| | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 14. 8. 2010 / 23:22 | |
| | Zdar soudruzi,
Tak sem konečně ve svém duševním vývoji dospěl až k online létání na Ivao. Pro začátek bych chtěl začít s nějakým klubovým létáním na AFIS letišti. Pochopil jsem to správně, že pokud není nikde na AFISu někdo online tak mám smůlu a můžu jedině psát na Unicom? Nebo můžu požádat nějakého řídícího na řízeném letišti, který nemá moc práce, aby mi ten AFIS odřídil?
A ještě jeden dotaz. Bude někdy v dohledné době nějaká akce Virtuálního AK? Bral bych cokoliv někdy večer, kdyby se někdo našel.
Díky. |
| |
|
| | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 14. 8. 2010 / 23:29 | |
| | Za VirtualAK odpovím, že další oficiální akce jsou naplánované až na září - a je se na co těšit: od plachtění přes historický event až po provětrání rychlejších strojů... Nicméně do té doby klidně můžeme udělat něco komornějšího, nějaké to poletování na jednom letišti - klidně hned zítra nebo pozítří - napiš kdyžtak SZ nebo do fóra VAK a domluvíme se. M. |
| |
|
| | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 14. 8. 2010 / 23:34 | |
| | Ok, skvělý, díky. Určitě se ozvu. |
| |
|
| | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 14. 8. 2010 / 23:34 | |
| | Jinak ke Tvému prvnímu dotazu: smůlu sice opravdu máš a často je Unicom Tvým jediným přítelem, ale ta druhá varianta je taky schůdná - sám jsem to mnohokrát zažil a bylo to v pohodě. Prostě jako všude platí: líná huba, holý neštěstí... |
| |
|
| | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 14. 8. 2010 / 23:36 | |
| | Ok, takže to není nějak striktně proti pravidlům a všichni se mnou nevyběhnou ... |
| |
|
| | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 09:15 | |
| | Povím Ti to asi takhle, dávno nazád jsem zkoušel IVAO, přivstal jsem si samozřejmě ráno aby tam nikdo nebyl a brousil okruhy nad Kolínem, občas s maximálním vypětím doletěl až nad Zbraslavice.
Vědom si pravidel jsem trpělivě psal do unicomu - což byl často život ohrožující manévr A pak se mi ozval nějaký cizinec (asi), co ho otravuji, že letí kamsi na jih přes ČR a nezajímají ho mé problémy.
Já tedy měl jediný problém, psát tam ty informace (co nechtěl) a nespadnout.
Tím jsem pochopil, že unicom je něco třicítka s prací na silnici v sobotu ráno.
Docela by mně zajímalo, jak létání na neřízených či řízených neobsazených letištích řeší VATSIM.
|
| |
|
| | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 09:20 | |
| | No to mě taky napadlo, že to psaní musí být otrava ... Moc teda nechápu, proč se to neřeší jako v reálu, když na letišti není řídící a ty informace se normálně nepouští do éteru hubou ... |
| |
|
| | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 09:26 | |
| | Protože bys pro každé letiště musel mít trvale otevřený TS kanál. Jenom v ČR by to byly desítky kanálů, z nichž by v reálu byly využity třeba tři. Ale ano, bylo by to podle reálu a bylo by to hlavně jednodušší. Ono jako s nějakým neposedným letadlem (či neposedném počasí) se držet ve správné výšce a směru letu a do toho cosi klapat na klávesnici je přímo eskamotérský výkon. Samozřejmě pokud nějaký bumbrlíček (myslím letadlo ) letí s autopilotem tak je to o něčem jiném.
Já dokonce tenkrát uvažoval použití nějakého speak-to-text bazmeku, který by sejmul hlas a poslal to textově na Unicom. Zůstalo ale jen u úvah.
|
| |
|
| | | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 09:29 | |
| | Apropos - plánuješ IVAO s XPL nebo s FS? |
| |
|
| | | | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 09:36 | |
| | No to sou mi otázky ...
XPL, samozřejmě. FS nemám ani nainstalovaný, ale po Zlínech se mi, pravda, občas zasteskne ...
