| | | | | Dobry den mam takovy problem s IVAC kdyz se zapnu treba na letiste LKHK jako info a dam atis a dam metar station :nikde jse mi neobjevi informace o metaru a kdyz dam metar a napisu icao letiste taky ne .Ale kdyz jsem jako trainer tak jse mne to objevi nevim v cim je chyba.Dekuji |
| |
|
| | | | | V reálu má ATIS na malých letištích jenom LKBE, jinak není nikde. Správně by tam neměla být ani informace o aktivní dráze, ... |
| |
|
| | | | | | to neni ani atis na lKBE.. jen predbezna informace... |
| |
|
| | | | | | | tak tak, ATIS je jen na řízených letištích..
btw: nevíš proč tam vysílá jenom když se zaklíčuje? že by jenom úspora energie na vysílači? |
| |
|
| | | | | | Neboli jak se mu někdy "lidově" FATIS říká podle ředitele Fatky. (aspoň jsem to zaslechl. ) |
| |
|
| | | | | dneska nejel weather server..takže reál METAR z LKPD.
ot: foto z testu iBnetu. Dan v L-159..povedlo se |
| |
|
| | | | | jinak na infu v LKHK dávám METAR z LKPD |
| |
|
| | | | | | to vim ze se tam dava metar z LKPD kdyz jsem v LKHK ale mne se metar neukazal v comboxu ani v levim rohu nahore ale kdyz jsem si dal trainer tak jse mi to ukazalo jenom v comboxu.
|
| |
|
| | | | | Chyba může být v několika místech.
METAR není vydáván na každém letišti, ale jen na některých (např. LKPR, LKKV, LKTB, LKMT, LKPO, LKPD,...) a na neřízených letištích v ČR nebývá (nebo není vůbec, nemůžu si to teď ověřit).
Takže když se přihlásíš na takové letiště, tak IVAC neví, takže mu to říct tak, že si zjistíš jiný METAR a přitom zaškrtneš políčko "Set as default METAR" nebo takového něco je v té tabulce, kde zadáváš kód letiště, jehož METAR chceš a pak se ti ten daný METAR objeví vlevo nahoře.
PS: nevím, co to znamená, že ses přihlásil jako "trainer"? |
| |
|
| | | | | | Já se přiznám, že včera jsem ještě řídil okolo půlnoci na LKTB a METAR mi také nešel zobrazit. Přitom na APP šel v pohodě. Zkoušel jsem ho vyvolat v COMMBoxu i nahoře v liště, jak jsi psal Ty a nejde mi do teď. Nevíte někdo, kde je problém? |
| |
|
| | | | | | | Tak ten vypadek je nekdy od te doby, co sme ten vecer ridili...vypadlo nekdy behem myho rizeni, a to co se mi ukazovalo byla aspon 3 hodiny stara informace, kazdopadne proto mi to aspon neco ukazovalo, byl sem online jeste z doby kdy to jelo...vzpominas, jak sem ti jeste rikal, ze uz 2 hodiny mam vitr 100/06? |
| |
|
| | | | | | | | Jo jo vzpomínám. Pokud je tedy výpadek serveru s počasím, tak tedy nechápu odkud mi hlásili počasí v Braislavě Nemáte někdo nějaký nápad odkud mám hlásit počasí pilotům? Můžu z továrny? |
| |
|
| | | | | | | | | CAVOK, vítr klid, QNH 1013 |
| |
|
| | | | | | U nás v Líních metar jako na neřízeném letišti je, v Liberci by měl taky fungovat... |
| |
|
| | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 00:39 | |
| | je tam nějáký výpadek na serveru.. METARy nefungují nikde na IVAO síti...
