| | | 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 17:42 | |
| | Chtěl bych si zkusit v PMDG 737/700 přelítnout Atlantik. Jde to v reálu? Jestli ano, odkud - kam se lítá? Mám namysli KJFK > a co nejblíž k nám domů. Žeby doplňovačka někde v Halifaxu nebo až v Shannonu? Nebo to jde nonstop ???? |
| |
|
| | | Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 17:50 | |
| | Ja bych rekl ze na Islandu budes muset doplnovat.Kdyz TVS preletaval svoje novy letadla od Boeinga tak meli technicky mezipristani na Islandu a pak uz v klidu az do Prahy |
| |
|
| | | Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 17:53 | |
| | Bulíky v běžné dopravě přes Atlantik nelítají. Výjimkou jsou jen předávací lety k evropským zákazníkům. Přesnou trasu ze Seattlu k nám neznám, dost ale pochybuju, že vede přes JFK. Asi bych se zeptal někoho z ČSA - možná se to dozvíš i tady na fóru. |
| |
|
| | | | Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 18:06 | |
| | pravda pravda... )) pres JFK by si dost hodne zaleteli, leti mnohem vice na sever, pres kanadu a island...
pres atlantik buliky (mysleno 737 nove generace) pravidelne letaji .))) a nejenom i buliky, ale i A319ka....v obou pripadech se jedna o upravena letadla s malou kapacitou (cela kabina v byznisu) a letaji v barvach spolecnosti PrivatAir z mnchova a dusseldorfu do newarku |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 18:16 | |
| | Hurááá, v sobotu jdu na to! Díky! |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 18:23 | |
| | Moc se neraduj .... oni ty PMDG maj do ty upraveny 737 daleko .. mrkni do manualu k PMDG, kolik paliva se do toho vecpe.. a nonstop to PMDG asi moc nezvladne...
nicmene, kdyz pominu vsechny takovy ty komplikace kolem litani pres atlantik - predpisy atd, tak podle range chartu z evropy do USA vicemene nedoletnes (skoncis v kanade, kvuli silnym vetrum ze zapadu na vychod), nicmene z ameriky (z Bostonu) zvladne lidma plne nalozena -600,-800,-900 do Parize i Londyna, -700 doleti az do berlina (v typicke konfiguraci, pocita se s prevladajicimi smery vetru a vedenim trati, v pripade -700, -800, -900 se jedna o verzi s wingletama |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 18:37 | |
| | Díky za info, mimochodem - jaký vliv na vlastnosti letounu mají winglety? |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 18:43 | |
| | Winglety snižují indukovaný odpor na koncích křídel a tím zvyšují dolet, respektive snižují spotřebu paliva. Konkrétně u 737 NG to dělá myslim 6%. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 18:45 | |
| | byl jsi o par sekund rychlejsi |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 18:45 | |
| | Tak zase, ale tentokrát jsi byl rychlejší ty ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik (OT) 18. 11. 2004 / 18:46 | |
| | ) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 18:43 | |
| | jejich ucelem je snizit indukovany odpor vznikajici virenim vzduchu na konci letadla. za letu je nad kridlem podtalk, pod kridlem pretlak (diky tomu to leti a tento tlakovy rozdil zpusobuje, ze vzduch zespoda preteka nahoru pres konec kridla...
snizuji odpor, snizuji spotrebu palova tudiz zvysuji dolet... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 18:45 | |
| | To jsme se s odpovědí oba trefili přesně na čas |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 21:13 | |
| | No a teď nastává zásadní problém, proč winglety nemají všechny nové 737-600/700/800/900??? Dělají se s nimi i bez nich, cenový rozdíl musí být vcelku zanedbatelný a pokud uspoří paliva třeba 5%, tak to musí být pro letecké společnosti zajímavé a je divné, že je nemontují standartně na všechny nové 737. Tak, to jen taková otázka do pranice |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 18:47 | |
| | Nedochazi tolik k tvz. "prefukum", tj. ze podtlak pod kridlem se tolik "neprefoukava" nahoru nad kridlo ... Pro velky era to hlavne pomaha ke snizovani spotreby ... si myslim ... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 18:50 | |
| | Ehm... kdyby pod kridlem byl podtlak, tak to nikam nemuze prefukovat ) resp. prefukovalo by to z horni strany kridla, kde by tedy byl pretlak .... dolu .. ale to by pak nelitalo ))
kdyz prohodime ta mista kde je pretlak a podtlak tak uz to je lepsi .) |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 18:51 | |
| | mno ja mam porad problemy pochopit co je pretlak a co podtlak, tak sorry ) .. sypu si popel na hlavu .. takova blbost .. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik (OT) 18. 11. 2004 / 18:56 | |
| | to by chtelo nejako mnemotechnickou pomůcku ... ale na pretlak a podltak si nic nepamatuju ...
