Koukám, že jsem napsal jenom takový "pahýl", tak to zkusím trochu doplnit...
Vícejádro se využije pouze při načítání scenérií, tudíž stačí dvoujádro. Myslím si, že engine XPL je dost optimalizovaný, tudíž i na pomalejších CPU poběží svižně (já mam starší AMD X2 na 2.4GHz a je to zcela bez problému. Veliké zrychlené bylo vidět, když jsem povýšil z 2GB RAM na 4GB. Tudíž tady platí "čím víc tím líp". U grafiky nemohu moc sloužit, protože mám už několik let NV 8800GTX. Sice to není žádný nováček, ale sviští báječně (IMHO asi nejlepší kus HW co NV kdy vyrobila). Tudíž nemám porovnání s jinými kartami. Hodně záleží na ovladačích a právě na velikosti VRAM, která se používá na všechny textury. Moc nevěřím, jak píše Karci, že se mu orto Slovenska (pravda, byť neznám zoom level) na "Extreme res" byť jen rozjede. Se 768MB a při nastaveným XRes mi XPL nenastartuje (info o využitelnosti VRAM je možné vidět i nastavení Rendering a dopady nastavení Wordl Texture je možné vidět na blogu típka, co dělá grafický engine do XPL).
S diskama to bude celkem snadné. Protože jak každý ví, XPL se dodává na 6x DL DVD, tudíž dat je jak mravenců a když si ještě člověk přihraje nějaké ta orta, je to na disku pěkný bumbrlíček. Takže ideální stav 2x HDD v RAID 1. ALE díky povaze uložených dat (prakticky neměnící se data) by v tomto případku byl ideální pěkný veliký SSD disk a bylo by po problému.
Jenom doplním, že XPL hlavně provozuji na Linuxu a tudíž jsou tyto postřehy hlavně z této platformy. Ale mám XPL i na notebooku, leč díky Intel grafárně to je spíš na otestování udělaných věcí, než na nějaké polétání. |
|