| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | Engine start selector 737 9. 9. 2010 / 19:20 | |
| ![](img/nic.gif) | Možná už to tady bylo ale nedaří se mi nalézti.
Za jakých podmínek (kde, kdy a hlavně proč!) se používá selektor na FLT a za jakých na CONT. GRD a OFF mi je jasné ![](images/smile/01.gif)
Dík |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Engine start selector 737 9. 9. 2010 / 19:27 | |
| ![](img/nic.gif) | Ahoj.
Selcetor FLT se používá, pokud nahazuješ motor ve vzduchu. (máš engine fail. a pokoušíš se ho opět nastartovat.
Selector CONT se používá po nahození motorů, přes vzlet, a vypíná se chvíli po vzletu.
Selcetor GND, no tím se ten motor startuje ![](images/smile/06.gif)
Dan |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Engine start selector 737 9. 9. 2010 / 19:28 | |
| ![](img/nic.gif) | ještě doplním, že CONT se zapíná i na přistání... tuším je to v checklistu ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Engine start selector 737 9. 9. 2010 / 19:34 | |
| ![](img/nic.gif) | No CONT je zkratka pro CONTINUES to zanmená ze jiskření běží stále a používá se jak jste řekly a také za silného destě a vubec při chvílích kdy hrozí flame out motoru. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Engine start selector 737 9. 9. 2010 / 19:41 | |
| ![](img/nic.gif) | čili když nastartuji a samo se mi to přepne z GRD na OFF tak to hned přepínám na CONT ? A pak dle potřeby výše popsané... |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Engine start selector 737 9. 9. 2010 / 19:47 | |
| ![](img/nic.gif) | Ne hned, CONT se zapíná až při vstupu na dráhu po povolení vzletu. A po vzletu se v určité výšce vypne. Ovšem kdy přesně, to asi záleží na aerolinkách a taky na podmínkách (např. v silném dešti se nechává déle). A stejně tak se zapíná v určité fázi klesání na přistání. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Engine start selector 737 9. 9. 2010 / 19:51 | |
| ![](img/nic.gif) | Aha ok dik, zacinam uz v tom mit jasno. Napr. v modelove situaci , startuji z rwy, silny dest, mam prepnute na CONT. Motor chcipne z duvodu zavady tak prepnu na FLT nebo nechavam na CONT ? Ten FLT pouzivam asi jen kdyz napr letim v hladine a mam OFF tak pak pri startu co ? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Engine start selector 737 9. 9. 2010 / 19:57 | |
| ![](img/nic.gif) | když jsi v hladině, tak OFF. FLT jak říkám, když ti chcípne motor. Ale když přijdeš o motor, tak je na to speciální checklist... určitě ho najdeš rychle. Tuším že se to menuje engine failure checklist... nebo něco v tom smyslu. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Engine start selector 737 9. 9. 2010 / 20:09 | |
| ![](img/nic.gif) | Po vzletu to je proto v CONT, aby si na to nemusel sahat, protoze mas plny ruce jiny prace, a to CONT ti zajisti automaticky relight, a pokud je motor jeste provozuschopny, tak ti ho nastartuje. FLT presne jak rikas, hlavne pri vypadku motoru v klidnejsich fazich letu. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Engine start selector 737 9. 9. 2010 / 21:18 | |
| ![](img/nic.gif) | no CONT ti ho tak uplne jakoby nenastartuje. Jen ti prudbezne sype jiskru... |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Engine start selector 737 9. 9. 2010 / 21:19 | |
| ![](img/nic.gif) | No, asi furt lepsi, nez kdyz prubezne jiskru nesype... ![](images/smile/01.gif) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Engine start selector 737 9. 9. 2010 / 20:13 | |
| ![](img/nic.gif) | To je podle starých postupů, podle nových, které Boeing vydal někdy kolem roku 2005, se skutečně do polohy CONT dávají při Before Taxi Procedure, tj. vlastně krátce po spuštění.
Jinak na FLT se dávají při silné turbulenci, srážkách či námreze. Rozdíl mezi CONT a FLT je, že v první poloze pálí kontinuálně jedna řada svíček, ve druhém obě. |
| |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Engine start selector 737 9. 9. 2010 / 20:33 | |
| ![](img/nic.gif) | kazdy motor ma dva okruhy odpalovacich sviecok, lavy a pravy... ked su prepinace v polohe CONT a stredny prepinac v polohe Righ tak sa v motoroch zhavia prave okruhy sviecok ked left tak opacne... do polohy CONT sa davaju aby sa zamedzilo nahodnemu flame outu motorov.zmes je este pridavne zapalovana.i ked NG ma uz funkciu ze sa motor nahodi aj sam, posadka si to nemusi ani vsimnut... pravidlo je ze ked sa leti z bazy tak prepinac je v polohe Righ a ked naspat do v polohe Left aby sa sviecky opotrebovali rovnako.este doplnim ze prave okruhy su napajane stand by busom (zbernicou) a do polohy FLT sa davaju pri silnych turbulenciach. |
| |
|
|