| | | světelná řada LKPR 24 a 31 18. 9. 2010 / 17:52 | |
| | Tady dole zveřejněné screenshoty (dovoluji si připojit výřez inkriminovaného místa) mne inspirovaly k dotazu na někoho zkušenějšího, kdo létá v reálu a v noci.
Stává se často, že by byly vidět světelné řady dvou křižujících se drah? Nedbo když je přistání na 24 tak svítí 24 a když je něco na finále 31 tak svítí 31 - ale letadlo z finále 24 by ty světla na 31 nemělo vidět? Jak to ve skutečnosti je (nebo bývá...) ??
Dík! |
| |
|
| | | světelná řada LKPR 24 a 31 18. 9. 2010 / 18:18 | |
| | Tvé fotky mě inspirovaly k jinému dotazu .
Používám REX 2.0 FSX a mám světla letišť (dráhy) strašně slaboučký, kdežto tady jsou krásně plný a silný. Neví někdo jak zvýšit jas, nebo něco podobného?
Omlouvám se za odvedení od tématu . A myslim si, že to je asi normálně vidět. |
| |
|
| | | | světelná řada LKPR 24 a 31 18. 9. 2010 / 18:23 | |
| | Program na sreenu není REX, ale X Graphics | HiFi Simulation Software. |
| |
|
| | | | světelná řada LKPR 24 a 31 18. 9. 2010 / 18:30 | |
| | Ano vím jak zlepšit kvalitu osvětlení SKYPE mire.u.s.a |
| |
|
| | | | světelná řada LKPR 24 a 31 18. 9. 2010 / 18:51 | |
| | V nastavení FSX políčko Light Bloom, ale sníží to FPS. |
| |
|
| | | | | světelná řada LKPR 24 a 31 18. 9. 2010 / 18:59 | |
| | Light bloomem už jsem si samozřejmě hrál. Něco ještě vyzkouším, stejně tohle vlákno je o něčem jiném, díky |
| |
|
| | | | | | světelná řada LKPR 24 a 31 18. 9. 2010 / 19:02 | |
| | No zkus, ale takhle to u mě vypadá s lightbloomem a to tam nemám nic jako REX apod. |
| |
|
| | | | světelná řada LKPR 24 a 31 18. 9. 2010 / 20:53 | |
| | Zkus tohle:
Q) How can I change runway light settings?
A) To get your runways configs light size add these line under fs9.cfg display:
RUNWAY_LIGHTS_SURFACE_SCALAR=1.0 //scales edge, center,end,touchdown,runways
RUNWAY_LIGHTS_VASI_SCALAR=1.0 // scales VASI lights)
RUNWAY_LIGHTS_APPROACH_SCALAR=1.0 // scales approach light bars
RUNWAY_LIGHTS_STROBE_SCALAR=1.0 //scales RAILs and ODALs)
More the value is lower, more the light will decrease in size, 0.5, 0.005 etc.
Je to teda pro FS9, ale mam pocit ze to funguje bez problemu i v FSX. Pridej jako sekci do FSX.cfg |
| |
|
| | | světelná řada LKPR 24 a 31 18. 9. 2010 / 18:24 | |
| | Řekněme, že FS není 100% reálný. |
| |
|
| | | | světelná řada LKPR 24 a 31 30. 9. 2010 / 20:59 | |
| | Dotaz: Neznáte scenérku na naváděcí světla před dráhou. (myslím objekty nikoli světelný efekt) |
| |
|
| | | | | světelná řada LKPR 24 a 31 30. 9. 2010 / 21:05 | |
| | pred vela vela rokmi som urobil, tusim som ju aj posielal Markymu do dalsej verzii LKPR, ale nejak sa to neuchytilo, boli urobene vsetky drahy - rovnaky princip ako na LKKB, LKCV a podobne... |
| |
|
| | | světelná řada LKPR 24 a 31 + 1 otázka 18. 9. 2010 / 19:01 | |
| | Koukám, ža asi budu další z těch co odpovídají a v noci nepřistávali, ale dovolím si malé zamyšlení
http://www.airport-ops-servs.com/graphics/photographs/RunwayLights.jpg
Podle mě rozhodně nejde o bodový zdroj světla jako je samotná žárovka nebo Slunce, ale o parabolu, takže je to jako když se koukáš na baterku- myšleno svítilnu- z boku. Podle mě tedy vidět nejsou a nejjasnější jsou když jsi v ose dráhy.
Napadla mě ale jiná otázka...
Když koukám na tu fotku na odkazu, tak ty světla z dráhy čouhají poměrně vysoko. To se při najetí kola podvozku sklopí? |
| |
|
| | | | světelná řada LKPR 24 a 31 + 1 otázka 18. 9. 2010 / 19:38 | |
| | MYslím, že je to tím, že vidíme lampičky v předpolí. Dráha začíná až za tou zelenou příčkou - a tam by ta světýlka měla být zanořena uvnitř litinových pokliček - a to je to, proč jsem se ptal. Myslím, že by taková světla zboku neměla být moc vidět (1.) a taky že když je nějaká dráha v používání, neměla by svítit dráha jiná (2.).