ale z prumky si pamatuju jinou )) civka jako divka ... nejdrive napeti a potom proud . a pak nase elektrikarka mela jeste jednu dobrou Cívka jako dívka - odpor jenom zdánlivý
ty vole.. to je uz offtopic jako krava .) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik (OT) 18. 11. 2004 / 18:59 | |
| | jojo, paan je take elektrotechnik .. ) diky tehle pomucce je prubeh napeti na civce jedine, co si ze skoly pamatuju .. . |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik (OT) 18. 11. 2004 / 19:03 | |
| | ja bych spise rekl ne elektrotechnik ale "elektrotechnik" .) a to jeste silnoproudar ... ale myslim ze pro blaho verejnosti je (a bude) lepsi, kdyz to bude delat nekdo jinej |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | 1000x 737 přes Atlantik (5xOT) 18. 11. 2004 / 21:08 | |
| | Hmmm, tak to já jsem taky silnoproudař. Příkopy Už jsme odtamtud dva, co taháme u ejrolinky za páky a kroutíme čudlikama)))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: 1000x 737 přes Atlantik (5xOT) 18. 11. 2004 / 21:28 | |
| | Pockej pockej .... silnoproudar Prikopy... doufam ze nemas na mysli ten socialni ustav Frantiska Krizika? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: 1000x 737 přes Atlantik (5xOT) 19. 11. 2004 / 10:56 | |
| | Jo, tenhle ústav mam na mysli i s Michalcem, Havlem, Kodadem a Tušlovou
Jsem neodpovídal, protože jsem stál celou noc u řídícího pultu VN rozvodny, kroutil potenciometrama a kompenzoval jalovou energii, protože naši pracující v továrnách málo pracovali a stroje bežely naprázdno:-/ Ten ranní vichr nám pěkně poohýbal stožáry))
Takže ne pilot, elektrikář já vlastně jsem))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: 1000x 737 přes Atlantik (5xOT) 19. 11. 2004 / 11:30 | |
| | Jojo ..to mi neco rika ) vsechny jsem zazil zejmena Tuslova je nezapomenutelna |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | off topic: 1000x 737 přes Atlantik (5xOT) 19. 11. 2004 / 13:34 | |
| | Sice nejsem Příkopák, ale jaksi z poza rohu.... tak se tedy hlásim.
"Eletrotechnik" z Panské a manželka Vašeho ředitele Mamuly byla moje třídní. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: 1000x 737 přes Atlantik (5xOT) 18. 11. 2004 / 21:37 | |
| | Co je potreba mit kdybych chtel litat jako dopravak? Samozrejme ze maturita, ale jestli zavisi nejak na tom z jaky skoly bych sel? A co pak? Do Brna jako vojak, nejakou dobu litat pro vojaky udelat si tam papiry a pak jit nekam k dopravakum nebo spis na tu Vysokou Dopravni obor Profesionalni pilot ktera se nachazi v Praze? Sysel jsem ze se na ni plati dost vysoky skolny ale ze se to da domluvit s aerolinkama ze na to neco prispejou a pak se to litanim u nich " vrati " . Nebo je lepsi zvolit cestu k tem vojakum a odtamtud pak prejit? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: 1000x 737 přes Atlantik (5xOT) 18. 11. 2004 / 21:40 | |
| | co ti staci? teoerticky ti bude stacit cca 1,2 mega korun +/- autobus .... k samotnym papirum snad ani tu maturu nepotrebujes ale jestli by te pak nekde zamestnali (papiry nepapiry) je otazka jina... ) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: 1000x 737 přes Atlantik (5xOT) 19. 11. 2004 / 11:18 | |
| | Maturitu potřebuješ.
