| | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 06:43 | |
| | http://ekonomika.idnes.cz/csa-se-zmensuji-budou-velke-jako-pred-tvrdikem-f4x-/ekoakcie.asp?c=A100831_204611_ekoakcie_iky
" Létat mezi Prahou Brnem a Ostravou je ekonomická sebevražda " ale létat z Brna do Bergama (začne Ryanair) sa vyplatí ?!? Nechápem......ale zaujímalo by ma podla čoho vlastne Ryan vyberá nové linky, počul som v rozhlase rozhovor s riaditelkou pre est.europ. a na otázku prečo práve Brno-Bergamo, odpovedala : "...preto...že sme zistili, že z Brna sa do Talianska zatial nelieta " )) No, na to, že sa z Brna zatial nelieta pravidelne nikam ( okrem Londyna) to je genialne zdovodnenie |
| |
|
| | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 06:46 | |
| | Zapomněls na Moskvu 3x týdně! |
| |
|
| | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 10:04 | |
| |
tak sorry |
| |
|
| | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 08:20 | |
| | No, pokud by z Brna do bergama existoval jiny druh dopravy, který je časově zhruba stejně náročný, ale za petinove ceny, tak b byla sebevražda litat i Brno - Bergamo |
| |
|
| | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 09:57 | |
| | Jiny druh dopravy, zhruba tak stejne casove narocny - myslis jako treba raketovej autobus? |
| |
|
| | | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 10:19 | |
| | Auto, autobus, vlak... Neberu čas spalky spalky ale čas město - město. |
| |
|
| | | | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 11:15 | |
| | Nevíš jak dlouho to trvá přibližně letadlem? Zajímá mě přibližně doba od příjezdu na letiště po nasednutí na mhd.. Zkoušel sem najít jaký sou ty časy na odbavení atd, ale nějak se mi to nezdařilo.
Busem z Prahy Florence do Brna ke Grandu 2 hodiny 30 minut - z centra do centra
Vlakem (EC,IC, SC) 2:43 (Jakto že Pendolíno je stejně rychlý jak normalní EC,IC???) |
| |
|
| | | | | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 11:37 | |
| | Odpověď je jednoduchá. Vlastně jsou dvě:
1) kdyby se jednotka (Pendolino) porouchala a byla na to nasazena náhradní souprava (tzv. klasika = mašinka a pár vozů), nemuselo by to stíhat, kdyby to bylo jiný.
2) zavádění tzv. taktové dopravy = z Phy vyjedeš vždy v xx:39 a příjezd do Brna yy:22. Takže nemusíš lustrovat JŘ a víš hned, že např. každou hodinu ti odjíždí vlak z Prahy do Brna v xx:39 a je to vlak vyšší kategorie (IC, EC, SC). |
| |
|
| | | | | | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 13:48 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 17:37 | |
| | ten cas neni rozhodne stejny jako u klasicke soupravy proto, ze by se to nestihli s klasikou. je to hlavne kvuliva tomu taktu - nema smysl, aby meli pindove vlastni takt (jako do ostravy), kdyz tam jedou dva denne. |
| |
|
| | | | | | | | | Ekonomika let.dopravy 3. 9. 2010 / 18:08 | |
| | Ano, hlavní důvod je takt.
