FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
MiGy a systém "SORC" Jeden příspěvek | Celý strom
MiGy a systém "SORC"   25. 8. 2010 / 17:15
Aardvark   
Ahoj,

Měl bych otázku na lidi, kteří se kdysi setkali se systémem "SORC." Jestli by mi mohli popsat, kdy se ta kontrolka rozsvítila? Zatím vím, že svítila (blikala), když byl otevřený překryt kabiny a když byl nízký tlak oleje.
 

MiGy a systém "SORC"   25. 8. 2010 / 22:41
kalic
zdar, jen se pokusím zapátrat v paměti...je to už hodně let.
SORC- centrální systém signalizace nebezpečných režimů
Má návaznost na ostatní žárovičky ( červené) v tablech. Sorcka se dala zamáčknout aby nesvítila ( neblikala) . Snad si vzpomínám dobře, rozblikala se hned po zapnutí baterie.
Potom pokud došlo k nějakému většímu průšvihu( zároveň se rozsvítila i příslušná červená žárovička v havarijním tablu na pravé straně palubky:
pokles tlaku hydrauliky ( hlavní, záložní)
nepřestavení šípu křídla ( MiG-23)
otevřená kabina
požár motoru
zbytek paliva
výpadek generátoru
a nejsem si teď jistej jestli i při kritickým úhlu náběhu
 

MiGy a systém "SORC"   25. 8. 2010 / 23:03
Aardvark   
Super, díky moc
 

MiGy a systém "SORC"   26. 8. 2010 / 08:47
tonde   
kalic má pravdu, náčelníku
já to doplním pro úplnost podle řešení ZPZL na MiG-23 - budu některé co psal kalic opakovat, ale se mi nesce dělat rozdílovou metodu , takže se rozblikal v těchto případech:
- požár
- porucha olejového systému
- porucha obou hydraulických systémů
- porucha bustrového hydraulického systému
- porucha hlavního hydrosystému
- porucha dynama
- porucha alternátoru
- pokles tlaku paliva
- křídlo na jiném šípu než 16 stupňů při vysunutém podvozku
Při kritickém úhlu náběhu ne, tuším to bylo ARU, (název bude zas kalic asi vědět líp ), které ti při úhlu náběhu nad 27 stupňů doslova "vyrazilo" knipl z ruky - hydraulický píst sám zasáhl do řízení a razantně potlačil pro snížení úhlu náběhu.

SORCu se říkalo i Ďáblovo nebo čertovo oko - jak se rozblikal, věštil průser většího rozsahu a v tom okamžiku ses dotkl pekla a čert na tebe mrká a čeká tě u dvěří
 

MiGy a systém "SORC"   26. 8. 2010 / 09:53
kalic
jo jo, ten úhel náběhu s tim nemá co dělat ( už když jsem včera usínal, tak jsem věděl že kecám...
to byla RAU. A její zafungování v praxi bylo jednou pěkně vidět při akrobačce nad letištěm, kdy při vybírání střemhlavýho letu si mašina sama nekompromisně zmenšila úhel náběhu.
 

MiGy a systém "SORC"   26. 8. 2010 / 10:23
tonde   
RAU, pravda, náčelníku ARU bylo přestavování ramene, že? tuším ARU-3V
 

MiGy a systém "SORC"   26. 8. 2010 / 10:37
kalic
no je už to nějakej pátek, ale to přestavování ramene:
rau- mig-23
aru mig-21
... snad
já už jsem jak ty pamětníci Bitvy o Británii ))
 

MiGy a systém "SORC"   26. 8. 2010 / 11:54
sloťo
aby som vas doplnil, mame aj SAU
 

MiGy a systém "SORC"   26. 8. 2010 / 11:17
Aardvark   
Pěkná pohádka o čertovi a blikacím oku...

Jinak díky vám oběma, bude se to hodit i na třiadvacítku
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