FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 20. 2. 2025, svátek má Oldřich Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim Jeden příspěvek | Celý strom
MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   6. 8. 2010 / 23:34
dandee
Reagujem na Tondeho v prispevku o odpovedaci...

A zvlast ked sa jedneho nemenovaneho mladeho pilota opytalo navadzacie stanoviste na cukr,tak aky cukr,odkial a kde a co s nim?Kua,to boli casy.A to lietanie v rustine....Vtedy vznikala nova letecka terminologia, o ktorej rusi ani netusili,a ze pribudlo spustu novych slovnych terminov do rustiny.Hlavne,ze si vsetci rozumeli.
Ovsem nebolo tomu tak pri ostrych strelbach nad Baltom / Baltickym morom/ , kedy sa letelo na otocku s plnymi bandami s ostrymi rachetlami ze z Plzne - na Balticke more a späť na maximalny dolet. Kua to bol adrenalin.Pristavalo sa so zbytkom 200-300 litrov / MiG-21 /co uz svietili a blikali vsetky varovne kontrolky a svietidla a nebolo palivo na opakovanie okruhu,keby nieco.No ale vlastne som hovoril o rustine,kde na stanoviskach v DDR boli nemci ,ale korespondovali v rustine a piloti boli cechoslovaci a komunikovali tiez po rusky,no a tieto dve rustiny boli uplne ine,takze vsetky pokyny sa iba potvrdzovali a letelo sa podla "manualu" na kolene,kde boli kurzy a casy,a nejaky ARK majak.Let trval 1 h 45 min rychlostou 950-1000 km/h na 10 km v rojoch po 4 masinach a pilotovi v masine pekne vytravilo a hlavne skrceny tak dlho v kabine...Kua,ale co to je proti Spitfajru za vojny.Klucii boli hrdinovia,ze do toho vobec lezli a este nechali po sebe strielat s ostrymi.

No teraz som si spomenul,ze aj ja musim byt hrdina,ked som nechal po sebe strielat ostrymi a v mierovej dobe pri Kezmarku na leteckej strelnici na L-39V pri vlekani tercov pre protilietadlove baterie.Nastupovali tam po 3 vozidlach s dvojcatami kanonmi a 1 h 30 sa kruzilo v 300 m nad terenom nad nimi. Kazdy den.Trvalo to 14 dni a ani jeden zasah! Ovsem odmena za to hrdinstvo bolo krasne polietanie s albikom nad Hohe Tatra,kde neexistovalo obmedzenie pre lietanie v narodnom parku, aspon som si to myslel,bol z toho pruser,ale oplatilo sa,ked som si vsetky stity pozrel z blizka,na dosah,par metrov,horolezci a horolezkyne mavali...skoda,ze v tom minulom storoci este neboli digital fotaky.Kazdy den po odlietani s tercom bol volny let na odviazanie a to sa nedalo nevyuzit.
Skoda,ze o par rokov neskor na tej strelnici zahynul skuseny vlekar z Kosic,byvaly moj kantor, ked mal iba vyhliadkovy let na L-29 .

Kto to docita do konca , ma u mna flasku ..... sa hovorilo kedysi , ked sa pisali vselijake hlasenia,tak dotycny napisal na koniec hlasenia tuto vetu, ale nie je zname,ze by sa niekto niekedy ozval s narokom na vydaj flasky.

Pardon za dlhy clanok,asi raz naozaj napisem knihu o tom,ako to vlastne kedysi u toho "velkeho" letectva bolo,bo stale ma napadaju ine a ine zazitky.Jeden cas som si vzdy to co ma zrovna napadlo zapisal,ale niekde som to stratil,a neviem kedy ma ten konkretny ten isty zazitok zase napadne.Neviem , ci to neni aj opotrebovanou RAMkou, alebo dokonca nejakymi inymi opotrebovanymi dielmi v tele .......mimochodom, neni tu niekde doktor?????

A to mi zase nieco pripomina : Vazeni cestujuci,vsetko je v poriadku, mimochodom nevie tu niekto riadit lietadlo?