Jako sekundární efekt je i to, že v případě výpadku soupravy Pendolino (což hlavně v začátcích bylo celkem časté) není nutné zvyšovat statistiky zpoždění, pokud by mělo Pendolino vlastní jízdní doby. Ze své podstaty je na tom přeci jen Pendolino líp, co se týče jízdních vlastností - velikost zrychlení, naklápěcí skříně vozů, atd. Tyto vlastnosti nejsou "využity" ve prospěch zkrácení jízdní doby (byť to tak ve skutečnosti je) a ČD to tím pádem nemůžou ani nabízet jako "službu" navíc, je to prostě "lepší ÉéCéčko" s označením SC, ale tím to končí. |
| |
|
| | | | | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 17:18 | |
| | Milano - Linate z PRG litame asi 1:40, takze Bergamo pocitam 1:30-1:35. Bojas jeste o neco rychleji. |
| |
|
| | | | | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 17:39 | |
| | kdyz jsem letel brno - praha, tak je to cca 30 cickani v brne na letisti, pak asi 30 minut letu, 20 minut nez se clovek vycickal z letadla na letiste a pak asi hodina cesta do centra bylo to v dboe, kdy byla totalne rozkopana hradcanska a ja nejak netusil, odkud mi to vlastne jede .) v prumeru to bude centrum - centrum o nejakych deset, dvacet minut rychlejsi, nez autobus/vlak. a plus minus auotbus pomalejsi, nez kdyz clovek jede autem. |
| |
|
| | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 10:09 | |
| | pokial viem, tak z Brna sa neda dostat sposobom ktorý je "časově zhruba stejně náročný, ale za petinove ceny" do tychot miest :
Murcia, Limerick, Tirana, Marakéš, Palermo, Lulea........
tak som zvedavy kedy tam zacne Ryanair z Brna lietat !!!
|
| |
|
| | | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 10:23 | |
| | Tak snad to je samozřejmě, ze nejaka poptávka existovat musí. Což ale nic nemění na tom, ze kdyby existovala časově srovnatelná konkurence za petinovou cenu, tak se na to vybodne i ten ryan.
Tebe ta linka Brno Praha porad tak rajcuje? )) |
| |
|
| | | | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 10:59 | |
| | "Tebe ta linka Brno Praha porad tak rajcuje? "
YES SIR |
| |
|
| | | | | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 17:40 | |
| | sama o sobe - nezivotaschopna. |
| |
|
| | | | | | | | Ekonomika let.dopravy 3. 9. 2010 / 15:55 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Ekonomika let.dopravy 3. 9. 2010 / 16:06 | |
| | tim sama o sobe jsem mel na mysli jako samostatna linka bez codesharingu a podobnych vyfikundaci, jako point-to-point praha - brno.
v podstate nejde o nic, nez to co tam bylo tedkon .) jen za to bude csa platit min - nebude platit provoz celyho stroje, ale bude jim platit za jednotlivy pasazery.
neni v tom zadna kulisarna. pokud tam nemaji na pevno vyblokovanou (a placenou kapacitu), tak je to jen prenos podnikatelskeho rizika na nekoho jinyho - v tomto pripade na CCA. 99% tech cestujicich budou stejne lidi s csa letenkou, kteri z prahy budou pokracovat dal do sveta. |
| |
|
| | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 10:52 | |
| | To že někde Ryanair otevře linku je jen výjimečně dáno tím, že by mu to přišlo jako výhodné spojení, po kterém každý touží, protože by tam stejně jezdil, jen nemá jak, nebo ne tak pohodlně.
Lowcosty tohohle typu od určité velikosti a množství linek prostě potřebují nějakým způsobem absorbovat růst firmy jako takové. Pokud lowcost neroste, ztrácí a postupně zaniká. Zní to možná divně, ale celý ten model je založený na neustálém rozšiřování.
A tak jak Ryanair nakupuje letadla, nabírá lidi, otvírá základny a získává ze velmi výhodných podmínek možnost někam létat, tak prostě musí otvírat tyhle zdánlivě nesmyslné linky, protože je to prostě levnější, než aby letadla, lidi, sloty, apod. ležely ladem a nebo přišel o pobídky, díky tomu, že někde dělá provoz. A pak to chvíli nabízí jako lety mezi velkými městy (a zamlčí nutnost drobně "docestovat") a až to vyzkouší kritická masa lidí a vyprší pobídky, tak to zavřou a jdou jinam.
Ryanair už navíc hodně dlouho vydělává spíš na všem ostatním, než na letence jako takové.
Je to možná trochu smutné, ale tak to chodí. A taky proto máme to co máme. Cestuje kdekdo všude možně, ale tak trochu potom zůstává všem okolo divná chuť v ústech. |
| |
|
| | | | Ekonomika let.dopravy 1. 9. 2010 / 11:27 | |
| | diky za perfektne vysvetlenie,
potešilo ma aj preto, že sa mi potvrdilo to čo som tak trošku tušil
|
| |
|
|