Z jaký školy jdeš je jedno. Podívej na mě. A lítaj u nás doktoři, žurnalisti, elektrikáři, gymnazisti, dělníci a rolníci a dokonce i podnikatelé a živnostníci Prostě dělnická třída, pracující inteligence i vykořisťovatelé
A jakou zvolit cestu, to ti neporadim. Každá doba má svoje řešení a já nemůžu říkat, co bude optimální za pár let, když jsem to sám absolvoval před lety, když všechno bylo jinak. Ale platí, že lepší cesta špatná, než žádná. Vždycky se k tomu všichni nějak dostali, jen výjimky cestou odpadly. Vrhni se do toho. Jedinej průšvih jsou peníze, to ti neporadim, pokud ti nedá rodina. A s tou vojnou bacha, může se to protáhnout, navíc dělat to účelově s tim, že rovnou utečeš k dopravě.... co pak na to řeknou ti, kteří si těžce vydělávali na svoje lítání a ještě přispěli na tvoje? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: 1000x 737 přes Atlantik (5xOT) 19. 11. 2004 / 12:04 | |
| | takze by se naslo mistecko i pro pravnika? to rad slysim |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik, pres elektro k OT 18. 11. 2004 / 21:33 | |
| | hehe, tak se nas tu seslo vic taky elektro a taky s tim nechci mit uz nic spolecneho po te, co jsem musel udelat padesatku, ale uz jsem koncil a nechtel jsem ji, snazil jsem se, abych ji neudelal .. a oni mi ji presto dali, ackoliv jsem jim zodpovedel spravne JEN barvy vodicu(!!) a kreslil zhuverilosti jako trojfazovy obvod s motorem a pojistkou na uzemeni (!!!!) ..rekl jsem si Ruce pryc od tohodle toho )))))))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik, pres elektro k OT 18. 11. 2004 / 22:11 | |
| | civka jako divka...ja sem todle slysel od prisediciho pri svoji maturite z fyziky na gymplu dosmrti na to nezapomenu che..... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik, pres elektro k OT 19. 11. 2004 / 06:41 | |
| | Tak si taky přihodím offtopic: já- elektroprůmka Rožnov |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 18:42 | |
| | KEWR -> EGLL s 737-700 plne nalozenou a plne nataknkovanou po vetru za 7,5 hodiny. Sice z pocatku FMC porad rvalo neprijemnou hlasku - neco o nedostatku paliva nebo co , nakonec se vsak umoudrilo a pristal sem i s rezervou Ale v realu bych se asi bal ... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 19:23 | |
| | A komu se hlasis kdyz prelitas ten Atlantik, tim myslim spis jako USA nebo uz Evropa ATC ? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 19:35 | |
| | samozrejme, i uzemi nad atlantikem je rozdelen ))) |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 19. 11. 2004 / 06:46 | |
| | Já si na to chtěl "oblíct" cargo od FedExu . Ale abych nedopadl jako Tom Hanks, to by mi byla poněkud více zima, než jemu.... |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 19. 11. 2004 / 08:13 | |
| | No jo, ten neletěl v 737, ale v MD-11 |
| |
|
| | | | Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 19:27 | |
| | Dodávací lety ze Seattlu třeba pro 8F byli přes Keflavík... |
| |
|
| | | Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 20:18 | |
| | Řekl bych, že ještě nedávno lítal Travel pravidelně z Islandu přes sev. ameriku někam do karibiku. |
| |
|
| | | | Re: Re: 737 přes Atlantik 18. 11. 2004 / 21:27 | |
| | Travel lital chartery do brazilie pres kanary |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 19. 11. 2004 / 08:16 | |
| | No to možná taky, ale na převozu islanďanů do teplých krajin trvám |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 19. 11. 2004 / 11:05 | |
| | upřesním, z Prahy přes Tenerife (tankování) do Fortalezy (zajímavé letiště přímo ve městě).
LKPR-GCTS
GCTS-SBFZ
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 19. 11. 2004 / 14:40 | |
| | jo, je to tak, pres zimu se lita Fortaleza pres Kanary, nedavno letel TVS i do USA (Dallas) pres Island, a te je jedna masina v karibiku, kam se lita asi taky pres Kanary.....jeste doplnim, ze u techto letadel je treba mit pro prelet Atlantiku (nebo jiny velky vody) ETOPS... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: 737 přes Atlantik 19. 11. 2004 / 16:50 | |
| | No s 737 o Katribiku přes Kanary to asi ne spíše přes ten Island jak za starejch času s IL18 na Kubu .... |
| |
|
|