tím se naskýtá otázka - co s IFR příletem na letiště na kterém se nezná QNH ani vítr? může nastat vůbec taková situace v reálu? |
| |
|
| | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 07:51 | |
| | Ale ty prece znas QNH i vitr, kdyz nefunguje weather server.... QNH1013, wind calm...nic vic neni potreba resit. Jeste kdyby si moc chtel, teplota 13°C |
| |
|
| | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 08:31 | |
| | pochybuji, vzhledem k tomu, že IFR je let řízený, musí bejt na letišti příletu řídící a ten by teda měl to QNH vědět a nebo si aspoň nějaký vycucat z prstu, aby všichni lítali stejně |
| |
|
| | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 08:36 | |
| | ...vsichni stejne, o 300ft niz nez jsou |
| |
|
| | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 08:53 | |
| | což ovšem při 1013 budou určitě taky |
| |
|
| | | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 09:17 | |
| | Urcite ne, to je ten vtip...no weather, default weather...default je QNH1013 |
| |
|
| | | | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 09:18 | |
| | Pokud se teda nebavis o realu...ale tam si neco cucat z prstu zase... |
| |
|
| | | | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 09:18 | |
| | když kolega se ptal na reál a tam defaul neni 1013,25 |
| |
|
| | | | | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 09:20 | |
| | Jasne, uz mi to doslo...ale ja tu zase to 1013 zminil v souvislosti s FSkou a nefugujicimi weather servery, urcite ne v souvislosti s realem. |
| |
|
| | | | | | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 09:21 | |
| | a já to vycucání z prstu zase nadhodil jen tak do placu |
| |
|
| | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 09:07 | |
| | Pak ale bacha na nepresna priblizeni a minima. |
| |
|
| | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 12:26 | |
| | Co říkáte na to, kdybychom dávali počasí z METARu na http://atis.tovara.cz/ ? Je to podle mě jediná možnost... |
| |
|
| | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 12:39 | |
| | Ale muze nastat problem, kdyz to QNH pilot opravdu nastavi a pritom ma v fsce uplne jine (typicky 1013). |
| |
|
| | | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 12:51 | |
| | No, nevím do jaké míry je problém s počasím na IVAO. Je problém jen v zobrazování METARu u pilotů, nebo i se zobrazovaným počasím ve FS? Pokud se pilotům zobrazuje reálné počasí, tak informace o větru a spol z továrny bude správná. Pokud se jim zobrazuje nádherně čisná obloha, tak asi wind calm a QNH 1013 |
| |
|
| | | | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 13:23 | |
| | | |
|
| | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 13:03 | |
| | po celym IVAO světě je CAVOKm QNH 1013 a vítr 000/00kt ... problém je ovšem pokud pilot má ActiveSky a zdroj počasí odjinuj než z IVAO.. na to je dobrý upozornit v ATISu |
| |
|
| | | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 13:22 | |
| | Ono staci download real weather v fs, ci download metar v x-plane. Ja to vcera napr. pouzival. |
| |
|
| | | | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 13:34 | |
| | Tak jsem to vyřešil takto: do ATISu jsem napsal, že je výpadek počasí na síti, tak kdo si stáhne reálné ve FS, tak ať to ohlásí. Všem kdo bude používat IVAO počasí, tak budu hlásit wind calm - kdo ohlásí, že si stáhne reál počasí, tak budu hlásit počasí z METARu, který je na http://atis.tovara.cz/. Snad to bude nejlepší řešení... |
| |
|
| | | | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 13:51 | |
| | to je pěkné ale jak má pak řídící udělat rozstupy? jeden bude mít QNH1013 druhej třeba QNH1023 .. to je rozdíl 300ft.. 700ft mezi letadlama je opravdu na hraně.. a vítr? jeden má ve FL100 bezvětří a ten za ním 50 uzlů dozad..
všichni by měli používat počasí, jaky jde z IVAO serverů aby to měli všichni stejně blbě |
| |
|
| | | | | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 14:36 | |
| | | |
|
| | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 13:25 | |
| | Jak uz bylo receno, je to blbost, protoze nefunguje weather server, a piloti maji vsude cavok, vitr klid, qnh1013. Takze dokud to nepojede vsem davat tady tohle. A pokud maji nahodou AS nebo neco jinyho, tak to je jejich problem, musi s tim pocitat. |
| |
|
| | | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 15:06 | |
| | takze porad mi metar nefunuje |
| |
|
| | | | | | | | co když se nezná QNH a vítr? 9. 9. 2010 / 17:27 | |
| | To nikomu |
| |
|
|