A dost.....posledny panak.....coze je to päťdesiatka / 50 /.....
Roger....
 4x  

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   6. 8. 2010 / 23:50
kluk ušatá
Hlasim se o tu lahvinku, kam mam prijet?
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   6. 8. 2010 / 23:58
dandee
To nemyslis vazne!!! To je nova doba , ze sa citaju clanky az do konca?
No naplanuj si cestu na LZMC,vcas zahlasis vstup do priestoru,ja zariadim aby ta nezostrelili /mozno,...kua neviem ci ti moji znami uz aj nepomreli / a dondzi.
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   7. 8. 2010 / 08:26
Vačice   
Hh tak vem rouvnou dvě ty flašky a jednu mi vyhoď v Brně (ta zatáčka mezi Prahou a Vídní jak se říká). Jinak pěkný článeček díky za něj.
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   7. 8. 2010 / 02:01
pawlick
Krásně napsáno. Mohu také tu lahvinku? Díval jsem se na Červenou linii a dostal jsem se k netu až teď
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim - dandee ma 50 :)   7. 8. 2010 / 09:38
tonde   
Já bych si s dovoloneím také jednu vzal a hlavně si dovoluji ti popřát Fšechno nej k tvé plnoletosti, hlavně zdraví a po kokot peňází a piš sem víc, majore!
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim - dandee ma 50 :)   7. 8. 2010 / 22:51
Kachna   
tady je nějak přemajorováno,... Také přeji vše nej.
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   7. 8. 2010 / 10:57
samo
Všechno nej a díky za článek (tímto se hlásím taky o flašku ). S tou knihou to není špatný nápad, zvaž to, myslím, že nejen zdejší simfógli by po ní skočili!
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   7. 8. 2010 / 21:34
Lukas.wz   
Já jsem to přečetl jedním dechem a lahvinku si klidně nech.. Ale přeju vše nejlepší!! A díky za tvé příspěvky tady na péráku, skvěle se čtou..
Ahoj..
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim - dandee ma 50 :)   7. 8. 2010 / 21:58
Aardvark   
Tak v první řadě vše nej

V druhé řadě, veliké díky za tvé příspěvky jak k odpovídači, tak za vysvětlení systému "Lazur" apod.

A Knihu rozhodně sepiš, budu mezi prvními, kdo si jí přečte
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   8. 8. 2010 / 10:05
zLKNA
Jestli není pozdě, tak všechno nejlepší k narozeninám, "Mnoga ljeta, mnoga ljeta..."
Dík za pěknej článek i všechny předchozí i budoucí, na tu knížku už se těším

Dík za flašku, až skončí přenos z Kecskemétu, tak bych osedlal nějakou rouru a zastavil bych se na LZMC

"pilotovi v masine pekne vytravilo" Můžu se zeptat - tam nahoře to funguje jinak, než dole na zemi ? A ještě - tehdejší velení mělo rádo adrenalín, že dovolili přistání s takovým minimem paliva ? (předpokládám, že bylo kam divertovat, snad jen s výjimkou Hradčan)
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   8. 8. 2010 / 10:37
Laco Z.
Dandee, dovoľ aby som sa tiež pripojil ku gratulácii, a poprial Ti samozrejme len to naj-naj v ďalšom životnom boji, veľa optimizmu a pekných spomienok (v podobe článku ako bol tento)

Predpokladám, že od našeho posledného stretnutia si "POM" už patrične obstaval, a na dvore stojí kompletná Su-22

Ale ten čas letííí ku..a pozri na ten dátum (tvoja fotka)

18310 B / 600 x 480 / 4.jpg
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   8. 8. 2010 / 10:49
Laco Z.
Ešte jedna len pre Teba

26436 B / 600 x 449 / DSCN2464.JPG
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   8. 8. 2010 / 22:25
dandee
Dik za gratulaciu Laco.
Hned naproti stoji tvoja osmicka ci sedemnastka. Kua,neoprasime to a nezdrhneme do zapadneho nemecka??? Poletime v skupine ........
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   9. 8. 2010 / 02:10
Buffus
Jak moc se tehdy mezi stíhacími piloty uvažovalo o zdrhnutí do západního Německa, jde-li tedy dnes něco obecně zveřejnit?
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   9. 8. 2010 / 08:51
dandee
No to ti mozem povedat opäť celkom presne, u stihacov sa vazne s tym nikto nezaoberal u nasho regimentu na LKLN. Ovsem dvaja vrtulnikari v 1989 pred revoluciou nakopli Mi-2 , zapisnik letu pod prdel a zdrhli LKLN do Regensburgu. To bol velky pruser. Vtedy sme sa pripravovali na ostre strelby na Balte,aj sa tam lietalo, no a iba zo srandy na predletovke pri cigarku niekto zapotil,ci nezakufrujeme do Svedska,kde to bolo ani nie na 100 km od nasej trati letu. Ale tuto variantu nikto nebral vazne. Tomu,komu islo o lietanie,sa nemohlo lepsieho stat,ako lietat v ceskoslovenskom letectve,kde boli ciele co najviac nalietat hodin,dokonca boli odmenovani ti,co mali najvacsi nalet hodin za rok.Co po revolucii islo vsetko do prdele a lietanie bola vysada panov plukovnikov zo stabu a velitelov.Az potom niekde vzadu lietal ten pleps,nejaky jeden letik pred zapadom slnka.Ale to kazdy vie,co sa potom dialo u letectiev,slovenskeho aj ceskeho.
 

MiG-21 odpovidac - pokrac. s dovolenim   9. 8. 2010 / 03:02
Logi   
Nerad vstupuji do příspěvku, s názorem úplně mimo téma. Ale kdyby jsi byl tak ochotný a poslal mi více fotek ze Su-22, byl bych moc vděčný.Na oplátku bych také mohl poskytnout pár fotek, především z letiště LKNA, kde Su-22 létaly.... Strávil jsem tam ne jeden den..
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