednie co musis, je mit vyple crashe )) |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 18. 11. 2004 / 21:32 | |
| | ...ale mozna by slo udelat to ze v aircraft.cfg nadefinujes ze na pozicich kde ma kolecka nebo nekde tam ma i (neviditelne) plovaky .) |
| |
|
| | | Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 18. 11. 2004 / 21:32 | |
| | To FSka pořádně neumí, ztráta času to zkoušet. Ono to asi moc nejde ani s reálným letadlem takové velikosti. Aspoň nevím o tom, že by takhle někdy přistálo, aniž by se při dotyku neroztrhalo na kousky. Vím jen o 767, která takhle "přistála" po tom, co jí kvůli únosu došlo palivo a nedopadlo to vůbec dobře, letadlo nezůstalo vcelku. Ani se nedivím, protože voda je v té rychlosti jako beton. A když se do ní zaboří motory, tak..... Možná AJS bude vědět o nějakém jiném případu, který dopadl lépe? |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 18. 11. 2004 / 21:35 | |
| | No já si nemyslím, že se chová jako beton. Při dopředné rychlosti se voda dostane do motoru a to ho utrhne, ale beton motory neutrhne. Ty se trhají vlivem dosednutí letadla a hroucení konstrukce. Takže zlatý beton. )
Ostatně po praktických zkušenostech nácviku ditchingu bych na vodu nesedal nikdy. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 18. 11. 2004 / 21:44 | |
| | Hmm, to by mě zajímalo, jak takový nácvik vypadá? Asi ti nedají letadlo a neřeknou "přistaň tady na přehradě", že? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 18. 11. 2004 / 21:50 | |
| | O te 767 jsem nedavno slysel Ale maly 737 jsou precejenom neco jinyho - navic v maualu realne 737 je o tom myslim cela samostatna kapitola .... no nic, tak teda asi si pujdu nad Azorama zkouset pristani bez obou motoru |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 19. 11. 2004 / 08:33 | |
| | Staci nad Ruzyni, nac letat tak daleko |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 20. 11. 2004 / 11:00 | |
| | Ten nácvik se dělá v bazénu, kde simuluješ vyhození člunu z letadla, jeho nafouknutí a záchranu cestujících a podobné blbiny. Docela velká "zábava" je, když ti simulují přistání v noci, vlny, bouři a ty máš při tom postavit střechu, aby nepršelo dovnitř. Nedokážu si to představit s cestujícími, jejich panikou atd. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 20. 11. 2004 / 11:47 | |
| | No, ale hned budu klidnější, až poletím někdy přes vodu, když vidím, že se nacvičuje záchrana i v takových podmínkách |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 20. 11. 2004 / 12:19 | |
| | Nacvičuje, ale v reálu bych to nechtěl dělat ani náhodou. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 20. 11. 2004 / 17:34 | |
| | A to si vzpomínám na instruktážní film Air France z 747-300 jak pěkně letadlo sedne na vodu nafouknou se skluzy na než si sednou pasažéři jako na loďku a pak pěkně odplavou od letadla |
| |
|
| | | | Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 19. 11. 2004 / 17:48 | |
| | Jo, občas se přistání na vodu povede. Nejznámějším případem byla Dc-9 ALM (Holandské Antilly, nějaká dcera KLM), kdy to hoši trochu překombinovali, došlo jim palivo a sedali do vody. Dost lidí to přežilo. No a pak před třemi lety sedala 737-300 do řeky po vysazení obou motorů, tam to dopadlo vcelku dobře, i když žel jedna stevardka to nepřežila. Ale sedání do vody, pokud to není hydroplán, je sázkou do loterie a nešel bych do toho, pokud by nebylo ovšm zbytí |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode(OT) 19. 11. 2004 / 18:18 | |
| | Mozna by se to dalo vyresit nouzovym odhazem motoru ). To by pak byl megablanik. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 19. 11. 2004 / 18:21 | |
| | Té DC-9 asi trošku pomohlo to, že má motory vzadu výš na trupu, jinak to musí být šílený ráz, když se u 737 motor zasekne do vody. Je jasné, že přistání do vody s takovým érem, si asi nikdo dobrovolně nevybere. Ale je i toto součástí výcviku? Předpokládám, že ano, když nám palubní průvodčí před letem přes vodu, předvádí záchranné vesty, jinak by to asi bylo zbytečné. Nebo je to jen pro uklidnění? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 19. 11. 2004 / 18:50 | |
| | No abych byl upřímnej, cvičil jsem různý úchylárny (sedání bez motoru ála Blaník, sedání bez jedné podvozkové nohy), ale sedání na vodu ne. Ono to totiž asi ani nemá smysl. Hraje u toho roli tolik faktorů, že je pro simulátor asi nemožné přesně namodelovat jak se to bude chovat a jak to dopadne. To je to samý jako chování letadla mimo obálku obratů (přetažení apod) |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nouzove pristani PMDG na vode. 20. 11. 2004 / 10:53 | |
| | No je to spíš pro uklidnění (vlastní názor), protože pod vodou se blbě hledají mrtvá těla, proto ty vesty. )) |
| |
|
|