Nějaké problémy, které bych měl očekávat? Ještě sem si nenainstaloval ten soft na vykreslování ostatních letadel. |
| |
|
| | | | | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 10:37 | |
| | Pár věcí se tady řešilo, nic vážného. Musíš mít ty CSL, pak je tam nějaká magie jak to poštelovat abys ty viděl přijatelně letadla co k nim není CSL a naopak, IVAP mi letadlo ukazoval při zatáčení vlevo vpravo a pak přeskočil. Ona už dneska bude asi nová verze.
Jinak největší expert na XPL a IVAO bude tady nejspíš XWing.
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 10:40 | |
| | Jo, koukal sem na ten tvuj článek, co máš na virtualak. Tak to nějak pošteluju večer ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 11:40 | |
| | Jestli chceš, můžu si večer někam na chvíli sednout jako AFIS + si zároveň otevřít FSku přes IVAi, abychom otestovali správné zobrazení MTL modelu apod. Dej kdyžtak vědět. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 13:34 | |
| | Ahoj,
jo měl jsem v plánu se ti dnes nebo zítra večer na základě naší včerejší konverzace ozvat. Účet na Ivao už mám, Ivax nainstalovanej, zbývá se akorát poprvé připojit, podat letový plán a rozchodit to CSL, takže podle toho jak mi to půjde (dneska přes den mám ještě nějakou práci), bych se ozval, abych pak zbytečně nezdržoval ...
Zatim letu zdar. |
| |
|
| | | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 09:38 | |
| | Teda nechci bejt zase chytrej, ale nešlo by se to třeba rozděli celou ČR třeba na 3 - 5 kanálů pro letiště bez řídících, to by myslím stačilo? Jak říkal soudruh Špidla: Možnosti a zdroje tu vždy jsou ... |
| |
|
| | | | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 10:05 | |
| | Stačilo, ale IVAO jede ARAIG. A ARAIG je když letíš k letišti kde není AFIS vysílat naslepo na frekvenci daného letiště. Reálňáci laskavě opraví |
| |
|
| | | | | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 14:52 | |
| | NO tak to je, když přiletíš někam kde se ti nikdo neozývá, tak mluvíš úplně stejně jako by tam někdo seděl, akorát ti nikdo neodpovídá, protože pak tam přiletí další a měli by jste o sobě vědět, takže si říkate své úmysly a předcházíte problémům. |
| |
|
| | | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 09:42 | |
| | Já to řeším tak, že mám zapnutý IvAe a když je nejbližší letadlo někde v tramtárii, nepíšu nic. Nad nějakým tím bazmekem jsem uvažoval - nebo třeba zkusit nadefinovat nějaké ty nejčastější hlášky na nějaké klávesové zkratky. |
| |
|
| | | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 09:56 | |
| | Nebo kdyby se na u ATZ daného letiště objevilo letadlo, tak by se prostě ten kanál vytvořil a pak zase zrušil, ne? Ale nevím, v TS se moc nevyznám, takže nevim, jestli by to šlo. |
| |
|
| | | | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 10:07 | |
| | To by určitě šlo, jenže by zřejmě musel IVAP dostat některé funkce co má IVAC a ovládat služby TeamSpeaku. Ale asi by to byl rozumný kompromis, který ovšem kvůli pár "přízemním" letadlům nikdo neudělá |
| |
|
| | | | | | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 10:23 | |
| | No to bude asi nejpravděpodobnější vysvětlení ... Co si člověk neudělá sám to nemá. |
| |
|
| | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 10:01 | |
| | da se to celkem v pohode jen to chce mit nacviceny rychle a jednoduse psat-ridici to pochopi )).Zas takovej provoz na siti neni aby to byl az takovej problem. |
| |
|
| | | | | | Ivao AFIS, virtualak a UNICOM 15. 8. 2010 / 11:20 | |
| | No u mě to psaní třeba pozic na okruhu, vstupu do ATZ, opusteni atd vetsinou zpusobi se znacne nestabilni Z-43 predpoklad letecke nehody nebo aspon totalni rozhozeni Od jisty doby pisu na UNICOM jen vstup do ATZ a finale ARAIG jen s hlasem - bezpecnost letu na prvnim miste |
| |
|
|