Ale to je právě otázka na někoho, kdo to zná z reálu... |
| |
|
| | | | | světelná řada LKPR 24 a 31 + 1 otázka 18. 9. 2010 / 19:48 | |
| | | |
|
| | | světelná řada LKPR 24 a 31 19. 9. 2010 / 08:18 | |
| | Svetla drahy na ktoru robis priblizenie, su naozaj celkom slusne vidiet. Zboku, napriklad pri circlingu, uz tie svetla pomaly zanikaju, treba sa vediet kam pozerat, aby si vedel, ze je to draha. Takisto pri prelete nad drahou v noci. Z tych svetiel, ktore boli v tesnom zakryte pri normalnom zostupovom uhle sa stavaju uz len take bodky, ktore je sice vidiet, ale urcite nie tak ako mas na obrazku. Prikladam par fotiek. 1,Sliac 2,Bratislava 22 3,Bratislava 31 4,Pohlad na svetla zhora, kde uz vidno ako lava strana svetiel postupne zanika. |
| |
|
| | | | světelná řada LKPR 24 a 31 19. 9. 2010 / 09:11 | |
| | No právě, tak jsem to myslel, akorát to nemám (neměl jsem) potvrzený. Dík! |
| |
|
| | | světelná řada LKPR 24 a 31 19. 9. 2010 / 09:59 | |
| | Pro porovnani x-plane LKPR 31
|
| |
|
| | | | světelná řada LKPR 24 a 31 19. 9. 2010 / 10:31 | |
| | Ja som si dovolil urobit jedno rychle videjko, aby to bolo dokonale
Je to koncovka .MOV (musite mat kodek quicktime) a dajte si fullscreen, aby to bolo lepsie vidiet, je tam predsa len tma
http://www.bratislava-fs.sk/pict/lights.mov |
| |
|
| | | | | světelná řada LKPR 24 a 31 19. 9. 2010 / 10:35 | |
| | Tak to je paráda, mnohem názornější, než nějaké screeny. |
| |
|
| | | světelná řada LKPR 24 a 31 19. 9. 2010 / 11:35 | |
| | Mno, můj osobní názor je, že naváděcí světelná řada vidět bude pouze z míst, kdy člověk letí letí proti těm světlům. Resp. když si představíš určitou kuželovitou výseč před světly, tak je uvidíš.. Mimo tu výseč je neuvidíš.
Dráhová světla, pokud je na TWR někdo zapne, tak by IMHO měla být viditelná odkudkoliv, protože jejich konstrukce zpravidla není reflektorového typu (jako tomu je u naváděčky nebo např. u světel v autě). Osa dráhy, jelikož jsou světla zapuštěna do země, bude taky vidět jen z určitých prostorů. |
| |
|
| | | | světelná řada LKPR 24 a 31 19. 9. 2010 / 12:45 | |
| | No, ttakhle si představuju teoreeticky, že by to asi mělo být... |
| |
|
| | | | | světelná řada LKPR 24 a 31 19. 9. 2010 / 15:50 | |
| | Teorie tu byla popsána a fotečky jsou taky hodně názorné a podobně to vypadá na jakémkoliv letišti v noci. Za pěkného počasí to navíc moc nesvítí, "pomocná LVP světla" mimo těch základních bývají navíc ještě víc ztlumená...
Pokud neletíš přiblížení přímo v ose na danou dráhu, tak vidíš většinou jenom bílá edge lights a to ještě musíš pořádně koukat. Pokud je více drah, nevím jak to chodí v Ruzyni, ale na místa kam lítáme jsou všechny ostatní dráhy vypnuté, případně rozsvícené zelenomodře, pokud se používají jako pojížděčky (případ blízkých paralelních drah jako v EGKK, LTBS, GCFV, apod.) - případů kdy na pojížděčce omylem někdo přistál bylo prostě příliš mnoho ;o)
To stejné platí pro pohled seshora při přeletu...letiště mnohem častějí poznáš podle toho, že je to černá díra mezi světly města, víceméně svítí víc lampy na apronu než dráhová a pojížděčková světla. |
| |
|
| | | | | | světelná řada LKPR 24 a 31 20. 9. 2010 / 16:34 | |
| | Dík!
To je vono... |
| |
|
| | | světelná řada LKPR 24 a 31 19. 9. 2010 / 14:46 | |
| | tak jak píše Mates, postranní a osová světla svítěj bílym do všech azimutů.. výjimkou jsou červená světla označující 900m do konece dráhy, tam je to pak nastřídačku a 300m jen červená..ty jsou rozdělený na podle směru přistání..stějně tak prahová a naváděcí světla.. všechno pěkně rozepsaný i s obrázkama najdeš v L14
http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dokumenty/L/L-14/data/print/L-14_cely.pdf |
| |
|
|