|  |  | Acrobat Show 12.9.2010, Příbram - Dlouhá Lhota FOTO 12. 9. 2010 / 17:55 | |
|  | Byl jsem se podívat na akci zmíněné v názvu příspěvku. Co dodat, počasí bylo skvělé a letadla létála stejně tak 
|
| |
|
 |  |  | Acrobat Show 12.9.2010, Příbram - Dlouhá Lhota FOTO 12. 9. 2010 / 18:30 | |
|  | Pěkný, hlavně, že vyšlo to počasí ...  |
| |
|
 |  |  | Acrobat Show 12.9.2010, Příbram - Dlouhá Lhota FOTO 13. 9. 2010 / 09:20 | |
|  | Paráda Chudák noha u toho pilota 410tky  |
| |
|
 |  |  |  | Acrobat Show 12.9.2010, Příbram - Dlouhá Lhota FOTO 13. 9. 2010 / 09:43 | |
|  | Proč noha? )
To nevypadá, že by měl směrovku nějak extra do strany kvůli tomu motoru ) |
| |
|
 |  |  |  |  | Acrobat Show 12.9.2010, Příbram - Dlouhá Lhota FOTO 13. 9. 2010 / 09:46 | |
|  | Ta výchylka nemusí být velká (a ze země už vubec ne viditelná), ale když jsem zkoušel, jakou silou se musí šlápnout za letu do pedálů 410tky (na trenažéru), tak mě osobně by asi nestačily bez cviku ani obě nohy  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Acrobat Show 12.9.2010, Příbram - Dlouhá Lhota FOTO 13. 9. 2010 / 09:54 | |
|  | No jóóóó, ale tak aspoň víš, kerou část těla posilovat D |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Acrobat Show 12.9.2010, Příbram - Dlouhá Lhota FOTO 13. 9. 2010 / 09:55 | |
|  | Nemaj na tom trenažéru třeba starý pedály od Saiteku? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Acrobat Show 12.9.2010, Příbram - Dlouhá Lhota FOTO 13. 9. 2010 / 09:57 | |
|  | Člověče jak tak čtu, ty dneska pěkně sbíráš. Ale já tě chápu, asi máš rýpavou náladu ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Acrobat Show 12.9.2010, Příbram - Dlouhá Lhota FOTO 13. 9. 2010 / 10:00 | |
|  | Neexistuje tam treba neco jako trim smerovky? Ja spis obdivuju borce ze Z37T  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Acrobat Show 12.9.2010, Příbram - Dlouhá Lhota FOTO 13. 9. 2010 / 10:58 | |
|  | Nojo, trim je fajn věc, ale jakmile začneš měnit tah, tak musíš šlapat jako o život a u tak velkého éra s takovou plochou směrovky to bude celkem hukot Na tom čmeldovi se ušlapou asi víc, ale asi tam nebudou takové síly, ne? 
Jeden známý mi říkal (jestli si to pamatuju dobře), že při nácviku vysazení motorů na 737dmě i velcí chlapi lezli ze simu "po čtyrech". Tam to bude taky pěkný maras  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Acrobat Show 12.9.2010, Příbram - Dlouhá Lhota FOTO 13. 9. 2010 / 11:38 | |
|  | Jakmile bych umyslne chtel zacit menit tah, tak si predtrimuju Jo kdyz se jedna o vycvik tak je jasny ze bez bolavych noh nevylezes.
Jo krouceni trubopropu bez vyvazeni smerovky bych ti pral nekdy zazit  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 13. 9. 2010 / 11:51 | |
|  | To musí být fajn posilovna 
PS: není někde stanoveno (což asi že jo, doufám ), jaké síly mají být v nožním řízení? Kdesi jsem čet, že síly v ručním řízení nesmí přesáhnout 50kg (na potlačení/potažení) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 13. 9. 2010 / 12:11 | |
|  | 50kg? Hm, na tom bych nechtel litat. Stacil "zamek" vyskovky na Z-142 a tam pry ma byt okolo 15ti...
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 13. 9. 2010 / 16:06 | |
|  | No na střední mi to jeden člověk řekl (byl to instruktor z aeroklubu... ) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 14. 9. 2010 / 12:17 | |
|  | Tam meli asi nejaky zvoceleny lidi... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 14. 9. 2010 / 21:10 | |
|  | Pamatuješ na návštěvu na simu v Oxfordu, když nám odešla hydraulika na Bulíkovi? ;o) |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 13. 9. 2010 / 12:45 | |
|  | Ty vole 50 kilo na ruční řízení neni to nějak moc? Kolik zvedáš na pravej bicák v posilovně?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 14. 9. 2010 / 09:10 | |
|  | Asi taky ctyri...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 13. 9. 2010 / 14:22 | |
|  | Podľa knihy "Letadla" (autor Jiří Tůma) z roku 1981 je maximálna sila na pedále nožného riadenia 1800 až 2500 N (údaj zo strany 94). |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 13. 9. 2010 / 14:46 | |
|  | To musí být tisková chyba, takovou sílu běžný pilot nevyvodí ani oběma nohama naráz. Je tam nula navíc. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 13. 9. 2010 / 14:58 | |
|  | Ospravedlňujem sa, zle som si to pozrel, za týmto údajom je uvedené:"Samozřejmě je vyloučeno, aby pilot byl nucen řídit silami, které jsou na hranici lidských možností...atď." /daj, ktorý som sem dával, sa týka tzv. početnej veľkosti zaťaženia riadenia podľa pevnostných požiadavkov. Takže správny údaj je 270 N. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 13. 9. 2010 / 15:56 | |
|  | Tak je to správně, samozřejmě, že výpočtové hodnoty musí být mnohem větší, protože i když bude řídící prvek ve stavu, kdy ho pilot nepřetlačí, táhla (lana, páky, čepy...) nesmí povolit. Ale výsledná síla na pedál (knipl) musí být taková, aby ji zvládl každý pilot, tedy i 50ti kilová žena, bez mimořádného úsilí. Ovšem třeba těch 150 N při "zamčený" výškovce na 142 už dá zabrat, že . A je vidět, že konstruktéři o tom věděli, když se podíváme na dimenze třeba jen kniplu na tom éru. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 13. 9. 2010 / 16:06 | |
|  | Kdyby to bylo tak, jak píšeš původně, tak by pilot musel tahat 180-230 kg! To by neutáh ani namakanej kulturista. (snad jen Chuck Norris)  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 14. 9. 2010 / 11:08 | |
|  | Chuck Norris letadlo neřídí kniplem, ale pohledem. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 14. 9. 2010 / 11:48 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | mírný OT: Síly v řízení 13. 9. 2010 / 16:07 | |
|  | Oka, díky, aspoň tohle  |
| |
|
|